Jump to content

Finnish riders - Suomalaiset ajajat


dside

Recommended Posts

Pyörän osto on vaikea prosessi : käyttötarkoitus / hinta / laatu / range / speed / käytännöllisyys /  varustelu  -  aina joutuu  jostain tinkimään  -  kaikkea ei voi saada  - pisnis is pisnis , niinkuin Uuno Turhapuro sanoo. Hyvää Vappua Kaikille

Link to comment
Share on other sites

56 minutes ago, bigrangetesla said:

Pyörän osto on vaikea prosessi : käyttötarkoitus / hinta / laatu / range / speed / käytännöllisyys /  varustelu  -  aina joutuu  jostain tinkimään  -  kaikkea ei voi saada  - pisnis is pisnis , niinkuin Uuno Turhapuro sanoo. Hyvää Vappua Kaikille

Juurikin näin, kevyttä ja edullista pyörää ostaessa "joutuu" tinkimään asiasta jos toisestakin mutta luxus-pyörät onkin sitten eri sarjassa !

Ja noi nikolan pedaalit saattaaäis jo aikaansaada itselle riittävän hyvän ajokokemuksen :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 4/30/2020 at 9:31 PM, bigrangetesla said:

Kuinka iso jalka? Mulla kenkä 43 - paino 85 kg

 

42 ja painoa about 73kg. Ainakin itellä noi v8 peruspedaalit oli liian kapeat, kun sain v10 pedaalit niihin, ajokokemuksen muuttui PALJON paremmaksi.

Tossa mittoja:

V10 pedaalit: 24cmx 13cm
Nikola: 23x11,5 cm
Tesla: 20,8x 11,4cm

 

Link to comment
Share on other sites

V8 ja V10 ovat rakenteeltaan kapeita , joten pedaaleissa on jyrkempi kallistuskulma - tällöin pedaaleiden muodolla ja koolla on todellakin merkitystä ( V8 vs. V8F= V10 ) . Tesla rakenteeltaan leveä ja pedaalit lähes suorassa - ajo-asento "seisova" , ei tarvitse koko ajan puristaa pyörää jaloilla. Näin ainakin katukäytössä.

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, bigrangetesla said:

Saitko wuppia kiinni -koeajo Tesla V1:llä ?    https://forum.electricunicycle.org/profile/7165-wuppi/

Joo pyörän muoto kyl vaikuttanee myös, eihän tota voi kuin arvailla  miltä pyörä tuntuu ennenku kokeilee. Empä saanut kaveria kiinni, ei liene enää aktiivisena täällä :p

Link to comment
Share on other sites

Huonosti löytyy ykspyöräisille maahantuojia Suomesta kojeajoa silmällä pitäen. Laatumerkeistä vain Kingsonic  ( Kevytilmailu ja Ollu Oy ) ja Ninebot  ( Verkkokauppa.com ) näin  äkkisiltään googletettuna.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tänään maakuntamatkailua n. 60 km ( Hämeenlinna - Hattula - Hämeenlinna).  Pyörä yön yli laturissa = lähtiessä 100 %  -  kotiin tullessa 42 %  , nopeuden ollessa 15 - 40 km/h . Tulihan testattua EUC World:in  alert- toiminnot.  Vanhalla puhelimella(honor 6 ), app oli tosi epävakaa , syy selvisi = bluetooth , liian vanha versio ( 4.0 )  Nyt Huawei känny , missä bluetooth 4.2  -  toimii. Mitä appejä käytätte ykspyöräsissänne ?

Link to comment
Share on other sites

Löytyisikö immeisiä pitkän tauon jälkeen Helsingin Kaivari-miittiin tulevana sunnuntaina 10.5. klo 13? Jos siltä tuntuu, käydään vaikka vertailemassa Paloheinän huipun ja Malminkartanon huipun maisemia (35km), jos läsnäolijoilla riittää innostusta ja rangea. Tai jokin pienempi lenkki.

Pidetään tietty mielessä yleisten koronaohjeiden mukaiset turvavälit!

Edited by mrelwood
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

On 4/22/2020 at 12:05 AM, FunkyWheeling said:

Tää on kyl jotain jäätävää. Ei mee kauaa kun 100km/h rikotaan tällä menolla.

Jos joku alkaa hommata tällasia oikeesti,  niin pitäkää kuitenkin pliis järki päässä. Suomen kokosessa maassa kun joku kiskasee "sata lasissa" jonkun päälle, niin sit onkin ihan

BUnDS37CYAAw2ce.jpg

;) 

Edited by esaj
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Morjensta,

Ostin Ebaysta pari viikkoa sitten käytetty KS16B (guntherin vanha). Ennen sitä olin leikkinyt "Airwheelin" kanssa, mutta se kuoli, tai oikeasti se ei ota latausta vastaan enää... ihan hyvä niin, koska se Airwheel on ihan paska lelu kun vertaa se tähän KS:ään.

Mun KS16B tuli 1.25 firmiksen kanssa. Mulla on sekä Darknessbot että Softtuner iphonessa, joten kanattaisiko päivitä firmiksen? 1.28 näyttää olevan viimeisin joka on saatavana.. ja millä ohjelmalla päivitän?

Luulen myös että tilaan itselleni XL pedaalit, Radwerkstatista niitä saa €100. Mulla on kenkäkoko 45 ja luulen että olisi mukavampi jos saisin isommat pedaalit... tai ainakin ehkä helpompi?

Olen harjoitellut isolla parkkipaikalla ja pystyn/jaksan ajaa noin 5-7 km ilman taukoa, huomaan että joka kerta kun menen "harjoittelemaan" niin se menee paremmin. En osaa vielä kunnolla lähteä liikkeelle ilman tukea, pitää ilmeisesti harjoitella sitä vähän enemmän.

Tulisin mielellään mukaan miitteihin, mutta minun pitää kyllä harjoitella vähän lisää ennen sitä, muuten menoa on varmasti liian hidasta muille :)

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, FinRider said:

Tulisin mielellään mukaan miitteihin, mutta minun pitää kyllä harjoitella vähän lisää ennen sitä, muuten menoa on varmasti liian hidasta muille :)

Tuu ihmeessä nyt ainakin moikkaamaan! Ja kuten aina, reissut valkataan aina sellasiksi että kaikki halukkaat pääsee mukaan. Hurjapäät voi jatkaa omineen vähän rauhallisemman ja lyhyemmän lenkin jälkeen.

Mitä päivittämiseen tulee, en tiedä mimmosia parannuksia 16B:hen tuli, mutta ihan yleisesti KS:n päivitykset on käytännössä aina olleet ajotuntuman suhteen parannuksia. Itse päivittäisin DarknessBotilla, se on käsittääkseni varmempi proseduuri.

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, FinRider said:

Luulen myös että tilaan itselleni XL pedaalit, Radwerkstatista niitä saa €100. Mulla on kenkäkoko 45 ja luulen että olisi mukavampi jos saisin isommat pedaalit... tai ainakin ehkä helpompi?

Ainakin minä pidin näistä isommista pedaaleista 16S:ssä. Ei ne mitenkään järkyttävästi isommat ole, mutta jotenkin tuntuu, että niille on helpompi asetella (myös 45 numeron) kenkää. Voi jopa ajaessa siirtää jalkaa parempaan asentoon

-Z-

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...