Jump to content

Sverige - Uppsala, Bålsta, Stockholm


Fredda66

Recommended Posts

Var ju skoj som attan idag igen, bara hoppas fler vågar hoppa på tåget och prova iaf.

Så mycker mer skoj med ett gäng som nöjesåker/cruisar ihop, farra nu varför det finns flertalet grupper på andra platser, vi behöver bara bygga vidare på våran i S-holm (och alla som vill och kan).

Förresten här kommer screnshot från den där lilla rakan idag

Msuper_X_speed.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Electroman said:

Var ju skoj som attan idag igen, bara hoppas fler vågar hoppa på tåget och prova iaf.

Så mycker mer skoj med ett gäng som nöjesåker/cruisar ihop, farra nu varför det finns flertalet grupper på andra platser, vi behöver bara bygga vidare på våran i S-holm (och alla som vill och kan).

Förresten här kommer screnshot från den där lilla rakan idag

Msuper_X_speed.jpg

Ja, roligt idag igen, tack för turen!

Jag blir bara kallsvettig när jag ser den där hastigheten, det kan som sagt inte vara långt ifrån max-gränsen.. :efefc8626c:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, Nils said:

Ja, roligt idag igen, tack för turen!

Jag blir bara kallsvettig när jag ser den där hastigheten, det kan som sagt inte vara långt ifrån max-gränsen.. :efefc8626c:

Ja var kul, dom där spåren på slutet var inte helt fel de heller även vi bara var 2 kvar då, försöker tänka mig 5-6 dårar där i full fart bland alla löpare hahaha, marodörer.. :eff01bbbfc:

Ja vill iaf inte ramla av hjulet där, måste vara tycker jag även om det känns som jag borde kunna ge lite lut till och stå kvar några sekunder extra, om jag bara kunde lösa det så jag hör sista varningen skulle det vara en enorm hjälp om man skulle försöka pressa ur även det allra sista (om det finns nåt dvs?)

Finns bara ett sätt att lista ut det på men måste isf ske med full mundering på och med en signal jag lita på att jag känner/hör?

 

Edited by Electroman
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Electroman said:

Ja var kul, dom där spåren på slutet var inte helt fel de heller även vi bara var 2 kvar då, försöker tänka mig 5-6 dårar där i full fart bland alla löpare hahaha, marodörer.. :eff01bbbfc:

Ja vill iaf inte ramla av hjulet där, måste vara tycker jag även om det känns som jag borde kunna ge lite lut till och stå kvar några sekunder extra, om jag bara kunde lösa det så jag hör sista varningen skulle det vara en enorm hjälp om man skulle försöka pressa ur även det allra sista (om det finns nåt dvs?)

Finns bara ett sätt att lista ut det på men måste isf ske med full mundering på och med en signal jag lita på att jag känner/hör?

Tja, om du går över gränsen kommer du garanterat att känna det, det kan du lita på! :whistling:

Det bästa vore ju kanske om WheelLog kunde börja använda ljudnotifieringar och man körde med pluggar. Men det gäller väl i så fall att hitta något bra alarm för WheelLog också (rätt ampere, etc.) Jag vet inte om klock-apparna till Wheellog kan ge ifrån sig ljud (pebble eller Samsung tizen).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Haha ja absolut, en kompis som hänvisade till hur några som jobbar på nordsjön har dessa survival suits på som blåser upp om man faller i, en kombo mellan den och hjälmen Hövding kanske? Michelin gubbe air bag innan man tar i backen vore ju super haha.

Ja kanske det, luskar i det lite nu. Vill samtidigt ha det fritt i öronen för att snappa upp omgivningen men kanske kan lösa det med öppna Sennheisers på simpla cykelhjälmen. :lol:

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, TonyHtp said:

Har missat detta helt men hade en barnkalashelg, hoppas det vart lyckat.

Next time! ;)

Absolut, för min egen del får det gärna ske snart är ju bara skoj så...

Föreslå på bara, skulle ju kunna göra som ni gjorde sist också sist också och fylla i tider som passar?

Link to comment
Share on other sites

Jag instämmer, mycket kul denna gång med :)
Jag fick några minuters videomaterial från åkningen, dock är de lite.. ojämn filmkvalité då jag fick reda på att de var en liten utmaning att försöka filma bra medan man stundtals maxar hjulet i princip :D

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 9/7/2018 at 8:06 AM, Nils said:

Kör du med vinterdäck eller med de vanliga? Jag kommer nog att ge mig ut i närområdet åtminstone på vintern också. Tveksamt om jag vill köra pendlingen in till staden dock, det lutar nog åt cykeln åtminstone om det är isigt. Jag gissar att du inte är i Stockholm för övrigt?

Jag kör med vanliga däcket. Var rädd och gjorde det inte första året när det var snö ute. Tänker ju att det måste va farligt med bara 1 hjul och isfläckar. Provade till slut och märkte att det går sjukt bra. Vet inte varför den får så bra grepp. Däremot samlas det mycket snö uppe i hjulhuset och när det smälter får man ett hav av vatten inomhus. Men det går att få ut en del snö för hand. Detta är då med acm 84v. Bara att ta det lugnt så går det. Jag bor i sthlm. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, LonewolfSWE said:

Jag kör med vanliga däcket. Var rädd och gjorde det inte första året när det var snö ute. Tänker ju att det måste va farligt med bara 1 hjul och isfläckar. Provade till slut och märkte att det går sjukt bra. Vet inte varför den får så bra grepp. Däremot samlas det mycket snö uppe i hjulhuset och när det smälter får man ett hav av vatten inomhus. Men det går att få ut en del snö för hand. Detta är då med acm 84v. Bara att ta det lugnt så går det. Jag bor i sthlm. 

Låter bra, ska bli intressant att prova. Jag tänker att man även kan laborera lite med däcktryck på samma sätt som med vintercykling. Fördelen med ett hjul i det här scenariot är väl att man får all tyngd enbart på det enda hjulet vilket jag tycker borde kunna göra så hjulet också får bättre grepp. Vi ska försöka köra lite mer gemensamma turer i Stockholm innan säsongen är slut, så häng gärna på om du vill, vore kul! :D

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 8/26/2018 at 7:07 PM, Electroman said:

Tack för idag Nils, TonyHtp och Icewheel! :)

Var riktigt schysst, måste vi göra om igen och förhoppningsvis hoppar fler på tåget också.

 

Det är lite för långt för min KS18L att åka från Göteborg/Mölndal till Stockholm ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Unventor said:

Det är lite för långt för min KS18L att åka från Göteborg/Mölndal till Stockholm ?

EUC släpkärra och dra en jäkla mass litium ion på den? :w00t2:

Skulle vara skoj, absolut, men ska nån/några av oss åt nåt håll nån gång får vi väl höras innan, kanske tom en långtids planerad Sverige meet i framtiden? :D

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Electroman said:

Absolut LonewolfSWE, du kan väl haka på nästa tur?

 

Problemet är att jag sålde min acm. Lite för billigt dessutom?. Tänkte beställa en ny men avvaktar lite för att se vad gotway har att komma med till i vår. Tänkte först beställa en Acm2 men sedan blev jag sugen på msuperx men den ser så hög ut då jag är 168cm lång. Men jag hänger här på forumet så länge. Men snacka om abstinens att inte kunna åka..

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, LonewolfSWE said:

Problemet är att jag sålde min acm. Lite för billigt dessutom?. Tänkte beställa en ny men avvaktar lite för att se vad gotway har att komma med till i vår. Tänkte först beställa en Acm2 men sedan blev jag sugen på msuperx men den ser så hög ut då jag är 168cm lång. Men jag hänger här på forumet så länge. Men snacka om abstinens att inte kunna åka..

Vill du hänga med ändå så får du gärna låna mitt KS16-hjul om du vill, så säg bara till!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jag tänkte ladda upp klippen privat på youtube i alla fall. PMa mig era mail om ni vill få länk dit, tänkte att ni får avgöra om de ska förbli privata :)
Vissa delar blev rätt bra tycker jag! Fångar känslan lite :D

 

Edited by Icewheel
  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, Icewheel said:

Jag tänkte ladda upp klippen privat på youtube i alla fall. PMa mig era mail om ni vill få länk dit, tänkte att ni får avgöra om de ska förbli privata :)
Vissa delar blev rätt bra tycker jag! Fångar känslan lite :D

Ja, vad roligt! Jag PM:ar, men för mig får du gärna lägga ut också :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Icewheel said:

Jag tänkte ladda upp klippen privat på youtube i alla fall. PMa mig era mail om ni vill få länk dit, tänkte att ni får avgöra om de ska förbli privata :)
Vissa delar blev rätt bra tycker jag! Fångar känslan lite :D

 

Coolt, för min del får du göra som du vill, schysst att fråga, men helt ok..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

49 minutes ago, Nils said:

Tackar, jag insåg inte att du lyckades filma så mycket, roligt att se! :thumbup: Man blir sugen på nästa tur när man tittar på det.. ;)

Ja, kul att ha en EUC-träff och åkning dokumenterat :)

Visst blir man? Tyckte jag fick till några bra delar.  Schyst enfotsåkning förresten :D sen gillade jag MSX:ens ljud när den drog förbi. Lät som nåt Star Wars-fordon eller nåt, min V5F lät mer som R2D2 :D

Edited by Icewheel
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, Icewheel said:

Ja, kul att ha lite en EUC-träff och åkning dokumenterat :)

Visst blir man? Tyckte jag fick till några bra delar.  Schyst enfotsåkning förresten :D sen gillade jag MSX:ens ljud när den drog förbi. Lät som nåt Star Wars-fordon eller nåt, min V5F lät mer som R2D2 :D

Hahaha... Ja, tråkigt att jag missade. Fina EUC stråk ni hittat ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, TonyHtp said:

Hahaha... Ja, tråkigt att jag missade. Fina EUC stråk ni hittat ?

Vi får fortsätta ta vara på fler tillfällen innan de blir alltför kallt :) jag ska själv åka lite i sumpan idag, bara att hänga på om någon skulle ha lust. Även imorgon tar jag nog en liten tur, vill nån mötas upp då så vore de kul!

Edited by Icewheel
  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Icewheel said:

Vi får fortsätta ta vara på fler tillfällen innan de blir alltför kallt :) jag ska själv åka lite i sumpan idag, bara att hänga på om någon skulle ha lust. Även imorgon tar jag nog en liten tur, vill nån mötas upp då så vore de kul!

Är iväg i helgen och kommer inte hem förrän imorgon eftermiddag någon gång, men ska du ut då eller senare så säg till!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...