Jump to content

Sweden, Gothenburg (west coast): Heja Sverige


Unventor

Recommended Posts

So I thought we might be so many by now in Gothenburg region that we can have a local thred. So I guess writing in English or Swedish goes fine within forum rules.

Link to comment
Share on other sites

So here goes first question do any of you know someone with a Kingsong wheels in Gothenburg area or southen part of Sweden? 

Reason I am asking is I am hard considering to order a KS18L once next pre-order batch becomes available. But pedals is something I have not seen much feedback about. Other contenders is V10f...before it had top place but not so much anymore. The latest review or opinion vids about Z10 makes a move up my list.

So what am I looking for? A cruising wheel and maybe some off-road option later down the road. I am not looking for top speeds other than 40 ish kph so I dont get passed by ebikes going downhill.

My current wheel is Inmotion V8. So far I seem to get most spot on tags on my wishlist by KS18L...I just like to see similar orders in real life.

@Scatcat and @fbhb do know any you can point to this tired?

-------------

Note: @Henrik Olsen how do you feel about if I drove to CPH area for a meet-up? Since you have a unit I am looking for..I will not ask to ride it, could not bare to risk scratching it.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Unventor said:

So here goes first question do any of you know someone with a Kingsong wheels in Gothenburg area or southen part of Sweden? 

Reason I am asking is I am hard considering to order a KS18L once next pre-order batch becomes available. But pedals is something I have not seen much feedback about. Other contenders is V10f...before it had top place but not so much anymore. The latest review or opinion vids about Z10 makes a move up my list.

So what am I looking for? A cruising wheel and maybe some off-road option later down the road. I am not looking for top speeds other than 40 ish kph so I dont get passed by ebikes going downhill.

My current wheel is Inmotion V8. So far I seem to get most spot on tags on my wishlist by KS18L...I just like to see similar orders in real life.

@Scatcat and @fbhb do know any you can point to this tired?

-------------

Note: @Henrik Olsen how do you feel about if I drove to CPH area for a meet-up? Since you have a unit I am looking for..I will not ask to ride it, could not bare to risk scratching it.

11

That could be fun, we have regular meet up's in Denmark through our Danish EUC Group. Come an ride with us

https://www.facebook.com/groups/EUC.Danmark/

Plenty of opportunities to try different wheels incl. KS18L. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Henrik Olsen said:

That could be fun, we have regular meet up's in Denmark through our Danish EUC Group. Come an ride with us

https://www.facebook.com/groups/EUC.Danmark/

Plenty of opportunities to try different wheels incl. KS18L. 

 

 

Only one problem...due to my work I don't use FB.

Link to comment
Share on other sites

Är det någon som är sugen på att åka lite idag, söndag den 1:a juli i GBG? Jag har kollat på min WheelLog och jag kommer 3.5 mil i Göteborgs upp- och nedförsbackar i 25-30kmh på en laddning.

Edited by Yffisch
Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, Yffisch said:

Är det någon som är sugen på att åka lite idag, söndag den 1:a juli i GBG? Jag har kollat på min WheelLog och jag kommer 3.5 mil i Göteborgs upp- och nedförsbackar i 25-30kmh på en laddning.

Jag trot inte jag når lika långt med min Inmotion v8. Jag har aldrig kört längre än 12 km för jag har haft paus pga min reumatism får jag värk i min vänstra fot och knä.

Jag kör typiskt ca 20-25kmt dels klara V8 inte mer och dels för att hinna att inte åka i pott holes.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Yffisch said:

Lol, vad var det för fel på min tråd? :P 

 

Ahh sorry. Jag hade inte sett dem.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hi @Espen R

I am not that familiar with Gothenburg area but that just makes so much more interesting. Despite living here for 12 years I have not really been places where I didn't have a specific reason to go (by car) that is why I enjoy exploring trails with the wheel as I can go places the car can't take me. I live in the southern part but like I said should you get to our region don't be a stranger 😁 we are a few riding and on this forum, but I have not seen any lately as people are busy with their lifes. But I have a simply office job 8-16.30 weekdays only so it, and no wife to tell me what to do so I am flexible to meet ups most of the time. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, Unventor said:

Hi @Espen R

I am not that familiar with Gothenburg area but that just makes so much more interesting. Despite living here for 12 years I have not really been places where I didn't have a specific reason to go (by car) that is why I enjoy exploring trails with the wheel as I can go places the car can't take me. I live in the southern part but like I said should you get to our region don't be a stranger 😁 we are a few riding and on this forum, but I have not seen any lately as people are busy with their lifes. But I have a simply office job 8-16.30 weekdays only so it, and no wife to tell me what to do so I am flexible to meet ups most of the time. 

Gillar egentligen inte att skriva på svenska, även om jag har bott i Sverige i 20 år, så tycker jag det är svårt. Jag skriver mycket på norsk och engelska, så svensk känns lite klantig när det är så lika norsk. Är det okej för er i denna tråden om jag skriver på norsk eller engelska? Ni kan svara på svensk.

So, you do most of your riding in the city? No off-road trails at all? I like city riding, but I don’t think I would be happy if I couldn’t ride trails. Here in Årjäng there is a cross country ski track which I quite fun and there are some fun trails in the forest, but mostly there are lumber gravel roads that aren’t that fun to ride. We have Glaskogen nature reserve about 20 km north of us, but I haven’t explored that too much yet. I’ll let you know if I’m close to Göteborg and if you are in these parts let me know.

Link to comment
Share on other sites

Yep, jag är dansk så att skriva på svenska är lite knepigt för mig. 90% av min åkning är commuting, till jobbet/shoppingm/hem. Sen åker jag då och då till Ikea på fika på helgen. 

Jag har dock åkt lite trails och det är jätte kul. Som då jag en av de första gången jag åkte på min KS18L på trails.

 

Men jag har inte filmat så mycket sen des. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

48 minutes ago, Unventor said:

Yep, jag är dansk så att skriva på svenska är lite knepigt för mig. 90% av min åkning är commuting, till jobbet/shoppingm/hem. Sen åker jag då och då till Ikea på fika på helgen. 

Jag har dock åkt lite trails och det är jätte kul. Som då jag en av de första gången jag åkte på min KS18L på trails.

 

Men jag har inte filmat så mycket sen des. 

Er du dansk så forstår du sikkert norsk skriftlig ganske greit? Sett den videoen av deg før. Jeg kjører nok i litt røffere trails enn det der, her finnes det ingen slike luksus tur-stier, men jeg skulle ønske det var det for det er jo morsomt å kjøre i litt mer avslappende terreng også. Her er det ski løyper belagt med bark, som er mer krevende men veldig morsomt å kjøre på, eller så er det smale skogsstier med mye røtter og stein, også veldig krevende og morsomt! Har en litt bredere sti opp til et vann, som det er masse steiner i, der det er veldig vanskelig å finne en vei mellom steinene. Sykt gøy!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jo det går fint at læse norsk. Jeg er opvokset i Frederikshavn så havde forbindelse til både Sverige og Norge. 😀

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Om någon sitter på extra allen grub screws för Gotways pedaler, så hojta till. Samma sak om ni vet var man får tag på motsvarande här i Sverige.

Ännu bättre om någon dessutom har en extra vänsterpedal i reserv.

Jag har en skruv i vänsterpedalen som sitter som fastsvetsad och dessutom är trasig. Den håller pinnen på plats, men jag kan inte byta till sommardäck :(

Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, Scatcat said:

Om någon sitter på extra allen grub screws för Gotways pedaler, så hojta till. Samma sak om ni vet var man får tag på motsvarande här i Sverige.

Ännu bättre om någon dessutom har en extra vänsterpedal i reserv.

Jag har en skruv i vänsterpedalen som sitter som fastsvetsad och dessutom är trasig. Den håller pinnen på plats, men jag kan inte byta till sommardäck :(

Men du skal jo ha Inmotions nya V12 med suspension...

De kommer att frigivna mera detaljer i veckan. 😁 Liam bekräftade just idag att den kommer att kunna åka 50kmh. 

Gjort för offroad och långdistans. 

Edited by Unventor
Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Unventor said:

Men du skal jo ha Inmotions nya V12 med suspension...

De kommer att frigivna mera detaljer i veckan. 😁 Liam bekräftade just idag att den kommer att kunna åka 50kmh. 

Gjort för offroad och långdistans. 

Jättespännande, men jag skulle likväl gärna vilja kunna byta däck på min MSX utan att koppla loss allt från moderkortet... :D 

La en order på AliX...

Edited by Scatcat
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...