Jump to content

Göteborg med omnejd, Sweden


Yffisch

Recommended Posts

Blir man inte uttråkad av att gneta på en landsväg i flera mil funkar det säkert. Men för min del är det skoj att åka så länge det händer nåt. Städer är nog det enda som lockar. Men det är en grym frihet att inte känna nån direkt begränsning i batteriet utan mer hur länge jag är intresserad av att åka. Kommer skaffa en snabbladdare till sommaren så om man vill ut på riktiga långturer så kan man ladda när man stannar för mat. Och du hade nog kommit 10-20km längre än mej på en laddning.

Link to comment
Share on other sites

On 2/12/2019 at 9:24 AM, Scatcat said:

@Yffisch Vill du åka så långt, så kanske det är en 2400Wh Monster du letar efter? :) 

Mjo, kanske det. Men jag har bestämt mig för att köpa en MCM5 inom 1-2 månader så ett Monster eller dylikt får bli mitt 3:e hjul i så fall :)

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Yffisch said:

Mjo, kanske det. Men jag har bestämt mig för att köpa en MCM5 inom 1-2 månader så ett Monster eller dylikt får bli mitt 3:e hjul i så fall :)

Har du kollat www.e-wheels.no ? De har inte MCM5 men...kanske KS18L var något, de har en hyfsad billig pris.

Plus de holder till i Drammen. Så det gå att åka till dom i bil. Jag kanske åker dit någon gång på våren. 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Yffisch said:

Mjo, kanske det. Men jag har bestämt mig för att köpa en MCM5 inom 1-2 månader så ett Monster eller dylikt får bli mitt 3:e hjul i så fall :)

Ser ut att kunna bli smutsiga kläder med MCM5 om man inte lyckas bygga på nån egen mudflap. Jag hade hellre gått för en KS16S. Samma vikt, lite större hjul, lite större batteri, bättre design och mjukvara. Och bara aningen högre pris.

Link to comment
Share on other sites

@Jens Ronnedal Men på SpeedyFeet kör de ju tydligen så extremt man bara kan medan de testar sina hjul! Hade säkert blivit lika smutsig av mitt nuvarande hjul :P

@Unventor Nä jag visste inte om den sidan. Det är ju smidigt att ha någonting i närheten av Sverige i alla fall :) Men jag vet inte, jag har läst så mycket om MCM5:an nu och jag har verkligen fått ett sug för den nu. Tänkte köpa den på AliExpress där jag köpte mitt nuvarande hjul, för då kommer man undan rätt billigt.
https://www.aliexpress.com/store/product/Gotway-MCM5-Electric-wheelbarrow-single-wheel-scooter-Electric-unicycle-1500W-motor-battery-650WH-Hidden-handle-bar/1908673_32852802800.html?spm=2114.12010608.0.0.402f1e41wXgxP6

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Yffisch said:

@Jens Ronnedal Men på SpeedyFeet kör de ju tydligen så extremt man bara kan medan de testar sina hjul! Hade säkert blivit lika smutsig av mitt nuvarande hjul :P

@Unventor Nä jag visste inte om den sidan. Det är ju smidigt att ha någonting i närheten av Sverige i alla fall :) Men jag vet inte, jag har läst så mycket om MCM5:an nu och jag har verkligen fått ett sug för den nu. Tänkte köpa den på AliExpress där jag köpte mitt nuvarande hjul, för då kommer man undan rätt billigt.
https://www.aliexpress.com/store/product/Gotway-MCM5-Electric-wheelbarrow-single-wheel-scooter-Electric-unicycle-1500W-motor-battery-650WH-Hidden-handle-bar/1908673_32852802800.html?spm=2114.12010608.0.0.402f1e41wXgxP6

Priset skiljer väldigt lite mellan Speedy Feet och Aliexpress som du länkade till om man även där väljer 800WH modellen. Så jag hade hellre beställt från Speedy Feet.

Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, Jens Ronnedal said:

Priset skiljer väldigt lite mellan Speedy Feet och Aliexpress som du länkade till om man även där väljer 800WH modellen. Så jag hade hellre beställt från Speedy Feet.

Nja, på AliExpress kostar den 11.500SEK. På Speedyfeet kostar den 1260 GBP vilket blir 15.300SEK ungefär. Det är rätt stor skillnad :)

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Yffisch said:

Nja, på AliExpress kostar den 11.500SEK. På Speedyfeet kostar den 1260 GBP vilket blir 15.300SEK ungefär. Det är rätt stor skillnad :)

Ok inte mina penga, men är du säker på där inte tillkommer tull på ali priset?

Jag köpte ett neopren cover till min KS18L från New Zealand. Fick idag tull brev 385sek, plus inköp på ca 1300sek.

1 hour ago, Jens Ronnedal said:

Marginell skillnad. ;)

1st service så är det kanske billigere men nästen säkert lättare med Speedyfeet.

Link to comment
Share on other sites

Så är det dags igen @Scatcat att montera i spik i hjulet. Annars kommer det börjar snöa på västkusten och det vill vi inte ha i dagsläget.

Någon sugen på att åka och träffas i helgen när @Scatcat har fixat vädret för os. @Yffisch, @Jens Ronnedal och såklar andra som åkar EUC på västkusten 😎

Link to comment
Share on other sites

När jag köpte mitt hjul som jag har nu från AliExpress så tillkom inga extra kostnader alls. Så om det tillkommer något denna gång så kan jag ju låtsas att jag betalde det på första hjulet och ta priset/2 :P
Enda nackdelen är att man är sjukt orolig om man ska få någonting över huvud taget. Men nu när jag redan beställt därifrån en gång så är jag mer lugn denna gång och räknar med cirkus 45 dagars leveranstid från köp. Men det kan gå mycket snabbare också, hehe.

Kan tyvärr inte denna helgen då jag reser bort till min sommarstuga :/

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Unventor said:

Så är det dags igen @Scatcat att montera i spik i hjulet. Annars kommer det börjar snöa på västkusten och det vill vi inte ha i dagsläget.

Någon sugen på att åka och träffas i helgen när @Scatcat har fixat vädret för os. @Yffisch, @Jens Ronnedal och såklar andra som åkar EUC på västkusten 😎

Det ser ut som vi slipper både snö och minusgrader i tiodagarsrapporten. Nu får det vara nog med dubb för i år (hoppas jag). Om något skulle jag vilja byta till det vanliga däcket igen, så att jag får den där känslan av att man nästan måste hålla emot för att MSXen inte skall acca självmant...

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Yffisch said:

När jag köpte mitt hjul som jag har nu från AliExpress så tillkom inga extra kostnader alls. Så om det tillkommer något denna gång så kan jag ju låtsas att jag betalde det på första hjulet och ta priset/2 :P
Enda nackdelen är att man är sjukt orolig om man ska få någonting över huvud taget. Men nu när jag redan beställt därifrån en gång så är jag mer lugn denna gång och räknar med cirkus 45 dagars leveranstid från köp. Men det kan gå mycket snabbare också, hehe.

Kan tyvärr inte denna helgen då jag reser bort till min sommarstuga :/

Jag har åkt på någon jobbig infektion med huvudvärken från helvetet och känningar i bihålorna, så jag vågar inte hoppas på att vara frisk till helgen.

Annars hade det varit väldigt roligt.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag beställt min MCM5 från AliExpress! Det känns lite copy paste av förra året för ungefär samma tid förra året köpte jag mitt MCM4 och jag var lika taggad och spänd då. Men det lär väl ta lite mer än en månad innan jag har mitt paket, men det får gå :)

Link to comment
Share on other sites

Mitt hjul vänter på nye trolley stems. De är på väg från Polen. De tar en sväng via Frankrike då Fedex tycker det är bra...

Sen har jag ett cover på väg från Nye Zealand vänter enbart på att Tullverket och Postnord kan bli eniga om har ett parket som jag har betalt tull på sen 20/2.

Sen ber om ursäkt det blev lite fel med pumpen @Jens Ronnedal men jag blev lite tröt på att kolla efter ingen hade den stem spare part jag behövde. Och jag behöver en lösning när jag skal åka till Danmark d.28 april på hjulet.

Jag är vel 80% klar på att beställa en KS18XL också... vi får se nästa vecka när vi får mer info om KS16X. 

Var lite sugen på Z10 intill jag såg hur folk har haft problem och Jasons kommentar på varfor han inte sälger dom mera. Jag har testat min kollegas Z10 lite. En klar annorlunda känslan i åkstil kändes rätt rolig.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det börjar så småningom att bliva vår. Om väderprognosen för lördag holder så kan det kanske bliv en hyfsad dag att träffas om någon har lyst på det. 

Om är namn inte är med på listan så höjda till. Dissa är dom jag har träffat förut.

@Scatcat @Jens Ronnedal @Yffisch 

Jag sätter igång med att full lada hjulet nu.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 3/29/2019 at 8:56 PM, Yffisch said:

Åkte en sväng idag med @Jens Ronnedal och @Unventor. Det var en trevlig tur. Tyvärr blev det en liten olycka framåt slutet p.g.a en longboard-kille som skulle köra slalom på en trång cykelväg vilket skapade en olycka. Gick det bra? Var det allvarligt?

20190329_171324.jpg

Axeln är ut av led. 6 personer kunne inte drag den på plats.

Edited by Unventor
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...