Boogieman Posted July 31, 2018 Share Posted July 31, 2018 Updated 2019-08 Ok Skåningar och Däner, jag är inte ensam i Syd med EUC och inte du heller, I know now Vi är nu 8 aktiva medlemmar i discord gruppen nedan och planerar group rides. Installera discord från play store / app store och klicka på invite länken nedan för att gå med. https://discord.gg/xyVM55W I gruppen är det två trådar, group-rides och chit-chat för respektive syfte :-) Bonus: Hela detta forumet har också sin egen discord server, separat från ovan såklart. End update It's a lot of fun to solo, but even more so to meet up and ride in groups,thus the post. I live in the city of Malmö, Close to Värnhem/Rörsjöstaden. Often go on night rides to Ribban and beyond. Best trip day time so far is bokskogen, those tracks are hilarious to the point of exctacy (or if you prefer slow - smooth and calm to the point of full relaxation) Anyway, if there are more peeps, chime in and..Lets meet up Tell about your best ride stretch and lets try it. I made a discord server to be able to plan rides or just ride spontaneous - just join https://discord.gg/xyVM55W Cheers Boogie (1020WhTesla) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer Posted August 1, 2018 Share Posted August 1, 2018 Hej. Nä, du är inte ensam. Jag bor vid Katrinelund så vi är nästan grannar. Jag kör mest fram o tillbaka till jobb (Arlöv) . Det hade varit kul att träffas och köra en sväng ihop. //Christer Link to comment Share on other sites More sharing options...
MadInMad Posted April 1, 2019 Share Posted April 1, 2019 OK alla Skåningar, andra Sydsvenskar, Danskar med flera. Lördag 6 April blir det en Groupride med start från Center Syds (stort Köpcentrum www.centersyd.se) parkering, samling utanför Burger King kl 11:30. Vi hoppas på fint väder och planerad tur är blandat asfalt och grusvägar, Löddeköpinge - > Barsebäck - > Barsebäcks hamn -> Vikhög -> Löddeköpinge. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boogieman Posted May 28, 2019 Author Share Posted May 28, 2019 Har vintervilat från forumet, men kul att se två pers so far. Har satt upp en server på nedan länk, är lättare att planera group rides där tänker jag. Bara att joina https://discord.gg/xyVM55W Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unventor Posted May 28, 2019 Share Posted May 28, 2019 Dohhh jag missat tyvärr group ride. Kanske jag får starta bilen nästa gång. Fast jag har en liten distans från Mölndal/Göteborg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boogieman Posted June 2, 2019 Author Share Posted June 2, 2019 On 8/1/2018 at 11:27 AM, Christer said: Hej. Nä, du är inte ensam. Jag bor vid Katrinelund så vi är nästan grannar. Jag kör mest fram o tillbaka till jobb (Arlöv) . Det hade varit kul att träffas och köra en sväng ihop. //Christer Hooka up på discoord enl ovan. Hoppas vi kan nå 10pers iaf :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boogieman Posted June 2, 2019 Author Share Posted June 2, 2019 On 5/28/2019 at 7:35 PM, Unventor said: Dohhh jag missat tyvärr group ride. Kanske jag får starta bilen nästa gång. Fast jag har en liten distans från Mölndal/Göteborg. Tycker vi kan joina varannan. Götet har vad jag vet fler EUC riders. Tänker att tåget mellan oss är rätt smidigt. Så kan man ta en pils eller x och ändå rulla :-) självklart måste vi spika events, så discoord e nog en bra kanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miche Posted July 4, 2019 Share Posted July 4, 2019 Snart en till Skåning! Har beställt en KS16s 👌🏻 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unventor Posted July 8, 2019 Share Posted July 8, 2019 Om ni har andre input får ni gärna höjda till Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boogieman Posted July 10, 2019 Author Share Posted July 10, 2019 On 7/9/2019 at 12:17 AM, Unventor said: Om ni har andre input får ni gärna höjda till Lade ett inlägg, blev rätt långt :-) men tyvärr är det på tapeten pga dessa rackarns hyrskotrarna och en dödsolycka (som om det inte sker olyckor med cykel) som pressen inte var sen att gnälla över. Ju mindre de behöver bry sig, ju längre kan vi få njuta ifred ;-) men är på tapeten med EU-regler som verkar bli rätt tråkiga Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boogieman Posted August 10, 2019 Author Share Posted August 10, 2019 On 8/1/2018 at 11:27 AM, Christer said: Hej. Nä, du är inte ensam. Jag bor vid Katrinelund så vi är nästan grannar. Jag kör mest fram o tillbaka till jobb (Arlöv) . Det hade varit kul att träffas och köra en sväng ihop. //Christer Joina discord gruppen https://discord.gg/xyVM55W Vi är en växande grupp nu som planerar "rull-utflykter" eller spontanrull. Men Malmö är underrepresenterat :-) De flesta bor 1-2 mil bort så inga problem att mötas upp på kort notis. senast så blev det en bil tillsammans till bokskogen för en lång och emellanåt väldigt utmanande (svettig) runda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boogieman Posted August 10, 2019 Author Share Posted August 10, 2019 On 5/28/2019 at 7:35 PM, Unventor said: Dohhh jag missat tyvärr group ride. Kanske jag får starta bilen nästa gång. Fast jag har en liten distans från Mölndal/Göteborg. Gå med i discord gruppen. Det går garamterat att planera ihop något nu i semestertider. Inte tvunget att rulla längst söderut heller, finns massa fina områden runt åsen enligt utsago som jag aldrig besökt per EUC. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.