Jump to content

Finnish riders - Suomalaiset ajajat


dside

Recommended Posts

Just now, Paul K said:

Nyt tuo tuli, tai piti hakea kun yhteistyö UPS:n kanssa ei pelannut.

Pedaali tuessa on palikka mutta jousitus tuntuu pelaavan hyvin, ei jumita.

Laitoin iskarin yläpaineeksi 190 PSI ja ala paineeksi 80. Rengas paineeksi 3 bar. Painan itse 65kg mutta ruoka kassi painaa 10kg eli ajattelin 75kg:n mukaan hyvällä tiellä.

inbound3032259405259486317.jpg

Unohdin painaa tuon moottorikaapelin sisään jousitusta testatessani:(

inbound2292816710927000638.jpg

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, bigrangetesla said:

Palikkaa tarvitaan jousituksen paineen säätöön? Oli jossakin videossa YouTubessa. Onnea uudelle pyörälle:w00t2:

Juu, en tarkoittanut niitä vaan pedaalituen kiinnitysraudan irto palikkaa joka jossain videossa kehotettiin naputtelemaan irti jos jousitus jumittaa. Uudemmissa malleissa pedaalin kannattimen toisen puolen rakenne on muutettu yhtenäiseksi eikä palikkaa enää käytetä kokoonpanossa.

Link to comment
Share on other sites

Päätin laittaa mun 18XL:n myyntiin. V11 on ajettu sisään ja näyttää toimivan uudella moottorilla. Oli ajatus pitää tuo kakkospyöränä nappularenkaalla, mutta tuskin tulee paljoa käytettyä. Taloudessa on myös V10F varapyöränä. 
Pyörässä noin 8000 km ja kaikki kunnossa. Kahva vähän jumittaa, mutta korjailen sen pian. Akku lataa täyteen 84v ja pidetty hyvin. Heinäkuussa viimeksi ajoin sillä noin 100 km. Ostettu huhtikuussa 2019 ja pyörässä on kansainvälistä sarjaa oleva sarjanumero. Rengas on ihan uusi ja mukaan saa myös nappularenkaan ja vanhan hyvässä kunnossa olevan katurenkaan. 
Hintapyyntö 900 €. Sijaitsee Helsingissä ja koeajettavissa sovittaessa. 
 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, UniVehje said:

Päätin laittaa mun 18XL:n myyntiin. V11 on ajettu sisään ja näyttää toimivan uudella moottorilla. Oli ajatus pitää tuo kakkospyöränä nappularenkaalla, mutta tuskin tulee paljoa käytettyä. Taloudessa on myös V10F varapyöränä. 
Pyörässä noin 8000 km ja kaikki kunnossa. Kahva vähän jumittaa, mutta korjailen sen pian. Akku lataa täyteen 84v ja pidetty hyvin. Heinäkuussa viimeksi ajoin sillä noin 100 km. Ostettu huhtikuussa 2019 ja pyörässä on kansainvälistä sarjaa oleva sarjanumero. Rengas on ihan uusi ja mukaan saa myös nappularenkaan ja vanhan hyvässä kunnossa olevan katurenkaan. 
Hintapyyntö 900 €. Sijaitsee Helsingissä ja koeajettavissa sovittaessa. 
 

 

Minkälaisen laturin tuohon saa mukaan ja onko pyörässä nyt normaali rengas, ei nappula päällä

Edited by Ziiten
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Ziiten said:

Minkälaisen laturin tuohon saa mukaan ja onko pyörässä nyt normaali rengas, ei nappula päällä

Normilaturi 1.5A tulee mukana. Mulla on yksi pikalaturi, josta voi neuvotella erikseen. Voi olla, etten tule tarvitsemaan sitä uusille pyörille. Nyt on H-1488 rengas asennettu, eli sama kuin tehtaalta tulee nykyisin uutena. Parempi kuin se aikaisempi liukas rengas. Nappularengas on irrallisena. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, Paul K said:

Syödään nyt ensin ja mun pitää tuunaa vähän pädejä. Mistä olisi lähtö?

Joku kunnon Suspension Proving Grounds pitäis olla... :D

Mites jos kahlattais hiekkateitä ja muita offareita pitkin Suurpellosta Oittaan kautta Bemböleen? Sieltä vaikka vielä Pitkäjärven ympäri jos löytyy fiilistä jurnuttaa hetki Kehä III:n vartta.

Siihen mahtuu @FinRiderillekin uutta reittiä.

Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, mrelwood said:

Lähtö Hentebynkadun parkkikselta Espoon Suurpellosta tänään klo 14! (aikaistettu!) Voidelkaa iskarinne, matkalla on luvassa kuoppia.

Ai että kuoppia! Siitä tulikin mieleen (nopea google etsintä)

Ilmoittakaa joka kuoppa tänne:

https://www.espoo.fi/FI-FI/Asuminen_ja_ymparisto/Kadut_ja_liikenne/Katujen_kunnossapito

 

Vaarallisimmat paikat voi ilmoittaa tänne nopeaa reagointia varten :

https://liikenne.palautevayla.fi/

(tai jos epäilyä että minne ilmoittaa)

 

Hyvät ajelut!

Edited by mrelwood
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Morjensta tänne EUC ihmisille,

Ehkä jotkut voi tietää mun tube kanavan, mutta siis teen sähköpyöristä ja muista sähkölaitteista videoita. Nyt uusin askel on mennyt kohti yksipyöräisiä -> https://youtu.be/mIep0gOL8Fw

Olisi mukava jossain vaiheessa kuvata EUC harrastajien mietteitä ja mielipiteitä näistä, että jos kiinnostaa niin mulle voi tulla laittelemaan viestiä. Tällä hetkellä itse ajelen tuolla inmotion V10 ja riippuen miten nopeasti oma sähköpyörän saa myytyä niin veteran sherman tulee ihan omistukseen. Ei nuo huippunopeudet niin ainakaan tällä hetkellä innosta mutta tuo range puoli olisi mukava saada kuntoon kerta heitolla.

Onko jotain tippejä tämmöiselle puoli nobolle ajajalle euc maailmassa?

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@BossManaatti Tervetuloa foorumille! Olen seurannut youtube-kanavaasi pitkään ja olen iloinen, että teet videoita suomeksi. Valitettavasti jokainen huono käytös liikenteessä on haitaksi meidän pienelle yhteisöllemme, koska yksipyöräiset eivät ole laissa tarkalleen määritelty. Siksi on parasta kuitenkin pysyä lainsäädännön oikealla puolella ja noudata sääntöjä. Tervetuloa vielä kerran ja toivotamme hyviä kilometrejä sinulle!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, BossManaatti said:

Morjensta tänne EUC ihmisille,

Ehkä jotkut voi tietää mun tube kanavan, mutta siis teen sähköpyöristä ja muista sähkölaitteista videoita. Nyt uusin askel on mennyt kohti yksipyöräisiä -> https://youtu.be/mIep0gOL8Fw

Olisi mukava jossain vaiheessa kuvata EUC harrastajien mietteitä ja mielipiteitä näistä, että jos kiinnostaa niin mulle voi tulla laittelemaan viestiä. Tällä hetkellä itse ajelen tuolla inmotion V10 ja riippuen miten nopeasti oma sähköpyörän saa myytyä niin veteran sherman tulee ihan omistukseen. Ei nuo huippunopeudet niin ainakaan tällä hetkellä innosta mutta tuo range puoli olisi mukava saada kuntoon kerta heitolla.

Onko jotain tippejä tämmöiselle puoli nobolle ajajalle euc maailmassa?

 

Kiva, että opettelit ajamaan ja teet videoita. Oon törmänny sun videoihin välillä. Ite teen myös, mutta aika ei meinaa riittää editoimiseen säännöllisesti. 

Missä päin vaikutat? Ainakin pääkaupunkiseudulla meitä on paljon ja pääsee testaamaan uusimpia laitteita ennen ostopäätöstä. Ei varmaan huono idea olis lähteä mukaan porukka-ajeluille sisältömateriaali mielessä. 

Yllä tulikin jo aika hyviä vinkkejä. Välillä tulee yllättäviä kuoppia, joita ei näe. Muista ajella polvet vähän koukussa valmiina joustamaan. Rengaspaineen kanssa kannattaa vähän leikkiä ja kokeilla, pienetkin erot voi vaikuttaa paljon ajotuntumaan. Sulla on kokeilussa ihan hyvä aloituspyörä, mutta vähän isommilla sitten ihan eri meininki. Veteranin kanssa kannattaa miettiä tarvitseeko ihan oikeasti niin isoa akkua. Paino ja käytännöllisyys on siellä kolikon toisella puolella. Mutta toisaalta ei tule rajat ihan heti sitten vastaan. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...