Jump to content

esaj

Moderators
  • Content Count

    4,660
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    135

esaj last won the day on May 11 2019

esaj had the most liked content!

Community Reputation

7,433 Excellent

About esaj

  • Rank
    Veteran Member

Profile Information

  • Location
    Finland
  • EUC
    KS16S

Recent Profile Visitors

11,552 profile views
  1. Eipä ollut allekirjoittanut, oma pyörä on telakalla edelleen, jäi kolmannen sisäkumin osto ja vaihto talven hommiksi. Lasitkin lähti jo vuosia sitten kun kävin laserin alla. Itsellä ei ole KSML:n tilausta, joten ei nää kun otsikon ja ekan lauseen, enkä paikallisia kuskeja tunne, kolme-neljä eri tapausta nähnyt vuosien mittaan, joista vaan yhden niin että ehti hetken jutella... Juurikin maanantaina aloitin hommat uudella asiakkaalla tuossa rakennuksessa joka on kuvan keskivaiheilla, jos sisäkumi ei olisi puhki niin varmaan ajelisin tuolla ykspyörällä skuutin sijaan Viime vuosina mennyt tuosta
  2. Just ostin viikko-pari sit Tsekeistä 36V / 15.6Ah litiumakun ja laturin sähköpyöräkaupasta, UPS:n kuriiritoimitus makso vajaa 50€. Toki pyörä tai pelkkä sen akku on isompi ja painavampi, tuo oli about 4kg ja laatikolla kokoa ehkä 20x20x40cm tjsp, mutta olettaisin että tietävät mitä lähetyksessä on, koska normaalisti tuon kokoiset paketit eivät noin paljoa maksa ja tuli maanteitse eikä lentäen. Puolasta elektroniikan komponentteja tilaillessa UPS kuriirina myöskin (TME), ja sieltä tavara tulee lentäen paitsi jos tilauksessa on akkuja tai kemikaaleja, jolloin tulee aina maanteitse (tilausjärjest
  3. Ei muuta kun koputtelee maijan ikkunaan ja kun ikkuna aukee, niin valikoi vaan: -"Sulla on ikkuna auki" -"Hodari kahdella nakilla" -"Kumpi teistä on se joka osaa kirjottaa ja kumpi lukee?" -"Onko tää MTV3:n auto kun kaks pöllöä istuu etupenkillä?" -"Ei kannattais pysäköidä siinä kun täällä pyörii aika usein noita koppalakkeja" + miljuuna muuta jotka ei tuu nyt mieleen
  4. Trafin kuvassa mainitaan "itsetasapainottuvat laitteet" myös kevyiden sähköajoneuvojen alla, joten olen olettanut että yksipyöräiset kuuluvat niihin, toki suurin osa pyöristä on liian tehokkaita ja/tai nopeita suhteessa vaatimuksiin: Tiedä sitten miten tuota pitäisi "oikeasti" tulkita... kertaakaan ei ole pysäytetty vaikka poliiseja on usein vastaan tullutkin, mutta varsinkin vuokrapotkulaudoilla törttöily on kyllä vetänyt negatiivisempaa huomiota vähän kaikkiin sähkövempeleisiin. Ostin taannoin 2-pyöräisen "maasto"potkulaudan (sellainen isohko 40+kg verme keinuhaarukalla, isk
  5. Moi, Jyväskylässä tullut ajeltua vuodesta 2015, tänä vuonna vähemmän kun aiempina, kun työprojektit on mahdollistaneet taas etätyön, joskin tilanne muuttuu taas ihan näillä näppäimillä ja pitää alkaa kulkea asiakkaalla varmaan joka päivä. Nykyinen KS16S on palvellut alla keväästä 2017 saakka, tosin tällä hetkellä kaipaa taas uutta sisäkumia, joten ei ole tullut ajeltua elokuun alun jälkeen kun viimeisin rengasrikko tapahtui.
  6. Possibly one of the mosfets or both are gone too. The current spike has probably been in reverse, if the motor has been spinning fast and then stopped very abruptly, so it might have also passed through the mosfet body diodes which can't take as much as the main channel. No paralleled mosfets in KS16S, they're all TO-247's instead of TO-220's, so they can take quite a beating, but maybe a good idea to take a peek at the fets themselves, if there's clear signs of damage, they'd have to be replaced too... if the damage extends further, then it's probably not worth it trying to save the board for
  7. I have my board on the table right now, as I was resoldering the hall-effect sensor wires... I had some intermittent "power loss" -moments last fall right before the season ended, likely due to losing the hall-sensor signals for a split second (at least other KS16S owners have reported issues with the board connector / wire crimpings getting loose with vibrations over time). Could be the connectors on the wires or the board connector, so I just removed the entire board-side connector and soldered the wires directly to it. I can check the chip model but mine's the "old" KS16S (2017 v1). My best
  8. According to https://en.wikipedia.org/wiki/INMOTION_SCV:
  9. Hi, I'm not sure if I understand your problem correctly, but I think your settings might be off, what are you using as min and max Z-values for the autoleveling? I haven't tried, but I could imagine something weird happening if you have same values for both (min = max) or higher min-value than max-value (min > max)? The Z Min and Max -values in Autolevel control how deep the bit can travel before it's considered a "miss" (min-value), ie it didn't hit the board at all, and how high to travel (max-value). So with above settings (min = -1.0 and max = 0.75), when you set a "zero
  10. Good point, never actually thought of that before. The largest copper clads I've used are 160x100mm, so never noticed as it's smaller than the maximum travel, but for anyone needing the maximum travel, rotate the four corner bearing supports 180 degrees compared to this:
  11. Never had the chance to try any of the bigger wheels, but even on the "small" (16") ones, I find it's considerably easier to brake when there's more "give" on the pedals (soft riding mode). I think it comes down to physics, your umm... "force vector" (or maybe momentum vector... couldn't come up with a better term right now ) points down and forwards when braking (gravity downwards + the inertia of your body going forwards), so if the pedals angle backwards while you brake, they're more perpendicular towards the movement and you're like "standing on a floor". When the pedals stay level, it's m
  12. Getting the mechanical braking "right" (ie. not causing you to faceplant because it brakes too much) would be quite difficult, plus you'd have extra parts that wear down over time, possibly malfunctioning mechanical brake could lock the wheel etc. I don't think the problem with current electrical braking is the power, rather just that you need to really push down backwards to trigger more powerful braking while maintaining your balance. On a power brake I lean backwards really heavily, almost as if falling backwards (takes some practice) while slamming down with my heels. If the wheel would br
  13. Vaikka sitä aikoinaan ehkä jopa suositeltiinkin (joissain latureissa on valintakytkin jolla voi tehdä 80, 90 tai 100% latauksen), näppituntuma on että näiden vehkeiden akut kannattaa ladata täyteen ja antaa balansoitua mahdollisimman usein, epätasapainoon menneet kennot tuhoavat akut paljon nopeammin kuin "luonnollinen" kuluminen. Poikkeus tietysti tuo pidempiaikainen säilytys, jolloin joku "30-40%" (jännitteenä jotain 3.6-3.7V per kenno luokkaa) lienee kohtuu optimi, eli ei liian korkea jännite jotta kennot eivät rasitu, eikä liian alhainen että ehtisivät itsekseen tyhjentyä kriittiseen piste
  14. Suurin osa eri litium-kemioista (ainakin isoilta valmistajilta) luvataan kestävän luokkaa 300-500 "tyhjäksi-täyteen" -lataussykliä, minkä jälkeen kapasiteettia luvataan olevan vielä n. 80% nimellisestä, sitten alkaa laskea nopeammin, mutta akkujen elinikään vaikuttaa muutkin tekijät. Usein akkua ladataan ennen kuin se on tyhjä, eikä välttämättä aina ladata ihan 100% täyteen, joten yksi sykli käytännössä saattaa tarkoittaa esim. kahta kertaa purkamista 50% ja sieltä täyteen lataamista (eli sama Wh-määrä kuin purettaisiin kerralla kokonaan tyhjäksi ja ladattaisiin takaisin ihan täyteen). Käytett
×
×
  • Create New...