Jump to content

Brussels, Belgium


Roue Libre

Recommended Posts

14 hours ago, Marky said:

Misschien ook interessant Jens: nieuw koopje met garantie  Kinsong KS 18C  , zie link https://www.ewheel.be/shop-1

Mvg

 

Het is net iets boven mijn budget, misschien nog even door sparen.

Maar kan iemand hier een extra licht op werpen, Ik kan nergens anders informatie vinden over de KS18C en er staan een paar hele vreemde specs bij.

  • SKU zegt dat het een KS18A is
  • top speed van 18km/u ???? of 22/25 in het franse tekstje
  • 18kg voor een 18" wiel, terwijl een ks16s met maar 2/3de batterijgrootte al 17kg weegt

Wat is dit wiel eigenlijk? En een korting van 1000 euro op een wiel van 2000 euro, klinkt te mooi om waar te zijn, zit hier ergens een addertje onder het gras?

Link to comment
Share on other sites

Vermits alle contactgegevens van de verkoper officieel vermeld staan, zou ik persoonlijk even contact opnemen en wijzen op de tegenstrijdige gegevens .

Hij zal dan wel de juiste specs geven en als er dan interesse is van jouw kant, zou ik eerst de EUC gaan bekijken en keuren, alsook de officiële documenten die erbij horen (geen kat in een zak kopen) .

SKU zegt idd dat het een KS 18A is en die specs vind je uiteraard wel op internet. (Een KS 18C ken ik ook niet.) Dat is wat ik zou doen, uiteraard ... jij beslist zelf wat je doet;)

 

Link to comment
Share on other sites

KS 18 C is een ouder model, een van de eerdere 18 inch  modellen van kingsong.

Dit type is min rond 2015/2016, en heeft ook een beperkte snelheid.

De KS 18S is de laatste hoge uitvoering van de 18 inch.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Spijtig van die beperkte snelheid bij de KS 18C, anders was die oude winkeldochter nog interessant geweest , nietwaar Jens ?
En @Tazarinho ,  is het probleem van je KS 16X destijds snel verholpen geweest?

Ik twijfel nog tussen de KS 16X en de KS 18XL, als opvolger van mijn V8 : ik doe geen motorcross parcours maar niet-verharde landelijke boerenwegen kom ik toch wel tegen.
Kwa bereik en snelheid is er bijna geen verschil, zo te zien. Maar comfort en behendigheid krijgen mijn voorkeur.

Ik zie nog wat rond wat riders met ondervinding me aanraden ...  .

 

Link to comment
Share on other sites

@Marky Het nieuwe moederbord ligt klaar bij mijn verdeler, maar door de lockdown is het installeren uitgesteld geweest en ik heb er sindsdien eerlijk gezegd niet achter gevraagd. Ik kijk er gewoon niet naar uit om mijn wiel een week of twee te moeten missen terwijl ze het vervangen. Maar misschien word het wel tijd. Het gaat soms lang goed, maar het probleem duikt altijd wel weer op en heeft al voor min of meer gevaarlijke situaties gezorgd. 

Ik heb ondertussen al 4500 km op alle soorten terrein en zonder dat probleem met de pedalen (dat eerder zeldzaam blijkt) is de 16X zeker een aanrader, als je jezelf kan inhouden en niet sneller rijdt dan 40-45 km/h.

Als je wil kan ik wel eens in/rond Tienen passeren als je het wiel een paar minuutjes wil uitproberen.

Link to comment
Share on other sites

@Tazarinho van harte bedankt voor je aanbod en tips , wat ik ten zeerste waardeer .
Als het zover is, laat ik je zeker iets weten, maar er is geen haast bij ... ik kan voorlopig nog verder met m'n V8 .

Ook  afwachten wat de heisa rond King Songs gelockte wielen met zich meebrengt ... (of ik mijn gedachten niet op een ander merk moet toespitsen :wacko:)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik heb een kingsong die van China komt. Zou dus gelocked worden als ik de app gebruik... 
De app op zich was zo al een ramp om te gebruiken. Deed het dus ook zo goed als nooit. Maar nu ga ik die zeker niet meer gebruiken!
Jammer, want ik zit nog met oude firmware. Maar goed, het ding doet wat het moet. De firmware van een auto gaan we ook nooit updaten toch :-)

Link to comment
Share on other sites

Tot de S18 opdook zou ik Kingsong niet overwogen hebben. Maar die ziet er wel heel aanlokkelijk uit..

Toch even afwachten wat de vergelijkende reviews van de V11, S18 en Gotway EX gaan geven.

Misschien dat ik voor mijn MSX dan toch eens een nieuw vriendje ga zoeken.

Boeiende tijden!

Link to comment
Share on other sites

Dat vind ik heel sneu @Steven Algoet dat een eindgebruiker moet opdraaien voor mistoestanden aangaande KingSongs management . Mijn vertrouwen in dit merk heeft een flinke deuk gekregen !! Waar haalt KS het recht om betaalde eigendom van gebruikers te saboteren !! Dit is regelrechte sabotage in mijn ogen !!

Ik moet Chooch Tech en Duf bijspringen en  ook hun voorkeur bevestigen betreffende V11 : krachtigere motor, meer bereik, superieure kwaliteit (EN voor minder geld via mijn officiële dealer in België). Vermits ik meer aangewezen ben op hulp bij problemen (geen handige harry om EUC open te maken en zelf eraan te prutsen), ben ik hyper tevreden dat ik bij een betrouwbare verkoper en hersteller heb gekocht. Ondanks de afstand zal ik terug een Inmotion bij hem kopen (derde batch van V11 is er bij hem).
Maar ik kan nog even verder met m'n Inmotion V8 momenteel ( ik gebruik hem niet voor woon-werkverkeer met grote afstand) .

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Marktbescherming van de EUC producenten mag de  eindgebruikers niet rechtstreeks verlammen:
KingSongs reactie is vergelijkbaar met  het "dictatorschap" : zijn wil is wet en jullie kunnen de pot op .
Spijtig want ze hebben zeker goede EUC 's in hun gamma. Hopelijk zullen ze hun misstap snel inzien , gezien de groeiende protesten vanuit de hele wereld .
De aanpak van InMotion is een meer nuchtere aanpak: geen locks maar een beperking op de (gratis) garantie . Reeds vanaf de V10F aangekondigd, volgens ik heb kunnen lezen .
Maar gezien ikzelf aankoop via officiële Belgische dealers, heb ik persoonlijk geen last van deze maatregelen.
Ik wil echter mijn sympathie betuigen aan de gedupeerden van onze "EUC familie". Dat is toch menselijk, niet ??

Dit gezegd zijnde, gaat mijn aandacht naar de volgende generatie (met luchtvering)  plus een nieuwkomer : KS-S18 , IM V11 en Sherman (dus de KS16X zal ik heel waarschijnlijk overslaan)
Voor mijn rijstijl (bijna geen off road noch jumps... maar: betrouwbaarheid, comfort, range en redelijke snelheid, en mee te nemen in kofferbak + op trappen)  gaat het tussen V11 en Sherman
(Ook de filmpjes en commentaren van @Unventor helpen mij in mijn keuze)
En als je volgend forum leest , lijkt mijn keuze bijna voor de hand te liggen (InMotion V11 - derde batch)  :
        

Of heeft er iemand andere argumenten om mij niet voor een V11 te laten kiezen?

Vermits de zomer op zijn einde loopt, zal het pas volgend jaar ten vroegste zijn, dat er een eventuele aankoop inzit...maar  heb al iets gelezen van V12 maar die zou geen luchtvering hebben ???
Of heb ik dit verkeerd begrepen?

Benieuwd naar jullie reacties ...

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Marky said:

Dit gezegd zijnde, gaat mijn aandacht naar de volgende generatie (met luchtvering)  plus een nieuwkomer : KS-S18 , IM V11 en Sherman (dus de KS16X zal ik heel waarschijnlijk overslaan)
Voor mijn rijstijl (bijna geen off road noch jumps... maar: betrouwbaarheid, comfort, range en redelijke snelheid, en mee te nemen in kofferbak + op trappen)  gaat het tussen V11 en Sherman
(Ook de filmpjes en commentaren van @Unventor helpen mij in mijn keuze)
En als je volgend forum leest , lijkt mijn keuze bijna voor de hand te liggen (InMotion V11 - derde batc

It is rare I am mentioned in local language threads. 

I hope you will be as glad me with your choice. You will see why I chose the title to my V11 review thread. Whish you guys all the best in Belgium. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Marky said:

Of heeft er iemand andere argumenten om mij niet voor een V11 te laten kiezen?

Vermits de zomer op zijn einde loopt, zal het pas volgend jaar ten vroegste zijn, dat er een eventuele aankoop inzit...maar  heb al iets gelezen van V12 maar die zou geen luchtvering hebben ???
Of heb ik dit verkeerd begrepen?

Benieuwd naar jullie reacties ...

De V12 is inderdaad vermoedelijk terug een kleiner (minder dan 18 inch) wiel zonder vering.

Wat mij betreft is er geen enkel argument om geen V11 te kiezen.  Als ik op dit moment een nieuw wiel zou toevoegen zou het gaan tussen de Veteran Sherman, Gotway MSP en Inmotion V11.

  • Sherman: omwille van de range, niet de snelheid. Die batterij is een droom. Wat de snelheid betreft lijkt me dit een wiel dat je heel snel (pun intended) een snelheidsduivel maakt omdat het zo goed uitgebalanceerd is dat je haast niet merkt dat je zo snel gaat.
  • MSP: voor mij de beste off-roader. Sterkste motor voor bergop, goede range, goede grip.
  • V11: Comfort, als je voor de nieuwe generatie met vering gaat dan wint deze het voor mij met de ogen dicht van de Kingsong S18, en de Gotway EX ziet er ook niet zo veelbelovend uit. Voor België helpt het ook dat hij iets beter tegen het water kan.

In ieder geval, wat je ook kiest, het zal een groot verschil zijn met je V8. ;) 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hey iedereen, goed om te zien dat er hier ook vlaamstalige Belgen zitten :)

Ik ben Michael van Monowheelshop, wij hebben met enkele mensen een whatsapp groepje (momenteel 25 leden) gestart om samen te kunnen praten over alles gerelateerd aan EUC en af te spreken voor rides.

Ikzelf ben van Wilrijk Antwerpen, hoe meer zielen hoe meer vreugd zeg ik altijd :)

De whatsapp groep is voor nederlandstalige riders om deze ook een soort platform te geven om met elkaar in contact te komen.

Dus wie will joinen dit is de uitnodigingslink: https://chat.whatsapp.com/CPFWjRPtARcJ7DfqWPJRwt

Als je joined stel jezelf even voor :)

Dit is geen spam groep, alsook niet gericht op commerce, enkel om likeminded mensen te ontmoeten en zo de hobby te vergroten.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 6 months later...

Hey! 

Ik zou graag ook deze hobby/manier van vervoeren willen oppikken binnekort. Echter zit ik wat te twijfelen met de regelgeving in België hieromtrent. 
Ik heb dus gelezen dat > 25km/u verboden is op de openbare weg. Is het dan toegelaten om:

een V11 te rijden die je via de software beperkt tot 25km/u? Echter deze limiet is geen hard-limit, ik heb gehoord dat als je TOCH door 'pushed' dat de v11 toch wel harder gaat dan het limiet. Is dit acceptabel bij de politie? Ik zie hier mensen zeggen dat je een groene kaart kan aanschaffen voor je EUC, wat zijn hier de voordelen van? Is het op een of andere manier mogelijk om toch de volledige snelheid van de EUC te kunnen benutten legaal? Dus dat ik legaal met bv de v11 50km/u+ kan rijden?

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Enforcerke said:

Hey! 

Ik zou graag ook deze hobby/manier van vervoeren willen oppikken binnekort. Echter zit ik wat te twijfelen met de regelgeving in België hieromtrent. 
Ik heb dus gelezen dat > 25km/u verboden is op de openbare weg. Is het dan toegelaten om:

een V11 te rijden die je via de software beperkt tot 25km/u? Echter deze limiet is geen hard-limit, ik heb gehoord dat als je TOCH door 'pushed' dat de v11 toch wel harder gaat dan het limiet. Is dit acceptabel bij de politie? Ik zie hier mensen zeggen dat je een groene kaart kan aanschaffen voor je EUC, wat zijn hier de voordelen van? Is het op een of andere manier mogelijk om toch de volledige snelheid van de EUC te kunnen benutten legaal? Dus dat ik legaal met bv de v11 50km/u+ kan rijden?

Hallo,

Ik had destijds een verwijzing gemaakt naar wat het juridisch kader is in BE, terug te vinden in de sheet met alle referenties aangevuld door de community.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1xgCTmNf7e2NzRWzMMsX19YQW9pGEMtPJM3KXfz19DZg/edit#gid=0

Kort komt het er op neer, dat de meesten niet toegelaten zijn op de openbare weg.
Maar de wet is ook niet een juist weergave, want mocht je de exacte limitering volgen (25 km max eigen aan het voertuig), dan ging je bij de eerste put a 25 km/h (en zelfcorrectie met noodzakelijke hogere snelheid) sowieso op je ...

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Meulebeest said:

Hallo,

Ik had destijds een verwijzing gemaakt naar wat het juridisch kader is in BE, terug te vinden in de sheet met alle referenties aangevuld door de community.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1xgCTmNf7e2NzRWzMMsX19YQW9pGEMtPJM3KXfz19DZg/edit#gid=0

Kort komt het er op neer, dat de meesten niet toegelaten zijn op de openbare weg.
Maar de wet is ook niet een juist weergave, want mocht je de exacte limitering volgen (25 km max eigen aan het voertuig), dan ging je bij de eerste put a 25 km/h (en zelfcorrectie met noodzakelijke hogere snelheid) sowieso op je ...

Hey Meulebeest, bedankt voor je antwoord! Dus an sich is het illegaal om hem te limiteren op 25 KM/u want technisch gezien kan hij wel harder als je "pushed", maar zou politie hier moeilijk om doen? Er zijn namelijk niet veel fatsoenlijke EUC's die echt niet harder kunnen dan 25km/u, dus ik neem aan dat als je je aan de 25km/u regel houdt dat de politie hier geen probleem om zou maken?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Enforcerke said:

Hey Meulebeest, bedankt voor je antwoord! Dus an sich is het illegaal om hem te limiteren op 25 KM/u want technisch gezien kan hij wel harder als je "pushed", maar zou politie hier moeilijk om doen? Er zijn namelijk niet veel fatsoenlijke EUC's die echt niet harder kunnen dan 25km/u, dus ik neem aan dat als je je aan de 25km/u regel houdt dat de politie hier geen probleem om zou maken?

Hallo, Je kan hem limiteren hoor (in Frankrijk is het robuster - de eigenaar kan de settings niet makkelijk wijzigen), dus als je soft speed limiting toepast moet het lukken. Het is ook nog iets te recent opdat de politie er moeilijk over doet. Gedraag je hoffelijk en correct is misschien regel nr 1 om problemen te vermijden.

Ikzelf heb nog een bijkomende verzekering bij AG voor mijn EUC's.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ik ben twee weken geleden tegen gehouden door de politie op mijn Veteran Sherman. 
Helaas was ik op dat moment net iets meer dan 25 km/u aan het rijden dus ;-)

Ze hebben hem gelukkig niet in beslag genomen en ik mocht uiteindelijk verder rijden, maar ik moest bewijzen dat het toestel legaal was, voldeed aan de geldende wetgeving, verzekering in orde was etc etc... 

Heb 2 dagen later mail gezonden met bewijs van verzekering (zit inbegrepen in familiale van Ethias), en de regels over 'voorbewegingstoestellen', dat die dus toegestaan zijn tot 25 km/uur zonder dat daar nummerplaat of wat dan ook voor nodig is. En dit samen met een technische fiche van de Sherman bij een verkoper uit de buurt die op zijn site max snelheid heeft staan van 25 km/uur dus. 

Ik kreeg geen reactie op die mail...

Maar kijk nu wel dubbel en dik uit om niet te snel te rijden!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hey @Steven Algoet , al reactie gehad op je verzonden mail ? Dat doet mij toch twijfelen of ik een V11 ga aanschaffen, want ik rij  sowieso ook op openbare wegen (fietspaden). Momenteel heb ik de pedalen van mijn V8 vervangen door een V10 pedalenset , wat een heel aangenaam gevoel geeft.
En @Enforcerke, al hersteld van je sleutelbeen breuk? Jij reed ook met een V8 toen je wiel je eraf gooide? Alleszins spoedig herstel gewenst en dat je weer snel op een wiel kan rijden !;)


 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...