Jump to content

Finnish riders - Suomalaiset ajajat


dside

Recommended Posts

22 hours ago, Namuhan said:

Hmm mulla mahtaa olla sitten ihan liian korkea rengaspaine. Täytyy kokeilla laskea painetta.

Tämä on sitten täysin rengaskoosta kiinni. Esin 16x2.125” kumihan on tyhjä noilla paineilla.

Tänään oli ekat ajot nastoitetulla C-186:lla V11:ssä. 2.0 bar (30psi) tuntu ainakin alkuun vähän hankalalta kääntyessä, joten laskin pikkasen painetta pois. Täytyy kattoa paljonko jäi jahka rengas lämpenee. 1.8 bariin tähtäsin. Painoa 103kg + varustus.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

53 minutes ago, mrelwood said:

Tämä on sitten täysin rengaskoosta kiinni. Esin 16x2.125” kumihan on tyhjä noilla paineilla.

Tänään oli ekat ajot nastoitetulla C-186:lla V11:ssä. 2.0 bar (30psi) tuntu ainakin alkuun vähän hankalalta kääntyessä, joten laskin pikkasen painetta pois. Täytyy kattoa paljonko jäi jahka rengas lämpenee. 1.8 bariin tähtäsin. Painoa 103kg + varustus.

Mulla on MSP: ssä  C186 alla. Minkälainen nastoitus ?? Kotoa löytyy lyhyttä ruuvinastaa , mutta riittääkö nappulan korkeus vai joutuuko tekemään vahvikkeen renkaan sisälle ?

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, bigrangetesla said:

Kiitos hyvästä vinkistä - muistin vasta, että poikien polkupyöristä jäi yli pussillinen schwalben tasakantaisia nastoja. Motonetistä rulla karkeata 150 mm leveetä hiomanauhaa ja kaksipuoleista extra strong mattoteippiä ja niin MSP sai "joulun punaiset" nastapedaalit. 

IMG_20211219_155537.jpg

Mulla on ropissu jo pois vaikka kuinka monta, liian löysästi kiinnitin. Oikean jalan nastat kestää kohtuullisesti kun sen asettelee, mutta liikkeelle potkaistessa ja vasemman jalan vetäistessä kyytiin tahtoo irrota. Pitääpä testata tuota vaahtoteippiä.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, bigrangetesla said:

 

Mulla on MSP: ssä  C186 alla. Minkälainen nastoitus ?? Kotoa löytyy lyhyttä ruuvinastaa , mutta riittääkö nappulan korkeus vai joutuuko tekemään vahvikkeen renkaan sisälle ?

Just niitä 4x9mm ruuvattavia, noin joka toisessa nappulassa. Joutuu tekemään vahvikkeen, ellet sitten luota sun paikka-aineeseen ihan rajattomasti… Ekan nastatalven jälkeen löysin sisäkumista kymmenkunta Goopin paikkaamaa reikää! :roflmao:

Tänään mm. kuljin kävelyseurueen mukana kaltevilla märillä jäisillä ulkoilureiteillä, joilla kävelijät joutu kulkemaan erityisen varovasti. Mulla ei ollu hätää niin kauan kun en laittanu jalkaa maahan. :D

Edited by mrelwood
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Suosittelen tuota sparewheelin nastarengasta MSP:lle ym. saman vanteen omaaville. En ole laittanut edes paikka-ainetta vielä.. Ihan mieletön pito ja menee kyllä mistä vaan, tuntuisivat olevan kestäviäkin. On ruopinut kiveä, metallia ja hiekkapaperia mutta nastat tuntuvat edelleen kuin uusille. Oisko joku 500km takana tuolla renkaalla tänätalvena.

https://sparewheel.fi/p/9537/cheng-shin-c803-nastarengas-2-50-14-tt

E: Range on kyllä melko paljon pienempi, mutta johtuu varmaan pakkasesta yhtä paljon kuin renkaan vastuksesta.
E: 50kmh vauhtiin asti ihan OK, tasaisella.

Edited by Kutvelo
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

59 minutes ago, mrelwood said:

Just niitä 4x9mm ruuvattavia, noin joka toisessa nappulassa. Joutuu tekemään vahvikkeen, ellet sitten luota sun paikka-aineeseen ihan rajattomasti… Ekan nastatalven jälkeen löysin sisäkumista kymmenkunta Goopin paikkaamaa reikää! :roflmao:

Tänään mm. kuljin kävelyseurueen mukana kaltevilla märillä jäisillä ulkoilureiteillä, joilla kävelijät joutu kulkemaan erityisen varovasti. Mulla ei ollu hätää niin kauan kun en laittanu jalkaa maahan. :D

 

1 hour ago, mrelwood said:

Just niitä 4x9mm ruuvattavia, noin joka toisessa nappulassa. Joutuu tekemään vahvikkeen, ellet sitten luota sun paikka-aineeseen ihan rajattomasti… Ekan nastatalven jälkeen löysin sisäkumista kymmenkunta Goopin paikkaamaa reikää! :roflmao:

Tänään mm. kuljin kävelyseurueen mukana kaltevilla märillä jäisillä ulkoilureiteillä, joilla kävelijät joutu kulkemaan erityisen varovasti. Mulla ei ollu hätää niin kauan kun en laittanu jalkaa maahan. :D

Varmuus ennen kaikkea = elikä , jos pyörän joutuu avaamaan , samalla vaihtaa tehdasnastotetun renkaan alle. 

https://sparewheel.fi/p/9537/cheng-shin-c803-nastarengas-2-50-14-tt

saldo nyt 0 , mutta kyselyn kautta viimeksi , muuttui nopeasti.

Kotoa löytyy juuri noita 4x9mm nastoja noin 200 kpl , mutta jos sparewheelin rengas on noin hyvä , miksi nähdä vaivaa ?? (noinkin halpaan hintaan).

Ostin tänään neuvomasi "rengasraudat" Motonetistä.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Toi C803 on huomattavasti ärjympi rengas kuin C186, että jos se ei haittaa niin tokihan valmis nastarengas on helpompi ja huolettomampi vaihtoehto. Tai sitten yrittää etsiä nastarengas vähän hillitymmällä kuvioinnilla. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, mrelwood said:

Toi C803 on huomattavasti ärjympi rengas kuin C186, että jos se ei haittaa niin tokihan valmis nastarengas on helpompi ja huolettomampi vaihtoehto. Tai sitten yrittää etsiä nastarengas vähän hillitymmällä kuvioinnilla. 

Juur sopiva kuvio talviajeluun tänne lumimyrskyihin :thumbup:

Kestää tiputtaa takapuolen alas, pikku sladi korkeintaan ennen kuin nappaa kiinni. Vaatii kyllä tältä n00bilta aina pari kilsaa alle ennen kun paikat lämpenee ja voi pudotella "kesätyyliin" :) 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Onko tietoa, onko jollain valmistajalla oikeasti jotain kunnon huolto-/varaosapalvelua Suomessa näihin yksipyöräisiin? Itse olen tykännyt ajaa S2:lla, mutta kaiken saa tehdä itse. Akkuja en taida enää viitsiä uusia, kun uudet akut maksavat melkein saman verran kuin uusi vastaava laite. Olisi kiva hankkia laite, jossa huoltoketju toimii edes jotenkuten.

Mulla menee tuolla S2:lla muuten talviajo ihan hyvin ilman nastoja, vaikka ajelenkin suht varovasti. Mielellään ottaisin uudeksi pyöräksi sellaisen, jolla kulkee hyvin keskustan liikenteessä eli mitään turhan ärjyä peliä.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Teo Virtanen said:

Onko tietoa, onko jollain valmistajalla oikeasti jotain kunnon huolto-/varaosapalvelua Suomessa näihin yksipyöräisiin? Itse olen tykännyt ajaa S2:lla, mutta kaiken saa tehdä itse. Akkuja en taida enää viitsiä uusia, kun uudet akut maksavat melkein saman verran kuin uusi vastaava laite. Olisi kiva hankkia laite, jossa huoltoketju toimii edes jotenkuten.

Mulla menee tuolla S2:lla muuten talviajo ihan hyvin ilman nastoja, vaikka ajelenkin suht varovasti. Mielellään ottaisin uudeksi pyöräksi sellaisen, jolla kulkee hyvin keskustan liikenteessä eli mitään turhan ärjyä peliä.

Voltride koittanut saada liikettä (e: huolto+myynti) Helsinkiin jo pitempään. Jos kellään olisi tiloja tiedossa "myyvältä paikalta" voisi mulle laittaa PM.

Edited by Kutvelo
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

On 12/19/2021 at 7:45 PM, Kutvelo said:

Mulla on ropissu jo pois vaikka kuinka monta, liian löysästi kiinnitin. Oikean jalan nastat kestää kohtuullisesti kun sen asettelee, mutta liikkeelle potkaistessa ja vasemman jalan vetäistessä kyytiin tahtoo irrota. Pitääpä testata tuota vaahtoteippiä.

Onko nastat niin terävät,että kengän pohja menee aivan riekaleiksi? Ei huvittaisi pilata työkenkiä , jotka päivittäin käytössä ( Sievi anti-slip ... ? n. 160 euroo )

En oo vielä testannut noita MSP:n pedaaleita ajossa. Olisiko aivan hullu idea käyttää nastapedaalia vain liikkeille -lähtö - puolella?  Sitä jalkaa harvemmin tulee liikuteltua ajon aikana ,mutta nastapedaali parantaisi kontrollia / varmuutta , että "kontrolli-jalka pysyy VARMASTI pedaalilla - onko joku kokeillut?

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Namuhan said:

Vähän turhan kalliiksi tulee toimituskulujen kanssa vain

Alle kahdenkympinhän ei meinaa saada edes lautaa ja ruuveja…

Samanlaisia kitaratelineitä saa tietysti myös jokaisesta paikallisesta kitaroita myyvästä soitinliikkeestä. En tosin tiedä saako noin halvalla.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hyvä uutinen, että haluavat taata parhaan kokemuksen uusille asiakkaille.

Paine on varmasti kova saada pyörät myyntiin pohjoisen pallonpuoliskon kesäksi. Eiköhän valmistajillakin myynnissä suurin piikki tapahdu keväällä ja kesällä. 
Ensisijaisesti varmasti uudet pyörät menevät jenkkeihin. Siellä taitaa suurin markkina-alue näille tehokkaimmille pyörille olla.

Oma lehmä on sen verran ojassa, että aina pitää olla kuulolla jos käytettyjen markkinoille alkaisi valua uusia pyöriä. Näyttää tässä harrastuksessa tuo porttiteoria pitävän paikkansa :D

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

@bigrangetesla :efeeec645d: Erinomainen idea käyttää skeittipaperin sijaan hiomanauhaa ja mattoteippiä.

Mirkan 80 karkeuden hiomapaperi, 2x päällekkäin. Välissä extra strong mattoteippiä, lisäksi alemman pohjassa 2x extra strong mattoteippiä ja MSP:n pedaaliin liimattu 1 kerros mattoteippiä. Eli 3x teipit, tuntui että liimautui kunnolla ja jytäkästi.

Koeajo paljasti mielenheikkouden kuskissa, nyt saa taas renkaan lukkoon.

pedaalit.thumb.jpeg.5bd8c9ba966a7c6502992c110d291920.jpeg

Edited by Kutvelo
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...