Jump to content

Finnish riders - Suomalaiset ajajat


dside

Recommended Posts

8 minutes ago, Paul K said:

Kyllä pystyy, taitaa olla kolmas vuosi nyt. Jos on pakko lähteä sateeseen olen laittanut ostos kassin pyörän päälle.

 

Akkuhan mulla kyllä on huonossa kunnossa, ei sillä huvikseen viitti enää ajella.

Minkäverran on ajettu, että akku alkaa olla loppusuoraalla? Onko kysessä KS-16S?

Edited by Wolverine
Lisätty pyörän nimi
Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, UniVehje said:

Mitä, jos vaan ostaisit V10F:n Liettuasta hintaan 1150€, sisältäen verot ja postit. Virallinen jälleenmyyjä ja takuu toimii. Saat viikossa. Siihen mukaan suojakuori 50€. Pääset suoraan ajamaan kunnollisella pyörällä ja ei tartte tuhlata rahaa huonoon. Laita ne mieluummin mukaviin suojiin. 

Kannatan tämä idea.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Paul K said:

Jos on pakko lähteä sateeseen olen laittanut ostos kassin pyörän päälle.

 

Halpa ja toimiva ratkaisu. Mulla on reissuilla mukana repun tai rinkan sadesuoja, joka pysyy kuminauhalla. Sopivan kokoisena pysyy oikein hyvin pyörän päällä. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, esaj said:

Suurin osa eri litium-kemioista (ainakin isoilta valmistajilta) luvataan kestävän luokkaa 300-500 "tyhjäksi-täyteen" -lataussykliä ...

Tiukkaa asiaa @esaj:ltä, kuten aina!

Netistä Li-ion -ohjeita lukiessa täytyy tosiaan muistaa että toi tasapainotus on ykspyörille melko uniikki tekniikka ja tarve. Siksi ohjeita ei aina voi soveltaa suoraan, kuten moni pelkästääön 80%:iin lataaja on karvaasti oppinut.

Tuo balansointivirta on parhaimmillaankin niin pieni että isoja heittoja sillä ei korjata. Mun 16S:lle ei riittäny balansointi joka 10. lataus, joten se heitti yhden akkukennoryhmän nollaan jo 4000km:n kohdalla. Toisen puolen akussa 8000km:n kohdalla. Sittemmin varapyöräksi alennettuna taas on balanssi niin huono ettei normi balansointilataus enää riitä.

MSX:n kanssa päätin balansoida käytännössä joka kerta, mutta pidemmät säilytykset teen kans puolessa kapasiteetissa. 2v ja 13000+ km, ja vaikea sanoa onko range vielä lyhentynyt, kun tuppaa nykyään tuo ajotyyli olla aggressiivisempi ja nopeudet korkeampia. Mutta Charge Doctor kertoo syöttävänsä saman verran wattitunteja kuin uutenakin, eli aika hyvällä mallilla on.

Yhteenvetona, kunhan pyörä ei viikkoja odottele täytenä tai tyhjänä, vaikuttaa että akkujen elinikää optimoimalla saattaa tehdä helpommin hallaa kuin hyvää.

Eli kovaa ajoa vain, latailkaa kun tarvii. ;)

Edited by mrelwood
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, UniVehje said:

Halpa ja toimiva ratkaisu. Mulla on reissuilla mukana repun tai rinkan sadesuoja, joka pysyy kuminauhalla. Sopivan kokoisena pysyy oikein hyvin pyörän päällä.

Itse käytän tätä metodia myös. Ostoskassia käytettäessä kannattaa katsoa ettei peitä rengasta. Laitoin tollaisen kovan kestokassin ilman kantokahvoja tohon päälle kiirressä ja perillä pyörä oliki sitten aikas kamalas kunnossa.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, mrelwood said:

tasapainotus on ykspyörille melko uniikki tekniikka ja tarve.

Tästä tulikin mieleeni kysellä tiedättekö tarviiko balanssoinin olla hiukan pidempi jos useampi akkupaketti liitettynä BMS:sään. Itselläni niitä on kolme ja lataan lähes aina täyteen ennen ajoon lähtöä ja balanssointia harrastan aika tiuhaan. Olen päättänyt hyväksyä kapasiteetin laskun, mutta akku vikaa en haluaisi. Muutama näistä jo palanut, mutta onneksi eri kennoilla.

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, esaj said:

Suurin osa eri litium-kemioista (ainakin isoilta valmistajilta) luvataan kestävän luokkaa 300-500 "tyhjäksi-täyteen" -lataussykliä, minkä jälkeen kapasiteettia luvataan olevan vielä n. 80% nimellisestä, sitten alkaa laskea nopeammin, mutta akkujen elinikään vaikuttaa muutkin tekijät. Usein akkua ladataan ennen kuin se on tyhjä, eikä välttämättä aina ladata ihan 100% täyteen, joten yksi sykli käytännössä saattaa tarkoittaa esim. kahta kertaa purkamista 50% ja sieltä täyteen lataamista (eli sama Wh-määrä kuin purettaisiin kerralla kokonaan tyhjäksi ja ladattaisiin takaisin ihan täyteen). Käytettyjen pyörien kohdalla akku on usein saatettu pilata säilyttämällä sitä väärin, jos pyörä on ollut pitkään käyttämättönä. Kilometrimäärä ei sinänsä vielä kerro, toki se antaa jotain osviittaa, mutta esim. 1500Wh akulle tulee vähemmän "syklejä" samalla matkalla kuin 840Wh akulle, toki pitää ottaa myös huomioon että eri painoiset kuskit ja eritehoiset pyörät käyttävät eri määrän kapasiteettia per km. Ajotapa ja vastatuulikin vaikuttaa.

Pahimmat asiat mitä litium akuille normikäytössä voi tehdä on lähinnä "tyhjänä" säilyttäminen pitkiä aikoja (luokkaa 3V per kenno kun laittaa säilytykseen, tappaa koko akun kun jännite hiljalleen alenee ja ainakin kapasiteetti laskee roimasti pysyvästi, ylipurkautunut litium muodostaa ennen pitkää sisäisen oikkarin jonka jälkeen se on entinen) ja täytenä säilyttäminen (rasittaa kennoja ja aiheuttaa pysyvää kapasiteetin menetystä, sitä pahemmin mitä korkeampi lämpötila). Avopuoliso jätti pari vuotta käytetyn läppärin joskus varmaan vajaaksi vuodeksi hyllyyn akku tyhjänä, entinenhän se oli kun seuraavan kerran koitti käynnistää, useampi kenno oli 0V mitatessa. 700€ läppäriin olisi tainnut maksaa 250€ uusi akku, jäi hankkimatta, akku supermarkettiin kierrätykseen ja käyttää nyt sitten laturi kiinni aina  ;)  Säilytys mielellään huoneenlämmössä, korkea lämpötila on huono asia (60 astetta Celsiusta yhtenä esimerkkinä alla olevassa taulukossa, 40% maksimikapasiteetista häviää 3kk sisään pysyvästi). Alle 0-asteista akkua ei saa myöskään (kuulemma) ladata, mutta teoriassa "paras" säilytyslämpötila on jossain nollan ja huoneenlämmön välillä.

Jos haluaa pitkän eliniän litium-akulle, parasta olisi ettei sitä ikinä lataa ihan täyteen (esim. 80-90% maksimijännitteestä) eikä koskaan pura ihan tyhjäksi (eli jättäisi aina luokkaa 20% tms.). Sähköautoissa käytetään tätä jotta akut kestää pitkään, esim. Opel Amperassa taitaa olla joku luokkaa 16kWh akkujärjestelmä josta oikeasti käytetään n. 10kWh, eli lataa n. 80% ja antaa purkaa n. 20% asti. Toisin kuin "perinteiset" NiMH/NiCD/mitänäitäon akut, litiumissa ei ole "muistiefektiä", eli sitä ei tarvitse purkaa aina tyhjäksi ja ladata ihan täyteen.

Pyörien kanssa kuitenkin tulee vastaan sellainen pieni ongelma, että monikennoiset litiumakut pitää tasapainottaa ainakin välillä, eli varmistaa että on sama jännite kaikissa kennoissa, pidemmän päälle tasapainottamattomassa akussa syväpurkautuu yksittäiset kennot (tai ylilatautuu jos BMS:ssä ei ole suojauksia, merkkipyörissä kyllä on) ja koko paketti menee "pilalle" kun yksikin kenno pettää. Käytännössä nuo pyörien akkupaketit tasapainottavat kennot vasta latauksen lopuksi estämällä jo täydessä jännitteessä olevia kennoja latautumasta lisää ja antavat loppujen kennojen latautua täyteen asti, eli ainakin välillä (sanotaan nyrkkisääntönä vaikka ainakin joka 10. latauskerta) pitäisi antaa pyörän latautua loppuun asti ja pitää laturissa vielä piiitkään vaikka "laturi näyttää jo vihreää". Charge Doctor tms. on kätevä tämän valvomiseen, käytännössä kun latausvirta alkaa olla kymmeniä milliampeereita, on tasapainotus valmis. Käytännössä yleensä myös haluaa käyttöön akkujen täyden kapasiteetin varsinkin pidempiä matkoja ajaessa, joten tuo "20-80% käyttö" on hankalampi.

Taulukko jäljelläolevasta kapasiteetista, kun eri tyyppisiä akkuja säilytetään vuoden verran (pl. tuo 60 asteen esimerkki, 3kk tekee jo aika hyvää tuhoa) eri latauksilla ja eri lämpötiloissa:

Temperature

Lead acid

at full charge

Nickel-based

at any charge

Lithium-ion (Li-cobalt)

40% charge

100% charge

0°C

25°C

40°C

60°C

97%

90%

62%

38%
(after 6 months)

99%

97%

95%

70%

98%

96%

85%

75%

94%

80%

65%

60%
(after 3 months)

Table 2: Estimated recoverable capacity when storing a battery for one year. Elevated temperature hastens permanent capacity loss. Depending on battery type, lithium-ion is also sensitive to charge levels.

Yhtenä datapisteenä, oma KS16S on nyt neljättä kesää käytössä, ajoa ehkä luokkaa 5000km yhteensä, vielä en ole akkujen kestossa huomannut mitään ongelmaa, mutta ei ole tullut ajettua tyhjäksi asti että voisi mitata kapasiteetit. Hävikkiä uuteen verrattuna on jo varmasti, mutta nämä pitäisi ainakin olla "oikein säilytetyt". Latauskäytäntönä on ollut ladata pyörä ihan täyteen arkipäiviä edeltävänä iltana (<50mA latausvirta, nykyisin ajot lähinnä työmatkoja kesäisin, 20-25km/päivä, ja satunnaisia kauppareissuja ja huviajelua, mutta vähemmän niitä), jotta aamusta pääsee hurauttamaan töihin ja illalla takaisin huoletta, ja perjantaina jättää se siihen pisteeseen purkautuneena mihin se yhden työpäivän matkojen jälkeen on jäänyt, yleensä varmaan 50-60% hujakoilla, kevyenä <60kg kuskina ei hirveitä Wh-määriä pala per km. Joskus kun pyörä oli vielä uusi kokeilin ajaa akkua tyhjäksi asti, 55km jälkeen taisi olla jotain 10-20% välillä jäljellä. Jos lähden viikonloppuna huviajelulle, lataan pyörän ja otan sen suoraan laturista käyttöön, mutta en jätä sitä nurkkiin pyörimään edes täydeksi vuorokaudeksi täyteen ladattuna (vaikkakin ongelmat täyteen lataamisesta ilmeisesti alkavat vaikuttaa vasta pidemmän, sanotaan nyt ainakin viikkojen, täytenä säilytyksen jälkeen).

Talveksi puran akut n. 30% tienoille, ekana talvena tsekkailin miten nopeasti akut purkautuu, eli tarviiko ladata välissä, vajaan 7kk aikana ei ehtinyt paljon jännite laskea, vuodesta riippuen talvisäilytys on 5-7kk, ihan vaan huoneen nurkassa, eikä koskaan ole tarvinnut ladata kesken säilytyksen. Sama koskee luultavasti käytännössä lähes kaikkia pyöriä, mutta poikkeus tähän on Ninebot Z-sarja joka (suunnitteluvirheen takia) syö akkua pyörän pois käytöstä ollessakin niin, että sitä saa olla lataamassa luokkaa joka kk ellei useamminkin.

Battery universitystä löytyy paljon hyvää tietoa litiumakkujen sielunelämästä, käytöstä, latauksesta jne. jne. jos enempi kiinnostaa:  https://batteryuniversity.com/learn/

Kiitos!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Yleisölle kysymys: kuinka moni teistä käyttää 20 % - 80 % metodia ja balansointia akkupakettien kennojen tasapainottamiseksi? Entä varastointi, miten se on teillä hoidettu (0 %, 30 %, 50 %, 100 %)? Onko teidän mielestäsi akku kunnossa ja hyvin hoidettu?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Wolverine said:

Yleisölle kysymys: kuinka moni teistä käyttää 20 % - 80 % metodia ja balansointia akkupakettien kennojen tasapainottamiseksi? Entä varastointi, miten se on teillä hoidettu (0 %, 30 %, 50 %, 100 %)? Onko teidän mielestäsi akku kunnossa ja hyvin hoidettu?

Latailen surutta aina täyteen ennen ajoja ja balansoin melkein joka kerta. En lataa täyteen ajon jälkeen, jos en ole pariin päivään lähdössä ajelulle ja pidemmät säilytykset talvella 40-50%. Ajan tyhjäksi tarvittaessa, mutta tähän mennessä tarvinnut mun akulla mennä niin alas vain 3-4 kertaa. 16 kk ja melkein 8000 kilsan jälkeen en ole huomannut vielä yhtään pudotusta rangessa. Ja sitä tuli tolla meidän reissulla ihan kunnolla testattuakin. Kunnossa ja hyvin hoidettu. Jos olisin stressannut täyteen lataamisesta koko vuoden ja kamalasti säätänyt laturin kanssa, niin ei varmaan juuri yhtään pidemmälle pääsis. Mutta balansointia olisi sitten tullut tehtyä vähemmän ja se voisikin olla riski. Mun pitäis pystyä ajamaan 20 000-30 000 kilsaa tällä akulla ilman ongelmia ja sittenkin vielä 70-80 km range. 
 

Tyhjäksi ajaessa kannattaa seurata voltteja eikä prosentteja. Mun pyörä menee 3V per kenno asti, eli 20 % on jo aika alhainen. V10F laskee jo 3,4V per kenno olevan 0%, eli sen voi ajaa 0% asti ja käytännössä sama ku mun pyörän ajais 30% asti. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ensimmäisiä pyöriä tuli latailtua tuohon 80% mutta itsellä kyllä vehkeet vaihtuu ennenkuin mitään iloa akun säästelystä tulee.

Nyt lataan aina täyteen tai jos ei ole ajoa niin lataan melkein täyteen odottamaan. Talvella jossain puolessa välissä pitänyt.

V10 on pikaladattu pakkasella ja ties mitä pahaa tehty ja vielä toimii kuten uutena.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, FunkyWheeling said:

Tästä tulikin mieleeni kysellä tiedättekö tarviiko balanssoinin olla hiukan pidempi jos useampi akkupaketti liitettynä BMS:sään. Itselläni niitä on kolme ja lataan lähes aina täyteen ennen ajoon lähtöä ja balanssointia harrastan aika tiuhaan. Olen päättänyt hyväksyä kapasiteetin laskun, mutta akku vikaa en haluaisi. Muutama näistä jo palanut, mutta onneksi eri kennoilla.

Jos tarkoitat itse modattuja akkupaketteja liitettynä alkuperäisen akun BMS:ään, niin periaatteessa joo, balansointivaihe kestää kauemmin mitä enemmän rinnakkaisia kennoja yhteen BMS:ään on kytkettynä. Mutta vakionahan jokaisessa akkupaketissa on oma BMS.

Balansointihan on tehokkainta CV-latausvaiheen alussa, eli pian sen jälkeen kun latausjännite on saavuttanut maksimin. Eiköhän se kokonaislatausvirta ole tippunut jo reilusti alle 100mA:n pari tuntia laturin ledin vaihduttua vihreäksi, jolloin balansointi taitaa olla enää pelkkää silittelyä.

Jos haluaa balansoida mahdollisimman tehokkaasti, ajaa pyörällä 5km, lataa kunnes laturi ollut vihreänä vaikka tunnin, ajaa taas 5km jne.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Vaikka sitä aikoinaan ehkä jopa suositeltiinkin (joissain latureissa on valintakytkin jolla voi tehdä 80, 90 tai 100% latauksen), näppituntuma on että näiden vehkeiden akut kannattaa ladata täyteen ja antaa balansoitua mahdollisimman usein, epätasapainoon menneet kennot tuhoavat akut paljon nopeammin kuin "luonnollinen" kuluminen. Poikkeus tietysti tuo pidempiaikainen säilytys, jolloin joku "30-40%" (jännitteenä jotain 3.6-3.7V per kenno luokkaa) lienee kohtuu optimi, eli ei liian korkea jännite jotta kennot eivät rasitu, eikä liian alhainen että ehtisivät itsekseen tyhjentyä kriittiseen pisteeseen huomaamatta. KS16S:n 840Wh vakioakut (taitaa olla LG MJ1:iä kennoina? Tai ainakin jotain 3500mAh kennoja, eli NCA:ta oletettavasti, olihan se pedaaleihin merkattu että Sanyo, eli oletettavasti Sanyo NCR18650GA) ovat tosiaan pitäneet jännitteensä yli puoli vuotta käyttämättöminä täysin riittävänä.

Ei taida yhdelläkään valmistajalla olla vielä (huomattavasti kalliimpaa) aktiivibalansointia käyttävää BMS:ää? Aktiivibalansoinnissa kennojen jännitteet tasataan automaattisesti vaikka kennot eivät ole täynnä, olettaisin että ei toki silloin kun akusta otetaan virtaa ulos, mutta ainakin latauksen aikana ja miksei akun ollessa muuten käyttämättömänä. Tekniikoista tunnen ainoastaan ns. "Flying capacitorin" eli pienen konkan kytkeminen rinnan kennoon ja sitten sen "heittäminen" rinnan toiseen kennoon ja tätä edestakaisin toistamalla nopeasti siirretään varausta erijännitteisten kennojen välillä kunnes ne saavuttavat saman jännitteen. Monimutkainen toteuttaa käytännössä, ja varmaan sen verran "kallis" ratkaisu että ei kovin yleinen. Kalleus on tietysti suhteellista, paljon vaan multipleksereitä ja mikro ohjaamaan... :D  "Halvempi" flying capacitor näyttäisi kytkevän vain peräkkäisten kennojen välillä konkkaa edestakaisin, kaippa tuokin toimii kun switchaa vauhdilla ja riittävän pitkään:

Active-Cell-Balancing-using-Flying-Capac

Toinen vaihtoehto lienee vaan yksinkertaisesti purkaa jollain piirillä korkeammassa jännitteessä olevat kennot samalle tasolle muiden kanssa, mutta pidän kyllä yo ideasta enemmän.

Edited by esaj
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, Wolverine said:

Miksi poistit? Se oli hyvä vastaus aloittelijalle.

Piti ajatella vähän aikaa uudestaan ennekuin alkaa vaahtoamaan taas :)

Annyways, alkuperäisessä postauksessani sanoin suunnilleen, että on ihan OK ostaa käytetty, halpa pyörä, koska sillä saa äkkiä tuntuman että "onko tää minun juttu vai  ei" ja saa äkkiä  hävitettyä vaikka tori.fi:ssä ilman että lompakko repeää. Varjopuolina on että

  • Ei niiden taustasta tiedä hittoakaan. Voi olla  vaikka mitä klommoa mitä ei päälle näy
  • Sama akuista. Ei niistäkään päälle näy, mitä niille on tehty. Vasta pitempi tarkastelu (mistä esimerkkejä ylempänä) auttaa
  • todella wanhat pyörät tuppaa kärsimään cut- outeista. Eli elektroniikka yhtäkkiä  päättää, että nyt menee liikaa virtaa ja seuraavaksi kuski halaa isänmaata

Vaan mutku nykyään ei saa enää noita halpoja, "kolmensadan egen pyöriä" enää oikein mistään. Ennen niitä myi Intersport, xxl, ties mitkä muttei enää.  En tiedä mikä on ilmiön taustalla

-Z-

 

Link to comment
Share on other sites

Ja vielä yksi  juttu:

  • Sunnuntaisin noin klo 13 tavataan kansalaistorilla, Oodin edustalla Helsingin ytimessä. Tere tulemas jos aihe kiinnostaa

Minä en sattuneesta  (outch) syystä voi olla varma tulostani, mutta  yritän sentään!

-Z-

Edited by Zwheeler
ännä
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, Wolverine said:

Minkäverran on ajettu, että akku alkaa olla loppusuoraalla? Onko kysessä KS-16S?

Juu 16S. Toisen ajotalven jälkeen. Siis talvella ajattelin huonon rangen johtuvan pakkasesta muttei tilanne keväällä parantunutkaan. En nyt kilometreistä osaa sanoa. 

 

Offroad renkaan nastoitus on tietty helpompaa mutta on äänekäs ajoissa. Olen koittanut etsiä nastoitettavaksi paksukuvioisen katurenkaan.

Link to comment
Share on other sites

16X saapui tänään @Paul K:n kaupasta. Vähän kesti tulla junalla, jopa niin, että joustopyörä olisi voinut olla vaihtoehto. No otetaan ensin tästä pyörästä (tai miehestä) mehut irti...

Töissä sain sen verran kilsoja alle, että nopeusrajoitus lähti. Ja nyt illalla kympin aikaan, vähän jo hämärtyessä tuli eka lenkki tehtyä. Tuttu juurakkoisia metsäpolkuja, asvalttia ja hiekkatietä sisältävä lenkki sujui lopuksi ihan hyvin, kun sain jalat rentoutumaan myös asvaltilla. Metsäosuudet menivät todella näppärästi muhkean renkaan ansiosta, mutta yli 20 km/h vauhdeissa kääntäminen vaatii tottumista. Nyt en saa V8:n helppoudella (ajatuksen voimalla) kääntymään, vaan pitää säärellä painaa sisämutkan suuntaan. Onkohan tämä sitä gyro-efektiä? Rengas on CST1488 (numeroita en muista ihan varmaksi). Powerpadit odottavat mahdollista asennusta, koitetaan muutama lenkki ensin ilman.

Ensimmäinen kaatuminenkin tuli, tiukka käännös nurmikolla ja renkaasta loppui pito. Nyt on jo paljon rennompi ajaa, kun on naarmuja! Jollain oli Motonetista ostettu nappularengas, joka sopi tähän. Mikäköhän malli se oli?

4C7DB119-785B-435D-A25F-3AAAE8036ACC.pngB0986477-7E7E-4EB9-B9EA-A749E0335989.png

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, traktori said:

Jollain oli Motonetista ostettu nappularengas, joka sopi tähän. Mikäköhän malli se oli?

@Yxzygäilijällä oli 60/100-12 (vai 2.50-12? Samapa se.) motocross-rengas. En muista valmistajaa tai tarkkaa mallia, mutta lähes kaikki tuon koon renkaat on crossirenkaita. Valitsisin sellaisen jossa nappulat on mahdollisimman lähellä toisiaan.

Mulle oli ylläri että 16X:ssä olikin uutena CST C-1488. Se on viimeaikoina tullut Chao Yang H-5167:lla varustettuna.

Se että pyörä yrittää pysyä pystyssä kun käännyt kovemmassa vauhdissa on juurikin se jota kutsutaan gyro-efektiksi. Leveämmän renkaan kanssa sitä on aina enemmän. Mutta nappularenkaissa sitä ei ole, ja pahimmillaan pyörää pitää jopa kallistaa enemmän kuin kuljettajan kroppaa. Siksi nappularengas ei ole kovin kiva ajaa.

Edited by mrelwood
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...