Jump to content

Finnish riders - Suomalaiset ajajat


dside

Recommended Posts

17 minutes ago, FinRider said:

matkustan paljon jenkeissä duunin puolesta joten olisi optio ostaa suoraan sieltä...mutta en ole vielä selvittänyt miten sen eucn saa mukaan lentokeeseen? Maksimipaino laukuille on luokkaa 20-23 kg... ja sit ne isot patterit... niillekin taitaa olla säännöt.. kai täältä forumilta löytyy vastaukset tähänkin ongelmaan?

Akkuja et saa mitenkään lennolle mukaan ja lähetys kuriiripalvelun kautta tulee olemaan liian kallis. En usko, että kannattaa ostaa jenkeistä. Pitäisi muutenkin kikkailla sitten jotenkin tullin ohi, että edes säästäis mitään. KingSongit kannattaa ostaa Euroopasta ja niellä korkeampi hinta tai ottaa vähän riskiä ja tilata Alista halvemmalla (ne osaa kikkailla tullin ohi käyttämällä Eurooppalaista välivarastoa).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, Rolzi said:

Mulla sama juttu. Ollu Puolassa 17.4. alkaen. Tulevana lauantaina tulee Alin kaupan takaraja vastaan. Ilmeisesti voivat kuitenkin pidentää tuota takarajaa 120 päivään asti, eli odotellaan vaan rauhassa.

Oho aika pitkään ovat pidelleet.  Viimeksi tuo Puolan osuus kesti 3 päivää tullauksen jälkeen.

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Zwheeler said:

Hieno juttu!

DM ei näköjään onnistu sinulle (liian uusi tällä foorumilla?), joten voisitko tehdä vaikka Gmailiin jonkun kertakäyttöisen osoitteen ja julkaista sen tässä. Päästään sitten sopimaan käytännön asioista

Olen ehkä vainoharhainen, mutta ainakaan minä en viitsi julkaista julkisella foorumilla "oikeita" spostiosoitteita tai puhelinnumeroita  :ph34r:

(kannattaa toimia nopeasti - kysyntää näyttää olevan...)

-Z-

TRUE53@cbyourself.com tollanen olis nyt sit

Link to comment
Share on other sites

On 5/17/2020 at 9:10 PM, FinRider said:

Tulemme mökiltä lauantaina, joten voidaanko järjestää se ”hidas” miitti sunnuntaina?

Toki, lauantaimiittiä ehdottanut Pauli ei muutenkaan pääse tulevana viikonloppuna. Mä en itse pysty ajamaan molempia samana päivänä, mutta olisiko siinä jujua että moikataan hitaat ja nopeet eka samassa paikassa, ja lähetään siitä omille lenkeillemme? Jos iisimpi ryhmä ei tunne Espoota riittävästi, voin piirtää Komoot -sovellukseen navigoitavan reittiehdotuksen.

On 5/17/2020 at 10:51 PM, UniVehje said:

Kai se nyt jousitettu pitää olla!

Ihan samaa mieltä! Näkisin että jousittamattoman ostaminen juuri nyt on perusteltua vain jos on tarkat erityistarpeet joita jousimallit ei tyydytä. Kuten MSP:n vääntö 40-asteisessa rinteessä, Monsterin matkavakaus, V8F:n keveys tai hinta, jne.

Muistuttaisin myös siitä että se mainittu MSX oli voimakkaasti modattu juurikin mukavuuden maksimoimiseksi. Uusi MSPSX ei ole.

Jos S18:n range riittää ja V11:n design latistaa liikaa, niin sitten S18 tilaukseen! Teippaa jonkun rätin sen suunnittelussa unohtuneen takapaneelin tilalle ni ei hiiretkään tee ihan heti pesää... :D

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, mrelwood said:

Jos S18:n range riittää ja V11:n design latistaa liikaa, niin sitten S18 tilaukseen! Teippaa jonkun rätin sen suunnittelussa unohtuneen takapaneelin tilalle ni ei hiiretkään tee ihan heti pesää... :D

Minä ajattelin jotain tuollaista ajoasua. Yhdistetty pyöränsuoja ja tyyli!

21504.jpg

(Varustelekan mantteli siis, kuva pöllitty Varustelekan sivuilta) :D

-Z-

Edited by Zwheeler
source
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

On 5/18/2020 at 2:16 AM, Rolzi said:

Mulla sama juttu. Ollu Puolassa 17.4. alkaen. Tulevana lauantaina tulee Alin kaupan takaraja vastaan. Ilmeisesti voivat kuitenkin pidentää tuota takarajaa 120 päivään asti, eli odotellaan vaan rauhassa.

Itse kyselin oman MSP perään tuossa muutama päivä takaperin. Sanoivat, että on päässyt tullin läpi ja UPS koodi pitäisi aktivoitua 20.5. Toivotaan että tämä pitää paikkansa :D

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 5/16/2020 at 8:26 AM, lepovirta said:

Sittenpä vaan paljon ajoa, eiköhän hermosto tuohon pian totu. Pitänee myös vähän testailla eri paineilla ja hakea sieltä itselle toimiva lukema.

No niin, nyt sata kilometriä myöhemmin pitää todeta, että rulla on ruvennut tottelemaan seisojaa. Siltä ehkä vaan otti aikansa tottua ajelijaan? On kyllä kiva laite, selkeä parannus edelliseen! Kiitokset vielä univehkeelle ja mrelwoodille, arvionne vaikuttaa osuneen oikein. Ehkä pitäisi ostella laitteita vähän useammin, niin ei pääsisi tottumaan yhteen liian tiukasti...

17 hours ago, mrelwood said:

Näkisin että jousittamattoman ostaminen juuri nyt on perusteltua vain jos on tarkat erityistarpeet joita jousimallit ei tyydytä. Kuten MSP:n vääntö 40-asteisessa rinteessä, Monsterin matkavakaus, V8F:n keveys tai hinta, jne.

Saatan olla jäävi tähän sanomaan, kun juuri alla uusi jousittamaton... mutta sanonpa silti :). Moneen rullaan on markkinoille tulon jälkeen tehty isojakin korjauksia ja parannuksia, ja jotenkin odottelen löydöksiä myös näistä tulevista ensimmäisistä jousitetuista malleista. Nooh, eiköhän tuokin tekniikka parin vuoden päästä ole saatu hierottua kuntoon. Vaativatko muuten iskarit jonkinlaista huoltoa tai ylläpitoa?

Päädyin siis itse tuohon 18XL:ään, koska siitä on juuri sopivasti saatu lastentaudit iteroitua kuntoon ja sen perusdesign vaikuttaa olevan toimiva. Kärsimätöntä odottelijaa myös ilahdutti, että laitteen sai eurooppalaiselta myyjältä ajoon viikossa. Hinnastakin löytyi joustoa, kaipa mielellään myyvät laitteita pois varastostaan uusien mallien tieltä.

Edited by lepovirta
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, lepovirta said:

 

Päädyin siis itse tuohon 18XL:ään, koska siitä on juuri sopivasti saatu lastentaudit iteroitua kuntoon ja sen perusdesign vaikuttaa olevan toimiva. Kärsimätöntä odottelijaa myös ilahdutti, että laitteen sai eurooppalaiselta myyjältä ajoon viikossa. Hinnastakin löytyi joustoa, kaipa mielellään myyvät laitteita pois varastostaan uusien mallien tieltä.


paljonko jouduit maksaa ja mistä ostit?

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, FinRider said:


paljonko jouduit maksaa ja mistä ostit?

Tämä kysymys kiinnostaa yleisestikin: mistä ostatte pyöriä? InMotion V8F kiinnostaisi ja puntaroin AliExpressin pitkähkön toimitusajan (ja mahdollista takuun toimimisen) ja eurooppalaisten kauppojen kalliimman hinnan välillä. Millaisia kokemuksia tai huomioitavia näkökohtia?

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, tulpukka said:

Tämä kysymys kiinnostaa yleisestikin: mistä ostatte pyöriä? InMotion V8F kiinnostaisi ja puntaroin AliExpressin pitkähkön toimitusajan (ja mahdollista takuun toimimisen) ja eurooppalaisten kauppojen kalliimman hinnan välillä. Millaisia kokemuksia tai huomioitavia näkökohtia?

Itse ostin V8:n viime kesänä AliExpressistä. Siellä oli tosi hyvä hinta, mutta en ole testannut takuuta. Sain sieltä kysymällä myyjältä selville, että heillä oli valmiiksi pyöriä Euroopan välivarastossa ja sain viikossa kotiin ilman tulleja ja veroja. Maksoin 750 €. V8F on nyt varmaan pitkällä toimitusajalla, koska sitä on tilattu paljon ja valmistus on ollut hidasta. Eurooppalaiset myyjät toki aina varmempia, jos jotain sattuu. Toimitusaika kannattaa aina varmistaa, halvimmat myyjät toimivat dropshippaus periaatteella. 

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, UniVehje said:

Itse ostin V8:n viime kesänä AliExpressistä. Siellä oli tosi hyvä hinta, mutta en ole testannut takuuta. Sain sieltä kysymällä myyjältä selville, että heillä oli valmiiksi pyöriä Euroopan välivarastossa ja sain viikossa kotiin ilman tulleja ja veroja. Maksoin 750 €. V8F on nyt varmaan pitkällä toimitusajalla, koska sitä on tilattu paljon ja valmistus on ollut hidasta. Eurooppalaiset myyjät toki aina varmempia, jos jotain sattuu. Toimitusaika kannattaa aina varmistaa, halvimmat myyjät toimivat dropshippaus periaatteella. 

Samoin aliexpressistä ostin viime syksynä v8:n hintaan 757€. Olen mitä ilmeisimmin myymässä sitä pois tänä kesänä kunnes tilaamani 16x saapuu mikäli v8 original malli leveämmillä pedaaleilla/renkaalla kiinnostaa. 

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Pauli Paananen said:

Samoin aliexpressistä ostin viime syksynä v8:n hintaan 757€. Olen mitä ilmeisimmin myymässä sitä pois tänä kesänä kunnes tilaamani 16x saapuu mikäli v8 original malli leveämmillä pedaaleilla/renkaalla kiinnostaa. 

Ostin Z10:n Alista 2018 loppukesästä. Kesti yli kk tulla, mutta ei mennyt tulleja tai alveja (lol). Takuun osalta olen ajatellut, että sitä ei käytännössä ole, koska pyörän lähettely on kustannusten takia järjetöntä. Ehkä jos osaa haarukoida vian johonkin tiettyyn komponenttiin ja pystyy lähettämään vain sen, sitten takuulla voisi olla merkitystä. Mutta jos kärtsäät controlboardin jossain mäessä, niin mennneekö tuo takuun piiriin sittenkään. Ehkä, jos kyseessä on joku Gotwayn tyyppinen MOSFET-liimaongelma, jossa valmistus/suunnittelumoka on aiheuttanut kärventymisen. Tokko on kovin halpaa lähetellä kokonaisia pyöriä EU:ssakaan

Edited by Ziiten
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, FinRider said:

paljonko jouduit maksaa ja mistä ostit?

Tuolta ostin: https://eunicycles.eu/en/18-inch/107-king-song-ks-18xl-rubber-black-1554wh.html. Tuo on isommilla pedaaleilla varustettu versio.

Sarjanumeron perusteella laite on valmistettu tämän vuoden maaliskuun loppupuolella, joten ei ole kovin pitkään varastossa odotellut ja sisältänee tuoreimmat palikat. (KS:n sarjanumerolle löysin tällaisen tulkin: https://eunicycles.eu/en/news/jak-dekodowa-nr-seryjny-monocykli-king-song. Taulukko on muutaman vuoden takaa mutta formaatti  edelleen sama. 1554Wh 18XL näyttää olevan sarjanumerossa merkittynä koodilla L4.)

6A:n laturioptio piti pyytää erikseen, sitä ei ollut suoraan tarjolla. Tämä malli kuitenkin kyseessä: https://eunicycles.eu/en/chargers/198-smart-charger-500w-84v-ks18lxl-ks16x.html. Ostin mukaan varalle myös ylimääräisen sisäkumin ja olivatpa laittaneet kaupan päälle mukaan foamia ja teippiä, joilla pyörää saisi suojattua kopsuilta.

Maksussa piti hetken aikaa jumpata, jotta laskun sai hoidettua zlotyinä ja vaihtokulut menemään luottokorttiyhtiön kautta. Paypal olisi valuutanvaihdosta rokottanut enemmän ja valinta olikin jemmattu muutaman kilkkauksen taakse. Hintaa koko satsille tuli kaikkine kuluineen muutamia kymppejä yli pari tonttua. Hinnassa mukana verot ja takuu sisältyy.

Toimitus alkoi DPD:llä. Kuljettivat paketin Puolasta Tallinnan kautta Vantaalle PostNordin terminaalliin, josta Matkahuolto toi sen lähinoutopisteeseen. Nopea toimitus oli minulle ratkaiseva juttu. Nyt ei selaimen reload-nappi ehtinyt kulua ihan puhki toimitusseurannan www-sivulla... ;)

5 hours ago, tulpukka said:

Millaisia kokemuksia tai huomioitavia näkökohtia?

Tervetuloa foorumille, @tulpukka

Yleistietoa myyjistä on @esaj kerännyt "Commercial Advertisements" -osaston ensimmäiseen ketjuun. Myyjistä myös keskustelua siellä täällä sivustoa, mm. tässäkin ketjussa. Ennen tilausta kannattaa siis myyjän nimellä hakea tuoreita kirjoituksia ja varmistaa, että on hyvämaineinen tapaus.

Jos ajelet jo ninebotilla, niin olet varmaan jo ehtinyt lajia hetken harrastaa. Melko varmasti siis jo tiedätkin, että pyörä kannattaa suosiolla ostaa niin isoilla akuilla, kuin vaan löytyy. Ja saman tien tehokkaalla laturilla. Litium-akkuja en jättäisi latautumaan ilman että samalla sivusilmällä seurailen, ja esimerkiksi tuon 1554 Wh:n täyttö 130W vakiolaturilla veisi yli 12 tuntia...

Ja jos päädyt käytettyyn, niin varmista, että akut ovat kunnossa.

Edited by lepovirta
Linkit korjattu
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Kiitos infosta @lepovirta!

Toi €2K taitaa olla ihan OK hinta. Löysin täältä forumilta omani, käytetty KS16 Saksasta, tuli alkuperäisellä ja 4A laturilla ja maksoi toimitettuna €300. Tiesin jo viime syksynä että haluan kokeilla tätä lajia, joten thanks @mrelwood, näin kun (luultavasti) hän suihaisi mun ohi kotinurkilla ja se näytti niin makeelta että oli pakko testata. Ostin netistä satasella Airwheelin ja kokeilin sillä... ei mennyt hyvin ja annoin periksi kun talvi tuli. Yritin sisällä leikkiä sen kanssa mutta se jäi vaan leikiksi. Nyt kun kevät tuli niin aloitan harjoitella sen kanssa mutta unohdin sen yöksi autokatokseen ja seuraavana aamuna se ei enä suostunut ottaa latausta vastaan... sillä on 4 lediä ja ne ei syty ollenkaan. En kuitenkaan halunnut antaa periksi joten siksi ostin ton KS16 halvalla... ja olikin hyvä päätös! Tää KingSongi on kulkenut yli 10K km ja heitin tänään kahdet lenkit, 30 minsaa ja 7 km ja äsken 50 minsaa - 15 km, ja akku Darknessbotin mukaan oli vielä 55%. Kaveri joka möi sen minulle sanoi että pääsisin ehkä 35km yhdellä latauksella ja se näyttää pitävänsä paikkansa.

Olen vielä ihan super aloittelija... aloitin omalla terassila, rakensin noin 6-7m tuki itselleni ja harjoittelin siellä monta tuntia edes takaisin. Sen jälkeen menin isolle parkkikselle ja siellä pari iltaa vedin isoja ympyröitä ja sen jälkeen riskilla uskalsin mennä viime viikolla ekalle "oikealle" lenkille. On tosi nastaa huomata että se sujuu paremmin joka päivä... tällä viikolla on tultu jo 60 km+ ajeltu ja eiköhän satanen menee rikki nyt viikonloppuna.

En osaa vielä lähteä liikkeele ilman tukea. Nolottaa vähän kun kävelee jonkun suojatien yli ja pitää löytää joku tolppa että pääse taas liikkeelle, joten se on kai sitten seuraava asia mitä pitää oppia. En myöskään ole harjoitellut "figure eight" eikä tiukkoja kääntöjä, vaikka nekin alkaa ajaessa mennä paremmaksi.

Tavoite on että voisin kulkea kingsongilla töihin kunhan tämä korona hässäkkä vähän rauhoittuu.. nyt osittain lomautettuna teen 4h työpäivät etänä... joten siksi minulla on ollut aikaa mennä keskellä päivää parille ajeluille :)

 

Olen käyttänyt Darknessbottia koska iphone... EUCwold appi näyttää paljon paremmalta, varsinkin kun sen saa kytkettynä Pebbleen, joka on halpa ja jolla on rittoisa patteri.. Käyttääkö joku täällä se kombo? Olisi kiva nähdä miten se toimii ennen kun lähden ostamaan joku käytetty androidi + pebble pelkästää siihen tarkoitukseen että näkisin parametrit ym ajon aikana.

Ja toinen juttu mitä tarvitsisin olisi peili, jotta pystyisin nähdä jos joku tulee takaa kun kännän ym.. onko joku virittänyt semmoinen käteen? pitäisi kai yrittää etsiä täältä?

 

 

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, UniVehje said:

Itse ostin V8:n viime kesänä AliExpressistä. Siellä oli tosi hyvä hinta, mutta en ole testannut takuuta. Sain sieltä kysymällä myyjältä selville, että heillä oli valmiiksi pyöriä Euroopan välivarastossa ja sain viikossa kotiin ilman tulleja ja veroja. Maksoin 750 €. V8F on nyt varmaan pitkällä toimitusajalla, koska sitä on tilattu paljon ja valmistus on ollut hidasta. Eurooppalaiset myyjät toki aina varmempia, jos jotain sattuu. Toimitusaika kannattaa aina varmistaa, halvimmat myyjät toimivat dropshippaus periaatteella. 

Eräs tuttu foorumilainen tilasi V8F:n jokin aika Wheel Riders Storesta AliExpressistä. Seurailen sen sujumista silmä kovana. Ensikokemuksena Alista Ninebottiini piti hankkia uusi laturi, kun joku oli varastossa tallonut pinnit vinkuralle: lähes joka aamu tulee pettymys tracking sivulla kun siellä ei ole kovinkaan usein mitään uutta kerrottavaa.

2 hours ago, lepovirta said:

Jos ajelet jo ninebotilla, niin olet varmaan jo ehtinyt lajia hetken harrastaa. Melko varmasti siis jo tiedätkin, että pyörä kannattaa suosiolla ostaa niin isoilla akuilla, kuin vaan löytyy. Ja saman tien tehokkaalla laturilla. Litium-akkuja en jättäisi latautumaan ilman että samalla sivusilmällä seurailen, ja esimerkiksi tuon 1554 Wh:n täyttö 130W vakiolaturilla veisi yli 12 tuntia...

Ninebot sinänsä riittäisi näihin tarpeisiin - kauppakassiksi tai tekniikan treenaamiseen, mutta nykyakulla ei luotettava range ole juuri 10km parempi. V8F:kin olisi huikea parannus. Plus että siinä olisi toimiva laturi. 

Kiitos vinkeistä, tuo toimitusajan kysyminen myyjältä oli hyvä neuvo. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Gotwayn kehityssuunta hyvä - kuuntelee asiakkaiden toiveita - näin ymmärtäisin nettivideoiden perusteella  -  mikä lienee Gotwayn vastaus jousitettujen pyörien kilpailussa , kun Inmotion ja Kingsong ovat jo julkaisseet tämän vuoden mallinsa ?

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, bigrangetesla said:

Auto on seissyt pihassa noin kuukauden käyttämättömänä  -  työmatkat tehdään  1pyöräisellä  -  kuinka moni on jo kaivanut pyöränsä "talviteloilta"  ???

Toivon että pääsisin samaan. Vaihdoin syksyllä mun pikku dieseli lataus-hybriidiin ja olen nhyt 8kk ajanut sähköllä työmatkat auton kanssa mutta tarkoitus / tavoite olisi tehdä työmatkan EUCn kanssa. Kauniaisista Herttonimeeen on 20 km, joten eiköhän se onnistuisi?

meikäläiselle on isompi kysymys mitä teen mun kesäauton kanssa (bmw z3)...

Link to comment
Share on other sites

Prius ei oikein tykkää jos seisoo pidempään ajamatta, mutta pärrän möin pois ja huviajelut on yksipyöräisellä lähimaastoissa.

Töihinkin tulee ajeltua aina kun voi, mutta ruuhkavuodet taistelee vastaan. :sleep1:

 

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, FinRider said:

Ja toinen juttu mitä tarvitsisin olisi peili, jotta pystyisin nähdä jos joku tulee takaa kun kännän ym.. onko joku virittänyt semmoinen käteen? pitäisi kai yrittää etsiä täältä?

Ostin Motonetista tarralla kiinnitettävän laajakulmapeilin, liimasin sen jumppamatosta tehtyyn kiilaan ja siihen tarranauhan, hanskassa tarranauhan toinen(pehmeämpi) puoli.

Helppo vaihtaa toiseen hanskaan kun laittaa vain tarranauhan kaikkiin ajohanskoihin.

hanskapeili%201.jpg?raw=1

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Tulin tosiaan jousi-ihastuksissani sanoneeksi ettei jousettomia pyöriä kannattaisi nyt hankkia. Ei se taida pitää paikkaansa. Ihan yhtä valloittavia ja upeita nää nykypyörät on kuin puolikin vuotta sitten, ja minäkin oon ajanu vain pienillä lisäpehmusteilla kantapään alla yli 23 000 km. Se on vaan itelle niin tärkeältä tuntuva edistysaskel. Uskoisin että vuoden päästä lausahduksellani on jo paljon paremmin pohjaa.

11 hours ago, FinRider said:

En osaa vielä lähteä liikkeele ilman tukea.

Jos et vielä oo tätä Euco:n videota nähny, kurkkaa läpi. Siinä on erinomainen opetusmetodi, ja tekniikat valmistaa tuleviinkin oppimiskynnyksiin tosi hyvin:

 

11 hours ago, FinRider said:

Ja toinen juttu mitä tarvitsisin olisi peili,

Ranteeseen tai kypärään on ne vaihtoehdot, ja molemmilla puolestapuhujansa. Mä tykkään kun kypäräpeilin kanssa näkee silmäkulmassaan taakse vaikkei kättään oiokaan. Mulla on kypärän lippaan ruuvattu lyhytvartinen polkupyörän ohjaustangon päätypeili.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, mrelwood said:

Jos et vielä oo tätä Euco:n videota nähny, kurkkaa läpi. Siinä on erinomainen opetusmetodi, ja tekniikat valmistaa tuleviinkin oppimiskynnyksiin tosi hyvin:

Olipa muuten hyvää kertausta, varsinkin se kohta missä selitetään kyytiin nousun tekniikkaa (noin 5:30 eteenpäin) ja sen jälkeen kävelytetään pyörää ja astutaan välillä hetkeksi kyytiin. Ensin ajattelin että "hah, aloittelijoiden hommaa" mutta sitten huomasin etten osaakaan tuota hallittua kyytiinnousua!

Kaikki nämä vuodet minun tekniikka on ollut lähinnä "hyppäänpä ton päälle ja katson kuin käy" :facepalm:

Taas uusi harjoitus, jota voi kokeilla vaikka olohuoneessa jos ei viitsi pihalle lähteä

-Z-

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, mozart said:

Ostin Motonetista tarralla kiinnitettävän laajakulmapeilin, liimasin sen jumppamatosta tehtyyn kiilaan ja siihen tarranauhan, hanskassa tarranauhan toinen(pehmeämpi) puoli.

Helppo vaihtaa toiseen hanskaan kun laittaa vain tarranauhan kaikkiin ajohanskoihin.

hanskapeili%201.jpg?raw=1

Huomasin tämän kun törmäsimme ohimennen. Kävin itsekkin hakemassa matkalla. Nyt täytyy muistaa katsoa peilin kautta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...