Jump to content

Finnish riders - Suomalaiset ajajat


dside

Recommended Posts

41 minutes ago, Zwheeler said:

Aika siistit! Kehtaako kysyä että mistä nuo teit? Tuskin sentään ruuvasit tavallisia fikkareita pehmusteen sisään? :whistling:

Itse olen pohtinut jonkinlaista otsalamppuihin perustuvaa viristä. Siinä saisi kohtuu vaivalla polttimon ja akun irti toisistaan?

Vaan miten/mitä noi on? Valaise (pun intended) meitä tietämättömiä!

- Z-

ShredLights SL-300 (etuvalo, 300 lm) ja ShredLights SL-R1 (takavalo, 40 lm) ovat erittäin suosittuja. Linkki heidän nettisivulleen: https://shredlights.com/collections/euc-light-packs Varmasti löytyy muutakin, mutta ainakin ne kaksi on euc kuskien suosiossa.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Päivällä kaytän molemmissa pyörissä vilkkuvaloa . Teslan lamppuun on liimattu ovi-silmän linssi - MSP:ssä muovinen häikäisy-lippa. Gotway-pyörien valot kun häikäisevät vastaantulijoita. Teslassa myös velcro-kiinnitteinen ajovalo.

https://m.motonet.fi/fi/tuote/9000372/Berg-LED-otsavalo-430lm

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tuosta videosta puuttui enää "Happy little accidents" niin täysi Bob Ross vaikutelma olisi ollut valmis. 

Onnistuin satuttamaan itseni ensimmäisen kerran tuossa tiistaina. Katsoin komoottia ja yllättäen edessä oli tien yli menevä ketju reiden korkeudella. Vauhtia oli noin 20 kmh. Alle sekunnin reaktioajalla onnistuin samaan aikaan hellästi heittämään puhelimen eteenpäiten kädestä ja pyörän alta eteenpäin niin että hyppäsin samalla jalat ketjun yli. Onnistuin kääntämään kehoa niin että kuperkeikkasin oikean olkapään kautta. Painoni kuitenkin rysähti kyljen päälle niin että kylki/rintalasta on hieman kipeä. Jalka onnistui venähtämään niin että pohkeen jänne on kipeä. En pysty normaalisti kävelemään koska kun jalkapöytä kääntyy tietyn pisteen yli, on kipu pohkeen yläosassa/polven takana aika muikea. Kuitenkin nyt parantunut jo eilisestä huomattavasti. Luulen että tulevalla viikolla pystyy taas ajamaan normaalisti.

PS. MSP edelleen mynnissä.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Rolzi said:

Onnistuin satuttamaan itseni ensimmäisen kerran tuossa tiistaina.

Sulla olikin tullu jo oikein hyvä määrä kilsoja ilman vaurioita. Mutta autsis mikä voltti! Hyvä että sulla oli edes se sekunti aikaa ennen törmäystä, olis saattanu käydä pahemminkin.

Jälkiviisas kääpä saattais kommentoida jotain kännykän käyttämisestä ajamisen aikana, mutta… :whistling:

:P

Parane pian!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Helsingin viikkomiitin ajankohta tänään ja tulevina sunnuntaina klo 14:00! Eli vielä kerkeät hetken köllimään vällyjen alla ennen Oodia/Kansalaistoria… :lol:

Edited by mrelwood
Link to comment
Share on other sites

On Scottin sähköpyörässä nyt jarrut menneet epäkuntoon todella monesti. Aina korjaan uudestaan mutta jotenkin jarruvoima aina heikkenee saan siis vain hetkeksi laitettua kuntoon. Noi ei hirveen turvalliset oo jos ajaa vaikkapa alamäkeä. Onko muilla ollut Scottin sähköpyöriä ja mitään tälläsiä vikoja tai mitään muita vikoja? Mä oon nyt myös sähköpyörän ohelle ostanut potkulaudan se kyllä on mulle tosi hyvää ku ei tarvitse huoltaa ollenkaan. Eihän se pyöräilyä korvaa mutta on kyllä yksi hyvistä keksinnöistä mitä sähköistyminen on tuonu :) (*) Jos sitä lähtis viel kattoo ton fillarin jarruja..

 

(*) [Linkki poistettu ylläpidon toimesta.]

Edited by mrelwood
Mainostava linkki poistettu ylläpidon toimesta.
Link to comment
Share on other sites

53 minutes ago, thomyeemhll said:

On Scottin sähköpyörässä nyt jarrut menneet epäkuntoon todella monesti.

Tervetuloa foorumille!

Ylläpito on uusien käyttäjien kohdalla erityisen epäileväinen, joten poistin sun postauksesta mainostamista muistuttavan linkin.

Tämä on ensisijaisesti yksipyöräisille tehty foorumi, ja muista sähkökulkineista puhutaan lähinnä niiden omilla foorumiosioilla:

https://forum.electricunicycle.org/forum/61-e-scooters/

https://forum.electricunicycle.org/forum/60-other-non-self-balancing-pevs/

https://forum.electricunicycle.org/forum/17-off-topic-discussion/

Yksipyöräisiin liittyvät kaupalliset ilmoitukset eli mainokset kuuluu sitten tänne, jahka käyttäjä on ensin osoittanut olevansa liikkeellä ensisijaisesti muilla motiiveilla:

https://forum.electricunicycle.org/forum/18-commercial-advertisements/

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nyt paljastakaa itsenne! Joku ajoi Turussa Rieskalähteen koulun ohi hiukan epävarmana valitsemastaan suunnasta vaappuen. Hetken päästä ajeli toiseen suuntaan. En tunnistanut pyörää, ihan kun siinä olisi ollut jotkin customoidut kuraläpät tms. Tuntuu siltä että Turussa on EUCistien määrä kasvanut kesällä aika monella, kesän alussa taisi olla jotain 5-7 ajajaa.

Itse ajan V8F:llä päivittäin about hiukan ennen kahdeksaa toispualelt jokkee keskustan läpi kirkon ohitse hämeenkadulle ja takaisin siinä iltapäivällä. Tänä kesänä on tullut ajettua lähes joka arkipäivä! V8F on muutenkin ollut aikalailla täydellinen peli työmatkoille, menee heittämällä Aninkaistenmäenkin ylös.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, metsamyyra said:

Nyt paljastakaa itsenne! Joku ajoi Turussa Rieskalähteen koulun ohi hiukan epävarmana valitsemastaan suunnasta vaappuen. Hetken päästä ajeli toiseen suuntaan. En tunnistanut pyörää, ihan kun siinä olisi ollut jotkin customoidut kuraläpät tms. Tuntuu siltä että Turussa on EUCistien määrä kasvanut kesällä aika monella, kesän alussa taisi olla jotain 5-7 ajajaa.

Itse ajan V8F:llä päivittäin about hiukan ennen kahdeksaa toispualelt jokkee keskustan läpi kirkon ohitse hämeenkadulle ja takaisin siinä iltapäivällä. Tänä kesänä on tullut ajettua lähes joka arkipäivä! V8F on muutenkin ollut aikalailla täydellinen peli työmatkoille, menee heittämällä Aninkaistenmäenkin ylös.

Alueella ajelee kyllä hyvä kaverini mutta mitään kuraläppiä ei pyörässä hänellä ole. Mistä näitä oikeen sikiää?

 

Turussa on ollut jo pitkään enemmän kuin 20 ajajaa, itse olen tutustunut 12:sta jo ennen kesää, monesti näkee ihan vieraita tyyppejä .

Edited by Eucnhtusiast
Lisätty vähän infoa Turun seudun ajaja määristä
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Juu en ole varma oliko kyseessä vain normisti taka"lokasuojalla" varustettu jyykki. Ei ollut mitään valoja, tumma kypärä kaverilla näytti olevan.

Turussa on nykyään aika hyvät pyörätiet ajeluun, kirkon seudussa nupukivet on ainoa riesa ja kirkkosillan toinen puoli on kiusallisen kapea. Pitäisi kai saada jousitus...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Näin täällä Helsingin Vuosaaressa EUC kuskin joka oli ajamassa autotiellä ja hän veti polkupyörää. Menin pyörätieltä mutta hän ei huomannut minua. Hänellä oli Veteran Sherman onko hän tältä foorumilta?

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Ayahu said:

Morot kaikille!

Kuukauden ollut sherman itellä. Kilsoja kertynyt 1200. Tämä laite teki itsestä pikkupojan taas!!😂 Ei voi tarpeeksi hehkuttaa! 

Onkos jyväskylästä täällä muita? Joku parisen vuotta sitten nähnyt täällä jonkun ajelemassa ilm, töihin  jollain euc:lla. 

Moi onko sherman sun eka pyörä vai onko sulla ollut joku muu myös?

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Helsinki500 said:

Moi onko sherman sun eka pyörä vai onko sulla ollut joku muu myös?

Eka pyörä on. Mietin ensin jotain pienempiä/halvempia, mutta tuo akkukoko ratkaisi.

Onko muuten kokemuksia noista renkaiden balanssi litkuista. Tuo oma rengas ei tunnu ihan keskitetyltä ja mietin et auttaskohan nuo?

Link to comment
Share on other sites

Just now, Ayahu said:

Eka pyörä on. Mietin ensin jotain pienempiä/halvempia, mutta tuo akkukoko ratkaisi.

Onko muuten kokemuksia noista renkaiden balanssi litkuista. Tuo oma rengas ei tunnu ihan keskitetyltä ja mietin et auttaskohan nuo?

Ja vielä oiskohan kenelläkään ylimääräisenä myydä jtn jump padeja esim clark ext... Ostan pois jos jollain tarpeettomana? ☺️

Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, Ayahu said:

Eka pyörä on. Mietin ensin jotain pienempiä/halvempia, mutta tuo akkukoko ratkaisi.

Onko muuten kokemuksia noista renkaiden balanssi litkuista. Tuo oma rengas ei tunnu ihan keskitetyltä ja mietin et auttaskohan nuo?

Kiva kuulla jollain on ollut kuulemma hankala harjoitella noin isolla pyörällä.

Ja ei oo kokemusta renkaiden balanssi litkuista

Link to comment
Share on other sites

On 9/26/2021 at 11:39 AM, Ayahu said:

Morot kaikille!

Kuukauden ollut sherman itellä. Kilsoja kertynyt 1200. Tämä laite teki itsestä pikkupojan taas!!😂 Ei voi tarpeeksi hehkuttaa! 

Onkos jyväskylästä täällä muita? Joku parisen vuotta sitten nähnyt täällä jonkun ajelemassa ilm, töihin  jollain euc:lla. 

Morjesta,

Itse kuljen Seppälässä 22km/pv töissä renkaalla aina kun keli sallii! Keväällä itse aloitin ja saman verran kilsoja alla 😅 työt ja elämä rajoittaa harrastuksia.

Muutaman muun olen nähnyt ja sain työkaveriinkin tämän tartutettua!

Ehdottomasti miitti jonnekin! Näkis shermaanin livenä!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...