Jump to content

Sverige - Uppsala, Bålsta, Stockholm


Fredda66

Recommended Posts

2018-08-26, EUC träff, Söndagsutflykt i Stockholm centrum, Nils, Icewheel, TonyHtp, Electroman.

24e75ti.jpg

15czeo1.jpg

152bzsy.jpg

En del bilder är tagna video grabs så inte så värst bra kvalitet, ta det för vad det är.

Skulle vara skoj att upprepa innan vädret hinner slå om allt för mycket, hojta när ni kan sen så får vi väl försöka styra upp nåt.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, Electroman said:

2018-08-26, EUC träff, Söndagsutflykt i Stockholm centrum, Nils, Icewheel, TonyHtp, Electroman.

24e75ti.jpg

15czeo1.jpg

152bzsy.jpg

En del bilder är tagna video grabs så inte så värst bra kvalitet, ta det för vad det är.

Skulle vara skoj att upprepa innan vädret hinner slå om allt för mycket, hojta när ni kan sen så får vi väl försöka styra upp nåt.

Roligt att se bilderna! Ja, åtminstone en till måste vi väl kunna få till :). Jag får dubbelkolla med min bättre hälft senare, men kanske 22-23 september, eller 6-7 oktober eller däromkring?

Nu fick ju inte fotografen själv vara med på någon bild så här är en kort snutt där även du är med @Electroman.

 

  • Like 2
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Jäklar va dött det är här nu då hahaha? :)

Smått oroande, mornarna börjar bli kyliga, kvällarna likaså för att inte tala om höstregnet som kommer som ett brev på posten och därmed blir det den än svårare att få till en dag/helg att sätta upp, eller? Man kan ju dubblera chancerna genom att sätta upp en Lördag och Söndag men då splittar väl gruppen ändå så kanske inte så smart, jag kan iofs åka 2 dagar men vet inte vad som kan vara bäst el vilka som vill och isf vad, när, hur..?

 

Finns det något sätt att hitta alla i S-holm el  närheten av via någ forum-sökfunktion? Någon som vet nåt får gärna hojta så man kan kontakta och fråga dom som inte hänger här i tråden,  mitt minne är som en guldfisk kommer inte ihåg vad jag läste igår så behöver hjälp. :lol:

 

Edited by Electroman
Link to comment
Share on other sites

On 9/4/2018 at 9:40 PM, Electroman said:

Jäklar va dött det är här nu då hahaha? :)

Smått oroande, mornarna börjar bli kyliga, kvällarna likaså för att inte tala om höstregnet som kommer som ett brev på posten och därmed blir det den än svårare att få till en dag/helg att sätta upp, eller? Man kan ju dubblera chancerna genom att sätta upp en Lördag och Söndag men då splittar väl gruppen ändå så kanske inte så smart, jag kan iofs åka 2 dagar men vet inte vad som kan vara bäst el vilka som vill och isf vad, när, hur..?

Finns det något sätt att hitta alla i S-holm el  närheten av via någ forum-sökfunktion? Någon som vet nåt får gärna hojta så man kan kontakta och fråga dom som inte hänger här i tråden,  mitt minne är som en guldfisk kommer inte ihåg vad jag läste igår så behöver hjälp. :lol:

Är nog bättre att försöka få till en dag, som du säger är väl risken annars att man bara delar upp folk till mindre grupper. Vi får se om folk vaknar till liv här, men säsongen är fortfarande långt ifrån över tänker jag! Jag har ju köpt min lättare MC-jacka just för den här tiden så den måste ju komma till användning :D

Nej, jag känner inte till något sätt att söka på alla i Stockholm, jag tror inte alla skriver ut det heller så det känns omöjligt. Hur som, vi är ju två hittills, förhoppningsvis svarar fler men annars är jag är på att träffas och rulla även om vi inte blir fler heller.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, LonewolfSWE said:

Jag brukar åka året om. Även när det är snö ute. Väntar in våren för att se om det dyker upp något nytt från gotway annars blir det en msuperx. Trevligt med video från utflykten! 

Kör du med vinterdäck eller med de vanliga? Jag kommer nog att ge mig ut i närområdet åtminstone på vintern också. Tveksamt om jag vill köra pendlingen in till staden dock, det lutar nog åt cykeln åtminstone om det är isigt. Jag gissar att du inte är i Stockholm för övrigt?

Link to comment
Share on other sites

On 9/4/2018 at 9:40 PM, Electroman said:

Jäklar va dött det är här nu då hahaha? :)

Smått oroande, mornarna börjar bli kyliga, kvällarna likaså för att inte tala om höstregnet som kommer som ett brev på posten och därmed blir det den än svårare att få till en dag/helg att sätta upp, eller? Man kan ju dubblera chancerna genom att sätta upp en Lördag och Söndag men då splittar väl gruppen ändå så kanske inte så smart, jag kan iofs åka 2 dagar men vet inte vad som kan vara bäst el vilka som vill och isf vad, när, hur..?

 

Finns det något sätt att hitta alla i S-holm el  närheten av via någ forum-sökfunktion? Någon som vet nåt får gärna hojta så man kan kontakta och fråga dom som inte hänger här i tråden,  mitt minne är som en guldfisk kommer inte ihåg vad jag läste igår så behöver hjälp. :lol:

 

Jag hänger gärna på minst en stund på lördagar eller söndagar nu sålänge vädret tillåter. Kan imorgon den här helgen, nästa vecka förmodligen båda dagarna...
Har hittat min gamla videokamera som jag skulle vilja prova också :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Nils said:

Är nog bättre att försöka få till en dag, som du säger är väl risken annars att man bara delar upp folk till mindre grupper. Vi får se om folk vaknar till liv här, men säsongen är fortfarande långt ifrån över tänker jag! Jag har ju köpt min lättare MC-jacka just för den här tiden så den måste ju komma till användning :D

Nej, jag känner inte till något sätt att söka på alla i Stockholm, jag tror inte alla skriver ut det heller så det känns omöjligt. Hur som, vi är ju två hittills, förhoppningsvis svarar fler men annars är jag är på att träffas och rulla även om vi inte blir fler heller.

Hehehe, såkalrt! :lol: Jackan måste användas, själv köpte jag här i veckan ett par stycket soft shell jackor, iofs inte EUC relaterat per, några Haglöfs och Salomon varan Salomon jackan känns som ett super val för EUC åkande, vindskyddande är kanon och kan klä sig i flera lager vilket jag brukar ändå, men mer än så min Acerbis X Fir Pro skyddsjacka är ju inte direkt snygg bara den i sig och kan dra Salomon jackan över den. Trodde jag var körd som beställt så pass stor jacka först kommer få spela sin roll den med när jag vill åke inbäddad i skydd som axlar, armbågar, rygg och bröstplattor inget jag tar på dagligen för att åka avskyr proceduren bara att ta på sig men kommer säkerligen va rät tacksam om den sitter där den dagen jag drar en vurpa i 50 någonting?

Nice, får man fråga vad jacka det blev, el kanske du har nämnt redan och minne guldfisk sätter in igen?

 

6 hours ago, Icewheel said:

Jag hänger gärna på minst en stund på lördagar eller söndagar nu sålänge vädret tillåter. Kan imorgon den här helgen, nästa vecka förmodligen båda dagarna...
Har hittat min gamla videokamera som jag skulle vilja prova också :)

Kul, absolut vädret får gärna vara minst ok iaf, kan ju skydda mot regn också men inte alls samma sak.

Jag jobbar mindre helger nu också så perfa, kan vara upptagen på förmiddagar rätt ofta men eftermiddagar går oftast fint nu som det ser ut, ja kan redan  imorrn samtr även på Söndag så flexibel den här helgen och fler framöver också som sagt, ingen tvekan. Vädret ska ju vara om än inte fullt solsken så iaf ok, kan ju ändras men vad jag får upp via Klart Väder/SMHI iaf?

Ganska tätt inpå ifall vi skulle köra, helgen efter kan det bli regn om inget ändras, iaf enligt rapporterna men säg ni för mig går det bra, kan absolut rulla bara 2 st, el 3, el 15 funkar oavsett men ju fler ju mer skoj känns det som. Blir det av nu i helgen så kör på bara, om inte kanske systemet sist vi använde oss av skulle funka, Doodle, om inget sken nu dvs?

Fanns en ganska ny EUC förare i Stockholm här på forumet för några veckor, tänkte fråga honom om han inte vet av tråden men kan fanken inte minnas vad han heter? Verkar ladda upp en del filmklipp på sina turer om någon vet vem jag menar och kan friska upp minnet på mig?

Link to comment
Share on other sites

Just det höll på att glömma bort...

Speedyfeets snabbladdare (Gotway, eller rättare sagt 84V/5A med GX16-4 kontakt) kostar £150 + frakt.

1Radwerkstatts variant av 84V/5A GX16-4, titta noga på modellen samt läs den vita texten till vänster, kostar officiellt €99 + frakt men jag fick en lite billigare nyss.

eWheels 84V/5A GX16-4 är def annorlunda, vill gärna ha en och inte så dyr men $150 är bara början, frakten ca $50, sen USA paket lär ju 99% hamna hos tullen som ska dra sina avgifter + moms så inte längre så billig i slutändan, jäkligt fin inbyggda lägen för 80%, 90% och 100% lägen men jag undrar om inte effektiviten är snäppent mindre, finns en 110/230v switch på den dom brukan inte bara lika effektiva då det finns massa extra krams i den men jag spekulerar och oavsett vill hjag ha en haha. Charge doctor V2 kan ju funka + måste inte nödvändigtvis hålla koll på Volt och Amper till varje pris antar jag, men ifall någon vet av EU säljare av nån så hojta gärna, allt ifrån 4A till 7A är intressant, ja kanske tom 10A kan alltid löda dit eget grövre kablage för laddning med högre A.

Kan tänka mig att Chris är beredd att sätta vilken kontakt man än vill ha på en laddare, om hjulet pallar med dvs, isf kan ni säkert få en fraktad hit via DHL för runt €95 el kanske t.o.m bättre ändå, vem vet? :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Electroman said:

Hehehe, såkalrt! :lol: Jackan måste användas, själv köpte jag här i veckan ett par stycket soft shell jackor, iofs inte EUC relaterat per, några Haglöfs och Salomon varan Salomon jackan känns som ett super val för EUC åkande, vindskyddande är kanon och kan klä sig i flera lager vilket jag brukar ändå, men mer än så min Acerbis X Fir Pro skyddsjacka är ju inte direkt snygg bara den i sig och kan dra Salomon jackan över den. Trodde jag var körd som beställt så pass stor jacka först kommer få spela sin roll den med när jag vill åke inbäddad i skydd som axlar, armbågar, rygg och bröstplattor inget jag tar på dagligen för att åka avskyr proceduren bara att ta på sig men kommer säkerligen va rät tacksam om den sitter där den dagen jag drar en vurpa i 50 någonting?

Nice, får man fråga vad jacka det blev, el kanske du har nämnt redan och minne guldfisk sätter in igen?

 

Kul, absolut vädret får gärna vara minst ok iaf, kan ju skydda mot regn också men inte alls samma sak.

Jag jobbar mindre helger nu också så perfa, kan vara upptagen på förmiddagar rätt ofta men eftermiddagar går oftast fint nu som det ser ut, ja kan redan  imorrn samtr även på Söndag så flexibel den här helgen och fler framöver också som sagt, ingen tvekan. Vädret ska ju vara om än inte fullt solsken så iaf ok, kan ju ändras men vad jag får upp via Klart Väder/SMHI iaf?

Ganska tätt inpå ifall vi skulle köra, helgen efter kan det bli regn om inget ändras, iaf enligt rapporterna men säg ni för mig går det bra, kan absolut rulla bara 2 st, el 3, el 15 funkar oavsett men ju fler ju mer skoj känns det som. Blir det av nu i helgen så kör på bara, om inte kanske systemet sist vi använde oss av skulle funka, Doodle, om inget sken nu dvs?

Fanns en ganska ny EUC förare i Stockholm här på forumet för några veckor, tänkte fråga honom om han inte vet av tråden men kan fanken inte minnas vad han heter? Verkar ladda upp en del filmklipp på sina turer om någon vet vem jag menar och kan friska upp minnet på mig?

Acerbisjackan verkar bra, jag tänker att jag får köpa något sådant underställsskydd till nästa vår eller liknande, när och om värmen kommer. Jag har köpt en sådan här nu till hösten:  Icon Merc Stealth: https://www.revzilla.com/motorcycle/icon-merc-stealth-jacket. Köpte den från svensk butik, men nog bättre beskriven på den där sidan. Diskret soft-shell jacka med d30-skydd för axlar, armbågar och rygg. Av någon anledning ser det lite ut som någon typ av läder på bilden, men i verkligheten ser det ut som en helt vanlig softshell-jacka. Jag har även köpt kevlarjeans som jag åker i:  https://www.xlmoto.se/jeans-course-drift-kevlar-morkbla-2#?p Har fickor för höftskydd och knäskydd, men för knäna kör jag utanpåliggande kraftigare varianter (inte alla knäskydd är bra som jag märkte tidigare i somras, och det får räcka med ett stort jack i knäet :wacko:).

Jag har inte tid idag för något större organiserat åk, men skulle någon vara intresserad av att komma till Solna/Sumpan nu på förmiddagen åker jag gärna ihop :thumbup: Annars så kan jag kan nog köra imorgon också, och nästa helg antingen på lördag förmiddag eller söndag eftermiddag.

Kan tyvärr inte hjälpa dig med vem killen är du tänker på, är väl dags att kika lite på uppdateringarna i video+tråden så han kanske dyker upp där..

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Nils said:

Jag har inte tid idag för något större organiserat åk, men skulle någon vara intresserad av att komma till Solna/Sumpan nu på förmiddagen åker jag gärna ihop :thumbup: Annars så kan jag kan nog köra imorgon också, och nästa helg antingen på lördag förmiddag eller söndag eftermiddag.

Okej, då blir de kanske lite svårt att hinna med nåt idag om du menade nu fram till lunch. imorgon kanske då? Solna/sumpan-trakten skulle funka för mig. Man skulle kunna åka runt Råstasjön och Lötsjön :) Jag borde kunna på förmiddagen, får dubbelkolla.

Link to comment
Share on other sites

Coolt, får kika på den jackan sen då, verkar ju rätt neutral iaf inga skrikiga färger och design överallt vilket jag gillar.

Ok så idag kan bli tufft då kanske, för när man är klar nu så har ju tiden dragit iväg samt ladda hjulet nån timme iaf?? (EDIT: Sånt här man ska ha snabbladdare för, annars funkar över natten bra för mig)

Kanske skulle försöka förtidsrösta idag då och köra imorrn, alternativt nästa Lördag/Söndag, eller båda. :lol:

Edited by Electroman
Link to comment
Share on other sites

" murdered-out look"  :lol:

Problemet med Acerbis jackan är ju att det är motcross grejer, allt sitter tight som tusan och är ju oslagbart om man faller helt klart, men på EUC vill jag gärna ha nåt jag kan kliva i och ur snabbt utan krångliga procedurer varje gång det ska av el på, passformen kan jag tänka mig måste vara ganska bra för att skydden ska sitta på plats vid fall och vara enkel att ta på och av så mans kanske skule ta och prova nåt på plats innan köp? El lita på lady luck?

Edited by Electroman
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Icewheel said:

Okej, då blir de kanske lite svårt att hinna med nåt idag om du menade nu fram till lunch. imorgon kanske då? Solna/sumpan-trakten skulle funka för mig. Man skulle kunna åka runt Råstasjön och Lötsjön :) Jag borde kunna på förmiddagen, får dubbelkolla.

Imorgon funkar för mig. Vi kan köra vart som den dagen, men har ni lust att ta er hitåt så kan vi så klart gärna köra här. Råstasjön och Lötsjön är fint, man köra lite i Ursvik om man vill ha lite skog, eller runt omkring Huvudsta strand är det fint också.

1 hour ago, Electroman said:

Coolt, får kika på den jackan sen då, verkar ju rätt neutral iaf inga skrikiga färger och design överallt vilket jag gillar.

Ok så idag kan bli tufft då kanske, för när man är klar nu så har ju tiden dragit iväg samt ladda hjulet nån timme iaf?? (EDIT: Sånt här man ska ha snabbladdare för, annars funkar över natten bra för mig)

Kanske skulle försöka förtidsrösta idag då och köra imorrn, alternativt nästa Lördag/Söndag, eller båda. :lol:

Nu är det fortfarande för varmt för jackan, men jag kan ju ta med den om vi träffas så kan du få se den i verkligheten :D

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Nils said:

Imorgon funkar för mig. Vi kan köra vart som den dagen, men har ni lust att ta er hitåt så kan vi så klart gärna köra här. Råstasjön och Lötsjön är fint, man köra lite i Ursvik om man vill ha lite skog, eller runt omkring Huvudsta strand är det fint också.

Nu är det fortfarande för varmt för jackan, men jag kan ju ta med den om vi träffas så kan du få se den i verkligheten :D

Inga problem, behöver inte släpa med den för mig hehehe, jag behöver banta bort bildäcksvalkarna innan jag drar på mig min jacka hahaha. :lol: Skämt å sido dte är faktiskt bra att få bort dessa extra 10 kilo el mer som jag drog på mig efter båtbensolyckan igen av flera anledningar när man åker hjul.

Absolut imorrn runt dina trakter borde funka fint, ja el för mig iaf ska såklart inte prata för andra det vore inte rätt, Solna blir lite byten för mig men jag kan ju bara ta pendeln till Sumpan och därifrån åka efter GPS ska inte vara några problem. Har inte fått min snabbladdare än har precis tryckt köp häromdagen så bliur till att slänga på den snart idag isf, en kort tur först bara.

Kanske inte kan lite fullt ut på Klart.se men visar lit moln fram till 13 där det skall börja klart upp mer för att vara helt klart vis 14 och fram tills 18, men detta är väder tjänsten så + smhi visar annorlunda men ska iaf bli ok väder imorrn.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Nils said:

Imorgon funkar för mig. Vi kan köra vart som den dagen, men har ni lust att ta er hitåt så kan vi så klart gärna köra här. Råstasjön och Lötsjön är fint, man köra lite i Ursvik om man vill ha lite skog, eller runt omkring Huvudsta strand är det fint också.

Nu är det fortfarande för varmt för jackan, men jag kan ju ta med den om vi träffas så kan du få se den i verkligheten :D

Jag har kollat och jag skulle kunna imorgon förmiddag fram till 12 nån gång. Är de för tidigt så kan ni ju bestämma en annan tid eller så får jag hänga på en annan gång :)

Link to comment
Share on other sites

Inte 100% optimalt för mig men kan sträcka mig lite isf så vi får 1h iaf, kanske 1.5h men absolut genomförbart så, fler av oss blir ju roligare tycker jag iaf.

Ska se om jag kan pusha det ytterligare annars kanske 1.5h el så inte heller är fy skam.

 

Edited by Electroman
Link to comment
Share on other sites

55 minutes ago, Electroman said:

Sumpan station kl 10:35 då tåget anländer är det absolut tidigaste jag kan sträcka mig till, om det skulle kunna funka bra för er?

Låter bra! Vilken sida kommer du upp på?

Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, Icewheel said:

De skulle funka bra för mig, jag kan vara i sumpan då.

Super, låter bra. Tråkigt att inte Tony kunde kika in också och se vad som är på g, jag har iaf inget annat sätt att kontakta honom på så bli fler gånger hehe.

42 minutes ago, Nils said:

Låter bra! Vilken sida kommer du upp på?

Skull ju kunna ta där vi skiljdes sist eller, dvs uppgången vid Järnvägsgatan, ingången till Hemköp är det väl som ligger där va?

Jag kan gps åka vart som passar er också inga problem, passar det för er där kan vi ju ta det kanske?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Electroman said:

Super, låter bra. Tråkigt att inte Tony kunde kika in också och se vad som är på g, jag har iaf inget annat sätt att kontakta honom på så bli fler gånger hehe.

Skull ju kunna ta där vi skiljdes sist eller, dvs uppgången vid Järnvägsgatan, ingången till Hemköp är det väl som ligger där va?

Jag kan gps åka vart som passar er också inga problem, passar det för er där kan vi ju ta det kanske?

Vi möts där, det blir bra. Syns imorgon!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Nils said:

Vi möts där, det blir bra. Syns imorgon!

Absolut, get gör vi.

Kansk hinner kolla till på forumet 1 gång till i kväll med inte helt säkert ska försöka sova i tid, behöver mycket sömn ska upp tidigt på Måndag och utföra ett tufft jobb som kräver att jag är 100% klar i skallen hela dagen haha.

Icewheel också och ni andra också om ni hinner se detta kan väl också rulla in till om ni har lust, ju fler ju roligare. Tony, vart är du? Alla är väl välkomna med sina hjul va, el scooter whatever, dualtron hint, hint :lol:

T baneuppgång Järnvägsgatan (Norr) i Sundbyberg kl 10:35-10:40

sumpan_2.jpgdela bilder på nätet

sumpan.jpg

Edited by Electroman
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...