Jump to content

Finnish riders - Suomalaiset ajajat


dside

Recommended Posts

Ennusteet näyttää tiiviisti vain sadetta aikalailla koko viikonlopuksi, joten siirretään ajelut viikolla eteenpäin.

3 hours ago, FinRider said:

Tulisin milellään mukaan miitteihin, mutta luulen että minun on parasta odottaa vähän aikaa koska a) jalat (itse asiassa jalkapohja) väsyy noin 4 kilsan jälkeen ja b) keskinopeus on tällä hetkellä noin 12 km/h, joten hidasta menoa on....

Vaikket itse ajelulle lähtisikään, tuu ihmeessä moikkaamaan ja kattomaan mimmoset ukkelit täällä kummoisiakin härveleitä ajelee!

3 hours ago, FinRider said:

Haluaisin linkittää kuvia tänne

Lataa kuvat johonkin ilmaiseen kuvahostingpalveluun kuten imgbb.com, imgur.com, yms yms. Niistä saat suoran jakolinkin helposti.

3 hours ago, FinRider said:

seuraava wheelie voisi sit hankkia vuoden päästä.. olen lukenut paljon ja KS18XL on tällä hetkellä mun suosikki ehdokas.

Sehän onkin yhä se tavallisesti fiksuin hankinta, ykspyörien Skoda Oktavia... Mutta vuoden päästä tilanne saattaa olla jo ihan toinen!

2 hours ago, lepovirta said:

Jalat tottuvat ajeluun vähitellen, lisää kilometrejä vaan alle. Kannattaa kokeilla erilaisia kenkiä. Itselläni toimii parhaiten sellaiset, joissa on kovahko mutta tasainen pohja.

Samoilla linjoilla, sellasiin vielä paksut ja hyvin joustavat pohjalliset joissa on riittävästi ja oikeanlainen kaarituki niin jalkojen kipu helpottuu mulla todella paljon. Olen muokkaillut hieman koripallokenkiä tähän käyttöön, niissä kun juurikin on jämerä ulkopohja.

2 hours ago, lepovirta said:

@mrelwood , oletko huomannut, että uusilla renkailla olisi joku sisäänajovaihe? Vai olikohan vaan kropan tottumista uuteen ajopeliin?

Oon kokenu että tottuminen uuteen renkaaseen tai etenkin uuteen pyörään on paljon isompi tekijä kuin renkaan sisäänajaantuminen, joten en ole onnistunut panemaan merkille erityistä muutosta mitä renkaissa tavallisesti tapahtuisi. Jotkut renkaat ovat hyvin tarkkoja käytetystä rengaspaineesta.

1 hour ago, FinRider said:

Sit viime syksynä joku tuli meitä vastaan kotinurkilla kauniaisissa, se pitkä pyörätie joka kulkee kilosta kaunaisiin...

Mä ajelen aika paljon niillä nurkilla, eli saatan joutua ottamaan syyt niskoilleni! ;)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, FinRider said:

Joo, yritän tehdä kunnon range testi kunhan euc-kunto paranee. 78kg ja 12 km/h vauhti on nykyinen meno... joten ehkä se 30km on ihan realistista. Tytär saa tän laitteen kun olen valmi sen kaa, joten 40 kg ja sama vauhti kai lisää 5-10 km?

Tilasin aikoinaan Charge Doctor -mittarin,  joka kytketään laturin ja pyörän väliin. Sillä voi mitata latausjännitettä ja -virtaa, ja vehje myös laskee niistä akkuihin työnnetyn energian määrän. Kerro, jos haluat sen lainata, niin tuon vaikka johonkin miittiin. Voisit range-testissä sitten ajella akut ihan finaaliin ja täyteen ladatessa katsoa niiden nykyisen kapasiteetin.

18XL:n tilasin muuten isolla 500W/6A laturilla, jossa vastaavat mittaustoiminnot sisäänrakennettuina.

10 hours ago, UniVehje said:

Sitä juuri. Näiden ohjailu perustuu täysin aisteihin ja lihasmuistiin. Uusi, ja varsinkin isompi, pyörä vaatii aina sisäänajon ja totuttelun. Onnittelut uudelle!

Ok ja kiitokset!

5 hours ago, mrelwood said:

Oon kokenu että tottuminen uuteen renkaaseen tai etenkin uuteen pyörään on paljon isompi tekijä kuin renkaan sisäänajaantuminen, joten en ole onnistunut panemaan merkille erityistä muutosta mitä renkaissa tavallisesti tapahtuisi. Jotkut renkaat ovat hyvin tarkkoja käytetystä rengaspaineesta.

Sittenpä vaan paljon ajoa, eiköhän hermosto tuohon pian totu. Pitänee myös vähän testailla eri paineilla ja hakea sieltä itselle toimiva lukema.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

51 minutes ago, mrelwood said:

Siltä varalta että jäi tuonne väliin, siirretään tän viikonlopun miitit viikolla eteenpäin!

Mulle käykin vaan parilliset viikonloput mittejä ajatellen mutta eiköhän vielä nähdä jossakin miitissä :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mä oon ihan in arkimiiteillekin jos porukkaa löytyy!
 

Muistutetaas samalla siitä, että miittipaikat, ajankohdat ja reitit ovat täysin vapaasti kenen tahansa ehdotettavissa! Mä vaan aloin jatkamaan perinnettä koska muut eivät ehtineet. Jos kuka tahansa haluaa koska tahansa moikata tai ajella ykspyörähengessä, tänne vaan ajankohta ja paikka, mieluiten jokunen päivä etukäteen. Muuta ei tarvita!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, mrelwood said:

Lataa kuvat johonkin ilmaiseen kuvahostingpalveluun kuten imgbb.com, imgur.com, yms yms. Niistä saat suoran jakolinkin helposti.

 

Kiitos! "Direct link" imgurin kautta toimii näemmä hyvin. tos on eilisen "statsit"... harmi että on huonot kelit, muuten olisin voinut harjoitella vähän lisää jotta uskallan tulla mukaan miittiin.. Maanantain jälkeen näyttää tulevan vähän paremmat kelit joten pääsen taas vauhtiin. Olemme valitettavasti menossa mökille nyt tulevalla viikonlopulla joten siihen miittiin en pääse.

aikamoinen ero muuten darknessbotin mukaan 7.4 km ja runkeeperin mukaan 5,7 km...

 

cLV4DwN.pngLDI6avx.pngRtgFPel.png

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

On 5/16/2020 at 11:27 AM, mrelwood said:

Siltä varalta että jäi tuonne väliin, siirretään tän viikonlopun miitit viikolla eteenpäin!

Tulemme mökiltä lauantaina, joten voidaanko järjestää se ”hidas” miitti sunnuntaina?

Link to comment
Share on other sites

Hajanaisia pohdintoja mahdollisesta uudesta pyörästä; koettakaa kestää...

Nyt kun on taas kevät (melkein kesä!) niin pitäisi tietenkin saada uusi pyörä. Nykyinen KS 16S on toki kiva, mutta jotenkin alkaa tuntua heppoisalta. Joukossamme on toki sellaisiakin jotka ovat ajaneet tuollaisella tuhansia kilometrejä, mutta itseä houkuttaisi vähän isompi pyörä. Ikää on reilusti yli 50v ja painoa yli 100Kg.

Se on varmaan yksi syy, miksi 16S on vähän heppoisen tuntuinen. Pelottaa vähän liikaa eikä uskalla antaa mennä rennosti. Ei oikein luota että pysyy pystyssä sen kanssa. Ei se varmaan pyörän syy ole, mutta toisaalta Mten3:lla ajaminen on ihan yber- hauskaa, koska sillä voi ajaa hitaasti ja nauttia joka kuopasta ja kolosta! Itse asiassa Mten3:lla tulee ajettua ihan konttausvauhtia samanlaisia 7-10 km lenkkejä kuin 16S:llä!

Mutta yhdessä miitissä pääsin kokeilemaan Gotway MSX:ää,  ja se tuntui heti kuin olisi kotiin tullut. En niin montaa metriä ajanut, mutta ihastus oli välitön. Siispä pohdintoihin:

* Haussa on siis työmatkapyörä jolla voisi ajaa noin 15 km suuntaansa, yleisesti ottaen pyöräteitä ja Helsingin Keskuspuiston hoidettuja ulkoilureittejä.

  • Gotway MSP on ilmeinen vaihtoehto. MSX:n kokeilun jälkeen uskon sen olevan todella hyvin minulle sopiva pyörä. Kulkee kuin juna ja siihen voi luottaa. Mutta  se jousitus. Tai sen puute, siis!
  • KS S18 olisi kiva kun siinä on jouset. Tällä käytöllä range riittää. Jousitus on ainoa syy sen hankkimiseen: auttaa äkillisissä kuopissa ja vastaavissa (siis toivottavasti). KingSongin kyttäysmentaliteetti (pitää rekisteröityä rekisteröityä kiinalaiselle palvelimelle jotta saa koko värkin edes käyntiin!) taas ärsyttää
  • Inmotion V11: Emmätiedä. Joku siinä vaan ei innoita. Olkoon sitten vaikka estetiikan puute
  • Gotwayn uusi, jousitettu 20" Monster,  josta ei vielä mitään tietoa. Tulee ehkä jokus?

* kustannuksista

  • MSP maksaa tällä hetkellä jotain 1.750 tai siinä main
  • KS S18 maksaa Euroopassa  noin 2.300, Kiinasta tilattuna $1999 eli noin 1850, sisältäen rahdit, verot ja tullit. Ei ne kauppiaat kehtaa sitä julkisesti mainostaa mutta lupaavat toimittaa kyllä jos kysyy suoraan. Geolocking ei kuulemma ongelma

Nyt ollaan siis *niin* kahden vaiheilla

Komeettoja vastaanotetaan!

 

-Z-

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Zwheeler said:

Komeettoja vastaanotetaan!

 

Kai se nyt jousitettu pitää olla! Helpottuu valinta kummasti. Sulle varmaan pienempikin akku riittää ja muuten speksit kunnossa molemmissa. Eli noista kahdesta voit ihan tunteella valita miellyttävimmän. Mä jouduin valitsemaan akun perusteella. Sit toki vielä se, että odottaako ensin mitä tulee Gotwaylta. Noh, noita kahta muutakin joutuu odottelemaan vielä. Eli jos tälle kesälle haluaa pyörän alle, niin pitää varmaan tässä kuussa tehdä varaus vielä. Jos GW ei ole esitellyt pyöräänsä ennen uuden tilaamista, niin tuskin olisi sun alle ehtinytkään. Se menee sitten syksyyn tai seuraavalle kaudelle. KS:n toimintakin on helpottunut, ei tartte rekisteröityä tai edes käyttää heidän sovellustaan. Kunhan vaan ostat lukitsemattoman kansainvälisen version ja jätät rajoitetut versiot Kiinalaisille. 

Link to comment
Share on other sites

On 5/15/2020 at 7:40 PM, FinRider said:

 

Haluaisin linkittää kuvia tänne mun matkasta, mutta en tiedä vielä miten kuvat saa linkitetty kun se pyytää kuvien URL... onko vinkkejä miten saa kuvat koneelta, dropboxilta tai onedrivesta?

Dropboxistakin saa hyvin linkitettyä kuvan tänne. Kun otat kuvasta jaettavan linkin, kopio se, ja liitä se tähän postaukseen. Tämän jälkeen osoitteen lopussa oleva teksti ?dl=0 pitää korvata ?raw=1 tekstillä, niin kuvasta tulee näkyvä versio, eikä pelkkä linkki. Tuo alla oleva kuva on mun dropboxista jakama.

KS16X_foorumivastaus_dropbox.png?raw=1

Edited by traktori
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Päivitys mun hankintaan, jota joskus kuukausi sitten pohdin. Tilasin KS16X:n kuitenkin. En uskaltanut ottaa jousitettua jos ja kun niissä on jotain lastentauteja. Ja suattaapi olla, että jousitettua ei kesäksi enää ehdi tulemaan, vaikka 16X:ääkin joutuu tuon kuukauden odottelemaan.

Mutta Naantalissa tulisi siis yksi tällainen olemaan kohta.

Jos jollain on joku 14-tuumainen tai kevyt 16-tuumainen jäämässä halvalla "ylimääräiseksi", niin voisin kuunnella sellaista odotusajalle, ja ajatuksella, että vaimon / lapsia voisi sillä innostaa tähän mukaan...

Edited by traktori
Link to comment
Share on other sites

Koitan, jos saan tähän vielä linkitettyä GIF:n jossa tuo dropbox-osoitteen editointi:

dropboxraw.gif?raw=1

EDIT: näköjään toimii myös dropboxista gif:n linkitys.

Edited by traktori
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, traktori said:

Koitan, jos saan tähän vielä linkitettyä GIF:n jossa tuo dropbox-osoitteen editointi:

dropboxraw.gif?raw=1

EDIT: näköjään toimii myös dropboxista gif:n 

 

 

Toimii näemmä hyvin ipadistä! Heitin parit lenkit tänään, 6 ja 9 km.. mahtava tunne kun huomaa että se menee paremmin joka kerta kun ”harjoittelee”.

yksi ärsyke on että darknessbot ei näemmä osaa tallentaa tripit ym. Siirsin aikoinaan Nokian luureista suoraan applen ecosysteemille, joten andoidid ei ole ikinä tullut tutuiks... harkitsen halvan luurin ostamista jotta saisin eucworld testattu jos se olisi parempi vaihtoehto..... nyt olen käyttänyt mun juoksu-appi runkeeper..alla mun keskinopeudet iltapäivän lenkistä. 9km ja akku oli 65% darknessbotin mukaan. Pitää alkaa seuraa mitä voltit sanoo... näillä näkymin luulen että 30km on ihan maksimi mitä tällä pyörällä on mahdollista. Luulin että tulisin pärjämään pitkään tämän kanssa mutta se on aika selvä nyt jo että tartten uuden. Ei ehkä nyt heti, mutta viimeistään ens kesäksi.

IMG_1059.PNG?raw=1

 

Link to comment
Share on other sites

Traktori, profiilissä mainitsetnettä sinulla on airwheel x3. Multa löytyy sama lelu, joka ei suostu lataa enää... käytin sitä ehkä 5 kertaa. Jätin sen yhdeksi yöksi autokatokseen kun oli pakkasti ja se oli,sillä selvä. Joten saat sen jos tarvitset akku paketin tai muuten vaan varaosiksi... tai jos joku kuu haluaa sen niin tuu noutaa pois nurkista. 
 

ps. Apupyörät saa myös ”kaupan päälle” :)

 

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, traktori said:

Jos jollain on joku 14-tuumainen tai kevyt 16-tuumainen jäämässä halvalla "ylimääräiseksi", niin voisin kuunnella sellaista odotusajalle, ja ajatuksella, että vaimon / lapsia voisi sillä innostaa tähän mukaan...

Minulla olisi yksi kelvoton 16" pyörä; Kelvoton siinä suhteessa että teki cutoutin kun 100- kiloinen kuski oli ajanut 5 Km. Se oli yksi cutout liikaa...

Eli siis kevyemmille ihmisille on ihan alkeisopetteluun sopiva laite. Merkki/malli "geneerinen kiinalainen". Moottorin tehoa en tiedä, enkä akun kapasitteettia. Alista aikoinaan ihan randomilla ostettu. Kyllä sillä sen 5 tai 8 km ajaa, mutta kelpaa parhaiten ihan perusopetteluun tai peruuttamisen harjoitteluun. Ei harmita vaikka tulisi naarmujakin

hinta 1e, saa tingata :D Menossa SER- jätteeseen kunhan tässä ehtii

Voi noutaa eteläisestä Helsingistä. Laita DM jos kiinnostaa.

Alla alkuperäinen myynti-ilmoitus :facepalm:

-Z-

 

Edited by Zwheeler
Modattu linkkiä
Link to comment
Share on other sites

On 5/16/2020 at 8:58 AM, lirva said:

Alkaa jännitys tiivistymään, MSP on puolassa makoillut jo 8.5 alkaen, jos kohta saisivat tullattua ja eteenpäin. :crying:

Mulla sama juttu. Ollu Puolassa 17.4. alkaen. Tulevana lauantaina tulee Alin kaupan takaraja vastaan. Ilmeisesti voivat kuitenkin pidentää tuota takarajaa 120 päivään asti, eli odotellaan vaan rauhassa.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Zwheeler said:

Minulla olisi yksi kelvoton 16" pyörä; Kelvoton siinä suhteessa että teki cutoutin kun 100- kiloinen kuski oli ajanut 5 Km. Se oli yksi cutout liikaa...

Eli siis kevyemmille ihmisille on ihan alkeisopetteluun sopiva laite. Merkki/malli "geneerinen kiinalainen". Moottorin tehoa en tiedä, enkä akun kapasitteettia. Alista aikoinaan ihan randomilla ostettu. Kyllä sillä sen 5 tai 8 km ajaa, mutta kelpaa parhaiten ihan perusopetteluun tai peruuttamisen harjoitteluun. Ei harmita vaikka tulisi naarmujakin

hinta 1e, saa tingata :D Menossa SER- jätteeseen kunhan tässä ehtii

Voi noutaa eteläisestä Helsingistä. Laita DM jos kiinnostaa.

Alla alkuperäinen myynti-ilmoitus :facepalm:

-Z-

 

Moi

 

Mä voisin kyllä ottaa harjotteluun kun odottelen ensimmäistä pyörääni tulevan niin ei tartte sitä sit heti naarmuttaa alkeiden opettelussa

 

/pekka

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, UniVehje said:

. Kunhan vaan ostat lukitsemattoman kansainvälisen version ja jätät rajoitetut versiot Kiinalaisille. 

Tarkoittaako toi että Alista saa myös "kansainvälisiä" versioita vai pitääkö olla ostettu EU-alueelta Kingsongin valtuuttamalta maahantuojalta

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Ziiten said:

Tarkoittaako toi että Alista saa myös "kansainvälisiä" versioita vai pitääkö olla ostettu EU-alueelta Kingsongin valtuuttamalta maahantuojalta

En tiedä Alista, mutta voihan ne myyjät laittaa sinne myös rajoittamattomiakin pyöriä. Käsittääkseni on siis KingSong brändin alla täysin vapaat pyörät, joissa on otettu huomioon takuut ja muut sellaiset asiat. Ne on täysin vapaita ja on vain yksi ja sama malli joka maahan, eli voit ostaa vaikka mistä. Sitten erikseen on Kiinan sisämarkkinoille tarkoitettu KS brändin alla oleva rajoitettu malli, jossa varmaan parempi yield rate, vähmmän laadunvalvontaa ja ei takuuta tai tuotetukea. Omien sanojensa mukaan olisi myös komponenteissa eroja. Noiden mallien ulosmyyntiä Kiinan markkinoilta ne yrittää estää ja niitä Alin myyjät pystyvät tarjoamaan 1600€ hintaan ilman tuleja ja veroja (18XL). Kukaan vapaita malleja ja takuuta tarjoava ei pysty vastaamaan tuohon hintaan. 
Tällä hetkellähän blokkaukset eivät toimi edes, koska heidän oma sovellus on ollut pois käytöstä ja Soft Tuneri vapaassa jaossa ilman salasanoja. Mutta varmaan uuteen versioon edelleen yrittävät laittaa blokin Kiinapyörien sarjanumeroille. Muiden kanssa ei ole väliä mistä ostettu. 

Edited by UniVehje
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Pex said:

Mä voisin kyllä ottaa harjotteluun kun odottelen ensimmäistä pyörääni tulevan niin ei tartte sitä sit heti naarmuttaa alkeiden opettelussa

Hieno juttu!

DM ei näköjään onnistu sinulle (liian uusi tällä foorumilla?), joten voisitko tehdä vaikka Gmailiin jonkun kertakäyttöisen osoitteen ja julkaista sen tässä. Päästään sitten sopimaan käytännön asioista

Olen ehkä vainoharhainen, mutta ainakaan minä en viitsi julkaista julkisella foorumilla "oikeita" spostiosoitteita tai puhelinnumeroita  :ph34r:

(kannattaa toimia nopeasti - kysyntää näyttää olevan...)

-Z-

Edited by Zwheeler
hoputus
Link to comment
Share on other sites

54 minutes ago, UniVehje said:

 Alin myyjät pystyvät tarjoamaan 1600€ hintaan ilman tuleja ja veroja. Kukaan vapaita malleja ja takuuta tarjoava ei pysty vastaamaan tuohon hintaan. 

Tähän pitää päästä huomauttamaan, että KS S18 suositushinta on Yhdysvalloissa $1.999. Esimerkiksi Ewheels.com myy tuota pyörää Yhdysvalloissa hintaan $1.899. Euroopassa suositushinta on kai 2.300€ 

Yksi syy on tietenkin verotus: Suomessa ALV on 24% ja Yhdysvalloissa sitä suunnilleen vastaava "Sales Tax" osavaltiosta riippuen 5% tuntumassa (?)

-Z-

Link to comment
Share on other sites

49 minutes ago, Zwheeler said:

Tähän pitää päästä huomauttamaan, että KS S18 suositushinta on Yhdysvalloissa $1.999. Esimerkiksi Ewheels.com myy tuota pyörää Yhdysvalloissa hintaan $1.899. Euroopassa suositushinta on kai 2.300€ 

Yksi syy on tietenkin verotus: Suomessa ALV on 24% ja Yhdysvalloissa sitä suunnilleen vastaava "Sales Tax" osavaltiosta riippuen 5% tuntumassa (?)

-Z-

Joo, jenkeissä sales tax on 0-10%... mutta sales tax ei tartte veloittaa jos lähettää tuotteen toiselle osavaltiolle missä myyjällä ei ole fyysinen kauppa.

 

matkustan paljon jenkeissä duunin puolesta joten olisi optio ostaa suoraan sieltä...mutta en ole vielä selvittänyt miten sen eucn saa mukaan lentokeeseen? Maksimipaino laukuille on luokkaa 20-23 kg... ja sit ne isot patterit... niillekin taitaa olla säännöt.. kai täältä forumilta löytyy vastaukset tähänkin ongelmaan?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Zwheeler said:

Tähän pitää päästä huomauttamaan, että KS S18 suositushinta on Yhdysvalloissa $1.999. Esimerkiksi Ewheels.com myy tuota pyörää Yhdysvalloissa hintaan $1.899. Euroopassa suositushinta on kai 2.300€ 

Yksi syy on tietenkin verotus: Suomessa ALV on 24% ja Yhdysvalloissa sitä suunnilleen vastaava "Sales Tax" osavaltiosta riippuen 5% tuntumassa (?)

-Z-

Jäi mainitsematta, mutta viittasin tolla hinnalla 18XL:n hintoihin. Euroopassa tyypillisesti vähän yli 2000€. Ja tosiaan jenkeissä ilmoitetaan hinta aina ilman alvia (tai vastaavaa), koska se vaihtelee alueittain. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...