Jump to content

Finnish riders - Suomalaiset ajajat


dside

Recommended Posts

Väliaikaiset padit sai kyytiä. Päivitin tankkigripillä. Äitienpäivänä pääsee vasta kokeileen kun valmistaja suosittelee 48h bondausta. Joogamaton väri ei jotenki sopinu enään. Kukaanhan ei voi olla ajamatta 48h, joten rakennusteippiä päälle ja kovaa ajoo. Kuva ja kokemuksia myöhemmin lisää. Miitti osuu pahasti äippäpäivän kans, joten joutuu skippaan. 

WhatsApp Image 2020-05-07 at 15.40.32.jpeg

Edited by FunkyWheeling
typo
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, mrelwood said:

Tuu ihmeessä nyt ainakin moikkaamaan! Ja kuten aina, reissut valkataan aina sellasiksi että kaikki halukkaat pääsee mukaan. Hurjapäät voi jatkaa omineen vähän rauhallisemman ja lyhyemmän lenkin jälkeen.

Mitä päivittämiseen tulee, en tiedä mimmosia parannuksia 16B:hen tuli, mutta ihan yleisesti KS:n päivitykset on käytännössä aina olleet ajotuntuman suhteen parannuksia. Itse päivittäisin DarknessBotilla, se on käsittääkseni varmempi proseduuri.

Tulisin mielellään, ja kiva kuulla että otatte "aloittelijat" huomioon! Ollaan kuitenkin menossa moikkaamaan mujn porukat äitienpäivän kunniaksi joten emme ole pääkaupunkiseudulla sunnuntaina.

Kiitos vinkistä että darkbotin kautta kannattaa päivittää, meinaan tehdä sitä vielä tänään.

Ja seuraan tätä threadiä, joten tulen mielellään mukaan seuraavaan meettiin, kunhan se sopii aikatauluun. 

Olen yrittänyt saada vaimo innostumaan EUCstä, mutta hän ei vaan valittaa että sattuu liikaa jalkoihin... joten en usko että se tulee onnistumaan.. muksu (9V) sen sijaan tykkää siitä, joten paneudun siihen ja toivpn että saisin hänestä seuraa... itsekäs olen kuitenkin koska toivon että hän haluaa "periä" mun KS16 jotta voin sit ostaa itselleni vähän voimakkaamp peli... se KS16 on vielä riittävä mutta tiedän että tulevaisuudessa, ehkä kesän jälkeen, tulen halumaan uuden :)

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

sain KSn päivitetty... luulin että minulla oli KS16B... appi väittää kuitenkin että se on KS16C? mene ja tiedä. Myyjä sanoi että control boardi on vaihdettu.. Darknessbot väitti että 1.25 olisi ollut "up to date" ja ei suostunut päivittämään. Softtuner sen sijaan päivitti sen ilman ongelmia joten nyt on 1.28 firmis wheelissä. kokeilin nopeasti pihalla ja kaikki näyttää toimivan. Olen nautinnut pari lasi viiniä, joten en enää pysty mennä kunnollaan kokeilee, see jää huomiseksi.

Link to comment
Share on other sites

Äitienpäivämiitti jäänee pieneksi, mutta toki toteutetaan silti! Jos etähalaukset onkin halattu jo tuohon mennessä niin spontaanisti paikalle vaan.

Siinä onkin sitten kivasti pehmeä lasku tuttuun (lähes-)viikottaiseen miittirytmiin, eli alkakoon tästä post-karanteeninen pyöräilykausi. Vaikuttaa että tässä pääsee piakkoin tapaamaan uusia kasvoja, hienoa!

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, FunkyWheeling said:

Joku taisi täälä tilailla tuolta ranskasta gyroriderz hanskat. Käyttökokemuksia kaipailisin, kun tuli itsekkin sellaiset tilattua.

Minuakin kiinnostaa. Lähinnä onko kylmät vai kuumat eri keleillä. Meneekö kesälläkin?

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, UniVehje said:

Minuakin kiinnostaa. Lähinnä onko kylmät vai kuumat eri keleillä. Meneekö kesälläkin?

Itekin haluisin tollaset, laitas FunkyWheeling infoa kuinka hyvin koko täsmää kun saat hanskat!

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, FunkyWheeling said:

Joku taisi täälä tilailla tuolta ranskasta gyroriderz hanskat. Käyttökokemuksia kaipailisin, kun tuli itsekkin sellaiset tilattua.

Käytössä on ja tykkään kyllä.

+ Helpommat laittaa käteen kuin erilliset suojat ja sitten hanskat.

+ Tulee siis käytettyä enemmän, jopa lyhyillä matkoilla!

-/+ tuntuu vähän kevyemmiltä (EDIT: Ei ne heppoisat ole) kuin aikaisemmat suojat. Mielestäni kyllä riittävän hyvät. Ne aikaisemmat suojat kädessä tassut ei liikkunut juuri ollenkaan.

+ Ei ole kuumat, koska kuitenkin iso osa hengittävää kangasta. Näihin päiviin asti pikemminkin kaivannut vielä jotain ohuita hanskoja päälle

+ Hyvä työnlaatu. Ei saumat irvistä

-Z-

 

Edited by Zwheeler
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, Zwheeler said:

Käytössä on ja tykkään kyllä.

+ Helpommat laittaa käteen kuin erilliset suojat ja sitten hanskat.

+ Tulee siis käytettyä enemmän, jopa lyhyillä matkoilla!

-/+ tuntuu vähän kevyemmiltä (EDIT: Ei ne heppoisat ole) kuin aikaisemmat suojat. Mielestäni kyllä riittävän hyvät. Ne aikaisemmat suojat kädessä tassut ei liikkunut juuri ollenkaan.

+ Ei ole kuumat, koska kuitenkin iso osa hengittävää kangasta. Näihin päiviin asti pikemminkin kaivannut vielä jotain ohuita hanskoja päälle

+ Hyvä työnlaatu. Ei saumat irvistä

-Z-

 

Kuulostaa hyvältä. Itse olen kahden koon välissä s ja m. Saapi nährä kuinka tassuun asettuu. Kiitos.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, FunkyWheeling said:

Joku taisi täälä tilailla tuolta ranskasta gyroriderz hanskat. Käyttökokemuksia kaipailisin, kun tuli itsekkin sellaiset tilattua.

Tilasin kyseiset hanskat n. 1kk sitten aikasempien Hillbilly full finger -hanskojen tilalle kun olivat jo vähän kuluneet.

plussaa:

- Mukavat

- Hengittävät

- Laadukasta työnjälkeä ja muutenkin siistit.

miinusta:

- hepponen rannesuojamuovi

- Rannesuoja ei ole millään kiinni ja irtoaa liian helposti

- Rannesuojan kohdalla oleva nahka millin paksua ja hajosi viikon käytön jälkeen.

2020-05-09_10-00-44

 Hillbillyn hanskat on siis paljon kestävemmät ja vaihdoin takasin niihin.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Yxzygäilijä said:

Hillbillyn hanskat on siis paljon kestävemmät ja vaihdoin takasin niihin.

Harmi. Saan nuo hanskat synttärilahjaksi :wacko: Kuulostaa suojauksen ja laadun puolesta jäävän kakkoshanskoiksi. Ykkösvaihtoehtona pysyy siis flexmeter ja nahkahanska mukavuudesta tinkien. Vanhat nahkahanskat haisee sen verran jääkiekkohanskoilta, että roskiin joutavat. Vielä kun tuohon löytäsi hyvät uudet ajohanskat, jotka flexmeterin kanssa menisi kivuttomasti olisi suoja aika hyvä. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Yxzygäilijä said:

Tilasin kyseiset hanskat n. 1kk sitten aikasempien Hillbilly full finger -hanskojen tilalle kun olivat jo vähän kuluneet.

plussaa:

- Mukavat

- Hengittävät

- Laadukasta työnjälkeä ja muutenkin siistit.

miinusta:

- hepponen rannesuojamuovi

- Rannesuoja ei ole millään kiinni ja irtoaa liian helposti

- Rannesuojan kohdalla oleva nahka millin paksua ja hajosi viikon käytön jälkeen.

2020-05-09_10-00-44

 Hillbillyn hanskat on siis paljon kestävemmät ja vaihdoin takasin niihin.

Hemmetti kun eivät tuohon hintaan saa tehtyä kunnollista, itellä käytössä rullaluisteluun tarkoitettu rannesuoja joka on jämäkkä, mutta ärsyttää tunkea päälle isoja lapasia..

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Pauli Paananen said:

Hemmetti kun eivät tuohon hintaan saa tehtyä kunnollista, itellä käytössä rullaluisteluun tarkoitettu rannesuoja joka on jämäkkä, mutta ärsyttää tunkea päälle isoja lapasia..

Tuohan riippuu toki käytöstä.

Minä köröttelen yleensä sellaista hölkkävauhtia pyöräteitä pitkin, ei kovin pitkiä matkoja. Minulle on tärkeintä että tulen laittaneeksi edes jotain suojia päälle.

Minulla oli tuollaiset tukevat rannesuojat, mutta aina harmitti käyttää niitä, kun olivat niin kankeat ja vaikea pukea päälle, varsinkin paksun takin ja hanskojen kanssa. Jäivät siis turhan usein kotiin.

Sellaiset kuskit, jotka ajavat paljon ja lujaa, tarvitsevat tietenkin tukevammat suojat.

Mutta minulle nuo Gyroriderzin hanskat ovat oikein hyvät koska ovat mukavan tuntuiset. Tulee rutiininomaisesti vedettyä käsiin ja kevytkin suoja on parempi kuin ei suojaa ollenkaan

just my 2 cents,

-Z-

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

On 5/7/2020 at 3:20 AM, mrelwood said:

Löytyisikö immeisiä pitkän tauon jälkeen Helsingin Kaivari-miittiin tulevana sunnuntaina 10.5. klo 13? Jos siltä tuntuu, käydään vaikka vertailemassa Paloheinän huipun ja Malminkartanon huipun maisemia (35km), jos läsnäolijoilla riittää innostusta ja rangea. Tai jokin pienempi lenkki.

Pidetään tietty mielessä yleisten koronaohjeiden mukaiset turvavälit!

Tulossa ainakin osaksi aikaa V10F:lläni, kuha saan aamiaiseni alas.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 5/7/2020 at 3:20 AM, mrelwood said:

koronaohjeiden mukaiset turvavälit!

En huomannut tätä ajoissa enkä kyllä nyt olisi kerinnyt ja olisiko tuota uskaltanutkaan. Mutta kyllähän tässä kohta täytyy uskaltaa jo uloskin lähteä.

Miiteissä olisi hyvä käyttää maskia.

Link to comment
Share on other sites

On 4/21/2020 at 9:51 AM, bigrangetesla said:

Kuinka moni uusii kalustoaan tänä keväänä ? Mitä pyöriä tulossa Suomeen ?:clap3:

18XL tulossa korvaamaan tähän asti hienosti palvellut KS16B.

On 5/7/2020 at 3:20 AM, mrelwood said:

Löytyisikö immeisiä pitkän tauon jälkeen Helsingin Kaivari-miittiin tulevana sunnuntaina 10.5. klo 13?

Sopivasti aukesi aikaikkuna ja ehdin nopeasti piipahtamaan paikalla. Taidettiin nipin napin pysyä alle sen kymmenen hengen rajan?

On 5/8/2020 at 8:41 PM, FinRider said:

 nyt on 1.28 firmis wheelissä. kokeilin nopeasti pihalla ja kaikki näyttää toimivan.

Päivitin oman 16B:ni tuohon 1.28:aan syksyllä. Ajotuntumassa en ole huomannut eroja 1.25:een. Ehkä eniten arkeen vaikuttanut muutos oli virtanapin lyhyellä painalluksella toimiva ajovalon asetus. Nyt on kivempi asioida kaupoilla tai kulkea junalla, kun valon saa nopeasti pois päältä herättämästä turhaa huomiota.

1 hour ago, Paul K said:

Miiteissä olisi hyvä käyttää maskia.

Kaivarissa ja muutenkin matkan varrella oli melko paljon porukkaa liikkeellä. Maskeja bongasin silti vain pari. Positiivista oli, ettei Kauppatorilla ollut turisteja haahuilemassa pyörätiellä. Kiva kerrankin rullata siitä ohi vapaasti!

Edited by lepovirta
Link to comment
Share on other sites

16x:stä paloi sulake jo kolmannen kerran:facepalm: Pitäisköhän ostaa gotway...

Ihmettelin kun akku kului normaalia nopeammin. En kuitenkaan ajatellu asiaa sen enempää ja laitoin pyörän lataukseen. Seuraavana päivänä huomasin että akku ei ollut latautunut ollenkaan, vaan jännite oli jostain syystä tippunut 45 volttiin! Eli 2,25V per kenno. Mitenköhän paljon akut kestää tommosta alijännitettä? Saa nähdä tuleeko ton akun kanssa lisää ongelmia...

Avasin pyörän ja mittasin jännitteet. 45V ja 83,7V. Aikani pähkäiltyä asiaa huomasin että vain toinen sulake oli mennyt. Vaihdoin sen ja latasin molemmat akut erikseen täyteen ja laitoin kiinni. 

Oliskohan se MSP mun seuraava pyörä? Vai oliko Gotwaylta tulossa joku uus pyörä tänä vuonna?

Edited by Yxzygäilijä
Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Yxzygäilijä said:

16x:stä paloi sulake jo kolmannen kerran:facepalm: Pitäisköhän ostaa gotway...

Ihmettelin kun akku kului normaalia nopeammin. En kuitenkaan ajatellu asiaa sen enempää ja laitoin pyörän lataukseen. Seuraavana päivänä huomasin että akku ei ollut latautunut ollenkaan, vaan jännite oli jostain syystä tippunut 45 volttiin! Eli 2,25V per kenno. Mitenköhän paljon akut kestää tommosta alijännitettä? Saa nähdä tuleeko ton akun kanssa lisää ongelmia...

Avasin pyörän ja mittasin jännitteet. 45V ja 83,7V. Aikani pähkäiltyä asiaa huomasin että vain toinen sulake oli mennyt. Vaihdoin sen ja latasin molemmat akut erikseen täyteen ja laitoin kiinni. 

Oliskohan se MSP mun seuraava pyörä? Vai oliko Gotwaylta tulossa joku uus pyörä tänä vuonna?

Onpa todella outo vika. Ja mulle uus tieto, että siellä on kaks sulaketta. Eli olet voinut ajaa normaalisti vain toisella akkupaketilla yhden sulakkeen ollessa palaneena? Tavallaan ihan hyvä turvaominaisuus, mutta joku hälytys tosta olisi varmaan hyvä olla. Tuo jännite on varmaan ihan rajoilla ollut, ehkä vielä tokenee. 

Onko yhtään arvausta, mikä voisi poltella sulaketta? Ei nuo nyt yleensä itsestään käryile. 

MSP varmaan sopis sulle, mut jos paljon kärräilet mukana koulussa, niin trolley tulee olemaan ärsyttävä. 

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, UniVehje said:

Eli olet voinut ajaa normaalisti vain toisella akkupaketilla yhden sulakkeen ollessa palaneena?

Joo, toisen akkupaketin sulake oli palanut ja ajelin vain toisella, jonka takia akku kului normaalia nopeammin.

13 minutes ago, UniVehje said:

Onko yhtään arvausta, mikä voisi poltella sulaketta? Ei nuo nyt yleensä itsestään käryile. 

Kiihdyttelin pihassa aika agressiivisesti ja luulen, että siinä paloi. Edellisellä kerralla syynä oli oksa joka jäi jumiin pyörän sisälle ja toisella kerralla skeittirampeilla temppuillessani hyppäsin hyppyristä ja tulin alas liian takakenossa, jonka takia moottori menetti hallinnan ja otti liian iso virran.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Yxzygäilijä said:

16x:stä paloi sulake jo kolmannen kerran:facepalm: Pitäisköhän ostaa gotway...

Kyllähän toi antaa vähän viitettä siitä että KS ei oo sulle se paras vaihtoehto. Nikola olis tuntumaltaan 16X:n ja MSX:n välistä. Tässä kuussa pitäis olla julkistus 20" jousitus-Gotwaysta. Noin iso rengas vaan tekee pyörästä väkisinkin tosi laiskan kiihtymään. Eli matkakruisailuun paremmin sopiva sekin.

Muistaakseni 2,5V oli jo raja jonka alapuolelta ei olisi enää turvallista ladata li-ioneja. Vois olla hyvä tarkistaa batteryuniversitystä.

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mrelwood said:

Nikola olis tuntumaltaan 16X:n ja MSX:n välistä.

Kyllä mun seuraava pyörä pitäis olla vähintään 18-tuumanen.;)

1 hour ago, mrelwood said:

Tässä kuussa pitäis olla julkistus 20" jousitus-Gotwaysta.

Noni! Nyt kuulostaa hyvältä! Miks mä en ole kuullut tästä mitään? Löytyiskö tästä jotain lisätietoa jostain?

Edited by Yxzygäilijä
Link to comment
Share on other sites

 

2 hours ago, Yxzygäilijä said:

Noni! Nyt kuulostaa hyvältä! Miks mä en ole kuullut tästä mitään? Löytyiskö tästä jotain lisätietoa jostain?

Ei siitä ton kummosempia huhuja vielä(kään) ole. GW onnistuu olemaan ihmeellisen piilossa tulevista malleistaan, eli ilmeisesti lähiviikkoina vaan putkahtaa uus malli AliExpressiin...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...