Jump to content

Finnish riders - Suomalaiset ajajat


dside

Recommended Posts

4 hours ago, Ziiten said:

Eilen nähty joku nainen ykspyöräilemässä Arabiassa - foorumilaisia? Harvinainen näky silti

On kyllä harvinaista. Meillä on yksi naispyörijä, mutta ei ole vielä koskaan lähtenyt yksin Liikkeelle. Näitkö mikä pyörä oli alla?

Link to comment
Share on other sites

53 minutes ago, FinRider said:

Kiitos tarjouksesta! Löysin kuitenkin käytetty KS16 - 680 Wh saksasta... aloitan sillä ja yritän houkutella vaimo mukaan tähän harrastukseen. Ehkä voidaan sitten kesällä tehdä kaupat..

Ai kun hienoa että pääsee harrastamaan yhdessä!

Ja jos tuntuu että vaimo ei vie pelkkää pikkusormea vaan koko pyörän, niin täältähän tuohon löytyy parannuskeino :D Toki muutkin kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä!

-Z-

Link to comment
Share on other sites

Just now, UniVehje said:

On kyllä harvinaista. Meillä on yksi naispyörijä, mutta ei ole vielä koskaan lähtenyt yksin Liikkeelle. Näitkö mikä pyörä oli alla?

Jotenkin tuntuu että naisilla on enemmän älyä ja itsesuojeluvaistoa kuin miehillä. Olen siis useille tutuille naisoletetuille koettanut kertoa, että tämä on 

  • turvallista
  • hauskaa
  • taloudellista
  • CO2 vapaata
  • jne

mutta jostain syystä ne eivät ole kauheasti innostuneet. Pikemminkin nyökytelleet silleen ymmärtäväisesti kuin olisin puhunut freestyle kalliokiipeilystä tai liitovarjoilusta (https://fi.wikipedia.org/wiki/Varjoliito)

Kerran viime "talvena" tuli Helsingin rautatieasemalla vastaan naisoletetun ajama Inmotion V8 (tai 10?), mutta ei ole toista kertaa satuttu vastakkain

-Z-

Edited by Zwheeler
typo
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Zwheeler said:

Jotenkin tuntuu että naisilla on enemmän älyä ja itsesuojeluvaistoa kuin miehillä. Olen siis useille tutuille naisoletetuille koettanut kertoa, että tämä on 

  • turvallista
  • hauskaa
  • taloudellista
  • CO2 vapaata
  • jne

mutta jostain syystä ne eivät ole kauheasti innostuneet. Pikemminkin nyökytelleet silleen ymmärtäväisesti kuin olisin puhunut freestyle kalliokiipeilystä tai liitovarjoilusta (https://fi.wikipedia.org/wiki/Varjoliito)

Kerran viime "talvena" tuli Helsingin rautatieasemalla vastaan naisoletetun ajama Inmotion V8 (tai 10?), mutta ei ole toista kertaa satuttu vastakkain

-Z-

CO2 tulee laitteen tekemisessä, kuljettamisessa sinulle ja sähkö, jolla ladataan laitetta. 

Kaikenkaikkiaan päästöjä kyllä paljon vähemmän, kuin esim. auto taikka mopo.

 

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, AtsuHz said:

CO2 tulee laitteen tekemisessä, kuljettamisessa sinulle ja sähkö, jolla ladataan laitetta. 

Joo. Olen ihan samaa mieltä. Tuo edellinen oli tarkoitettu lähinnä vitsiksi niille, joiden mielestä "sählkö tulee töpselistä" eikä sitä tarvitse mitenkään erityisesti tuottaa. Tai uskovat että aurinkopaneeleilla tms. voi tuottaa kylliksi sähköä. Onnea vaan niille jotka haluavat lämmittää talojaan talvella

35 minutes ago, AtsuHz said:

Kaikenkaikkiaan päästöjä kyllä paljon vähemmän, kuin esim. auto taikka mopo.

En olisi ihan varma tästä myöskään. Paikallisia päästöjä tulee polttomoottoreista toki. Säkömoottorien päästöt on sitten siellä töpselin toisessa päässä

- - - -

Kaikkiaan tässä on mahtavat mahdollisuudet saada Tosi Isoja Riitoja Aikaiseksi, mutta pyydän anteeeksi, että nostin tämän asian esille Ihan Väärällä Foorumilla. Voipi olla fiksumpaa että jätetään nuo päästöhommat muualle ja keskustellaan täällä vaan yksipyörien teknisistä ja sosiaalisista puolisista?

Olisiko OK?

Ja anteeksi että avasin tämän Pandoran lippaan. Pyydän anteeksi.

- - - -

Minun mielestä muuten KS-S18 jousitus hakkaa  Innmotionin vastaanvan ihan 6-0 koska siinä jousitetaan vain rengasta eikä koko runkoa! Puskii!

-Z-

Edited by Zwheeler
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Zwheeler said:

Kaikkiaan tässä on mahtavat mahdollisuudet saada Tosi Isoja Riitoja Aikaiseksi, mutta pyydän anteeeksi, että nostin tämän asian esille Ihan Väärällä Foorumilla.

Joo, ei mitään hätiä :)        Tottakai tuokin liittyy EUC:eihin, niin oikein loistava paikka sille.

Link to comment
Share on other sites

Täällä uusvanha pyöräilijä hakee apua uuteen innostukseen: Mulla on n. 1,5 vuoden tauko pyöräilystä, kun Airwheel X3:sta loppui yksinkertaisesti teho. Sitä ennen pari kesää tuli vähänlaisesti pyöräiltyä, mutta sen verran, että koen peruspyöräilyn Airwheelin kapasiteetilla onnistuvan vähän haastavammassakin maastossa ihan hyvin. Taaksepäinajoa en vielä hallitse. Kaivoin tänään X3:n naftaliinista ja latailin sen ajokuntoon, ja sehän oli niinkuin polkupyörällä ajo, että heti oli tuttu olo ja luotto hommaan. Nyt siis pitäisi hankkia uusi pyörä.

Olen katsonut 16X:ää paljon. Kuvittelisin ajavani metsäpolkuja omaksi ilokseni, ja mahdollisesti n. 20 km maantiesiirtymiä töihin liittyen. Asun Naantalissa. Olen n. 90 kg raskas. Olisko tosta hyväksi kulkineeksi? Uskallan tunkea tuon firman hankintoihin, niin saa ALV:t vähennettyä, joten Euroopasta tai Suomestakin (jos saa nopealla aikataululla) mielellään hankin.

X3:ssa akut (130 wh) taitaa olla pahiten loppu. Se tuntuu alkuaikaa paljon pehmeämmältä, ja luotto siihen on mennyt, kun se saattaa ihan muutamien kymmenien ajometrien jälkeen tiltata pienessäkin ylämäessä (pariin face-plantiin silloin pari kesää sitten loppui ajot). Siitä periaatteessa voisi tehdä kakkospyörän, jos siihen saa uuden (paremman?) akuston. Mistä tota voisi kysyä?

Ja kunhan päästään liikkeelle, niin Turun alueen miitit kiinnostaa!

Link to comment
Share on other sites

 

42 minutes ago, traktori said:

Täällä uusvanha pyöräilijä hakee apua uuteen innostukseen: Mulla on n. 1,5 vuoden tauko pyöräilystä, kun Airwheel X3:sta loppui yksinkertaisesti teho. Sitä ennen pari kesää tuli vähänlaisesti pyöräiltyä, mutta sen verran, että koen peruspyöräilyn Airwheelin kapasiteetilla onnistuvan vähän haastavammassakin maastossa ihan hyvin. Taaksepäinajoa en vielä hallitse. Kaivoin tänään X3:n naftaliinista ja latailin sen ajokuntoon, ja sehän oli niinkuin polkupyörällä ajo, että heti oli tuttu olo ja luotto hommaan. Nyt siis pitäisi hankkia uusi pyörä.

Olen katsonut 16X:ää paljon. Kuvittelisin ajavani metsäpolkuja omaksi ilokseni, ja mahdollisesti n. 20 km maantiesiirtymiä töihin liittyen. Asun Naantalissa. Olen n. 90 kg raskas. Olisko tosta hyväksi kulkineeksi? Uskallan tunkea tuon firman hankintoihin, niin saa ALV:t vähennettyä, joten Euroopasta tai Suomestakin (jos saa nopealla aikataululla) mielellään hankin.

X3:ssa akut (130 wh) taitaa olla pahiten loppu. Se tuntuu alkuaikaa paljon pehmeämmältä, ja luotto siihen on mennyt, kun se saattaa ihan muutamien kymmenien ajometrien jälkeen tiltata pienessäkin ylämäessä (pariin face-plantiin silloin pari kesää sitten loppui ajot). Siitä periaatteessa voisi tehdä kakkospyörän, jos siihen saa uuden (paremman?) akuston. Mistä tota voisi kysyä?

Ja kunhan päästään liikkeelle, niin Turun alueen miitit kiinnostaa!

20km työmatkaan 16x ei välttämättä ole paras vaihtoehto. Itse ajelen 16x:llä ja olen testaillut 18xl:ää. 16x on selvästi ketterämpi ja vikkelämpi. Ketteryys on temppuillessa ja vaikealla maastopolulla eduksi, mutta pitkillä matkoilla ei välttämättä niin kiva. Joku vakaampi pyörä voisi olla parempi työmatka-ajoon. Esim. 18xl, Msuper pro tai Nikola.

Luulen, että akun vaihto Airwheeliin tulisi niin kalliiksi, että ei kannata ruveta vaihtamaan.

Link to comment
Share on other sites

Älä satsaa Airwheeliin - osta oikea 1wheel - siirryin monien youtube videoiden jälkeen kunnolliseen yksipyöräiseen - minulla myös lähes uusi x3,mutta uuden pyörän jälkeen x3 on LELU - uudet isommat ovat aivan eri maailmasta - älä päivita x3:ta - akut ovat kallein osa pyörää ,mieluummin osta oikea 1wheel - kaikki tietysti riippuu käyttötarkoituksesta ja budjetista

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, UniVehje said:

On kyllä harvinaista. Meillä on yksi naispyörijä, mutta ei ole vielä koskaan lähtenyt yksin Liikkeelle. Näitkö mikä pyörä oli alla?

Joku tunnistamaton pyörä oli - ehkä jotain varhaisempia malleja. Itse ollut skenessä vasta 2018 alkaen, ja tunnistan vain välttävästi sen jälkeen myyntiin tulleita

Link to comment
Share on other sites

Quote

Minun mielestä muuten KS-S18 jousitus hakkaa  Innmotionin vastaanvan ihan 6-0 koska siinä jousitetaan vain rengasta eikä koko runkoa! Puskii!

Ja mites iso prosentuaalinen painoero onkaan kyseessä? :P

Mun mielestä puolestaan V11:n jousitus hakkaa S18:n 6-0, koska sillä pääsee ajamalla takas kotiin asti! :lol:

 

Quote

Kuvittelisin ajavani metsäpolkuja omaksi ilokseni, ja mahdollisesti n. 20 km maantiesiirtymiä töihin liittyen.

Nykypyörät on siitä huikeita että ihan minkä tahansa tuotannossa olevan pyörän ostaisitkin, olisit X3:n jäljiltä pitkään häkeltynyt siitä miten upea kulkine sulla on. Mutta kun 90kg jamppa lähtee ajamaan metsäpolkuja ja 20km työmatkoja, valinnalla onkin jo ihan eri tavalla merkitystä.

Mulla on mittaa 193cm ja paino on noussut tasaseen sataseen. MSX:lläni on kilometrejä 11000, ja en pysty mitenkään kuvittelemaan hankkivani enää alle 18” pyörää. Nikolalla vois luultavasti vielä ajellakin, mutta senkin kanssa luulen että 18”:sta tulisi lopulta ikävä. Meidän kokosilla kuskeilla ei lopulta ole varsinaista ongelmaa saada isoakaan pyörää kiihtymään ja hidastumaan, kunhan vain sisäistää että ne nyt vaan on isolla pyörällä selvästi fyysisempiä toimintoja. Eli vaatii isompaa nojausta.

Markkinoiden 18” kärkiparikkona on KS 18XL ja GW MSX/MSP. Erona on valmistajien keskeisellä tavalla erilaiset prioriteetit. Tehoa, nopeutta ja moottorin välitöntä vastetta arvostavat valitsevat lähes aina Gotwayn, kun taas pyörää vähääkään enemmän taluttavat, ja ergonomiaa ja kokonaisuuden harmoniaa tärkeänä pitävät valitsevat 18XL:n.

Kohta tulee toki nämä jousitetut Inmotion V11 ja KS S18 sotkemaan tarjontaa, mutta demomallienkin puolueettomia arvosteluja joudutaan odottamaan vielä vähintään kuukausi, ehkä puolitoista.

Edited by mrelwood
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Valinta menee kyl juurikin painon ja ajoalustan mukaan. Jos yhtään ajattelee juurakossa pomppia tai kapeita rytäkköjä painella niin MSP tai jousitettu pyörä taitavat olla parhaita tähän touhuun. Itse ajelen hieman helpompia sora ja havuteitä pitkin enimmäkseen, joten päätin skipata kokonaan 18" koon. Kaupunki käytössä riittää Nikola+ ja pitkän matkan ajopeliksi siirryin suoraan 22" monster V3 unelmointiin. Näillä kummallakin melki 2000Wh tai yli akuilla paino on jo sellainen ettei juurakot paljo houkuta. Lämmöllä odotan uusia jousipyöriä kokeiluun. Ajomukavuudessa taitaa monsteri olla joko hiukan parempi tai sama kuin nikolassa. MSP pedaalit näyttävät pieniltä, mutta niin näyttää olevan myös uudessa S18 hyppykepissäkin. Eilen ajettu 7m/s tuuli +4 astetta 60km 2 pysähdyksellä ja jäi akkua viä 22% nopeudet max 40km/h. Vaikuttaa hyvältä kun lämpiää ilmat. Mukana tullut laturi näyttäs olevan 3A ja pikalaturi näyttäs olevan max. 5A. Enpä taida pikalaturilla mitään tehdä, kun 100% lataan aina muutenkin.

Link to comment
Share on other sites

Jos jollain tulee vastaan pätkää missä vertailtaisiin MSP ja Nikola+ kiihtyvyyttä paikaltaan 0-50km/h nopeuteen. Hihkaskaa Oma olettamus vois olla, että Nikola+ ei kauheesti hitaampi olisi. Nähnyt jotain 3,5s aikoja jos en hirveesti valehtele, mutta jotain käsittämätöntä kuitenkin :o.  Huhuja kuullu jostain MSS mallista, mutta luultavasti siinä on jo huippunopeudet taas jotain ei tästä ulottuvuudesta.

Edited by FunkyWheeling
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, FunkyWheeling said:

Huhuja kuullu jostain MSS mallista, mutta luultavasti siinä on jo huippunopeudet taas jotain ei tästä ulottuvuudesta.

Ainakin ewheels.com mainitsee MSP:n datasivulla että "Also available in the ‘High Speed’ type, with the 2000W motor,  potential max speed of 45MPH"

En nyt ole ihan varma, haluaisinko ajaa yksipyöräisellä seitsemääkymppiä, vaan kaipa sitä voisi kokeilla, kerran elämässään :blink1:

-Z-

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 4/15/2020 at 12:50 PM, Ziiten said:

Onk sulla ollut ongelmia akun kanssa. Mulla menee kennot epätasapainoon vähän väliä, joka aiheuttaa hälytyksen ja agressiivisen tilttauksen taaksepäin, tyyliin heittää pois pedaaleilta. Omani on ostettu loppukesästä 2018

Yhtä kertaa lukuunottamatta laite toiminut täysin moitteettomasti. Se yksi kerta oli kun ekalla kerralla laitoin käyntiin ja kokeilin toimiiko kantokahvan "stoppi toiminto", toiminut.. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, FunkyWheeling said:

Jos jollain tulee vastaan pätkää missä vertailtaisiin MSP ja Nikola+ kiihtyvyyttä paikaltaan 0-50km/h nopeuteen.

Eipä sellainen vertailu kerro muuta kuin että miten jyrkkään etunojaan kuski uskaltaa kullakin pyörällä nojata. Jos ei kaatunut naamalleen niin enemmänkin olis voinu ehkä nojata... Tuttu tai tutun tuntuinen pyörä tapaa siis kiihtyä nopeiten. Kuji kellotti MSP-arvosteluvideossa 2,33 sekuntia, joka on kyllä jo ihan sekopäisen järjetön aika!

Quote

Huhuja kuullu jostain MSS mallista, mutta luultavasti siinä on jo huippunopeudet taas jotain ei tästä ulottuvuudesta.

Mitäs mitäs! Msuper Pro speed version? Vai juurikin Z:n mainitsema MSP MSX:n moottorilla?

Edited by mrelwood
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Tuukka Mönttinen said:

Yhtä kertaa lukuunottamatta laite toiminut täysin moitteettomasti. Se yksi kerta oli kun ekalla kerralla laitoin käyntiin ja kokeilin toimiiko kantokahvan "stoppi toiminto", toiminut.. 

Joo no toi olla vaan et oot nostanut vähän väärästä kohtaa

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, mrelwood said:

Ja mites iso prosentuaalinen painoero onkaan kyseessä? :P

... niin huono prosenttilaskuissa :( Mutta kyllähän siinä on ihan monen kilogramman ero :w00t2: Jätämme tietenkin huomioimatta että minun tapauksessani päälle pinotaan vielä 105 kiloa + ajovarusteet :roflmao: 

-Z-

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, mrelwood said:

Mitäs mitäs! Msuper Pro speed version? Vai juurikin Z:n mainitsema MSP MSX:n moottorilla?

Huppista! ihan pienellä googlailulla löytyi jo Msuper Pro Sport. Liekö sama kuin tuo ewheelsin laite?

https://eucservice.com/en/msuper/73-gotway-msuper-pro-speed-msps-1800wh-100v-lg-inr21700m50t-96kmh-unloaded.html

-Z-

Edited by Zwheeler
typo
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Teslaa ostaessa en ollut missään yhteydessä myyjään - ostin ihan "sian säkissä". Muiden postauksissa takuuehtojen parantamisesta on kyllä mainittu. Wheel Riders Store haluaa pitää huolta asiakkaistaan ja vastaa kuulemma hyvin sähköpostikyselyihin.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, bigrangetesla said:

Teslaa ostaessa en ollut missään yhteydessä myyjään - ostin ihan "sian säkissä". Muiden postauksissa takuuehtojen parantamisesta on kyllä mainittu. Wheel Riders Store haluaa pitää huolta asiakkaistaan ja vastaa kuulemma hyvin sähköpostikyselyihin.

Taisin tulla siihen tulokseen, että dumppaan MyEwheelin 1020Wh -Teslan 1400 eurolla ja ostan Wheel Riders Storesta 1480Wh -Teslan 1114 eurolla. 

Lähes 300€ halvempi...                    Taidan tilata huomenna (perjantai)!!

Massiivinen päivitys Inmotion V5F:fään - 25 km/h top speed ja noin 20-25 km range...

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Zwheeler said:

Huppista! ihan pienellä googlailulla löytyi jo Msuper Pro Sport. Liekö sama kuin tuo ewheelsin laite?

https://eucservice.com/en/msuper/73-gotway-msuper-pro-speed-msps-1800wh-100v-lg-inr21700m50t-96kmh-unloaded.html

-Z-

Tämän videon lopulla kohdassa 20:30 ajelee tuolla MSS/MSPS mallilla 72 kmh mittariin. Kuulemma 80 kmh on mahdollista.

Ewheelsistä näyttäisi myös olevan tilattavissa tuo "High speed" versio sillä 2000w moottorilla.

Wheel Riders Storessa näyttäis olevan kanssa MSX mallin alla. Ainakin nopeus ilmoitettu 75 - 80 kmh. En muista että olisin aiemmin nähnyt ilmoitetuksi MSX malleissa tuota nopeutta, "vain" 65 - 80 kmh.  1800Wh, 1900 euroa ja 2200Wh, 2300 euroa.

Edited by Rolzi
Lisää infoa
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...