Jump to content

Finnish riders - Suomalaiset ajajat


dside

Recommended Posts

5 hours ago, bigrangetesla said:

Kotitekoinen  teräs-kahva  ( murtuneen muovi-kahvan tilalle) 

Mutta valuuko vesi sisään? Pidän tuota vesi ongelmaa hankalana kun yksi pisara vettä piirilevyllä voi aiheuttaa rikkonaisen pyörän. Piirilevyn suojaksi saisi noin 8e hinnalla piirilevy lakkaa jolla voisi suojata sen. Mutta tosiaan älkää laittako lakkaa jos piirilevyssä on sitten virtaa ja älkää tukkiko liittimiä.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pystyputket ovat alkuperäiset - vain kahva vaihdettu tukevampaan ( nyt neljällä pultilla kiinni, kahden peltyruuvin sijaan ) , joten vesitiiviys ennallaan. Uusi isompi kahva jopa ohjaa veden läpivientien ohi ?  Aika harvoin tulee ajettua kunnon sateessa ja kuski peittää suurimman osan pyörää - vain kuski kastuu - yök!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, lirva said:

Hyvän hintainen vs gooppi minkä tilasi ebäystä, olisko vielä samaa tavaraa.

Joo, mäkin tarvitsen tota. Tuote loppu verkkokaupasta.... ja ei löydy Hankkian myymälä pääkaupunkiseudulla....

löytyykä motonetista tai biltemasta vastaava aine?

löysin tämän https://www.bikeinn.com/Pyöräily/slime-tube-sealant-237ml/137383869/p mutta toimitus on 7.99

claes ohlsonilta 125 ml purkki, mainostetaan että riittää kahteen renkaaseen.

https://www.clasohlson.com/fi/Pistosuojaus-Zéfal-Sealant/p/31-8523?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=google surfaces&gclid=EAIaIQobChMI1s-bstrL7QIV5gZ7Ch2TCg_fEAQYAiABEgK_KvD_BwE

 

 

Edited by FinRider
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Täältä "Hämeen maaseudun pääkaupungista " löytyy vielä Hankkija. "slime " tarkoitettu alle 80 km/ h kulkeviin laitteisiin = maatalouskoneisiin = yksipyöräisiin ? Hinta / määrä -kohdillaan. Paikkaa vähän isommankin reiän - onko jopa liiankin rajua tavaraa ykspyöräisten renkaisiin? - aika näyttää !

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, bigrangetesla said:

Täältä "Hämeen maaseudun pääkaupungista " löytyy vielä Hankkija. "slime " tarkoitettu alle 80 km/ h kulkeviin laitteisiin = maatalouskoneisiin = yksipyöräisiin ? Hinta / määrä -kohdillaan. Paikkaa vähän isommankin reiän - onko jopa liiankin rajua tavaraa ykspyöräisten renkaisiin? - aika näyttää !

Onnea matkaan!

toi 125ml claes ohlsonilta väitettiin riittävän kahteen renkaaseen, joten se hankkian purkki riittää kai sitten 20:lle? 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Paikkausnesteissä on hurjia eroja, ja esim toi pinkki Zefal on ihan turhaa tavaraa neulanpistoja suurempiin reikiin. Tosta traktorimömmöstä mulla ei ole tietoa, mutta jos mömmön varaan haluaa laskea, on mielestäni paras pysyä aidossa Slimessä, Goopissa ja Multisealissa.

Powerilta on kyllä paljon luvattu että Slime paikkaisi jopa KOLMEN METRIN halkaisijalla olevat reiät! Taitaa olla uusi resepti Slimellä... 🤣

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Aloitin yksipyöräilyni Ninebot Onella. Keväällä vaihdoin InMotion V8F:ään ja totesin, että yksipyöräily ei edellytä jatkuvaa kipua säärissä. Ninebotissa kun on melko isot ulkonemat ja minulla ne koko ajan painavat luiseviin jalkaparkoihini. V8F ottaa jalkoihin kiinni about polvien kohdalta ja ei ole ollut mitään ongelmaa puristaa pyörää jalkojen väliin silloin kun vaikkapa töyssy sitä vaatii.

Nyt pikku hiljaa mietiskelen kolmatta pyörää - lähinnä siksi että en oikein saa tuota InMotionia muksultani lainaan. Periaatteessa toinen V8F olisi ihan passeli - tuo 25km/h kun riittää minulle vallan hyvin - mutta tuntuisi vaan hölmöltä ostaa ihan samanlainen. Esimerkiksi V10F antaisi vähän lisää rangea. (Vanha pomminvarma malli houkuttelee enemmän kuin kuuminta hottia oleva uutuus.) Ninebotista oppineena istuvuus pitäisi kuitenkin varmistaa. Onko muilla vastaavia ongelmia - vai pitääkö mun vaan hankkia pulleammat jalat? Tai topata Ninebot? (Vaikka ei kyllä juuri inspaa tuo Ninebot kun olen nähnyt V8F:n valon.)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, tulpukka said:

Aloitin yksipyöräilyni Ninebot Onella. Keväällä vaihdoin InMotion V8F:ään ja totesin, että yksipyöräily ei edellytä jatkuvaa kipua säärissä. Ninebotissa kun on melko isot ulkonemat ja minulla ne koko ajan painavat luiseviin jalkaparkoihini. V8F ottaa jalkoihin kiinni about polvien kohdalta ja ei ole ollut mitään ongelmaa puristaa pyörää jalkojen väliin silloin kun vaikkapa töyssy sitä vaatii.

Nyt pikku hiljaa mietiskelen kolmatta pyörää - lähinnä siksi että en oikein saa tuota InMotionia muksultani lainaan. Periaatteessa toinen V8F olisi ihan passeli - tuo 25km/h kun riittää minulle vallan hyvin - mutta tuntuisi vaan hölmöltä ostaa ihan samanlainen. Esimerkiksi V10F antaisi vähän lisää rangea. (Vanha pomminvarma malli houkuttelee enemmän kuin kuuminta hottia oleva uutuus.) Ninebotista oppineena istuvuus pitäisi kuitenkin varmistaa. Onko muilla vastaavia ongelmia - vai pitääkö mun vaan hankkia pulleammat jalat? Tai topata Ninebot? (Vaikka ei kyllä juuri inspaa tuo Ninebot kun olen nähnyt V8F:n valon.)

Meillä olisi tuo @HelRiderin V10F myynnissä. Sillä on ajeltu viime kesänä kesälomareissu Turusta Hailuotoon ja pari muuta pienempää reissua. Ostettu siis viime kesäkuussa ja noin 1200 km alla. Oikein siistissä kunnossa ja mukana suojahuppu. Ensi kesäksi olisi tulossa korvaajaksi isompaa akkua ja jouset pitkille matkoille, joten siksi on myynnissä. Voi tulla myös katsomaan ja kokeilemaan. 

Lisäyksenä vielä kommentti noihin jalkoihin. Itse ajelen siten, että sääret eivät suoraan ajettaessa juurikaan kosketa pyörää. Mutta se on makuasia. Jos tuo on ongelma, niin Inmotionin pyörät ovat yleensä kapeita. Myös esim. KS-18L/XL on erittäin ergonomisesti muotoiltu yläosastaan ja ei paina sääriä. Gotwayt ovat tyypillisesti leveitä ja teräväkulmaisia yläreunastaan, joten ne ei taida olla sopivia sulle. Moni laittaa myös lisätoppauksia. Kyllä tuo sääriin painaminen on yleinen ongelma muillakin. Juuri siksi esim. itse olen tykännyt kapeista pyöristä. 

Edited by UniVehje
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Moro,

Olen viihdoin viimein saanut YouTube-kanavani käynnistettyä. Kaikissa jaksoissa tulee olemaan yksipyöräajelua. Selostan kaikki ruotsiksi, mutta laitathan tekstityksen päälle CC-nappulan tai asetuksien kautta. Tekstitetty siis suomen kielellä ja englanniksi. Tervetuloa mukaan matkalle Finnish Riders :)

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, UniVehje said:

Lisäyksenä vielä kommentti noihin jalkoihin. Itse ajelen siten, että sääret eivät suoraan ajettaessa juurikaan kosketa pyörää. 

En minäkään ajaessa ota tukea (kummallakaan vekottimella), mutta liikkeellelähtöä (tai ihan edes "valmiusasentoa" toinen jalka pyörällä ja toinen maassa) Ninebotilla en koskaan ehtinyt oppia niin etteikö tuo harmaa mötikkä olisi kipeästi painanut jalkaa. Eilen ajelin kymmenisen kilometriä tuolla Ninebotilla. Opin arvostamaan InMotionia yhä enemmän. :D

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, tulpukka said:

liikkeellelähtöä (tai ihan edes "valmiusasentoa" toinen jalka pyörällä ja toinen maassa)

Tää on tosiaan ihan yleinen ongelma. Sen lisäksi että Inmotionit ovat kapeita, niiden säärituki on selvästi korkeammalla kuin monilla muilla, aiheuttaen paljon vähemmän vääntöä mitä säärellä täytyy painaa vastaan. 18(X)L ottaa myös tukensa korkeammalta, muut pyörämallit matalammalta. Ja olen samaa mieltä että Ninebotit on yhdet pahimmista. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tesla V2 2020 "vanhalla moottorilla"(ei holo)on ollut todella luotettava pyörä. Minun pyörässäni 1480W akut t ,ei takavaloa. Tesla V3 = Holo-motor (ongelmia pyörän laakeroinnissa , nyt akut 1500WH (21700) + takavalo   -  Hinta Kiinasta  tilattuna "sama", kuin itse maksoin V2:sta .  Holo-moottorin laakereiden luuotettavuus ( youtube - videos )???

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, bigrangetesla said:

Holo-motor (ongelmia pyörän laakeroinnissa

Kuji-Rolls sanoi että ehkä 5% luokkaa niissä hollow motor olis laakeri ongelmia. (lähteenä miehen viimeisin video missä arvosteli RS)

Wrongwayn Adam ajaa/ajoi vedessa usein ja rikkoi omat hollow motor aika nopeasti. Laakeri ongelmia siis ja näytti kaikki videolla.
Ehkä laakeri valikoima on pieni noihin hollow moottoreihin? Jos on jo pyörä niin ei välttämättä kannata lähteä ensimmäiseen aaltoon koekaniiniksi hollow moottoreihin. Youtubessa myös "Vee" testasi RS-pyörää hollow moottorilla ja sai laakeri vian heti kättelyssä. Hänelle lähetetyssä videossa laakeri huolestuttavasti vasaroitiin sisään. 

Mutta eipä ole omaa kokemusta asiasta.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

On 1/1/2021 at 4:53 PM, bigrangetesla said:

Hyvää Uutta Vuotta kaikille foorumilaisille. Varustepäivitystä pyöräilyyn=

https://www.motonet.fi/fi/tuote/6502070/Bosch-EasyPump-akkutoiminen-tayttolaite

 

Kunha se olisi 14 bar (200 psi) niin ostaisin... S18 vaatii sen verran siihen kaasujouseen. Olen etsinyt sellaista... alista saa 150psi vastaavia.. pitää kai etsiä vielä jos löytysis akkukäyttöinen 15psi+.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, FinRider said:

Kunha se olisi 14 bar (200 psi) niin ostaisin... S18 vaatii sen verran siihen kaasujouseen. Olen etsinyt sellaista... alista saa 150psi vastaavia.. pitää kai etsiä vielä jos löytysis akkukäyttöinen 15psi+.

Ei taida löytyä akkukäyttöisenä noin voimakasta (paine) laitetta. Akkukäyttöiset vain rengaspaineisiin+

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, bigrangetesla said:

Ei taida löytyä akkukäyttöisenä noin voimakasta (paine) laitetta. Akkukäyttöiset vain rengaspaineisiin+

Suomessa /esim. Motonetissä parhaat merkit Ryobi , Dunlop . Bosch . vain "renkaantäyttöön"!   10+ , ei taida löytyä edes maailmalta akkukäyttöisenä

Link to comment
Share on other sites

Just now, bigrangetesla said:

Suomessa /esim. Motonetissä parhaat merkit Ryobi , Dunlop . Bosch . vain "renkaantäyttöön"!   10+ , ei taida löytyä edes maailmalta akkukäyttöisenä

Täytyy nylkyttää sillä mekaanisella käsipumpulla vaan. Vuotaako iskunvaimtimet paljon-kuinka usein tarvitsee tarkastaa???

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...