Jump to content

Finnish riders - Suomalaiset ajajat


dside

Recommended Posts

39 minutes ago, Wolverine said:

Tutkin mistä voisin ostaa uuden pyörän ja päätin lähettää kyselyn kolmelle yritykselle (Voltride, myewheel, eunicycles). Voltride ei suostunut ilmoittamaan minulle sitä, että mikä versio pyörästä on heillä myynnissä ja milloin saapui viimeinen erä varastoon. Myewheel ja eunicycles ilmoittivat heti version, tuotantopäivän ja milloin viimeinen erä saapui varastoon. Itse uskoin, että hankin pyörän Voltridesta, mutta epäilen nyt vahvasti. Onko kellään kokemusta myewheelista ja eunicyclesista?

Eunicyclesistä tilannut sekä tämän 18XL:n että rengassetin jälkikäteen, lähettivät molemmat tilaukset samana päivänä ja tulivat hyvin pakattuna perille, suosittelut. S20 tilaus Voltridelle tehtynä, toivottovasti hoitavat homman :efee96588e:

Edited by Turbomiäs
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Wolverine said:

Onko kellään kokemusta myewheelista ja eunicyclesista?

Eunicycle toimitti pyörän oikein asiallisesti. Takuuta ei ole onneksi tarvinnut testata. Sen toimivuus on tärkeää.

Edited by Eucner
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Puolivakavissani kysyn että mites porukalla jolla viisinumeroisia kilometrimääriä takana niin tuntuuko että jaloissa esim. pohkeissa olisi euc-harrastuksen myötä näkyvästi lihakset kehittynyt? B) onko siis odotettavissa että muuttuu Arnoldiksi lähiaikoina?? :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

 

Quote

Itse uskoin, että hankin pyörän Voltridesta, mutta epäilen nyt vahvasti.

En tuon yhden vastauksen perusteella vielä sulkisi pois. Tärkein on se, että jos sulle saapuu susi, vaatiiko myyjäliike lähettämään pyörän takaisin asiakkaan omalla kustannuksella. Lain mukaan niin ei saisi koko EU:ssa tehdä, mutta se on silti monesti se vakio toimintamalli.

Pyörän takaisin lähettäminen onnistuu joko maksamalla monta sataa, tai pimittämällä tiedon siitä että kyseessä on iso määrä li-ion akkuja.

Voltridellä on rahtifirman kanssa palautussopimus, eli roudarit tulee sovittuna aikana ihan sun kotoasi hakemaan palautettavan pyörän. Siitä on vaikea pistää paremmaksi.

 

22 minutes ago, Turbomiäs said:

Puolivakavissani kysyn että mites porukalla jolla viisinumeroisia kilometrimääriä takana niin tuntuuko että jaloissa esim. pohkeissa olisi euc-harrastuksen myötä näkyvästi lihakset kehittynyt? B) onko siis odotettavissa että muuttuu Arnoldiksi lähiaikoina?? :rolleyes:

30+ tkm takana. Valitettavasti ei ole Arnold-vaaraa, ja bronzeritkin täytyy ostella jatkossa normaaliin tapaan. Ajaminen on kuitenkin lähinnä seisomista, ja meiltä kaikilta kyllä löytyy jo riittävät lihakset siihen. Se mikä kehittyy ehkä eniten on lihasten hallinta ja hienokontrolli. Ne eivät juuri lihastonusta pullista.

Edited by mrelwood
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, mrelwood said:

Tärkein on se, että jos sulle saapuu susi

Kyselyn tarkoitus olikin nimenoman se, että löytäisin kaupan, josta saisin mahdollisimman uuden pyörän. Näin mahdollisten ongelmien todennäköisyys on huomattavasti pienempi.

9 hours ago, Kutvelo said:

Katsohan sinäkin ettei ole spämmiin livennyt

Vastauksen sain, mutta se oli sellaista höpöhöpö tekstiä. Minulle kerrottiin, että he olivat lukeneet foorumia ja heidän mielestänsä eri version (batch) pyörissä ei ole olennaisia erovaisuuksia. Lisäksi minulle väitettiin, että minun ei pitäisi seurata version tietoja ollenkaan. Ei tässä vielä kaikki. Minulle kerrottiin, että he eivät saa mitään tietoa siitä, milloin yksipyörä on valmistettu ja mikä versio se on. Myewheel ja eunicycles taas antoivat heti minulle ne tiedot. On täysin mahdollista, että Voltride:lla on vanha versio varastossa ja he yrittävät päästä eroon siitä. Olen ostanut heiltä PEV:ä ennenkin, eikä ongelmaa ole ollut, mutta nyt he antavat tällaisen vastauksen. Tämä saa ainakin minun varoituskelloni soimaan.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Syksyn pimeyden laskeuduttua ylle maan, huomasin liikenteessä, että sivunäkyväisyys on liian huono /. Heijastin ei riitä. Vaihdoin MSP:n mustat lisävalot keltaisiin, eipä oo MSP:ssä sivuledejä. Näillä pitäis erottua liikenteessä. IMG_20211111_233819.thumb.jpg.7f27573f1e3a8a675a63cc562d73c5bc.jpg

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Tänään pienten ajelujen jälkeen oli pakko kääntyä takaisin, kun alkoi jalkapohjien "kaaret" kipeytymään todella pahasti. Joskus ollut huonojen kenkien kanssa pidempiä matkoja kävellessä sama ongelma (lättäjalka), mutta EUC kanssa tuli todella lujana ja nopeasti.

Osa varmaan siitä etteivät jalat ole vielä tottuneet, mutta mietin miten tuota voisi lähteä korjaamaan:
1. Toiset kengät, nyt oli käytössä täysin tasapohjaiset sneakerit, missä ei kaarelle tukea yhtään.
2. Jalkojen asento, huomasin jo pitäneeni jalkapohjia liian takana pedaaleilla, jolloin kiihdytys toimi enemmän "varpailla seisomalla". Korjasin asentoa tuomalla varpaita enemmän pedaalin etupään yli, joka tuntui jo helpottavan ajamista yleensä.
3. Lepo & harjoitus sopivassa suhteessa.
4. Pedal sensitivity, nyt 70% joka varmasti hyvä, mutta ehkä tuota tuunamalla voi myös vaikuttaa.

Toivottavasti tästä ei nyt ala muodostumaan estettä ajamiselle, ja korjautuu ylläolevilla.

Edited by idzspeed
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Eucner said:

Kaikilla mainitsemillasi seikoilla voi olla vaikutusta. Näiden lisäksi turhalla jalkojen jännittämisellä on suuri vaikutus. Mitä rennompana pystyy pyörän kyydissä olemaan, sitä vähemmän jalat kipeytyy.

Ekoja kilometrejä nyt takana, niin varmasti jännitys ja huono tekniikka osatekijöinä.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Moi! Jos joku harkitsee uuden pyörän ostamista, niin törmäsin Facebookissa Voltriden mainokseen. Mustan perjantain vuoksi jokainen halukas saa henkilökohtaisen tarjouksen. Osallistuaksesi täytä ilmoittautumislomake (halutun laitteen nimi ja sähköpostiosoitteesi) 25.11 klo 23.59 mennessä. Myöhemmille tiedusteluille ei anneta tarjouksia. Tarjoukset saapuvat sähköpostitse 26.11. Omalta osaltani täytin jo lomakkeen, ilmoitan teille heti kun saan vastauksen.

 

Linkki osallistumiseksi (vironkielinen):

https://voltride.com/et/must-reede-2021/

 

Voin auttaa tarvittaessa :-)

Edited by Wolverine
Lisätty Voltride.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Täällä youtuben pohjalta lähdin siihen että alusta asti rakensin jump padit niin että vahvempi jalka on edessä. Tuntui heti paljon luonnollisemmalle, samalla tavalla luonnolliselle kuin se lumilautailussa on takana. Monta kertaa on tuntunut että olisi helpompi ajaa tasajaloin.. mutta eilen kun asensin pädit uudestaan ja siirsin hieman eteenpäin niin tänään sitten homma jotenkin loksahti. Voi veljet! Etujalan kaasu, johan sitä keinuu suihkussakin kun mielessään ajelee.. ja takajalan "laahaus" loppui, nyt siitä saa hyvin tukea.

E: Hohoh.. No nyt läks V8F matkaan Saksasta, luin juuri mailin. Valittivat siitä kun pyörä ei ollut "transport modessa".. pakko oli kyllä kysyä siihen että voisivatko neuvoa että miten laitan "transport moden" päälle kun pyörä on hajonnut päälläollessaan eikä sitä pysty sen jälkeen käynnistämään lainkaan kuten videossa näytin, mielenkiinnolla odotan kyllä vastausta :rolleyes:

 

E2: Onko kukaan saanut noita aikaisemmin linkattuja kelloja? EUC.W varten ostin, Aliexpress näytti että toimitettu 4.11 mutta kissanviikset tänne mitään ole tullut. On jo toinen vastaava keissi vuoden sisällä. Ei nyt isoista rahoista puhuta disputen jälkeen mutta olisi kiva lisätä kyborkihanskaan tuo nopeusmittari (tai kypärän läppään peilin viereen).

 

 

Edited by Kutvelo
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, idzspeed said:

Tänään pienten ajelujen jälkeen oli pakko kääntyä takaisin, kun alkoi jalkapohjien "kaaret" kipeytymään todella pahasti. Joskus ollut huonojen kenkien kanssa pidempiä matkoja kävellessä sama ongelma (lättäjalka), mutta EUC kanssa tuli todella lujana ja nopeasti.

Mulla oli samaa ongelmaa ja itsekin olen räpyläjalka. Muutamassa viikossa alkoi hellittää ja nykyään ei edes kipeydy jalkapohjan kaaret enää. Voin kyllä sanoa, että EUC:lla ajo on auttanut tuohon lättäjalkaan treenimielessä.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Namuhan said:

Mulla oli samaa ongelmaa ja itsekin olen räpyläjalka. Muutamassa viikossa alkoi hellittää ja nykyään ei edes kipeydy jalkapohjan kaaret enää. Voin kyllä sanoa, että EUC:lla ajo on auttanut tuohon lättäjalkaan treenimielessä.

Helpottavaa kuulla tämä! Nyt taukopäivä menossa, eli ei muuta kun kilometrejä lisää. Mukava plussa toki olisi, jos vähentyisi kipeytyminen muutenkin.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...