Jump to content

Brussels, Belgium


Roue Libre

Recommended Posts

On ‎10‎/‎8‎/‎2018 at 7:22 AM, Dancer said:

Ik heb mijn verzekering bij KBC verzekeringen, met groene kaart. Prijs: 57 €/jaar.

Verleden jaar heb ik een schadegeval gehad (deuk in deur van geparkeerde auto). KBC heeft alles afgehandeld en de schade volledig betaald.

 

welk kantoor van kbc het mijne in deurne wil dit niet doen

Link to comment
Share on other sites

On 10/8/2018 at 7:22 AM, Dancer said:

Ik heb mijn verzekering bij KBC verzekeringen, met groene kaart. Prijs: 57 €/jaar.

Verleden jaar heb ik een schadegeval gehad (deuk in deur van geparkeerde auto). KBC heeft alles afgehandeld en de schade volledig betaald.

 

Had dit niet gezien, maar dat is wel netjes!

Link to comment
Share on other sites

On 6/22/2019 at 8:13 PM, Gizmoduck said:


Hello Myhailo.
Ik would certainly like to try it out.
I travel mostly between Gent and Oudenaarde, so if you go in that direction we can meet closer, otherwise I can come to Aalst.

En al nieuw wiel gekocht nu?

Ik kom soms iemand tegen in Gent aan het station, passeert ook het UZ. En volgens mij zwarte inmotion. Ben jij dat?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 8/4/2019 at 10:06 AM, Steven Algoet said:

En al nieuw wiel gekocht nu?

Ik kom soms iemand tegen in Gent aan het station, passeert ook het UZ. En volgens mij zwarte inmotion. Ben jij dat?

Z10 is 3 tal wk geleden besteld, ik verwacht hem één dezer dagen.
Toevallig vandaag ook gezien dat AG insurance familiale monowheels tot 45 km/h dekken voor schade aan derden.
https://www.aginsurance.be/Retail/nl/gezin/gezin/Paginas/familiale-verzekering.aspx#2

Zou kunnen dat ik dat ben. Ik passer veel aan de Ledeganck, Sterre, St Pieters station, ...
Je kan mij herkennen aan de beschermhoes rond het wiel, en mijn fietshelmke van den Decathlon (voorlopig), en nu ook elleboog en kniebeschermers :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ik ben ook akkoord, alleen in mijn tuin op en af naar vanachter houd ik die achterwege

maar in principe altijd een motorbroek met memory foam padding in en altijd een full face helmen van Bell (die zit beter dan alle andere dure helmen soit ik ben er heel tevreden over, mijn vrouw trouwens ook)  , en ik draag ook een jas met schouder en elleboog protectie.. je ziet niet dat het een motorjas is.. tegenwoordig heb je daar voldoende keuze in..

ciao CL

Link to comment
Share on other sites

Ik gebruik geen polsbeschermers meer tenzij om aan lage snelheid de debiel uit te hangen :D 

Als het sneller moet gaan gebruik ik Knox handschoenen met polssliders. Aan 30+km/h vallen met enkel polsbescherming, gezellig om je vingers open te schrapen op het asfalt.

 

Ik heb me trouwens een setje van die handschoenen met ingebouwde polsbescherming gekocht. Ben benieuwd hoe ze gaan zijn.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Cumulus Libre said:

toevallig een link van de handschoenen IR_fuel?

ik heb de volgende, ben ik content van... maar is bel bulky

https://demonsnow.com/store/index.php?route=product/product&product_id=337

https://www.gyroriderz.com/

Die polsbeschermers heb ik hier ook liggen. Die helpen niet echt om je vingers te beschermen natuurlijk.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 8/24/2019 at 9:43 PM, ir_fuel said:
On 8/24/2019 at 8:27 PM, Cumulus Libre said:

toevallig een link van de handschoenen IR_fuel?

ik heb de volgende, ben ik content van... maar is bel bulky

https://demonsnow.com/store/index.php?route=product/product&product_id=337

https://www.gyroriderz.com/

Die polsbeschermers heb ik hier ook liggen. Die helpen niet echt om je vingers te beschermen natuurlijk.

Ik vond de link die je doorstuurde interessant en was er al over aan het nadenken om ze aan te kopen, tot ik bedacht dat ik ook motorhandschoenen heb waar ik heel tevreden van ben als ik ga rijden met de motor, dus eens geprobeerd als ik die samen met mijn flexmeeters aan kan doen.. match made in heaven ;) zeker aangezien die flexmeeters ook buigzaam zijn en dus een deel van de impact absorberen in vergelijking met stijvere veel andere wrist guards..

Leuke is dat die handschoenen van Richa ook lucht naar binnen laten, zodat je handen ook kunnen afkoelen...

ciao 

CL

20190907_114910.thumb.jpg.cb8b69d562313b16b791d64cd54fe96e.jpg

https://www.xlmoto.be/handschoenen-richa-blast-zwart?gclsrc=aw.ds&&gclid=Cj0KCQjwqs3rBRCdARIsADe1pfRvZP-qGgx6Z7yHfo4_VU36HTqU853Dw8CdJNUWD18DchN_-b_ONDcaAvUZEALw_wcB

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

On 8/14/2019 at 9:34 AM, Slashebeest said:

En geen polsbeschermers ?

Als ik "zonder" mijn bescherming rij, dan heb ik die toch altijd aan, alsook mijn helm.

Ja polsbeschermers doe ik als eerste aan, ook als ik de elleboog of knie niet draag. Tis ook het kleinste om mee te nemen en minste werk om aan te doen.
Ondertussen heb ik een jet helm (LS2 twister) met spiegel op een stokske (Zefal Z Eye).
Voor de Z10 heb ik nog een full face gekocht.
De Z10 is al weken in bestelling, en wordt hopelijk maandag geleverd.

Link to comment
Share on other sites

On 9/7/2019 at 12:01 PM, Cumulus Libre said:

Ik vond de link die je doorstuurde interessant en was er al over aan het nadenken om ze aan te kopen, tot ik bedacht dat ik ook motorhandschoenen heb waar ik heel tevreden van ben als ik ga rijden met de motor, dus eens geprobeerd als ik die samen met mijn flexmeeters aan kan doen.. match made in heaven ;) zeker aangezien die flexmeeters ook buigzaam zijn en dus een deel van de impact absorberen in vergelijking met stijvere veel andere wrist guards..

Leuke is dat die handschoenen van Richa ook lucht naar binnen laten, zodat je handen ook kunnen afkoelen...

ciao 

CL

20190907_114910.thumb.jpg.cb8b69d562313b16b791d64cd54fe96e.jpg

 

 

 

Ja dat werkt ook, maar meer werk om aan en uit te doen natuurlijk.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb sinds een paar weken een Z10 en gebruik hem regelmatig om mee naar het werk te rijden (23km enkele rit) en plezierritjes (ondertussen al meer dan 600km op de teller) . Is hier iemand in de buurt van Keerbergen of Zaventem (of daartussen), kwestie van eens samen te kunnen rijden

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Slashebeest said:

In brussel waren er deze zomer enkele ritten.

Volgend weekend is het autoloze zondag en dan doen de belgium wheelers een toer doorheen brussel, je kan ze vinden op facebook.

 

So... Weekend on 21/22 Sept. (22  carfree Brux.)👍😎

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Z10 is gearriveerd (vorige vrijdag). Het is zeker een leercurve.
Terug op de V8 gaan staan voelt alsof je een stukje karton tussen je voeten hebt :)
Vandaag eerste tiltback gevoeld. Soms wel last van 'wobble', dat moet ik nog wat onder de knie krijgen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, Tazarinho said:

Ik denk er over om de KS 16X te kopen. Hoe zit het echter met de verzekering in België? Want hij gaat sneller dan 45 km/h

Iemand ervaring mee? Wat gebruik jij bijvoorbeeld,  @ir_fuel

Interessante vraag - ik ben zelf aan het twijfelen naar de overstap naar ofwel een KS16X of een Nikola+.

Verzekering : minstens BA verplicht, voor iedere EUC die sneller gaat dan 25kmh trouwens.

Wat ik me echter afvraag is in welke mate de inschrijving bij DIV verplicht is (nummerplaat).  Ik heb nog niemand zien rijden met een nummerplaat (itt in NL).

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, Kristof Willen said:

Verzekering : minstens BA verplicht, voor iedere EUC die sneller gaat dan 25kmh trouwens.

Ja inderdaad, maar ik dacht vanaf 45 km/h ook verplicht registreren en extra verzekering in dezelfde lijn als een Speed-Pedelec

Edited by Tazarinho
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...