Jump to content

Finnish riders - Suomalaiset ajajat


dside

Recommended Posts

5 hours ago, Pauli Paananen said:

Ps.laitahan infoa miten käsipeili toimi jos itekin hommaisin tollasen.

Peili on vallan mainio tuohon rahaan. Peili pujotetaan käteen elastisella velcro narulla, jonka laitoin Nikolan kahvan pitimiksi ja peilin selkään velcroa. Voin suositella.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 5/26/2020 at 10:54 PM, Rolzi said:

On mahtava tapa seurata nopeutta ja pyörää tämä pebblen käyttäminen:

EJLtQdX.jpg

 

@Rolzi Kauanko sulla kestää akku tossa? Ajoin eilen n.30min ja oma pebble näytti ~70% akkua.
Pebblet rupeaa olemaan aika vanhoja ja akut ei varmaan enää yhtä hyviä kuin uutena.
En kyllä ole ostamassa mitään hienompaa älykelloa rikottavaksi, mutta jos oma oli vaan huono yksilö niin voisihan sitä kokeilla toista pebbleä.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, FinRider said:

Vakkutus?

Kysymys: jos jotain tapahtuu, esim kolari auton kanssa (ja syy olisi minun) --> onko olemassa vakuutus mitä voidaan ottaa vai miten se menee? Korvaako kotivakuutus?

Jos saat vakuutusyhtiön uskomaan että ykspyöräsi huippunopeus on max 25km/h, niin tuohon voinee hyödyntää samaa vakuutusta kuin polkupyöränkin tapauksessa voisi. Yleensä varmastikin kotivakuutus.

Jos taas kerrot että pyöräsi kulkee viittäkymppiä, joudut luultavasti maksamaan kaiken omasta pussistasi...

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mrelwood said:

Jos saat vakuutusyhtiön uskomaan että ykspyöräsi huippunopeus on max 25km/h, niin tuohon voinee hyödyntää samaa vakuutusta kuin polkupyöränkin tapauksessa voisi. Yleensä varmastikin kotivakuutus.

Jos taas kerrot että pyöräsi kulkee viittäkymppiä, joudut luultavasti maksamaan kaiken omasta pussistasi...

Ja jos onnettomuustilanteeseen tulee poliisi paikalle, niin silloin heitä voisi jo lievästi kiinnostella vimpaimen tehospeksit. Eli kandee ehkä viilata se viimeinen numero pois siitä wattiluvusta (mulla tehot (1800 W) on ilmoitettuna laitteessa olevassa tarrassa). Etenkin jos toisen osapuolen kertoman mukaan menit huomattavasti lujempaa kuin normi(polku)pyörä kulkee.

Edited by Ziiten
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Ziiten said:

Ja jos onnettomuustilanteeseen tulee poliisi paikalle, niin silloin heitä voisi jo lievästi kiinnostella vimpaimen tehospeksit. Eli kandee ehkä viilata se viimeinen numero pois siitä wattiluvusta (mulla tehot (1800 W) on ilmoitettuna laitteessa olevassa tarrassa). Etenkin jos toisen osapuolen kertoman mukaan menit huomattavasti lujempaa kuin normi(polku)pyörä kulkee.

Joo, mulla ei vielä ongelma kun alla on 800W KS16... ”huippunopeus” on hurjuat 30 km/h mutta yleensä kruisailen vielä siinä 20-25 km/h joten ei ole vielä ajankohtaista.

alaselkä on nyt parantunut viime viikonlopun ajon jälkeen ja heitin 45minuutin - 15 km lenkki tänään.. pyörä tuntui vähän epävakaalta..  ittasin rengaspaineen ja se oli 2.75 baria... luulen että täytän sen 3.een ja kokeilen uudestaan jos se tuntuisi paremmalta.

olen huomannut että kaipaan tukea vähän ”ylemmältä”. Kävin katsomassa biltemassa jos olisin löytänyt niitä mrelwoodin ehdottamia vaahtomuovipalasia jotta voisin rakentaa korkeammat tuet, mutta en löytänyt niitä. Pitää siis keksiä joku plan B.

plan c on sitten ostaa 18 tuumainen pyörä :w00t2:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, FinRider said:

Olen huomannut että kaipaan tukea vähän ”ylemmältä”. Kävin katsomassa biltemassa jos olisin löytänyt niitä mrelwoodin ehdottamia vaahtomuovipalasia jotta voisin rakentaa korkeammat tuet, mutta en löytänyt niitä. Pitää siis keksiä joku plan B.

Jostain Tokmannilta / Saiturin pörssistä tms. saa metritavarana huokoista kylppärin / eteismattoa. Helppo työstää.

Leikkaa sopivan palan ja taivuttelee kaksin- tai nelinkerroin ja jeesusteipillä kiinni. Sillä saa hyvin kokeiltua sopivat palat ennenkuin lähtee rakentamaan mitään lopullista.

mten3_tuet.jpg

Ei ehkä nätti, mutta toimiva

-Z-

Edited by Zwheeler
Kuva
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Zwheeler said:

Jostain Tokmannilta / Saiturin pörssistä tms. saa metritavarana huokoista kylppärin / eteismattoa. Helppo työstää.

Leikkaa sopivan palan ja taivuttelee kaksin- tai nelinkerroin ja jeesusteipillä kiinni. Sillä saa hyvin kokeiltua sopivat palat ennenkuin lähtee rakentamaan mitään lopullista.

-Z-

Joo hyvä idea! Pitää kokeilla huomenna. 
 

toinen idea olisi ostaa joku solumuovi eristelevy esim k-raudasta tai byggmaxista ja leikkaa/hio sitä sopivaksi.. mutta se saattaa olla liian kova joten sen päälle pitäisi sit liimaa joku pehmuste.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Quote

Kävin katsomassa biltemassa jos olisin löytänyt niitä mrelwoodin ehdottamia vaahtomuovipalasia jotta voisin rakentaa korkeammat tuet, mutta en löytänyt niitä. Pitää siis keksiä joku plan B.

Kehveli, seudun ykspyöräilijät ovat ilmeisesti ottaneet porukalla mun vinkistä vaarin ja ostaneet Espoon myymälän tyhjäksi! Helsingistä löytyisi:

https://www.biltema.fi/vapaa-aika/kuntoilu/fitness/treenimatto-2000031674

Tässä saattaa olla ihan sopiva plan B, vähän iloisemman värisenäkin:

https://www.prisma.fi/fi/prisma/house-palamatto-89x130cm-15mm-sininen

Tämä solumuovi on pehmeämpää kuin se Bilteman EVA-vaahtomuovi, mutta kyllä siitäkin hyvää apua pohkeille saa.

EDIT: Tai Motonetin paksuin makuualusta, tätä mä käytän kans monessa:

https://www.motonet.fi/fi/tuote/466475/Kaira-XXL-makuualusta-60-x-195-x-15-cm

Edited by mrelwood
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, mrelwood said:

 

Kehveli, seudun ykspyöräilijät ovat ilmeisesti ottaneet porukalla mun vinkistä vaarin ja ostaneet Espoon myymälän tyhjäksi! Helsingistä löytyisi:

https://www.biltema.fi/vapaa-aika/kuntoilu/fitness/treenimatto-2000031674

Tässä saattaa olla ihan sopiva plan B, vähän iloisemman värisenäkin:

https://www.prisma.fi/fi/prisma/house-palamatto-89x130cm-15mm-sininen

Tämä solumuovi on pehmeämpää kuin se Bilteman EVA-vaahtomuovi, mutta kyllä siitäkin hyvää apua pohkeille saa.

EDIT: Tai Motonetin paksuin makuualusta, tätä mä käytän kans monessa:

https://www.motonet.fi/fi/tuote/466475/Kaira-XXL-makuualusta-60-x-195-x-15-cm

Jepp! Kiitos vinkistä, ei tullut edes mieleen että voisi tarkistaa netistä mitä saatavuus on ennen kun lähdin kaupoille... pitää poiketa toimistoon huomenna herttoniemessä joten ajaan helsingin bilteman kautta kotimatkalla... siitä saa sit paljon matskua jotta voin rauhassa protoilla eri vaihtoehtoja.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 5/25/2020 at 9:31 AM, mrelwood said:

La 30.5.: Espoo-miitti klo 13, kaikki tervetulleita! Paikka tarkentuu myöhemmin, ehdolla Leppävaara, Koivuhovi ja Mankkaa. Jutustelun jälkeen rauhallinen ajelu jossa hitain määrää nopeuden, ja pienin akku keston.

Su 31.5.: Espoo-miitti klo 13, kaikki tervetulleita! Paikkana Koivuhovin aseman parkkipaikka. Jutustelun jälkeen ajelu Nuuksion Solvallaan. Huippunopeus vähintään 40km/h, ja reissun pituus vähintään 40km

Näillä näkymin tulossa molempiin mukaan. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ziiten said:

Mä meen sillä oletuksella että autot ei väistä

Sama, eilen oli kohtuullisen lähellä. Auto tuli ihan täysiä jarruttamatta ja suojatien alku oli vielä sellainen paikka että siinä kohtuu jyrkkä alamäki juuri ennen suojatien alkua. Kaikki taidot sai ottaa käyttöön että sai jarrutettua ajoissa ja otettua penkillisestä pyörästä kiinni alamäkeen.

7 hours ago, FinRider said:

Uudet liikennesäännöt pyöräilöille. Kai nämä koskee myös meitäˆ?

https://www.is.fi/autot/art-2000006522157.html
 

Quote

Pyöräliitto korostaa tiedotteessaan, että ”jos liikennemerkkiä ei ole asennettu, pyöräilijä on väistämisvelvollinen pyörätien jatkeella.”

Pyöräilijöiden etujärjestö korostaa, että siirtymäaika vaatii erityistä tarkkaavaisuutta.

Kiitos, tämä on kyllä arvokas tieto!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 5/25/2020 at 9:31 AM, mrelwood said:

 

Kiitos, kyllähän mä kävin sitten kuitenkin eilen moikkaamassa miitissä, ja rauhallisella ajelullakin kolmen hengen porukalla. Nilkka on varmasti entistä ehompi tuossa tuokiossa!

Tänhetkinen miittisuunnitelma:

La 30.5.: Espoo-miitti klo 13, kaikki tervetulleita! Paikka tarkentuu myöhemmin, ehdolla Leppävaara, Koivuhovi ja Mankkaa. Jutustelun jälkeen rauhallinen ajelu jossa hitain määrää nopeuden, ja pienin akku keston.

Su 31.5.: Espoo-miitti klo 13, kaikki tervetulleita! Paikkana Koivuhovin aseman parkkipaikka. Jutustelun jälkeen ajelu Nuuksion Solvallaan. Huippunopeus vähintään 40km/h, ja reissun pituus vähintään 40km

Olen tulossa huomenna, kunhan ei mennä sorateille.. viime viikonloppu todisti sen että en ole vielä valmis siihen. Olen luultavasti myös hitain kaikista... hyvä uutinen on että selkä on taas kunnossa ja 100km pyörällä tuli täyteen eilen :w00t2:

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, FinRider said:

 Olen luultavasti myös hitain kaikista...

Jos vain ehdin paikalle (50% mahku) niin otan Mten3:n mukaan. Voidaan sitten kilpailla että kumpi on hitaampi :D

Joko paikka on päätetty?

-Z-

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Zwheeler said:

Jos vain ehdin paikalle (50% mahku) niin otan Mten3:n mukaan. Voidaan sitten kilpailla että kumpi on hitaampi :D

Joko paikka on päätetty?

-Z-

Klo 13, koivuhovin asema. Ehkä olen rohkea ja tulen pyörällä sinne kauniaisista :w00t2:

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, traktori said:

Täällä ehdittiin illalla ihailla lasten edistymistä pyöräilyssä, ja sitten kun heiltä heltisi pyörä, pitihän sitä koittaa kahdella suunnilleen samanlaisella pyörällä, miten jalat taipuvat tähän:

Nyt tuo FinRiderilta saamani pyörä on toiminut ihan ok, mutta jonkin verran noissa on eroa ohjainkortillakin, tai jostain syystä tuntuvat aika erilaisilta. Myös mekaanisesti ne ovat aika erilaisia, kotelon muotoilu on erilaista, ja esim astintasot ovat erinäköisiä ja eri kulmassa. Mutta teho, koko ja paino on hyvin samanlaisia, joten tällainen kahdella pyörällä ajo sujui itse asiassa aika helposti :)

Mutta ulkopuolella oli PALJON helpompi pitää pyöriä, niiden etäisyys toisistaan on isompi ja niitä on helpompi hallita. Sisäpuolelle kun laittoi, niin oli paljon hankalampaa!

Saitko ne 4 ”latausledit” pyörässä Palaamaan? Mittasin kyllä laturin ja se näytti antavan oikea jännite... yritin myös ks’n laturilla lataa sitä, mutta en saanut sitä ottamaan latausta vastaan... lelujahan ne on mutta ainaikin se näemmä tuli hyvään kotiin! Kun itse olet saanut uuden alle ja muksut on oppinut pikkusilla ajamaan ja olet ostanut heille oman v5 tai vastaava niin laita ne airwheelin kiertoon jotta saadaan muutkin harrastajat mukaan tähän upeaan lajiin!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, FinRider said:

Saitko ne 4 ”latausledit” pyörässä Palaamaan? Mittasin kyllä laturin ja se näytti antavan oikea jännite... yritin myös ks’n laturilla lataa sitä, mutta en saanut sitä ottamaan latausta vastaan... lelujahan ne on mutta ainaikin se näemmä tuli hyvään kotiin! Kun itse olet saanut uuden alle ja muksut on oppinut pikkusilla ajamaan ja olet ostanut heille oman v5 tai vastaava niin laita ne airwheelin kiertoon jotta saadaan muutkin harrastajat mukaan tähän upeaan lajiin!

Eilen ei palanut vaikka muuten jo toimikin, kiinnitin kyllä huomiota niihin. Annoin olla tuossa mun Airwheelin laturissa yön yli ja tänään valot paloivat, ja tytön käytössä oli tippunut pari valoa poiskin. Ja tuntui voimakkaammalta, eli jännitteet olivat palautuneet. En tiedä mikä laturissasi voisi olla vikana, tai vaatiko vain lepoa.

Tuo omakin oli ainakin vuoden verran käyttämättömänä kun se teki sitä ennen monta kertaa cutoffin ja into lopahti kokonaan. No nyt keväällä ennen tilausta laitoin sen latinkiin ja kokeilin, niin se toimii useita satoja metrejä karkealla sepelilläkin. Ihmeellisiä ovat litium-akkujen aivoitukset!

Ja ehdottomasti laitan pyörät kiertoon, jos niissä on potkua jäljellä! Tolla tahdilla kun 9-vuotias oppii, niin heinäkuussa varmaan tarvitaan sille jo pidemmän kantaman pyörä. Toki vielä on 7- ja 2- vuotiaat tulossa perässä.

Mutta siis ehdottomasti laitetaan hyvä kiertämään ja kiitos edelleen pyörästä. Kunhan nähdään jossain niin ne luvatut kahvit ja muutakin tarjoan :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...