Jump to content

Sverige - Uppsala, Bålsta, Stockholm


Fredda66

Recommended Posts

43 minutes ago, Mike Sacristan said:

Träffade @Gus idag. Vi sågs vid Hagsätra och åkte till Hagsätra IP.
Han testade min MSX och jag testade hans KS16S. Gillade hans KS16S väldigt mycket. Ger den där sköna känslan av att glida på is.
Vi åkte vidare på Stureby på varandras hjul. Superspännande att åka 35kmh på den lilla 16". @LonewolfSWE mötte oss där och vi åkte då vidare till Gubbängen, Hökarengen, Skogskyrkogården och sist Gullmarsplan. Gustaf åkte så mycket som han kunde på min MSX men kuddarna dödade honom till slut.
Det blev väldigt skön snack och superavslappnat.

Kul att träffa fler och fler EUC åkare från forumet!

Det var galet vacker åktur vi fick till. Man bli påmind varför man halkade in på det här från början; surfa genom landskapen, upptäcka och se vackra platser och infrastruktur - effortlessly på maskiner vars känsla bäst kan beskrivas som "skidor på asfalt i både uppförsbacke och nedförsbacke, snabbt som långsamt". 

Det var trevligt träffa @Azze80 också (om jag taggar rätt person nu) :)
Snart är du på banan och surfar fram igen !

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Asolv5 said:

Hej,

Har en V8 samt en KS 18XL, bor vid Fridhemsplan så om det är någon som vill åka runt i stan så hojta till.

Brukar åka Kungsholmen runt och pendlar till jobbet söder om stan.

Jag är jättesugen på att testa en 18XL ! Skulle vara en dröm faktiskt!

Jag har semester så jag anpassar mig efter dig isf :) .

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, Zzzzeke said:

Jajjamen. Bor i Gustavsberg och hjul-pendlar till Solna flera dagar i veckan. 

Nice och wow! Det är ju en lååång sträcka att åka 😳👍🏻. Det betyder att den är skön att åka långt med förmodar jag?

Finns möjlighet att träffas i veckan?

Solna är närmre för mig men förstår om du hellre kanske vill träffas under någon ledig dag i Gustavsberg. Jag anpassar mig:)

Jag bor i Tullinge.

 

Edited by Azze80
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Azze80 said:

Jag är jättesugen på att testa en 18XL ! Skulle vara en dröm faktiskt!

Jag har semester så jag anpassar mig efter dig isf :) .

Hej, jag har inte semester men vi kanske kan hitta på något i alla fall :)

Vill du pröva inne i stan eller ute i Tullinge?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Asolv5 said:

Hej, jag har inte semester men vi kanske kan hitta på något i alla fall :)

Vill du pröva inne i stan eller ute i Tullinge?

Det känns inte snällt av mig att be dig åka till Tullinge då du gör mig en stor tjänst och ställer upp ☺️. Jag väljer självklart Tullinge i första hand, men det är mest för att jag åkt mest här.

Jag tycker att du får bestämma, det är ju din tid och ditt hjul😉. Jag har kört en gång på cykelfilerna inne i stan, där får man passa sig och vara vaken :) .

Jag skickar dig mitt nr iaf för enklare kommunikation inför träffen.

Såå himla taggad🕺🙏🏻

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Azze80 said:

Nice och wow! Det är ju en lååång sträcka att åka 😳👍🏻. Det betyder att den är skön att åka långt med förmodar jag?

Finns möjlighet att träffas i veckan?

Solna är närmre för mig men förstår om du hellre kanske vill träffas under någon ledig dag i Gustavsberg. Jag anpassar mig:)

Jag bor i Tullinge.

 

Ja, jag trivs väldigt bra med Teslan. Känns hur bra som helst även efter 3 mils åkning. Det enklaste för mig är att ses nån eftermiddag denna veckan. Typ 16-17. En idrottsplats är väl att föredra. Kristineberg kanske? Eller Enskede. Vill helst inte köra för lång omväg, eftersom jag vill ta mig hem efter. Mycket mer än 4 mil kommer jag inte med mitt tempo. 

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Gus said:


Det var trevligt träffa @Azze80 också (om jag taggar rätt person nu) :)
Snart är du på banan och surfar fram igen !
 

Det är helt rätt och det är ömsesidigt, sjukt trevligt att ha träffat dig och bara sitta och chatta lite. Vilket fantastiskt sätt att träffa nya människor på, roligt och givande att få testa dessa hjul.

Inom snar framtid har jag 18xl och Tesla in line som ska provköras. Fattas bara v10F sen.

Pratade högt med frugan om att jag ska få "testa Tesla" , varpå sonen hörde och säger "ja men det finns faktiskt snyggare än Tesla" ...han syftar på bilen och trodde jag kanske skulle köpa en :D . Kul att se att han har satt ribban högre än så iaf.

Edited by Azze80
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Zzzzeke said:

Ja, jag trivs väldigt bra med Teslan. Känns hur bra som helst även efter 3 mils åkning. Det enklaste för mig är att ses nån eftermiddag denna veckan. Typ 16-17. En idrottsplats är väl att föredra. Kristineberg kanske? Eller Enskede. Vill helst inte köra för lång omväg, eftersom jag vill ta mig hem efter. Mycket mer än 4 mil kommer jag inte med mitt tempo. 

idag fungerar efter kl 17:30, annars kan jag ex imorgon fr kl 16.

Kristineberg verkar ju ha pendeltågsstation iaf fr Tullinge, sedan kan jag promenera till närmaste IP antar jag. Det funkar för mig.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Azze80 said:

idag fungerar efter kl 17:30, annars kan jag ex imorgon fr kl 16.

Kristineberg verkar ju ha pendeltågsstation iaf fr Tullinge, sedan kan jag promenera till närmaste IP antar jag. Det funkar för mig.

Idag blir tight för mig. Imorgon vid 16 ungefär, vid Kristinebergs IP då. Det är bara 500 meter från tunnelbanestationen. Går det bra? 

Link to comment
Share on other sites

DÄR SATT DEN!
Så nu beställde jag mitt 4:e hjul på 2 år.......madness! :w00t2: 

Blev en KS18XL från AliExpress. Har haft hjul från ewheels, speedyfeet och green rider. 
Har varit nöjd med servicen från dessa ställen. Men när jag började kika lite i den här tråden för några dagar sen......insåg man kunde spara 6000 om man skippade tryggheten.
Så....nu får vi se om det var ett klokt beslut. Blev dessutom med stora pedaler och dubbla laddare.

Vad tror ni, kommer jag bli nöjd? Tänk om den kommer redan i nästa vecka.....holy sh*t, nu ska det åkas! :)

BTW, hur kan man lägga till sina hjul i en banner som fotnot till sina meddelanden?

 

Edited by Gus
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Gus said:


Blev en KS18XL från AliExpress. .....insåg man kunde spara 6000 om man skippade tryggheten.
Så....nu får vi se om det var ett klokt beslut. 
Vad tror ni, kommer jag bli nöjd? Tänk om den kommer redan i nästa vecka.....holy sh*t, nu ska det åkas! :)
 

Ohh! Sweet! Du kommer bli så nöjd tror jag. Det är som vi sa, du är lång så den kommer att passa din storlek. Efter att jag testat den får jag se om jag är för lite eller inte , oavsett vad @Mike Sacristan säger with his "manly ride" :D .

Skämt-åsido! Glad för din skull. Du får posta när du åker senare. Vad hamnade summan på? Var det från den dealern vi pratade om?

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, Gus said:

DÄR SATT DEN!
Så nu beställde jag mitt 4:e hjul på 2 år.......madness! :w00t2: 

Blev en KS18XL från AliExpress. Har haft hjul från ewheels, speedyfeet och green rider. 
Har varit nöjd med servicen från dessa ställen. Men när jag började kika lite i den här tråden för några dagar sen......insåg man kunde spara 6000 om man skippade tryggheten.
Så....nu får vi se om det var ett klokt beslut. Blev dessutom med stora pedaler och dubbla laddare.

Vad tror ni, kommer jag bli nöjd? Tänk om den kommer redan i nästa vecka.....holy sh*t, nu ska det åkas! :)

BTW, hur kan man lägga till sina hjul i en banner som fotnot till sina meddelanden?

 

Dayyuuuuum bra jobbat!

Jo, det är lite speciellt det där med tryggheten.
Skulle man köpa en 65" OLED för 21000 med trygghet eller för 16000 utan trygghet? That is the question.
Varje gång man inte nyttjar tryggheten har man kastat bort pengarna. Och varje gång man har nyttjat tryggheten har man fått värde för dom extra pengarna.
Det är som vilken försäkring som helst.

18XL är marknadens bästa hjul så jag har svårt att tro att du kommer att bli missnöjd och du har beställt med stora pedalerna. Då har du allt. Endgame.

Folk som har sina hjul i en banner har lagt det som bild i deras signatur. Då har dom gjort det själva.

Link to comment
Share on other sites

Ev intresserad av Torsdagen för en sväng på EUC?

GUS, blir nog nöjd, kommer bara hjulet fram helt så och inte har otur med den biten blir du säkert nöjd.

Har iafd personligen inga problem att handla där, servicen är absolut inte densamma, åp andra sidan för mig vill jag ha Jason service, @ ewheels service och hand priser då skulle jag vara skitnöjd. Nu finns det inte här så måste avgöra själva, för 2-3k extra från EU om service är duglig så betalar jag nog hellre de tusenlapparna extra. Börjar det dock bli 6k i skillnad så blir det nog hellre Ali för min del. För mig är det en princip sak också, men svårt att sätta fingret på för har säljare här redan pressat priserna och fortfarande för dyrt så ligger ju problemet någon annan stans, som sagt skitsvårt, jag vill gärna ha dte billigare men tycker Ali numer också tar ganskla bra betalt och skulle vara sjukt intressant och veta exakt nummer för påslaget?

Jag har iaf lyckats pruta ganska bra på Ali och det säger mig att där finns marginaler att ta av oavsett vad dom må än må säga utåt, hur skulle annars Jason ibland kunna vara så nära att matcha priserna, med extra straff avgifter nuförtiden och allt det?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Zzzzeke said:

Idag blir tight för mig. Imorgon vid 16 ungefär, vid Kristinebergs IP då. Det är bara 500 meter från tunnelbanestationen. Går det bra? 

Blir perfekt!

Fick du mitt nummer?

Messa mig ditt ifall det blir ngt knas.

Ses då!

@Asolv5, lite kort varsel men har du tid den tiden så vet du var jag finns :). Annars har vi diskussionen parallellt utanför. Du har mitt nummer iaf.

Edited by Azze80
Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Azze80 said:

Blir perfekt!

Fick du mitt nummer?

Messa mig ditt ifall det blir ngt knas.

Ses då!

@Asolv5, lite kort varsel men har du tid den tiden så vet du var jag finns :). Annars har vi diskussionen parallellt utanför. Du har mitt nummer iaf.

Hej, jag jobbar till 16:30 så det får nog bli någon annan gång, men tack för omtanken!

Fick ditt PM

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Electroman said:

Ev intresserad av Torsdagen för en sväng på EUC?

GUS, blir nog nöjd, kommer bara hjulet fram helt så och inte har otur med den biten blir du säkert nöjd.

Har iafd personligen inga problem att handla där, servicen är absolut inte densamma, åp andra sidan för mig vill jag ha Jason service, @ ewheels service och hand priser då skulle jag vara skitnöjd. Nu finns det inte här så måste avgöra själva, för 2-3k extra från EU om service är duglig så betalar jag nog hellre de tusenlapparna extra. Börjar det dock bli 6k i skillnad så blir det nog hellre Ali för min del. För mig är det en princip sak också, men svårt att sätta fingret på för har säljare här redan pressat priserna och fortfarande för dyrt så ligger ju problemet någon annan stans, som sagt skitsvårt, jag vill gärna ha dte billigare men tycker Ali numer också tar ganskla bra betalt och skulle vara sjukt intressant och veta exakt nummer för påslaget?

Jag har iaf lyckats pruta ganska bra på Ali och det säger mig att där finns marginaler att ta av oavsett vad dom må än må säga utåt, hur skulle annars Jason ibland kunna vara så nära att matcha priserna, med extra straff avgifter nuförtiden och allt det?

Intressant reflektion,

Men pruta ner en tusenlapp eller snackar vi mer än så ?

Vad jag gjorde med min nuvarande order var att jag höjde förväntningarna. Fick säljaren i stort sätt lova mig att jag kommer bli nöjd. Det i kombination med 6 tusen lägre än Speedyfeet räcker för mig. Dom måste också leva .

Men ifall kinesen tjänar 7000 på att sälja ett 17k hjul ......ja då ångrar jag att jag inte prutade!

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Gus said:

Intressant reflektion,

Men pruta ner en tusenlapp eller snackar vi mer än så ?

Vad jag gjorde med min nuvarande order var att jag höjde förväntningarna. Fick säljaren i stort sätt lova mig att jag kommer bli nöjd. Det i kombination med 6 tusen lägre än Speedyfeet räcker för mig. Dom måste också leva .

Men ifall kinesen tjänar 7000 på att sälja ett 17k hjul ......ja då ångrar jag att jag inte prutade!

 

Törs inte svara för dears förtjänst, men i relation till Jason på ewheels kan man ju dra iaf några lösa slutsatser, ev iaf?

Upp till en tusenlapp kan vara möjligt men också svårt, beror nog helt på vilket hjul, lagerstatus, hur populärt och när var release, ja i kombination med säljares satta pris såkalart? Jag fick nyss ett erbjudande ang Monster 100v och då kunde jag få ner det omkring en tusenlapp om jag inte missminner mig, däromkring iaf, för min MSX som då var en ny modell och började bli populär med inte alltför fulla lager tror jag jag fick mer än 500kr iaf men kan ha varit mer svårt att minnas på rak arm så här?

Jag fick inte så mycket jag ville iaf utan fick nöja mig med delvis pruta, delvis ta lite extra pinaler så som sits tex, kan vara svårt att pruta också, kan vara tidskrävande, kräva kontakt under nån vecka och inte ligga på för hårt och verka desperat, använd psykologi istället, Då får ju visa ett visst intresse men måste tänka på hur du framstår för honom, desperat el bara löst intresse som kan leda till många goda framtida affärer har ju klart betydelse men bör ju samtidigt vara ärlig och inte lova en massa köp man inte har för avsikt att genomföra.

Ali kör ju såna rabatter ibland, kuponger och tom sett 100usd nån gång, kanske var Mike som länkade det här förut minns inte helt?

Det finns medlemmar som tror vinsten på hjul är mycket låg och dyra att tillverka, jag vet inte men börjar jag räkna på batteripriser m.m så hamnar jag mycket, mycket lägre än vad vissa tror, lägg därtill GWs ibland barsligt dåliga kvalitet på lödningar osv så behövs där ingen raketforskare för att kunna lista ut att dom sparar in på tillverkningen (betyder dock inte osäkert, föväxla inte de 2), design, återanvändandet av äldre design val i kombo med tex King Songs nytänkande och kvalitet vs priser avslöjar också en del, för mig iaf och då försöker jag vara ärlig och realistiskt men ingen representant kommer ju kliva i oavsett om så är fallet, det vore ett dåligt business beslut. :D

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hej

Var och gick i Storsjöparken efter Årstaskogen runt 21:45 ikväll och såg en på en Ninebot el liknande. Var det nån av er? 
Kan vara den personen som gjorde att jag köpte en V8 för 4 veckor sen. Börjar redan sukta efter en V10F, Nikola el helst En 18XL tror jag.
Har sett flera på sistone mitt inne i Stockholm både på Regeringsgatan och Birger Jarlsgatan dagtid. Brukar själv köra runt Gärdet eller Årsta.
Vore kul att hänga på en tur runt Stockholm nån gång framöver!

/Magnus

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Om ni har andre input får ni gärna höjda till. 

 

Link to comment
Share on other sites

Det låter som det är flera som suktar efter en Sthlm city träff. Det var ett tag sedan ett gäng av oss tog en Skeppsholmen- Djurgårdsrunda. 

Var det några som skulle mötas i Kristineberg i veckan?

Om vi tar en lite udda tid, morgon eller kvällsåkning en vardag (för att undvika rusningen) så kan man turista sig igenom Drottninggatan -> Gamla Stan -> Söder, eller ta någon av citys ”strandpromenader” (typ Kungsholmen runt + andra sjöstråk).

Det här med WhatsUp grupp som någon föreslog är ingen dum idé. Gruppen kan ha fokus på EUC träffar...?

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Night Rider said:

Hej

Var och gick i Storsjöparken efter Årstaskogen runt 21:45 ikväll och såg en på en Ninebot el liknande. Var det nån av er? 
Kan vara den personen som gjorde att jag köpte en V8 för 4 veckor sen. Börjar redan sukta efter en V10F, Nikola el helst En 18XL tror jag.
Har sett flera på sistone mitt inne i Stockholm både på Regeringsgatan och Birger Jarlsgatan dagtid. Brukar själv köra runt Gärdet eller Årsta.
Vore kul att hänga på en tur runt Stockholm nån gång framöver!

/Magnus

Tja! Min fru åkte på min Ninebot men det var nog någon annan du såg.
Vi bor nära Örby och vi åkte över till Deli Italia vid 20:00 och åt middag där. Bra pizzeria som ligger nära Årsta.

Det är bara att säga till om du vill åka någon gång!

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Night Rider said:

Hej

Var och gick i Storsjöparken efter Årstaskogen runt 21:45 ikväll och såg en på en Ninebot el liknande. Var det nån av er? 
Kan vara den personen som gjorde att jag köpte en V8 för 4 veckor sen. Börjar redan sukta efter en V10F, Nikola el helst En 18XL tror jag.
Har sett flera på sistone mitt inne i Stockholm både på Regeringsgatan och Birger Jarlsgatan dagtid. Brukar själv köra runt Gärdet eller Årsta.
Vore kul att hänga på en tur runt Stockholm nån gång framöver!

/Magnus

Kan bl.a vara jag, jag åker året om då det inte brukar vara farligt mycket snö i city 😇

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...