Jump to content

Sverige - Uppsala, Bålsta, Stockholm


Fredda66

Recommended Posts

41 minutes ago, Mike Sacristan said:

Coolt! Vilken dag får du den? Det är nära och bra. Jag har en Ninebot One E+ om du vill komma över och börja lära dig på den.
Det är nära till Lisebergs fotbollsplan och det funkar bra att lära sig där.
Kul att du har eMTB också! Det skulle vara något att se.

Här kör François och jag lite trails i Högdalen (han har då 2 veckor erfarenhet av att åka enhjuling och det är just en V10F)

Cool! Den kommer imorgon om inte Postnord lyckas strula till hemleveransen vilket dom tyvärr ofta gör, värsta fall så måste jag hämta den från utlämningsställe dagen efter isf får jag nog öppna kartongen och rulla hem den med handtaget..

Så min förhoppning är att börja öva redan imorgon eftermiddag/kväll om allt går som det ska.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Postnord sket i att åka in i området fick sms att dom hade varit här men ringde kundtjänst direkt som ganska snabbt fick tag på chauffören som sen kom förbi 5 minuter senare, han förklarade att det alltid brukar vara låst i områden med portkod så dom åker inte ens in för att kolla om dörren står öppnad.. (hans rekommendation var att baka in portkoden direkt i adressfältet när man beställer).

Nu har jag i alla fall hunnit öva 4-5 gånger sen igår, första gången var typ hjälp det var svårare än jag trodde massa vingel hur ska jag klara det här tills idag då jag kan åka lite fram o tillbaka ca 30-40 meter nere i källaren utan att vingla allt för mycket sidledes, härlig känsla. :)

Nästa moment är att öva start utan vägg och svängar, sen kanske jag vågar åka lite försiktigt utomhus. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Inte så mycket aktivitet i denna tråd. :P

Nu har jag iaf haft hjulet i drygt 1½ vecka, gick ganska fort att lära sig grunderna, körde fram o tillbaka nere i källaren första dagarna (bra med 2 väggar 👍) på några dagar var jag ute o körde lite försiktigt och blivit bättre för varje gång, vart hemma sjuk nu ett par dagar och inte kunnat köra men idag mådde jag bättre och var ute 13.5km och uncappade hastigheten från tidigare 32 till 40 (Kom lätt upp i 32 hela tiden så var lite irriterande), vart uppe i 38km/h som mest det var ganska skönt o bra kontroll. 😁 Cruisar runt 25-30 känns ganska lagom för tillfället tills jag helt blir av med wobblet som nu är ganska minimalt och sporadiskt, feelsgoodman! Ångrar nästan att jag inte köpte en Nik+ (stod mellan V10:an och en Nik) men kanske blir något nytt hjul nästa år får se. 😚 V10:an är ganska skön att åka på ändå!

Flera grannar som var väldigt nyfikna med massa frågor och lite småsugna på att skaffa egna!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Rawnei said:

Inte så mycket aktivitet i denna tråd. :P

Nu har jag iaf haft hjulet i drygt 1½ vecka, gick ganska fort att lära sig grunderna, körde fram o tillbaka nere i källaren första dagarna (bra med 2 väggar 👍) på några dagar var jag ute o körde lite försiktigt och blivit bättre för varje gång, vart hemma sjuk nu ett par dagar och inte kunnat köra men idag mådde jag bättre och var ute 13.5km och uncappade hastigheten från tidigare 32 till 40 (Kom lätt upp i 32 hela tiden så var lite irriterande), vart uppe i 38km/h som mest det var ganska skönt o bra kontroll. 😁 Cruisar runt 25-30 känns ganska lagom för tillfället tills jag helt blir av med wobblet som nu är ganska minimalt och sporadiskt, feelsgoodman! Ångrar nästan att jag inte köpte en Nik+ (stod mellan V10:an och en Nik) men kanske blir något nytt hjul nästa år får se. 😚 V10:an är ganska skön att åka på ändå!

Flera grannar som var väldigt nyfikna med massa frågor och lite småsugna på att skaffa egna!

Nej precis... det blir inte mycket aktivitet eftersom det är group ride / meet up tråd och det finns en och annan mod som tycker att man ska skriver sakerna som det du just skrev på engelska samt i en annan tråd då det är ett internationellt forum. Då valde jag att starta en WhatsApp grupp istället där vi kan prata om vad vi vill när vi vill samt ha mer spontana group rides.

Jepp det går fort att komma upp i max på Inmotion och Kingsong hjulen. V10:an kommer att fortsätta att vara skön att åka på även om du köper en Nikola Plus.. som för övrigt kostar strax över 15k från Ali och med en 2 månader lång leveranstid. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Mike Sacristan said:

Nej precis... det blir inte mycket aktivitet eftersom det är group ride / meet up tråd och det finns en och annan mod som tycker att man ska skriver sakerna som det du just skrev på engelska samt i en annan tråd då det är ett internationellt forum. Då valde jag att starta en WhatsApp grupp istället där vi kan prata om vad vi vill när vi vill samt ha mer spontana group rides.

Jepp det går fort att komma upp i max på Inmotion och Kingsong hjulen. V10:an kommer att fortsätta att vara skön att åka på även om du köper en Nikola Plus.. som för övrigt kostar strax över 15k från Ali och med en 2 månader lång leveranstid. 

Hur får man inbjudan? Går inte skicka PM till dig.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Mike Sacristan said:

Nej precis... det blir inte mycket aktivitet eftersom det är group ride / meet up tråd och det finns en och annan mod som tycker att man ska skriver sakerna som det du just skrev på engelska samt i en annan tråd då det är ett internationellt forum. Då valde jag att starta en WhatsApp grupp istället där vi kan prata om vad vi vill när vi vill samt ha mer spontana group rides.

Jepp det går fort att komma upp i max på Inmotion och Kingsong hjulen. V10:an kommer att fortsätta att vara skön att åka på även om du köper en Nikola Plus.. som för övrigt kostar strax över 15k från Ali och med en 2 månader lång leveranstid. 

Pointen är detta är ett internationellt forum. Om man skriver på engelsk så kan alla diskutere med. Det har aldrig vätit tänkt som små nationale rum. 

Och som moderator så kan jag kun uppdaterad till detta. Om man enbart vill kommunikere på svensk så kan WhatsApp vära ett bra alternativ. 

Forumet är betalt av 1 person och ham gör forumet gratis för alle andre. Man kan gilla detta eller inte. Men meetup threads är gjort för folk kan träffas. 

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, Unventor said:

Pointen är detta är ett internationellt forum. Om man skriver på engelsk så kan alla diskutere med. Det har aldrig vätit tänkt som små nationale rum. 

Och som moderator så kan jag kun uppdaterad till detta. Om man enbart vill kommunikere på svensk så kan WhatsApp vära ett bra alternativ. 

Forumet är betalt av 1 person och ham gör forumet gratis för alle andre. Man kan gilla detta eller inte. Men meetup threads är gjort för folk kan träffas. 

Ändra denna text i så fall:

Local Group Meet Ups

For euc lovers to arrange meet ups for group rides or creating threads in your local language.  Please at least state the country in your title.

 

Samt:
Anyone is welcome to start a discussion group (thread) based on their own local language within this "Local Group Meet Ups" sub-forum.  Be sure to have your country and/or language used in the title.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hej på er alla!

Jag har nu kommit igång med min YouTube-kanal om fotografering och självbalanserande enhjulingar.

Den första videon hittar du här: 

Jag gör allt material på svenska, så därför tog jag mig friheten att göra lite reklam för mig här :). Videomaterialet får text också på finska och engelska och språkvalet kan göras via inställningar-knappen.

Jag är ingen stunt-expert med mitt hjul, men jag hoppas att jag kan vara till nytta för andra likasinnade. I min nästa vlogg skall vi resa till ett bryggeri med min KingSong 16-C. Följ med på resan!

Många hälsningar från mig här i Kotka, Finland!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hej alla EUC vänner!

Nu när vintern är över så ser jag fram emot en riktig varm och härlig sommar med massvis av att glida runt i stan på en snabb elektrisk enhjuling.

Ifall någon är intresserad så säljer jag både begagnade och nya elektriska enhjulingar av Inmotion till riktigt bra priser. Har följande Inmotion modeller:

V8F

V10F

V11

Hör av er om ni vill träffas i Stockholm och åka tillsammans en sväng alternativt köpa en inför sommaren :)

Bästa hälsningar, Alexander

V11-001.png?fit=1024,768&ssl=1

inmotion-scv-v10f.jpgV8F-03.png?fit=1024,768&ssl=1

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Intressekoll. Jag har en Ninebot Z10 som är i nyskick och som bara gått 13.7 km / 5h37min men som blivit stående.

Köpt för $ 1,773.59 / 14 700 SEK på Ali. Finns i Stockholm (bjornblomkvist på gmail.com).

IMG-2016.jpg

IMG-2017.jpg


IMG-2018.jpg


IMG-2019.jpg
[url=https://ibb.co/XtYLVyN][img]https://i.ibb.co/PgDjtT3/IMG-2019.jpg[/img][/url]

IMG_2020.PNG

IMG_2021.PNG

IMG_2022.PNG

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 1 year later...
  • 2 months later...
9 hours ago, ddani said:

Några som åker i stockholm?

 

Hiya,

Yeah there's a bunch of us in Stockholm!

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
5 hours ago, Bastich said:

Hur många här är det som har trafikförsäkrat sina hjul och hur lätt var det?

Jag har tegnet helförsäkring genom If med en hälsa/skades tilläggsförsäkring koster mig 165sek pr mdr. Om jag enbart hade trafikförsäkring var det 29sek pr mdr. Som jag ser det så är det en låg kostnad i fall något händer. Och nu är där lov på minst trafikförsäkringen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...