Jump to content

Brussels, Belgium


Roue Libre

Recommended Posts

Ik rij inderdaad nog steeds op mijn 16X en nog altijd heel tevreden over.

1 batterypack heeft wel al een nieuwe bms gekregen.

Voorts volg ik Tazarinho zijn uitleg.

Ik heb even een sherman gehad maar ik vond er niets plezierig aan behalve altijd "te" snel rijden.

vorige week had ik mijne oude KS16 mee op reis en daar kan ik maar +-25km/h mee rijden en ik merkte direct hoeveel meer je van de omgeving geniet. Bij deze kan ik ook rijden zonder oordoppen door zo goed als geen windgeruis aanwezig.

Bescherming is hier toch ook altijd full face helm, pols, elleboog en kniebeschermers.

 

Edited by Slashebeest
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 4 weeks later...
On 3/18/2023 at 3:50 PM, Marky said:

Hallokes ... 't wordt weer stilaan tijd om dit forum weer wat leven in te blazen , niet ?;)

Weer begint te beteren, wiel zal dus ook weer meer gebruikt worden voor plezier en woon/werk verkeer :-)

Wat plezier betreft: zijn er die soms deelnemen aan tourtochten? Georganiseerde ritjes voor MTB of voor fietsers. Zeer uitzonderlijk zijn EUC's ook welkom. Maar aangezien die tochten doorgaans op publieke wegen zijn kan je gewoon zelf ook de pijltjes volgen, en de bevoorradingen dan overslaan zeker :p

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
On 3/18/2023 at 3:56 PM, Marky said:

Vraagje aan @Tazarinho en @Slashebeest : welke uitvoering van  Kingsong KS-16X hebben jullie: de 777 of 1555 ?

Behalve de batterij is de rest identiek, neem ik aan ... of  raden jullie toch een bepaald type van de twee aan ?

Groetjes uit Tienen , Marky

Ik zou altijd voor de 1555 gaan, het extra gewicht dat er bijkomt is echt verwaarloosbaar. dat ga je zo goed als niet voelen.

Het voordeel weegt niet op tegen de nadelen.

minder range, minder marge naar veiligheid toe tgv voltage sag ed.

 

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
On 3/18/2023 at 3:56 PM, Marky said:

Vraagje aan @Tazarinho en @Slashebeest : welke uitvoering van  Kingsong KS-16X hebben jullie: de 777 of 1555 ?

Behalve de batterij is de rest identiek, neem ik aan ... of  raden jullie toch een bepaald type van de twee aan ?

Groetjes uit Tienen , Marky

@MarkySorry, al even niet meer op het forum geweest. Veel minder tijd dan vroeger, lol.

Ik zit inmiddels aan mijn tweede 16X. Allebei de 1555, om alle redenen die @Slashebeest ook al aanhaalde.
We hebben overigens begin dit jaar onze auto verkocht, dus het wiel is voorlopig mijn enige vervoersmiddel.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 6/8/2023 at 11:03 AM, Steven Algoet said:

Gisteren met mijn broer een toertje gedaan in Ronse en omstreken. En een andere EUC rijder tegen gekomen op Hotond! Iets wat ik zelden mee maak, aan onze kanten zie je amper andere EUC rijders.

Niet ikzelf, maar ik herken het gevoel - ah, nog andere rijders - kewl...

Edited by Meulebeest
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ik rij nu zelf al een jaar of 2 bijna dagelijks naar het werk in Gent dus heb al redelijk wat km's op mijn EUC's. Momenteel rij ik met een KS S22 en zou graag technisch wat sterker worden en misschien eens wat extra rij tips willen.

Iemand regio Gent die wat ervaring/tips wilt uitwisselen :)?

Ik heb bijvoorbeeld nog steeds pijn aan de onderkant van mijn voet tijdens langere ritten, en had graag eens iemand laten zien of het een probleem is met pose of met schoenen of....

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Mijn V11 is een tijdje geleden in beslag genomen in Mechelen. Ik reed helaas ook sneller dan 25 km/u, geen waarschuwing, maar direct een inbeslagname. Bij nazicht van mijn videobeelden bemerkte ik dat de politie mij al stond op te wachten bij vertrek, en dat ze mij nog even gevolgd zijn om mij daarna staande te houden. De politie maakte de opmerking dat het niet OK was dat de eindgebruiker de snelheid diende te beperken in de app, maar dat deze "door de constructie" beperkt moet zijn tot 25 km/u.

Dat laatste is problematisch voor (bijna) alle monowielen die nu op de markt zijn, behalve pakweg de V5F. Ik heb een V5F, en vind deze eigenlijk te gevaarlijk voor gebruik door volwassenen: bij het minste obstakel ga je op je gezicht wegens te weining motorvermogen. Op de V8 blijf ik wel overeind, maar het is nu eenmaal mogelijk om de limiet op 30 km/u te zetten.

Het viel mij trouwens al op dat ik drie andere monowielers al een tijd niet meer gezien had in de omgeving, en één daarvan is ook abrupt gestopt met het maken van YouTube video's over monowielen. Lotgenoten...?

Nu, qua uitrusting was ik wel in orde (EN1078 helm, motopak, spiegel, pols en kniebeschermers), maar je kunt een monowiel nu eenmaal niet registreren bij de DIV zoals een speedpedelec. Ik heb ook geen idee wat ervoor nodig zou zijn om dit mogelijk te maken. Immers alle monowielen maatje V11 en groter zijn technisch perfect in staat om stabiel t/m 45 km/u te rijden, want veel zwaarder uitgevoerd dan pakweg een V8.

Ik heb ervoor gekozen om geen afstand te doen, en een dagvaarding af te wachten. De rechter kan dan alsnog beslissen wat er met het monowiel gaat gebeuren (en ook wat de strafmaat gaat zijn). Wordt nog vervolgd...

Heeft iemand soortgelijke ervaringen? Zijn er ook al problemen geweest wanneer je niet sneller dan 25 km/u rijdt?

Link to comment
Share on other sites

On 1/31/2024 at 10:01 PM, dwagelaar said:

Mijn V11 is een tijdje geleden in beslag genomen in Mechelen. Ik reed helaas ook sneller dan 25 km/u, [...] Nu, qua uitrusting was ik wel in orde (EN1078 helm, motopak, spiegel, pols en kniebeschermers)

Met die uitrusting had je het uiterlijk van een motorrijder. De politie zal daaruit hebben afgeleid dat jouw v11 sneller dan 25 kan, en dat je daarvan ook gebruik maakt.

Ik vermoed dat de politie goed weet dat de meeste monowielen rapper kunnen dan 25, en veel door de vingers ziet op basis van het rijgedrag en uiterlijk. De politie heeft me al enkele keren gevolgd / bekeken, en met rust gelaten wanneer ik op mijn KS-16S zonder beschermende kledij ongeveer 20-25 km/u rijd. Want zo heb ik het uiterlijk van een rustige woon-werk-wieler (wat ik eigenlijk ook ben).

  • Thanks 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...