Jump to content

Finnish riders - Suomalaiset ajajat


dside

Recommended Posts

37 minutes ago, UniVehje said:

Hyvä idea ostaa käytetty. Minä olen yksi niistä, jotka varmaankin päivittää kesällä. Eli KS-18XL tulossa myyntiin. Mutta ei tosin ihan pariin kuukauteen vielä. Nyt on vähän huono aika miittailla, mutta jotain koeajoja on silti mahdollista järjestää. Luulisin, että löytyy useampi erilainen vaihtoehto, joka olisi pian tulossa myyntiin. Tai ainakin voi tutustua eri pyöriin ja kohdentaa sitten tarkemmin omaa hakua. 
Mutta tuosta Airwheelistä sun pitäis äkkiä päästä eteenpäin! Löytyisköhän täältä muilta joku välivaiheen upgrade nopeasti?

Jepp, tiedän! Ostin tarkoituksella Airwheelin kun en tiennyt jos tämä on jotain mistä tykkäisin... ja Airwheelistä ei tartte välittää... se on mikä se on ja jos siihen tulee kolhuja niin se ei haittaa. Löysin sakemanni joka myy käytetty KS16... se voisi olla hyvä alku.. tunnen itseni ja kunhan pääsen liikkeelle niin eiköhän KS16X tai vastaava on mun tulevaisuudessa?

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, FinRider said:

Olen vielä metsästämässä mitä oolisi oikea wheeli minulle, mutta luulen että KS 16S on se joka kiinnostaa eniten. Olisiko teillä hyviä vinkkejä mitä kannattaisi hankkia?

No vaikka minulta :-)

King Song KS-16S Sports White 840Wh, kirkkaan valkoinen, reilun vuoden ajettu,  muutama sata kilometriä (vasta) mittarissa. Ostettu Eunicycles.eu:sta eli ihan aito Euroopan malli. Ei mitään maarajoituksia tms.

Mukaan tulee

  • Älylaturi 4A (lataa myös 2A vauhdilla)
  • isommat pedaalit (alkuperäiset toki saa mukaan jos haluaa)
  • Talvirengas MadMike ja alkuperäinen rengas
  • Alla nyt CST C-1737 (katso palstan historiasta)
  • Varalle toinen trolleykahva (tuppaavat särkymään helposti jos käyttää värin)

Rahaa siis mennyt jotain 1.500e tähän mennessä. Kunto ihan siisti, jotain naarmuja on, muttei mitään vakavampaa.

Hinta... Jos vaikka tonni. En kehtaa käytetystä pyytää uuden hintaa enkä jaksa lähteä tinkimään. Sitten voi laittaa MSP:n tilaukseen ja ajella Mten3:lla odotusajan :-) Laita DM jos kiinnostaa!

-Z-

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

46 minutes ago, AtsuHz said:

Siellä kaupassa josta katsoin (MyEwheel) on 1-2 vuoden takuut. En tiedä millaiset takuut siellä WheelRiderStoressa (Ali) on...

WheelRiderStoressa on vuosi moottorille ja elektroniikalle. Puoli vuotta akulle. Ainakin näin Gotway MSP kohdalla kun kyselin. Puhumalla tuplasivat tuon takuun. Rahti junalla halvensi tilauksen hintaa noin 90 eurolla, eli MSP:lle tuli hintaa noin 1610.

Tietysti näissä Alin kaupoissa takuu on käsittääkseni käytännössä myyjä putiikin ja asiakaan välinen asia. Toisaalta kyllä Alin kauppiaat yrittävät kovasti pitää omaa mainetta yllä ja käsittääkseni voi saada jopa "parempaa" palvelua ja halvempia varaosia kuin muissa paikoissa. Tietysti ovat kaukana verrattuna EU myyjiin ja toimitusajat voivat olla huomattavasti pidempiä. Joku voi kertoa tarkemmin jos on useamminkin asioinut Aliexpressin myyjien kanssa.

Muuten olisin tilannut täältä: https://kebye.eu/en/

Tuolta saa maksamalla pidempää takuuta ja taisi jollakin olla hyviä kokemuksiakin.

Toisaalta tuolla kebyen.eu takuuehdoissa lukee, että takuu pyyntö tehdään sieltäkin suoraan kiinan tehtaalle ja varaosat lähtevät kuitenkin sieltä asti:

Quote

But in this case the spare parts will be sent directly from China after the manufacturer confirms the warranty issue is valid.

En tiedä onko millä puutikeilla miten esim varaosia tallessa täällä Euroopan alueella.

 

Sain omasta MSP:stä tällaisen viestin tiistaina 7.4:

Quote

Hello friend, the goods have been sent from the factory to our company. We have uploaded a Chinese express number. After we receive it, we will conduct a comprehensive inspection for your electric wheelbarrow and record a video report for you after the inspection.Make sure the unicycle is all right and then send it to Finland.We will update the final UPS order number for you in a few days.

Ei ole kyllä tullut mitään videota ja ilmeisesti tulossa kottikärry :roflmao: 

Tällä hetkellä lähetyksen tilassa lukee destination Austria.

Edited by Rolzi
Link to comment
Share on other sites

Olen minä ollut ihan tyytyväinen Alin myyyjiin ja varsinkin tuohon Wheel Riders Storeen. Kyllä heillä tuntuu olevan vakava pyrkimys pitää asiakas tyytyväisenä.

29 minutes ago, Rolzi said:

Tällä hetkellä lähetyksen tilassa lukee destination Austria.

Tiettynä hetkenä siellä saattaa lukea ihan mitä tahansa - Yleensä kuitenkin käy niin, että varsinkin nämä tilaukset katoavat johonkin läpipääsemättömään mustaan aukkoon, josta ne ponnistavat esiin sitten 35 päivää myöhemmin. Sen jälkeen tulee viesti että DHL (tms) lähti kuskaamaan tilaustasi Puolasta/Tsekeistä/Itävallasta/Belgiasta tms.

Ja tässä viisauden sana:

On 3/30/2020 at 1:39 PM, mrelwood said:

Odotteluajalle vinkki: Unohda että olet tilannut mitään. :lol:

Eli kyl se sieltä tulee :D

-Z-

 

Edited by Zwheeler
Link to comment
Share on other sites

Tilasin itsekin 16x:n Wheel rides storesta. Ihan luotettavalta myyjältä vaikuttaa. Ja hyvän alennuksen antoivat, kun kysyin.

34 minutes ago, Zwheeler said:

Yleensä kuitenkin käy niin, että varsinkin nämä tilaukset katoavat johonkin läpipääsemättömään mustaan aukkoon, josta ne ponnistavat esiin sitten 35 päivää myöhemmin. Sen jälkeen tulee viesti että DHL (tms) lähti kuskaamaan tilaustasi Puolasta/Tsekeistä/Itävallasta/Belgiasta tms.

Juuri noin kävi mullakin. Ja eivät suostuneet antamaan seurantakoodia ennen kuin pyörä saapui saksaan DHL:lle, josta sitten saapui muutamassa päivässä Suomeen.

Edited by Yxzygäilijä
Link to comment
Share on other sites

Nyt 300+ kilometriä mittaris uudella pyörällä. Ei ois voinu paremmin valita asfaltti ajoon pyörää. Hiukan miinusta pehmeistä kohissa metsässä. Tehot sellaset, ettei paljo tarvi miettiä loppuuko kesken. Pispalan näkötornin mäet menee lentäen ylös. Ajomukavuus näillä pedaaleilla ja tällä pedaalikulmalla hyvä ja 50+ km ajot menee parilla pysähdyksellä. Soft moden olen vaihtanut mediumiin, jotta vauhti ei liian helposti lähe nouseen. MSP hankinta laitettu jäihin muutaman arvioiden perusteella ja S18 tekniikka olisi tervetullut maastoon. Omalla läskillä tuo akkujen paino jo on sellainen, että mielummin vaihtaisin kevyeen pyörään juurakossa + jousitus. MSP tilaukseen kannattaa mielestäni nämä nikolan pedaalit lisätä, sen verran mukavat.
Yleispyöränä tuo 16S osoittautunut erinomaisena. Tulee melkein useimmin sillä ajettua siltikin.

Edited by FunkyWheeling
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tesla v2 1480 Wh ( Wheel Riders Storesta ) tuntuu ihan hyvältä vehkeeltä. Toimitus Kiinasta junarahti/UPS noin kuukausi , hinta noin tonnin. Takuu lyhyempi , mutta sähköpostilla kysymällä voi saada saman takuun , kuin "virallisilta" EU-myyjiltä

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, bigrangetesla said:

Tesla v2 1480 Wh ( Wheel Riders Storesta ) tuntuu ihan hyvältä vehkeeltä. Toimitus Kiinasta junarahti/UPS noin kuukausi , hinta noin tonnin. Takuu lyhyempi , mutta sähköpostilla kysymällä voi saada saman takuun , kuin "virallisilta" EU-myyjiltä

Oletko huomannut tuossa 1480 Wh -mallissa akun menetystä? Eli akku kuluisi nopeammin?

Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, AtsuHz said:

Onko GW Tesla v2 kannattava ostos hintaan 1400€?

En välttämättä Tesla V2:sta 1400e maksaisi näin vuoden verran GotWay Tesla 1020wh mallin omistaneena. Mutta tuo 1112e kuulostaa todella hyvältä hinnalta kyseiselle pyörälle varsinkin kun kerran tuossa 1480wh akku. Itse maksoin aikoinaan omasta Teslasta Green fashion travaling shopista saman verran.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, ShadowTux said:

En välttämättä Tesla V2:sta 1400e maksaisi näin vuoden verran GotWay Tesla 1020wh mallin omistaneena. Mutta tuo 1112e kuulostaa todella hyvältä hinnalta kyseiselle pyörälle varsinkin kun kerran tuossa 1480wh akku. Itse maksoin aikoinaan omasta Teslasta Green fashion travaling shopista saman verran.

Voisiko tuo 1020 Wh versio olla luotettavampi, kuin 1480Wh versio?

Millaisen "Rangen" olet saanut sun Teslalla?

Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, AtsuHz said:

Mitä mieltä olette: Kannattaisiko minun ostaa Wheel Riders Storesta GW Tesla v2 1020 Wh vai 1480 Wh?

1020 Wh:n akku: Sanyo 18650GA         (Originaali)

1480 Wh:n akku: Tesla 21700                 (Muokattu)

https://www.aliexpress.com/item/33003943158.html?spm=2114.12010612.8148356.5.4ed97ac54DWYzQ

Kyllä mä itse ottaisin aina isoimman mahdollisen akun. Riippuu toki käyttötarpeesta. Hintaerohan on naurettavan pieni. Jos tuossa on max budjetti, niin en oikein keksi samaan rahaan parempaa vaihtoehtoa. 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

On 4/12/2020 at 10:05 PM, AtsuHz said:

Voisiko tuo 1020 Wh versio olla luotettavampi, kuin 1480Wh versio?

Millaisen "Rangen" olet saanut sun Teslalla?

Olen saanut Teslalla maltillisesti ajamalla 54km ja sitten kun ajaa lähelle maksiminopeuksia kokoajan niin on ollut sitä 35-45km kantamaa. Painan vähän alle 70kg. Mutta jos nyt lähtisin ostamaan Tesla V2:sta niin lähtisin tuolla isommalla, kun kerran ei hinta nouse huomattavasti mahdollisen kantaman lisäämiseen nähden.

Edited by ShadowTux
Link to comment
Share on other sites

On 4/12/2020 at 6:02 PM, AtsuHz said:

Voiko joku laittaa tänne Wheel Riders Storen sähköpostiosoitteen?

 

Suosittelen käyttämään Aliexpressin sisäänrakennettua messengeriä. Sun ja kauppiaan välinen keskustelu tallentuu samaan ketjuun itse tilauksen kanssa, mikä vähentää tahattoman sekoilun mahdollisuutta esim. toimitusehtojen suhteen, jos jotain erikoista sovitte. 

Edited by Skara
Selvennys
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

On 4/14/2020 at 7:40 AM, Skara said:

Suosittelen käyttämään Aliexpressin sisäänrakennettua messengeriä. Sun ja kauppiaan välinen keskustelu tallentuu samaan ketjuun itse tilauksen kanssa, mikä vähentää tahattoman sekoilun mahdollisuutta esim. toimitusehtojen suhteen, jos jotain erikoista sovitte. 

Samaa mieltä. Sit se AliExpressin appi tekee ostoista ja kommunikoinnista vielä helpompaa

Link to comment
Share on other sites

On 4/3/2020 at 12:11 PM, Tuukka Mönttinen said:

Itsellä ollut vuoden Z10 (kiinasta tilattuna)  ja sitä ennen S1 ja S2. Mietin tässä maastoon menoa  ja ajattelin kystäistä onko kellään mitään mielipidettä syndeistä?  Itse puntaroin lähinnä jääkiekkosuojien ja motocross kamojen välillä??

 

 

Onk sulla ollut ongelmia akun kanssa. Mulla menee kennot epätasapainoon vähän väliä, joka aiheuttaa hälytyksen ja agressiivisen tilttauksen taaksepäin, tyyliin heittää pois pedaaleilta. Omani on ostettu loppukesästä 2018

Link to comment
Share on other sites

On 4/11/2020 at 10:34 PM, Zwheeler said:

No vaikka minulta :-)

King Song KS-16S Sports White 840Wh, kirkkaan valkoinen, reilun vuoden ajettu,  muutama sata kilometriä (vasta) mittarissa. Ostettu Eunicycles.eu:sta eli ihan aito Euroopan malli. Ei mitään maarajoituksia tms.

Mukaan tulee

  • Älylaturi 4A (lataa myös 2A vauhdilla)
  • isommat pedaalit (alkuperäiset toki saa mukaan jos haluaa)
  • Talvirengas MadMike ja alkuperäinen rengas
  • Alla nyt CST C-1737 (katso palstan historiasta)
  • Varalle toinen trolleykahva (tuppaavat särkymään helposti jos käyttää värin)

Rahaa siis mennyt jotain 1.500e tähän mennessä. Kunto ihan siisti, jotain naarmuja on, muttei mitään vakavampaa.

Hinta... Jos vaikka tonni. En kehtaa käytetystä pyytää uuden hintaa enkä jaksa lähteä tinkimään. Sitten voi laittaa MSP:n tilaukseen ja ajella Mten3:lla odotusajan :-) Laita DM jos kiinnostaa!

-Z-

Kiitos tarjouksesta! Löysin kuitenkin käytetty KS16 - 680 Wh saksasta... aloitan sillä ja yritän houkutella vaimo mukaan tähän harrastukseen. Ehkä voidaan sitten kesällä tehdä kaupat..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...