Jump to content

Sverige - Uppsala, Bålsta, Stockholm


Fredda66

Recommended Posts

On 7/18/2019 at 11:57 AM, uggle said:

Så då är mitt första hjul påväg, kommer troligtvis fram till mig imorgon. Blev KS16S från e-wheels.no. Totalt med frakt + tullavgift osv så hamnade jag på 14651kr. Mer än vad jag väntade mig menmen hoppas jag bara tycker det är lika roligt som det ser ut på filmer och annat :) 

 

Har ni andra sluppit tullavgiften eller vad hamnade er på? tyckte 663kr i tullavgift var lite saftigt 

Har hjulet levererats och från vem fick du uppgifterna om tullavgift? Jag har beställt samma hjul och betalade 9953kr för hjul+frakt. Skulle ha skickats i onsdags men ännu inget fraktsedelnummer eller uppgifter om moms+tull. Intressant hur de kom fram till siffran 663kr. 

Link to comment
Share on other sites

On 7/19/2019 at 7:42 PM, Unventor said:

Min skada med axlen var pga en skateborder går från s i hans fil til S i båda hans och min fil så där inte är plats os motkörande mot ham.. När jag fick rejst mig upp frågade ha gud hjälpande vad hände där som en annan dåra. Jag var så arrig jag nästan tog min mc hjälm och svängde i huvet på ham, men min skadede axel var i så fel position att jag vidste jag villa få mycket smerter inom kort, så akuten fick prio. 

Det var lite svårt att inte saga något om hjulet, eftersom jag åkte in på akuten på det med all utrustning.

Sjukt, jo helt förståligt att vanliga lugna människor känner så i stundens hetta, hade själv "ryckningar" i armen jag höll hjälmen i och nästan på väg ofrivilligt av ren ilska att göra det själv (hjälmen i ansiktet dvs) när gubben flinade falsk och och såg små stolt ut som om att han gjort samhället en tjänst el nåt sånt?  Man tycker vem som helst kan lista ut att nån på ett hjul är rätt utsatt för eventuella skador, men men..?

On 7/20/2019 at 12:50 AM, Gus said:

Blir spännande när vi får 5000W motorer till våra hjul:

 

Ja dom där går ju riktigt bra, ang motorn kan jag inte hitta en hub motro jag sett tidigare på 10kW nominellt (30kW peak) så länkar än en gång denna 18" hubmotor för motrcyklar, visar iaf att technologin finns och att tillverka en är inte särskilt svårt med verktygen som finns tillhanda i Kina.

Den här motorn skulle kunna få ett hjul att röra på sig friskt och håller sig till samma volt range som ett hjul också, mitt 20S9P pack (totalt) i MSX'en skulle lätt kunna leverera strömmen som behövs för att driva den också, för 72v system och därmed 20S x 3.6v nominellt kan ju ett orginal Gotway 1600Wh pack leverera 50A och gott för över 70km/h och säkerligen hård aceleration upp dit också, input från batteriet är ju mätt för 225kg trots allt och dom flesta åkare här landar nog under hälften av det (hjul + personen på det). Kan GW så kan KS också dom är ju snarlikt uppbyggda och båda använder top of the line celler vare sig det är från LG eller Sanyo/Panasonic. Nej våra främsta begränsningar sitter nog i FW skulle jag tro, dvs motorn kan nog ge lite till iaf peak värden och dom tillåts drivas hårdare, sen kan dom effektiviseras med berydligt bättre kvalitet på magneterna och precisionen vid montage, flera motorcykel killar inom elektrikstriska värden byter magneter på sina hubmotor för bättre effektivitet, respons, kraft inkl han sombyggde Red Devil och designade Mobipus kontrollerna som i sig ligger runt 97% el nåt sånt för effektiviteten, minns inte exakt utan att kolla upp men där i trakterna.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 7/22/2019 at 7:48 AM, Miche said:

Har hjulet levererats och från vem fick du uppgifterna om tullavgift? Jag har beställt samma hjul och betalade 9953kr för hjul+frakt. Skulle ha skickats i onsdags men ännu inget fraktsedelnummer eller uppgifter om moms+tull. Intressant hur de kom fram till siffran 663kr. 

Var inne där  på tullverket Micke länkade i posten efteråt för att bekräfta priset. Hjulet kom i fredags och det var TNT som e-wheels.no använde som transport. De mailade mig på torsdagen och bad om  något nummer från tullverket kommer inte ihåg vad de kallade det. (för att klassifiera objektet mer eller mindre) så  i kontakt med tullverket fick jag beskriva enhjulingen. slutade väl som elcykel > annat > annat i deras system och utifrån det fick något 12 siffrigt nummer. skrev det numret till tnt så de visste vad paketet skulle klassifieras som sen tog de betalt efter det typ. 

Link to comment
Share on other sites

On 7/30/2019 at 2:40 PM, Gus said:

Tips på utanpåliggande knäskydd från svenska sidor ?

Hårda el "mjuka" som härdnar vid tillslag?

Hårda är enkelt, typ väsorterad motocross butik i stil med mx24 el nåt sånt kanske?
 

Sommarvärmen lär ju skrika efter mjuka skydd dom hårdnar vid tillslag dock, fast är dom bättre än hårda av bra kvalitet om du druttar i asfalten i 55km/h, knappast men vad var och en vill ha måste man avgöra själv, komfort, skydd mot tillslag, kunna kana på dom en bit, etc.. etc vad är bäst för dig och vad prioriterar du? Hårda kan vara mer obekväva rent generellt, detta gäller dock inte för de i klassen "EVS axis sport" i min mening, hör du det finns alltid en chans att dom helt enkelt inte provad nåt i den klassen fast å andras sidan kan ju anatomi vara lite lustitg ibland så?

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, Electroman said:

Hårda el "mjuka" som härdnar vid tillslag?

Hårda är enkelt, typ väsorterad motocross butik i stil med mx24 el nåt sånt kanske?
 

Sommarvärmen lär ju skrika efter mjuka skydd dom hårdnar vid tillslag dock, fast är dom bättre än hårda av bra kvalitet om du druttar i asfalten i 55km/h, knappast men vad var och en vill ha måste man avgöra själv, komfort, skydd mot tillslag, kunna kana på dom en bit, etc.. etc vad är bäst för dig och vad prioriterar du? Hårda kan vara mer obekväva rent generellt, detta gäller dock inte för de i klassen "EVS axis sport" i min mening, hör du det finns alltid en chans att dom helt enkelt inte provad nåt i den klassen fast å andras sidan kan ju anatomi vara lite lustitg ibland så?

Mjuka varianten känner jag är svår att få i rättpassform. Antingen för tajt eller för löst samt glider runt.
Har kollat på skatepro, mx24 och deras sida xlmoto. Inte hittat något där jag kunnat få en bra bild av något mellanläge.
Antingen är de enorma och dyra (runt 1000 eller uppåt) eller billiga och fjuttiga för runt 300.

The search continues, kanske inte är någon i sverige som åker med knäskydd?
Hjälmen med hakskydd verkar populär dock!

Link to comment
Share on other sites

On 7/30/2019 at 2:40 PM, Gus said:

Tips på utanpåliggande knäskydd från svenska sidor ?

Jag kör med dessa i alla fall: https://www.skatepro.se/117-19976.htm

Hade vadderade neoprenknäskydd innan, men en vurpa och några stygn i knät senare så blev det de här. Känns solida och bra tycker jag. Finns nog andra som kan vara bättre också, t.ex. som är lättare att ta på sig om man har skor på, men annars bra grejer känns det som (har inte haft oturen att behöva pröva med på riktigt).

Link to comment
Share on other sites

Hur frakta EUC från Lettland till Sverige?

Jag försöker köpa en inmotion V8 från en privatperson i Lettland, men det verkar inte vara jätteenkelt att hitta ett lämpligt transportföretag som tar paketet från Lettland till Sverige till ett rimligt pris (iallafall under 1000 sek).

Någon som har något tips?

Link to comment
Share on other sites

Blev stoppad av polis i morse på vägen till jobbet.

Åkte i lugnt tempo på Drottninggatan (långsammare än cyklister och scootrar).
En polisman smyger ut; sätter ögonen i mig och ställer sig mitt i vägen.

"Det där klassas väl som cykel"

(Jag håller med och undviker påpeka att det är ett ospecifikt fordon möjligen i samma kategori som hoverboards och att det klassas som 'fotgängare')

Jag: "Jaha detta är endast för gående, ska jag ta en annan väg ?"

Polisen: "Du får åka men i gångtrafik, men den där kanske inte kan åka i den farten"

Jag: "Jodå , det kan jag fixa, tack konstapeln!"

Fortsätter åka och blir direkt omkörd av diverse scootrar och cyklister.🙄

______________

Så, varför stoppar han mig?

Det är intressant det där. Min teori är att han/dom ser något som sticker ut, något annorlunda. Det sticker i deras ögon lite och polisen blir tvungen att hävda sig själv. Han vill checka att jag lyder , att jag inte sätter mig över honom och smiter  - att jag är 'laglydig'. "Här är det jag som bestämmer" 

Men polisen ska inte sätta sig över civila på det sättet. I usa säger dom "To protect and serve". Har vi en motsvarande slogan här eller är svenska polisers slogan o-uttallad. En slogan skulle ju kunna vara "Bli stenade i förorten och störa lokalbefolkningen"?

Prioritera rätt konstapeln!

 

Edited by Gus
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Nu var jag inte på plats ved din incident med polisen. 

Men över lag har jag en helt annan bild när jag mötas med polisen. Ett smil kommer man långt med. Sen jo för man accepterer att de bestemmer där och då jo mindre risk är där för situation och dialogen eskalerar. Om den gör det kommer där alldrig något bra ut av det.

Spela ingen roll hur rätt du en är. 

Att ifrågasätta polisen är absolut säkerste sättet att hamna i problem. Här sättet man pratar och body language lika viktigt. 

Så funkar det i Danmark, UK och också här i Sverige. 

Men vigtig: jag var inte där då så jag vet inte riktigt vad som hände och varför han stannade just dig. 

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, Unventor said:

Nu var jag inte på plats ved din incident med polisen. 

Men över lag har jag en helt annan bild när jag mötas med polisen. Ett smil kommer man långt med. Sen jo för man accepterer att de bestemmer där och då jo mindre risk är där för situation och dialogen eskalerar. Om den gör det kommer där alldrig något bra ut av det.

Spela ingen roll hur rätt du en är. 

Att ifrågasätta polisen är absolut säkerste sättet att hamna i problem. Här sättet man pratar och body language lika viktigt. 

Så funkar det i Danmark, UK och också här i Sverige. 

Men vigtig: jag var inte där då så jag vet inte riktigt vad som hände och varför han stannade just dig. 

Exakt som du säger och jag har bara haft ”trevliga” och lättsamma möten........jag är säljare, självklart är jag SÜPER TREVLIG.

MEN! Varför stoppar han mig? 

Det är som att kroppsvisitera någon som inte är misstänkt för någonting - jag menar på tjänstefel.

Inte för det ändrar på något, cops be cops, men man ska vara kritisk och i vissa lägen behöver man veta att det är dom som gör fel och inte du. Självförtroende är viktigt för att kunna njuta av åkandet . 

Link to comment
Share on other sites

 

6 minutes ago, Gus said:

Det är som att kroppsvisitera någon som inte är misstänkt för någonting - jag menar på tjänstefel.

Nja, vi ska nog vara lite ödmjuka här. Vi kör ändå ett oklassat fordon utan trafikförsäkring som inte får färdas på offentliga vägar. Polisen har nog all rätt att både stoppa oss och även konfiskera hjulet om de känner för det.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Lag (2001:559)
           Cykel
                     ....
                     3. Ett eldrivet fordon utan tramp-
                        eller vevanordning som är avsett för
                        användning av personer med fysisk
                        funktionsnedsättning, och är
                        a. inrättat huvudsakligen för befordran
                        av en person,
                        b. inrättat för att föras av den åkande,
                        och
                        c. konstruerat för en hastighet av
                        högst 20 kilometer i timmen.
                        4. Ett eldrivet fordon utan tramp-
                        eller vevanordning som uppfyller
                        villkoren i 3 a-c och som antingen
                        a. har en elmotor vars kontinuerliga
                        märkeffekt inte överstiger 250 watt,
                        eller
                        b. är självbalanserande.

 

Känns som att lagen är ganska tydlig med att EUC klassas som cykel.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gus said:

Det är som att kroppsvisitera någon som inte är misstänkt för någonting - jag menar på tjänstefel.

Okej let's take this down a notch or 10 maybe. 

Polisen har rätten att kontrollera i princip vad som helst som kan virke mistänktsamt. Eksakt varför kommer du alldrig att få veta här. I så fald får du fråga polisen som stoppade dig. 

Men det i sig kan lätt leda till eskalation av dialogen eftersom det lätt kommer att bli ifrågasätta hans jobb och hans bedömning. 

Du vet inte had som tricker en kontroll, det kan vära stikpröv eller alla. 

Du vet lika bra som os andra här att vår EUC är på yttersta kanten av gråzon eftersom de kan åka mer en 20kmh och normalt inte är registrerad som mopeder. 

Mitt råd är försatt som jag skrev först. Och som @Michael D skrev ödmjuk hjälper ofta, med ett hint av smil. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, JonasB said:

Känns som att lagen är ganska tydlig med att EUC klassas som cykel.

Hvis den max kan åka 20kmh....

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Unventor said:

Hvis den max kan åka 20kmh....

Skulle aldrig kunna tänka mig att någon skulle åka på en enhjuling som går över 20km/h, det skulle ju vara väldigt olagligt :whistling: ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

För mig känns det också oklart ang regler, den där med max 20km/h sättar ju alla möjliga käppar i hjulen och ganska svart, def ingen gråzon sen finns mycket mer runt hur jag får cykla också med företräden osv, ja tom en lämplig fart hur det nu skall tolkas? Är väl ungefär som den blå skylten med hus och barn på där man uppmanas ner mot 7km/h även om sträckan i övrigt är uppmärkt med 30 skyltar.  :whistling:

Ja iaf det rent tekniska kanske är enklare, men trafiken handlar ju oerhört mycket om omdöme, tolkningar m.m utöver det tekniskt svart på vit bakgrund, men då faller vi ju åter tillbaka på den max 20km/h, ja det kan tyckas enkelt först och kanske det är också och jag bara är lite dum här nu men jag tycker det känns som lite frågetecken fortfarande finns iaf. Känns som att man är beroende av att polisen inte beslagtar ens hjul för några tester, tänk prestanda bara? Föreställ efterföljden, kanske Aftonblaskan och radio tokarna får nys om det och rant tillbaka till "trimmade el cyklar/pev's" en vecka på raken som sist, ihärdigt tjatande. :lol:

En punkt och pricka typ till polis ser lift speed för MSX 100v och förväxlar det (el inte förväxlar spelar ingen roll kanske haha), ups?

Nej fullt lagligt, garanterat hade varit mumma, kanske på bilkörkortet som krav det kan iaf jag gå med på (fast kanske ego när man har B själv?) och t.o.m betala en liten försäkringspremie för "peace of mind" och inte nojja efter polisen och jag råkar bränna på lite heller, men hur lösa vart, när och hur jag får åka? Får politikerna själva lista ut allt fruktar jag det värsta erkänner jag? Iaf jag gillar det här med cykelväg, lite gångbana ibland, nån gång längs gatan med bilar i stan, mångfalden är ju underbar och saktar man in för folk och visar dom respeckt brukar dom flesta bara se glada ut i min erfarenhet, med nåt träligt undantag såklart men ändå. Möter ofta folk på gång/cykelväg och jag kan komma snabbt om sikten är bra, men visa tydligt att man ser dom långt innan och sakta in, ofta överdriver sakta när jag passar, sen 25m efter drar på igen, då brukar typ alla nästan se nöjda ut och uppskattar gesten, speciellt när dom har barnvagn, barn, hund osv..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, Electroman said:

För mig känns det också oklart ang regler, den där med max 20km/h sättar ju alla möjliga käppar i hjulen och ganska svart, def ingen gråzon sen finns mycket mer runt hur jag får cykla också med företräden osv, ja tom en lämplig fart hur det nu skall tolkas? Är väl ungefär som den blå skylten med hus och barn på där man uppmanas ner mot 7km/h även om sträckan i övrigt är uppmärkt med 30 skyltar.  :whistling:

Ja iaf det rent tekniska kanske är enklare, men trafiken handlar ju oerhört mycket om omdöme, tolkningar m.m utöver det tekniskt svart på vit bakgrund, men då faller vi ju åter tillbaka på den max 20km/h, ja det kan tyckas enkelt först och kanske det är också och jag bara är lite dum här nu men jag tycker det känns som lite frågetecken fortfarande finns iaf. Känns som att man är beroende av att polisen inte beslagtar ens hjul för några tester, tänk prestanda bara? Föreställ efterföljden, kanske Aftonblaskan och radio tokarna får nys om det och rant tillbaka till "trimmade el cyklar/pev's" en vecka på raken som sist, ihärdigt tjatande. :lol:

En punkt och pricka typ till polis ser lift speed för MSX 100v och förväxlar det (el inte förväxlar spelar ingen roll kanske haha), ups?

Nej fullt lagligt, garanterat hade varit mumma, kanske på bilkörkortet som krav det kan iaf jag gå med på (fast kanske ego när man har B själv?) och t.o.m betala en liten försäkringspremie för "peace of mind" och inte nojja efter polisen och jag råkar bränna på lite heller, men hur lösa vart, när och hur jag får åka? Får politikerna själva lista ut allt fruktar jag det värsta erkänner jag? Iaf jag gillar det här med cykelväg, lite gångbana ibland, nån gång längs gatan med bilar i stan, mångfalden är ju underbar och saktar man in för folk och visar dom respeckt brukar dom flesta bara se glada ut i min erfarenhet, med nåt träligt undantag såklart men ändå. Möter ofta folk på gång/cykelväg och jag kan komma snabbt om sikten är bra, men visa tydligt att man ser dom långt innan och sakta in, ofta överdriver sakta när jag passar, sen 25m efter drar på igen, då brukar typ alla nästan se nöjda ut och uppskattar gesten, speciellt när dom har barnvagn, barn, hund osv..

Håller med, jag skulle tycka att det vore trevligt med att veta att man har sitt på det torra, inte minst om man ska pendla in till staden. Tyvärr har jag svårt att se att det kommer att hända för EUCs. Tittar vi på vilka lättare fordon vi har idag så är det cyklar, moped klass I och moded klass II. Och som sagt så räknas EUCs in som cykel, om de är bissart klena modeller kanske anno 2010 eller något. Finns inget modernt hjul som kvalar in där (och inget hjul som skulle vara åkbart heller för den delen men en sådan begränsning, givet att de är självbalanserade och en strypning vid 20 km/h kan vara direkt farlig). Tittar vi lite vidare finns det ett förslag på reglering inom EU för LPEV (light personal electrical vehicles) som om/när det går igenom kommer att påverkar Sverige också, men som mest verkar fokuserat på t.ex. sparkcyklar, och också är baserat på en gräns av 25 km/h. Moped klass I: 25 km/h, får köra på cykelbana. Moped klass II: 45 km/h, men då får inte köra på cykelbana. För att det skulle funka så krävs ju att det tillåts körning på cykelbana, och alltså då att det skulle klassas som cykel på något sätt. Det hela är ju väldigt träigt tycker jag, vore oerhört mycket bättre med bestämmelser som fokuserar på faktisk hastighet och körbeteende istället för märkligt fordonsklassificeringerar. T.ex. som för bilar - alla moderna bilar kan gå mycket snabbare än vad som är tillåtet någonstans i landet men trafiken regleras på annat sätt. Känns som stenåldern på ett sätt det här med att maskinerna måste vara fysiskt begränsade för att vara lagliga.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Nils said:

Håller med, jag skulle tycka att det vore trevligt med att veta att man har sitt på det torra.

Denna diskussion återkommer flera gånger i denna tråd. Vi är många som letar febrilt efter något dokument från någon myndighet som säger att det är helt lagligt och ok med EUC. Sanningen är att inget försäkringsbolag skulle ta i en EUC med tång. 50+ km/h, inga bromsar, ett hjul, elmotor på 2000 W., osv. Polisen bryr sig inte för att EUC inte är något problem. Inga anmälda olyckor. Inga arga anmälningar från allmänheten om vårdslös körning, mm mm. Så länge alla kör med förstånd och utanför polisens radar så är det bara att hoppas på det bästa och njuta så länge det varar. Men lagligt fordon är det inte och kommer aldrig att bli!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Michael D said:

Denna diskussion återkommer flera gånger i denna tråd. Vi är många som letar febrilt efter något dokument från någon myndighet som säger att det är helt lagligt och ok med EUC. Sanningen är att inget försäkringsbolag skulle ta i en EUC med tång. 50+ km/h, inga bromsar, ett hjul, elmotor på 2000 W., osv. Polisen bryr sig inte för att EUC inte är något problem. Inga anmälda olyckor. Inga arga anmälningar från allmänheten om vårdslös körning, mm mm. Så länge alla kör med förstånd och utanför polisens radar så är det bara att hoppas på det bästa och njuta så länge det varar. Men lagligt fordon är det inte och kommer aldrig att bli!

Nej, medhåll! Det är bara oturligt att alla uthyrda elsparkcyklar med tillhörande usla förare kan placera även EUCs på kartan. EUCs i sig är inte något jag tror några medborgare i allmänhet bekymrar sig för eller som du säger något som är överrepresenterat i olycksstatistiken, men de kan ju fortfarande få sig en släng av sleven om alla PEVs börjar granskas.

Vad gäller försäkringar så kan jag nämna att jag vid något tillfälle läste om vad en försäkring för en 45 km/h elcykel var, och det var inga roliga siffror. Tyvärr har jag inte kvar sidan för det.. :(

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Nils said:

Vad gäller försäkringar så kan jag nämna att jag vid något tillfälle läste om vad en försäkring för en 45 km/h elcykel var, och det var inga roliga siffror. Tyvärr har jag inte kvar sidan för det.

Har en Evo Nitro elcykel på 45 km/h med trafikförsäkring på 1700 kr/år hos Skandia försäkring.  Dyrt men helt ok. EUC går inte på hemförsäkringen som vanlig cykel gör och går inte att försäkra hos något försäkringsbolag i Sverige. Bara att hoppas att ingen av oss orsakar någon större personskada med inkomstbortfall mm. Värt att tänka på dessa konsekvenser när vi är ute och rullar. Finns även risk att det ekonomiska ansvaret faller på oss även om vi är utan skuld i olyckan. Finns inget prejudikat med oförsäkrad EUC. 

Link to comment
Share on other sites

Väldigt intressant se vad vi alla tänker och skriver. Det är superviktig diskussion iom att åka EUC för vissa av oss är det enda alternativet till transport pga vissa av oss har fysiska hinder eller andra sjukdomar samt vi som är trötta på få sin cykel stulen och vandaliserad och sist men inte minst vi som bara njuter av upplevelsen och friheten osv osv.

 

De 4 gånger jag blivit stoppad av polis så har jag 2 gånger fått höra jag klassas som fotgängare, en gång som cykel och 4e gången så trodde polisen bara jag vinkade in dom när jag skulle svänga xD

 

En sak som vissa har yttrat och som jag hoppas vi alla ansvarar för är: att vi förvaltar den möjligheten vi har att faktiskt åka. Håller vi oss borta från olyckor och klagomål så är säkerligen sannolikheteten att vi kan få fortsätta åka skidor på asfalt mycket större. Sen kanske dom som faktiskt bryr sig hittar till forumet, oansvariga och vårdslösa åkare beställer kanske sitt hjul, kör som en idiot och skiter i resten. 

Vad vi kan uppmana varandra till förutom att tänka till hur vi uppfattas i trafiken är att hälsa och knyta kontakt när vi ser andra riders. Bjud in dem till forumet och visa dem hur det ska gå till. Är dom här samt i chatten så kan vi ju lättare sprida vett och etikett - inte sant ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...