Jump to content

Finnish riders - Suomalaiset ajajat


dside

Recommended Posts

 

On 10/22/2021 at 6:16 PM, Kutvelo said:

Toinen asia oli.. miten @mrelwood järjesti nastarenkaan 16" pyöräänsä?

Nastat on tosiaan mulla ollu 18” pyörissä (MSX & V11), eli 14” vanteella. CST C-186 2.75-14 renkaassa on sen verran kumia että se jo melkein riittää lyhyimmille (9x4mm) löytämilleni ruuvattaville nastoille. Yks suikale vanhaa sisäkumia riittänee suojaksi ulko- ja sisäkumien väliin, mutta en silti kokeilisi ilman Goop-paikka-aineen samanaikaista käyttöä. Itse löysin ekan talven jälkeen sisäkumista parikymmentä Goopin paikkaamaa reikää… :D

16x2.125” renkaankin on @Paul K nastoittanut, mutta niissä on kumia niin vähän että väliin tarttee suojakerroksia jo paljon enemmän.

On 10/22/2021 at 6:16 PM, Kutvelo said:

Olen tässä miettinyt ajella paikalliseen motocross/ym. (rengas)liikkeeseen sisälle ja pyytää että "olisiko 16*2,5" nastakumia".

Uskallan veikata ettei taatusti ole. 16x2.5” ykspyörärenkaat eli 12” vanteella olevat motorenkaat on motomaailmassa todella harvinaisia, ja Suomen kokoisessa maassa sitäkin enemmän.

 

On 10/22/2021 at 7:38 PM, Tasku said:

Mutta kun kuulee kuinka paljon vaivaa muut tekee niin "suihkaus" vaan ja eristys valmiina.

Laakereissa vaan on se sisä- ja ulkokehien välinen liike joka taitaa tehdä suihkeista hyödyttömiä. Tuo suihke on kyllä itse piirilevyn suojaamiseen just oikea aine, kunhan jättää ne teho-Mosfetit käsittelemättä.

 

On 10/21/2021 at 1:24 PM, FinlanderOne said:

Itsellä tuli mieleen kunnon konevaseliini jota laittaa, se on sen verran paksua että ajattelin että sellainen mahtaisi pysyä kovemmassakin menossa mukana? 

Ekan erän V11:n laakereita kokeilin putsata ja uudelleenrasvata ennen kuin uudet laakerit saapuivat. MOS2-vetonivelrasva ainakin oli ihan liian paksua, latauksen kantama tippui n. 15%. En osaa sanoa olisiko ykspyörälaakerien suojaamisessa yleisesti käytetty Marine-rasva parempi.

 

On 10/21/2021 at 8:25 PM, idzspeed said:

Vaikuttaa kyllä kivalta peliltä, kunhan alkuun pääsisi.

Jottet joutuisi itseksesi keksimään pyörää uudestaan, tsekkaa esim. EUCO:n opetusvideo. Siinä on tosi fiksut ensiaskeleet, monissa videoissa ei ole. Ajamisen opettelu saattaa nopeutua moninkertaisestikin kun vain tietää mitä tehdä.

Lykkyä pyttyyn!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, mrelwood said:

Laakereissa vaan on se sisä- ja ulkokehien välinen liike joka taitaa tehdä suihkeista hyödyttömiä. Tuo suihke on kyllä itse piirilevyn suojaamiseen just oikea aine, kunhan jättää ne teho-Mosfetit käsittelemättä.

Ei laakeria suihkutella tosiaan, en selittänyt selkeästi ilmeisesti. Moottoria suojaavaa kantta voi käsitellä (esim. jos se on vaikka saanut kolhun) ja siitä pääsee itse moottori puolelle vettä. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 10/20/2021 at 10:10 PM, FinlanderOne said:

Tällä hetkellä ainakin Nikola Plus olisi se mitä olen ajatellut, mutta ainakaan nyt sitä ei ole saatavilla kuin oneride.com ja eucsale.comista. Onko niistä varsinkin millaisia kokemuksia? 

Entä millaisia kokemuksia teillä on näillä keleillä ajeluista, tai talvi kruisailuista? Oma scuutti ei tykänny yhtään kun ilmat kylmeni, että miten nämä kestää kylmää? 

Minulla on kahden tilauksen verran hyviä kokemuksia Oneridestä. Keväällä tilasin heiltä V5F:n, ja se oli perillä Oulussa kahden päivän kuluttua. Mutta sitten tulikin ongelma. Paketissa ollut laturi ei sopinut pyörään, vaan se oli netistä löytyneiden kuvien perusteella V8:n laturi. Laiton liikkeeseen kyselyn sähköpostilla, ja sain vastauksen 10 minuutissa – huoltomies oli sekoittanut laturit Inmotionilta saapuneita pyöriä tarkastaessaan. Aika paha moka, mutta virheitähän sattuu kaikille – tärkeintä että virhe korjataan kunnialla. Oikea laturi olikin perillä viiden päivän päästä (viikonloppu välissä), ja mukaan he olivat laittaneet myös suojakuoren pyörään.

V8S:n tilasin kuukausi sitten. Paketti lähti matkaan samana päivänä, ja he myös lähettivät sähköpostilla lyhyen videon jossa esiteltiin pyörä, annettiin ohjeet kuljetuslukon poistamiseen ja näytettiin kun pyörä pakattiin lähetystä varten. Ei mitenkään oleellinen juttu, mutta mukava yllätys. Paketti oli perillä Oulussa kolmen päivän päästä. Takuuasioita ei ole onneksi tullut laturihässäkän lisäksi, joten niistä ei kokemuksia.

Nämä pienet pyörät taitaa kuitenkin vaihtua kaksipyöräiseen talveksi. Uskon että akku riittäisi minun käyttöön myös pakkasessa, mutta täällä on jo ollut sen verran sohjoa ja jäätä, että kaksipyöräiselläkin saa ajaa kieli keskellä suuta. Joskus sitten pitävämmällä, tuoreella lumella voisi kokeilla pitääkö V8:n rengas yhtään. Harmi kun tuon kokoisia talvirenkaita ei taida löytyä mistään.

 

Edited by mikar
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, mikar said:

Minulla on kahden tilauksen verran hyviä kokemuksia Oneridestä. Keväällä tilasin heiltä V5F:n, ja se oli perillä Oulussa kahden päivän kuluttua. Mutta sitten tulikin ongelma. Paketissa ollut laturi ei sopinut pyörään, vaan se oli netistä löytyneiden kuvien perusteella V8:n laturi. Laiton liikkeeseen kyselyn sähköpostilla, ja sain vastauksen 10 minuutissa – huoltomies oli sekoittanut laturit Inmotionilta saapuneita pyöriä tarkastaessaan. Aika paha moka, mutta virheitähän sattuu kaikille – tärkeintä että virhe korjataan kunnialla. Oikea laturi olikin perillä viiden päivän päästä (viikonloppu välissä), ja mukaan he olivat laittaneet myös suojakuoren pyörään.

V8S:n tilasin kuukausi sitten. Paketti lähti matkaan samana päivänä, ja he myös lähettivät sähköpostilla lyhyen videon jossa esiteltiin pyörä, annettiin ohjeet kuljetuslukon poistamiseen ja näytettiin kun pyörä pakattiin lähetystä varten. Ei mitenkään oleellinen juttu, mutta mukava yllätys. Paketti oli perillä Oulussa kolmen päivän päästä. Takuuasioita ei ole onneksi tullut laturihässäkän lisäksi, joten niistä ei kokemuksia.

Nämä pienet pyörät taitaa kuitenkin vaihtua kaksipyöräiseen talveksi. Uskon että akku riittäisi minun käyttöön myös pakkasessa, mutta täällä on jo ollut sen verran sohjoa ja jäätä, että kaksipyöräiselläkin saa ajaa kieli keskellä suuta. Joskus sitten pitävämmällä, tuoreella lumella voisi kokeilla pitääkö V8:n rengas yhtään. Harmi kun tuon kokoisia talvirenkaita ei taida löytyä mistään.

 

Eli arvostelut liikkeestä taitaa pitää paikkaansa 😊

Tosin nyt tekemässä tilausta myewheel.comista, sieltä saa 5% alennuksen ja sillä rahalla saa sopivasti power padsit tilattua 😊

Toivonut että ois taas vähäluminen talvi täällä Turussa tulossa, hirveä hinku päästä opetteleen ajelua 😅

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Wolverine said:

@Fineuc Tervetuloa foorumille!

Tämä pyörä ei kyllä täällä ole myytävänä, mutta katselin itelle ensin tätä, kunnes päädyinkin uuteen. 
 

https://eunicycles.eu/en/16-inch/284-second-hand-gotway-begode-nikola-1800wh.html

 

Äh, väsy päivä ja laitoin väärälle linkin 🤣

Edited by FinlanderOne
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Nurkas said:

Olisiko teillä antaa neuvoja/vinkkejä materiaaleista? Tavoittelen lähinnä yksinkertaisia pehmusteita, ettei sääret huutais hallelujaa puolen tunnin ajon(lue: kaatumisharjoittelun) jälkeen, en niinkään suorituskykyä kiihdytyksessä/jarruttamisessa tai varsinkaan hypyissä vielä tässä vaiheessa.

Ite tehden saa monestakin materiaalista hyvät. Mutta toinen lähestymistapa on ajoasennon säätäminen. Alussa voi haluta puristaa pyörää ajaessa, mutta siitä on hyvä päästä eroon. Yleensä kapeat pyörät on mukavampia. Tarvittaessa voi vaikka ottaa pehmusteita pois ja vaihtaa ohuempiin. Ja tosiaan opettelee ajamaan ilman puristamista. Itsellä pyörä ei kosketa jalkoja juuri koskaan. Powerpadit on tehokkaampaa kiihdyttämistä ja jarruttamista varten, eli voi nojata niihin. 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Nurkas said:

Olisiko teillä antaa neuvoja/vinkkejä materiaaleista? Tavoittelen lähinnä yksinkertaisia pehmusteita, ettei sääret huutais hallelujaa puolen tunnin ajon(lue: kaatumisharjoittelun) jälkeen, en niinkään suorituskykyä kiihdytyksessä/jarruttamisessa tai varsinkaan hypyissä vielä tässä vaiheessa.

Tervetuloa foorumille. Olen samaa mieltä kuin @UniVehje tuossa edellä. Pyörä nojaa sääreen vain liikkeelle lähdettäessä.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Nurkas said:

laite on aika ilkeä säärille

Moi! Yksipyöräisellä kannattaa seisoa rennosti, muuten se kuormittaa jalkoja. Itsekin puristin alussa, mutta sitten huomasin, että sillä ei ole mitään järkeä. Pyörä nojaa sääreen muutamassa tapauksessa: liikkeelle lähdettäessä, jyrkästi kääntäessä, hypätessä, portaita alas ajettaessa jne. Normi ajossa jalat ovat kosketuksessa vain pedaalien kanssa.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Nurkas said:

Ostin juuri Kingsong S18 myewheelistä ja haussa on jonkinlaiset pehmusteet, kun tämä laite on aika ilkeä säärille.

Ylläolevat kommentit pyörän puristamisen välttämisestä ovat viisauden sanoja. Se on alkuvaiheen epävarmuutta josta on hyvä pyrkiä pääsemään eroon. Eihän kukaan jaksa seistä pitkään asennossa jossa staattisesti puristetaan tai väännetään.

Mutta S18:ssa on pari ergonomista ongelmaa joiden fiksailu luultavasti helpottaa jo itsessään. Ensinnäkin, integroitujen padien muotohan toimisi vain jos pitäisit polvet voimakkaasti koukussa. Suorin tai melko suorin jaloin ajaessa pädit on yläreunastaan liian leveät. Toisekseen, koska pedaalit ovat lähellä runkoa, lisäleveyden tuominen lisäpehmusteilla pakottaa jalat entistä enemmän kippuraan.

9 hours ago, Nurkas said:

Pienellä tutkiskelulla löysin tuollaiset Mono Customize power padit

Monot saattaa olla S18:n kanssa huono yhdistelmä, koska ne ovat keskikohdastaankin sen verran paksut. Voi toki olla mallista kiinni saako keskikohtaa ohennettua riittävästi.

9 hours ago, Nurkas said:

myyvät ilmeisesti Telegrammin/Instagramin kautta, eikä minua kauheasti kiinnosta antaa tietojani ja pääsyä kännykkääni venäläisille hackereille/Facebookille. Onko kellään kokemusta nuista ja tietoa paljonko maksavat? Ja jos joku on yhteydessä heihin, niin onko tietoa onko heillä aikomusta avata legitimimpää verkkokauppaa?

Helsingin miiteissä Timur on välillä pyörällä jossa on nuo Monot. En usko että verkkokauppaa olisi luvassa.

9 hours ago, Nurkas said:

Olisiko teillä antaa neuvoja/vinkkejä materiaaleista?

Jos mun pitäis saada S18 mun koiville sopivaksi, ihan ekana repisin olemassaolevat pehmusteet ainakin siitä säären kohdalta huitsin Nevadaan. Sitten ostaisin Motonetistä sekä Kaira XL että jonkun ohuen halpisretkipatjan, rullan 3M:n mattoteippiä (pelkkä Strong, ei Extra Strong), ja 80:stä hiomapaperia. Ekana kerros sitä ohutta retkipatjaa, sitten kaks kerrosta viistoon leikattua Kaira XL:ää oman taiteellisuuden mukaan strategisiin paikkoihin. Ja hionta kaikille teipattaville pinnoille jotta teippi tarttuu.

Mä tykkään pitää etupädit niin pitkällä ettei niihin koske kuin kyykyimmässä asennossa jossa ajon aikana käyn. Takapädit sen sijaan pidän normiasennossa heti säärien takana, jolloin pädit suorastaan pakottaa mut jarruttaessa istumisasentoa kohti.

Jos asut PK-seudulla, viikkomiiteissä näkee yleensä hyvin monia ja monenlaisia ratkaisuja tuohon S18:n ergonomiaongelmaan. Vaikket miitin jälkeen ajelulle lähtiskään, siellä on aina tarjoolla mukavaa juttuseuraa!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Helsinki500 said:

Jos ei ole niin kannattaisiko tehdä itse DIY malliset vai ostaa valmiit?

 

Etolasta voi ostaa vaahtomuovia, jossa tarra toisella puolella ja siitä operoi budjetti versiot. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 10/26/2021 at 11:45 AM, Fineuc said:

Moi olen uusi tulokas ja EUC maailma kiinostaa minua onko kellään mitään pyörää myytävänä en haluaisi ostaa mitään lelua vaan alkuun ihan kunnon laite niin ei tarvitse ostaa heti uutta

V8F, ajettu noin 150km löytyisi. Teki mulle Cut-offin ja on nyt Saksassa missä siihen vaihdetaan uudet osat ettei tuota enää voi tapahtua. Laita PM jos kiinnostaa, samalla saat pyörän missä tuo "riski" on korjattu ettei tarvitse sitä kuumotella eikä haittaa jos pyörä kaatuilee vähän ettei 2K€ vehjes mene ikäville naarmuille. Ensi keväänä varmaan helppo kaupata eteenpäin kun valkkaat tehokkaampaa tilalle :)

9 hours ago, Helsinki500 said:

Moi ajattelin kysäistä että onko kellään myytävänä power padseja?

Jos ei ole niin kannattaisiko tehdä itse DIY malliset vai ostaa valmiit?

Katsoin että pikkasen hintavia ovat valmiit kaupoissa.

Kun en jaksanut odotella ja arvelin kestää kuitenkin vielä useita viikkoja että saan pyörän takaisin niin ostin V10F:n millä kävin juuri 3 päivää ajelemassa. Rakentelin siihen Bilteman 3cm äänieristematosta (2 päällekkäin, siinäkin liimapinta) ja jessestä päällystäen & napakoittaen power/jump padin eteen.. Uskomatonta mikä muutos!! Ei noita ilman voi enää olla. Tässähän ajelee jo pelkästään täböllä kun on ehkä reilu 200km takana, tänään huomaamatta ajoin sellaiseen kaivonrenkaan 4cm monttuunkin, huomasin metri kaks ennen että ehdin vähän joustaa, ei muuten tuntunut missään padeilla :thumbup:  edit sinne ja tänne + säikäytti ihan perskuleesti!

Suosittelen tuota Bilteman äänieristemattoa, kovaa PUR:a, vaahtomuovi ei ole yhtä napakkaa. Tehtiin aikoinaan kuntosalilaitteisiin ja klinikoihin tuollaisesta PUR:sta penkkien pehmusteet, vaahtomuovi oli liian pehmyttä :)

Ajelen Hanwagin vaelluskengillä niin on sen takia aika korkealla tuo jalkapöytää tukeva padi, tennarille ei varmaan kauheasti pitelisi ylöspäin.

kuva.thumb.png.77f10b10556fe091a036940728ec9db5.png

 

Lisää Edittiä.. Tuon pädin takia olen jo 3 kertaa overpoweroinut pyörän (mikä lie suomitermi).

Edited by Kutvelo
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Power- ja/tai jump-padit nostavat pyörän hallittavuuden aivan uudelle tasolle. Jalat pysyvät tiukasti pedaaleilla - yli-kalliit pedaalit "turha hankinta " , ellet harrasta pyörällä extreme off-road-lajeja. MSP:ssä power-padit , Teslassa jump-padit ,( minun kohdallani nimi on harhaan johtava , en todellakaan hypi ). Molemmissa pyörissä padit ovat  vakauden vuoksi , MSP:ssä myös jarrutustehon lisäämiseksi. Molemmissa GW-pyörissä kiihtyvyys on riittävä ilman pädejäkin.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

58 minutes ago, Tasku said:

Hae biiltemasta muutama rulla velcroa, liimaa pehmeä pinta pyörään ja padiin se kovapinta. Voit sitten siirrellä padei sen mukaan mitä kenkiä käytät.

 

Tämä on padien kanssa "riski". Se S20 kestäisi tuollaista enemmän mutta on helppo suositella rauhallisempia kiihdytyksiä. Padeilla voi rikkoa mosfetit ja se on koko laite rikki sitten. Tasaisemmat kiihdytykset on laitteillesi tärkeitä (tarkoitan sinun laitemallia ja sen specs). On luonnollista tavoitella omia rajojaan, mutta ei turvallista "rajoittuneella laittella", mikä voi rajun käytön takia lakata toimimasta. Powerpadit pienitehoisissa laitteissa voi olla myös riski, kuten huomasit. Saat niillä laitteesta enemmän kuin se on suunniteltu antamaan, mutta kun annettavaa ei ole niin laite voi hajota alta. 

Tosiaan pädit mitkä auttaa pitämään jalat pedaalissa on loistava ratkaisu. Samalla muistuttaisin, että kannattaa keskittyä pitämään katse eteen ja tienpintaan. Aina nopeus pois jos ei aktiivisesti tarkastele ajolinjaa, oman turvallisuuden takia. Näitä sitten sattuu kaikille, kaatumisa kun rullaa menee mutta ei keskity tiehen. Laite myös menee pilalle rotwalli- ja montu-kolhuista. Jos vanne menee pahasti vinksalleen niin siinä on sitten moottori kiinni..  Kallista korjausta jos vanne lohkeaa tai murtuu. Muistakaahan tarkastella viikoittain tai vähintään kerran kuussa myös renkaanpaine. 

Sori jos meni "saarnaksi" kun toisella on paras into päällä, mutta olisi kiva että selviät uudelle S20 asti ilman pahempia ongelmia.
Tsemiä harjotteluun ja turvallsita matkaa.

Ei mitään, olen kyllä muuten samaa mieltä kanssasi, mutta kiihdytän kyllä useimmiten täböt ja hiljennän vain kevyeen liikenteeseen, pimeisiin paikkoihin ja pahoihin röykkyihin, ei toi 40kmh vielä paljoa eikä tässä enää tänään tullut overpoweria. Katse toki aina eteenpäin, mutta pimeä asfaltti on pimeä tehokkaillakin valoilla. Kun vertaa siihen että sketsissä lumiolosuhteessa yli metrin dumpin jälkeen lähtee droppaamaan isoa seinää tuntuu tämä aika turvalliselle, stance ja liikkeetkin ovat suht lähellä fiilistä että vetäisi pyydaa läskisuksilla. :thumbup:

E. Motocross torso, kelkkailukypärä, pitkät polvisuojat, hittipantsut ja kovamuovi rannetuet toki käytössä, löyty jo suurin osa kotoa.

Velcroa mietin, mutta sitten se kaupassa unohtui ja asentamisen prioriteetti oli ylitse odottamisen sietokyvyn :P

Edited by Kutvelo
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Kutvelo said:

Bilteman 3cm äänieristematosta (2 päällekkäin, siinäkin liimapinta)

Se on kyllä hyvää tavaraa. Kaira XL -makuualusta on hitusen napakampaa ja pysyy kasassa vähän paremmin, eikä tartte kaunistavaa jesariviimeistelyä ylleen. :P

3 hours ago, Kutvelo said:

ei toi 40kmh vielä paljoa

Sulla vaikuttais olevan se luottamusvaihe menossa ajamisessa. Teepä huviksesi testi: Mittaa kauanko kestää pysähtyä 40km/h vauhdista, ja mikä on jarrutusmatka. Ja jarrutus alkamaan tietty normi ajoasennosta tasavauhdissa.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, mrelwood said:

Se on kyllä hyvää tavaraa. Kaira XL -makuualusta on hitusen napakampaa ja pysyy kasassa vähän paremmin, eikä tartte kaunistavaa jesariviimeistelyä ylleen. :P

Sulla vaikuttais olevan se luottamusvaihe menossa ajamisessa. Teepä huviksesi testi: Mittaa kauanko kestää pysähtyä 40km/h vauhdista, ja mikä on jarrutusmatka. Ja jarrutus alkamaan tietty normi ajoasennosta tasavauhdissa.

Makuualusta kyl varmasti on aikalailla optimia tuohon hommaan.

Alle 50% siitä mitä mun maantiepyörällä, tosin siinä on lukkokengät eikä sitä voi oikein ohjata kunnolla toisin kun tällä EUC voi täydestäkin vauhdista väistää aika hyvin tai hypätä kyydistä jos tarvii. Muita ihmisiä ei saa vaarantaa huvittelullaan :)

E: Pyörällä toki hanskat ja avokypärä ainoat suojat.

E: Kyllä toi 2000W sähkölauta pysähtyy paremmin kuin tämä, jos johonkin paremmin pysähtyvään pitää verrata.

Edited by Kutvelo
Link to comment
Share on other sites

Itteä vähä harmittaa, kun meni selkä just parhaimpaa ruska-aikaan ja ei ole pystynyt ajelemaan noin pariin kuukauteen.  Ei oo tuota nappularengastakaan saanu vaihdettua, kun ei pysty pyörää nostamaan :DTuntui ikuisuudelta odotella selän paranevan ja nyt alkaa keli olemaan jo liian märkää täällä. Ehkä tuota voisi kokeilla kurvailla vielä ennen liukkaita kelejä mutta voi olla että tarvisi paremman valon. Onko Shredlightseista kokemuksia?

Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, mrelwood said:

Sulla vaikuttais olevan se luottamusvaihe menossa ajamisessa. Teepä huviksesi testi: Mittaa kauanko kestää pysähtyä 40km/h vauhdista, ja mikä on jarrutusmatka. Ja jarrutus alkamaan tietty normi ajoasennosta tasavauhdissa.

Omalla pyörällä tähän menisi noin 1,3s ja jarrutusmatka noin 7,7m, ei huono tulos pelkältä moottorijarrutukselta. Noin -6,9kw jarrutus voimaa ennenkuin magneetit ovat oversaturated eivätkä pysty enää antamaan enempää. 

 

Tämä on sitten laskettu tulos. Hurjemmasta 61kmh vauhdista olen vetänyt liinat kiinni kun 2 itsetuhoista natiaista yrittivät tulla alle. Kaverukset pyöräilivät autotien vasemmalla puolella vastaan tulevien kaistalla ja yhtäkkiä päättivät että haluavatkin sinne pyörätielle joka sattuu kulkemaan oikealla puolella tietä. Katsomatta kääntyivät suoraan eteeni ja siinä sitä sitten oltiinkin. Sain onneksi pysähtymään niin että väliä jäi noin 1,5-2m, minä(102kg) ja 33kg pyörä suoraan kylkeen ei varmasti olisi ollut heillekkään mukava kokemus. Jos en olisi ollut hereillä, olisi minulle ja natiaisille käynyt oikeasti huonosti. Kaaduin jarrutuksen loppumetreillä persiilleni sillä matalammilla nopeuksilla firmis pitää ampeerit tiukemmassa kurissa ja moottorin tehontuotto/talteenotto laskee. Pyörä heitti voltin, otti naarmua ja ranteeni onnistuin nyrjäyttämään. Tähän manööveriin aikaa meni noin 2,9s(ja matkaa noin 25m) ilman reaktioaikaa, varmaan luokkaa 0,3-0,5s sillä aktiivisesti seurasin heidän toimiaan. 6.9kw_braking.thumb.jpg.49e9b4f634b173fa29172e65337e8bf6.jpg

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...