Jump to content

Finnish riders - Suomalaiset ajajat


dside

Recommended Posts

39 minutes ago, Zwheeler said:

Syntilistaan kuuluu Xantia ja C5

Mullakin oli joskus C5 ilmajousilla ja noh, olihan se ainakin tosi mukava ajella töyssyjen yli. Se  sama fiilis löyty kyllä tosta uudesta pyörästä. Valitettavasti löytyy sitä muutakin ominaisuutta tästä ekasta sarjasta. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, lirva said:

Kuulostaa pahalta, itse on niin laiska ruuvaamaan näitä niin pitää vakavasti miettiä uskaltaako V11:sta sijoittaa. Tosin mehujousi citikan omistaneena, sana leijuva jousitustuntuma saa käden hamuamaan luottokorttia.

Mä en näistä mun kärisevistä boardeista huolistuis, nää oli molemmat sellasia mäkiä mitä ilman kunnon pädejä ei kerta kaikkiaan pystyisi lähteä ajamaan ylös. Ainakaan vakiopedaaleilla. Sataa kiloa painavampien kuskien nyt vaan pitäis karvan verran osata rajoittaa niitä odotuksiaan...

Nimimerkki Jpd ja moni muukin on ajellut sellasia mäkiä jotka herättää kyllä luottamusta V11:n kiipeämiskykyyn.

Mutta sinänsä pieni odottelu tuo joka tapauksessa pieniä parannuksia V11:een. Satulakiinnikkeet vaihtuu jossain vaiheessa metallisiksi, Hunajakennopedaalit tulee jossain vaiheessa myyntiin, ja lisäksi tietty parannuksia joista ei vielä tiedetä. Ehkä jopa sellasia jotka kohdistuu mun ja UniVehkeen kokemiin ongelmiin.

Mutta V11:lä ajamisen jälkeen KAIKKI muut ykspyörät on ankeita tärinämyllyjä. On väärin ajatella että V11 vois olla vain yksi vaihtoehto muiden joukossa ajelulle lähtiessä.

Edited by mrelwood
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Pyöränä on KS18XL ja ensimmäistä kertaa avaan katteita. Onnistuin nimittäin saamaan kahvan teleskoopit mutkalle. 🙄 Hieman yli vuoden ollut alla. (Vaan n.2700km kertynyt ajoa) Samalla päätin väsätä nastat pedaaleille. Pultit on M3x5 hommattu Partco:sta (6€ 100kpl) Suosittelen kyseistä modia jos ei vielä nastoja löydy.

C911142A-C112-4F34-BBF8-A4DA1CC61507.jpeg

Edited by Jake
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Katselin tässä 3D-printattavia osia omaan pyörään.. Nyt kun kirjastoissa on 3D-printterit niin tuumin tässä, että kävisikö tulostamassa omia osia. Lähinnä muutamaa osaa tuumasin, kuten "mudguard" ja ajovaloille jotain pientä lippaa ettei tarvitse kaikkia sokaista.. Jos joku löytänyt hyviä sivuja niin vois vinkata ja kertoa omia kokemuksia. :whistling:

Link to comment
Share on other sites

On 8/17/2020 at 2:45 PM, Tasku said:

Terveisiä Tampereelta.

Olipa kiva löytää foorumi aiheeseen.

Kohta 40 mies täällä, tutkinut jonkun aikaa näitä laitteita.

 

Olen tässä ostamassa ekaa EUC ja tuumasin ostaa MSP. Tai Nikola+. Onko suositella ostopaikkaa? Mulle voi kertoa mistä teillä on hyvät kokemukset, arvostaisin.

Harkitsin ostamista EUC SALE sivustolta https://eucsale.com/

Onko täällä ketään joka on ostanut sivustolta?

 

Toinen kysymys on, että onko täällä tampereella ketään joka haluaisi näyttää laitettaan paikan päällä? Vaikka en metriäkään etenis niin pelkkä tasopainottelu auttais kummasti mitä olen tutustunut opettelu videoihin.

Varmaan tänne ilmotelen miten harjottelu sujuu kun ja jos saan laitteen. Pitää rueta aktiivisesti seuraamaan tätä foorumia

o/

Itse vaikutan Tampereella. Voin tuoda vaikka näytille, jos haluut. Ilmeisesti kerkesit jo päätöksen kuitenkin tekemään.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, FunkyWheeling said:

Itse vaikutan Tampereella. Voin tuoda vaikka näytille, jos haluut. Ilmeisesti kerkesit jo päätöksen kuitenkin tekemään.

Tuukko tänään Tre näytille Teslan kans? Huomen käyn vilasee MSP.

Link to comment
Share on other sites

Huomenna opetusmiitti Tampereen Hervannan Näyttämönpuistossa klo.12:30. Paikalle saa tulla moikkaan ja kannustaan jos huvittaa. Opetus session jälkeen voidaan myös pieni lenkkikin heittää, jos osallistujia.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, FunkyWheeling said:

Huomenna opetusmiitti Tampereen Hervannan Näyttämönpuistossa klo.12:30. Paikalle saa tulla moikkaan ja kannustaan jos huvittaa. Opetus session jälkeen voidaan myös pieni lenkkikin heittää, jos osallistujia.

Osallistun :rolleyes:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Oli puhetta laite varkauksista ja tässä oli yks gps sovellus https://www.swisstrackgps.com/produkt/swisstrack/

Lisäks takavaloon piilotettu versio: https://www.swisstrackgps.com/produkt/tkstar-bike-gps-tracker-tk906/

Ja sivulla muitakin ratkaisuja mitkä saa pyörän runkoon piiloon.
 

Sit ruottalaiset keksi pyörähälyttimen mikä toimii niinkun auton hälytys, eli säikyttely tekniikka:

https://batteridoktorn.se/butik/cykellarm/

 

Semmosia ratkaisuja. En oo koittanu mitään noista.. mut tommoset tullu vastaan. Yleistyy noi varkaudet kyl niin halvemmaks voi tulla ottaa ennakkoa. 

Nimimerkillä: Oma pyörä kateissa

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, Tasku said:

Sit ruottalaiset keksi pyörähälyttimen mikä toimii niinkun auton hälytys, eli säikyttely tekniikka:

Nineboteissa on tämmönen ominaisuus mukana. Apista vaan päälle ja saa salasanalla myös. Pyörä piippailee, jos sitä liikuttaa ja se ei myöskään toimi ilman avaamista. Se nyt aikanaan ei ollut kovin hyvin toteutettu, mut ei olis vaikeaa koodata kunnollinen. 

Link to comment
Share on other sites

Huhuileehan tuo inmotionin V10 että "please don't move" jos sen lukkoon laittaa ja jättää kaupan eteen. Välillä laitan lukkoon ja välillä en, tuntuu tuo apin yhdistäminen kestävän joskus, niin ei jaksa odotella 10 minuuttia että saa auki. 

Täällä landella on kalliimpia maastopyöriä myös ilman lukkoa kaupan edessä, niin epäilen että ne lähtee ensin.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Moi! 
 

Meikäläisellä edessä muutto Hollantiin ja kovin koitan saada uskollista 1v käytössä ollutta KS18XL mukaan! 
 

Shippaaminen taitaa olla ainoa vaihtoehto. Onko jollain kokemusta tai ideoita? 😂

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Maztero said:

Meikäläisellä edessä muutto Hollantiin ja kovin koitan saada uskollista 1v käytössä ollutta KS18XL mukaan! 

Niin eiks hollannissa ollu joku villitys että harkitsevat sähköisten laitteiden kieltoa pyörätiellä? Ainakin ne on mielenosoituksia asiasta tehny:

 

Link to comment
Share on other sites

Whatsapp-ryhmässä jo kerroin mun 16X:n rikkoutumisesta, kun tippui kivikkoon (onneksi pystysuorassa, ja vanne otti iskun vastaan). Speedyfeetiltä lähti tänään uusi moottori ja parit sisäkumit ja joku vuotolitku. Täytyy kyllä kehua tota Speedyfeetin Iania. Tavaraa oli varastossa, ja lomapäivältään meni aamulla pakkaamaan, niin että FedExin pitäisi torstain tiputtaa osia tänne Naantaliin.

Eli @Tasku, jos kaipaat ostopaikkaa, niin tämän kokemuksen perusteella voin suositella https://www.speedyfeet.co.uk

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Tasku said:

Niin eiks hollannissa ollu joku villitys että harkitsevat sähköisten laitteiden kieltoa pyörätiellä?

Ne on jo siellä kiellettyjä. Nuo yrittää laillistaa. Täällä on ollut useampi hollantilainen tyyppi kertomassa miten poliisi on takavarikoinut pyörän heti näkiessään. 

7 hours ago, Maztero said:

Meikäläisellä edessä muutto Hollantiin ja kovin koitan saada uskollista 1v käytössä ollutta KS18XL mukaan! 
 

Shippaaminen taitaa olla ainoa vaihtoehto. Onko jollain kokemusta tai ideoita? 😂

Shippaaminen on suhteellisen kallista. Viime vuonna joku lähetti täältä Monsterin Australiaan. Ei tainnut olla ihan kannattavaa kaikkine kuluineen. Hollantiin luulis olevan helpompaa ja halvempaa. Jos vähänkään tekee uutta pyörää mieli, niin ite en shippais vaan myisin täällä ja ostaisin sinne uuden. Mut jos haluat vanhan pitää vielä, niin varmaan joku 200-300 € riittää. Akut taitaa tuottaa hintaa paljon painon lisäksi. 
 

Itse kyllä shippaisin tavarat ja ajaisin sinne :D

Edited by UniVehje
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, UniVehje said:

Ne on jo siellä kiellettyjä. Nuo yrittää laillistaa. Täällä on ollut useampi hollantilainen tyyppi kertomassa miten poliisi on takavarikoinut pyörän heti näkiessään. 

Shippaaminen on suhteellisen kallista. Viime vuonna joku lähetti täältä Monsteri Australiaan. Ei tainnut olla ihan kannattavaa kaikkne kuluineen. Hollantiin luulis olevan helpompaa ja halvempaa. Jos vähänkään tekee uutta pyörää mieli, niin ite en shippais vaan myisin täällä ja ostaisin sinne uuden. Mut jos haluat vanhan pitää vielä, niin varmaan joku 200-300 € riittää. Akut taitaa tuottaa hintaa paljon painon lisäksi. 
 

Itse kyllä shippaisin tavarat ja ajaisin sinne :D

Ostin mun KS16C käytettynä saksasta ja shippaus rekalla maksoi €40. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tuli mieleen kun nykyään tien heikentyneestä kunnosta pitää kansalaisen tehdä ilmoitus. Tai siis muuten ei tietä korjata.

Itsekin syntisenä tunnustan, että valitan tien kunnosta. Erityisesti pyörätiet on paikoitellen järkyttäviä. Ilmoitusta vaan ei jostain syystä aina tule tehtyä.. Mutta tosiaan tässä eka linkki:

https://www.poliisi.fi/liikenneturvallisuus/tienkayttajan_linja

 

Eli palvelussa:

https://liikenne.palautevayla.fi/

Voi oman sijainnin mukaan tehdä kirjauksia tien kunnosta ja jopa pistää valokuvan. Näistä sitten tehdään ilmoitukset ja noin kahden viikon aikana näyttävät pystyvän korjaamaan tien. Aika riippuu tien sijainnista, mutta tärkeintä on, että korjauksia ei ole velvoitettu tekemään ellei ilmoituksia tule vaikka niihin on rahat sivuun laitettu. Eli jos sinun työmatkalla on nyt pyörätie huonossa kunnossa, niin ei muutakun puhelimeen tuo linkki ylös ja pistät ilmoituksen. Voit seurata myös, että koska alkaa tapahtua.

Lisäksi ilmoitukset voi tehdä myös soittamalla, mutta tuo digitaalinen ilmoitus helpompi, omasta mielestä.

Voit tietenkin tehdä ilmoituksen myöhemmin kotikoneella tai vaikka kirjastossa ja laittaa liitteeksi kuvan minkä otit paikalta.

 

Ajattelin mainita kun tuli puheeksi. Ja ei sitä tiedä, jos joku vaikka innostuisi laittamaan ilmoituksia, niin ehkä ne pyörätiet korjattaisiin.

 

PS: Omat kokemukset on autotien korjauksesta, että noin kahden viikon aikana ilmoituksesta korjattiin montut tiestä.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, UniVehje said:

Ne on jo siellä kiellettyjä. Nuo yrittää laillistaa. Täällä on ollut useampi hollantilainen tyyppi kertomassa miten poliisi on takavarikoinut pyörän heti näkiessään. 

Shippaaminen on suhteellisen kallista. Viime vuonna joku lähetti täältä Monsterin Australiaan. Ei tainnut olla ihan kannattavaa kaikkine kuluineen. Hollantiin luulis olevan helpompaa ja halvempaa. Jos vähänkään tekee uutta pyörää mieli, niin ite en shippais vaan myisin täällä ja ostaisin sinne uuden. Mut jos haluat vanhan pitää vielä, niin varmaan joku 200-300 € riittää. Akut taitaa tuottaa hintaa paljon painon lisäksi. 
 

Itse kyllä shippaisin tavarat ja ajaisin sinne :D

Joo mä halusin aluks kans ajaa mut suunnitelmat meni mönkään koronan takia 😅

8 hours ago, FinRider said:

Ostin mun KS16C käytettynä saksasta ja shippaus rekalla maksoi €40. 

Joo myyjillä on jotain omia diilejään vissiin. Perus UPS ja DHL maksaa tosiaan helposti 200-400€ 🙈

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tänään bongattu Tampereella yksipyöräilijä 11.40 Kekkosentien ja Parantolankadun risteyksessä. Pyörä tais olla V8. Nopeet heipat kerkes heittään ohimennen. En ois kyllä itekkä pysähtyny jos tän näkönen kaveri tulee vastaan. I got places to go and things to do! Kuitenkin kaverilla oli aika hyvän näköinen suojapaita päällä ja oisin halunnu kysyä merkkiä. Näitähän rupee tänne Tampesteriinki ilmestyyn vaikka harvinainen näky viä onkin.

Edited by FunkyWheeling
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 8/24/2020 at 9:56 PM, Tasku said:

Tuli mieleen kun nykyään tien heikentyneestä kunnosta pitää kansalaisen tehdä ilmoitus.

No voi, tää os pitäny olla tiedossa ennen kuin siirryin ajamaan V11:llä! :roflmao:

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...