Jump to content

Finnish riders - Suomalaiset ajajat


dside

Recommended Posts

6 hours ago, mrelwood said:

Oliskohan tollaseen jumiin joku ihan irrotusöljy kuitenkin parempi?

Piti käydä Motonetin sivuilta tarkastamassa ja sieltähän löytyi oikein "Dieselsuuttimien irroitusaine" En minä tiennyt tuollaisia olevankaan! Kiitos, lähti heti tilaukseen!

-Z-

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, FunkyWheeling said:

Kirjoittelinkin tuonne What wheel should I buy osioon kun tuntuu olevan vaikeeta tämä uuden pyörän päättäminen. Pitkille viikonloppu lenkeille olisi mukava menopeli hakusessa.

Onko osoksella kiire? Tässä kuussa on taas Inmotion luvannut kertoa lisää kesäkuussa tulevasta pitkän matkan nopeasta ja tehokkaasta pyörästä. 
 

nykyisistä pyöristä pitkille lenkeille sopii erinomaisesti 18XL. Mukava ja toimintavarma. Ehkä paras tuntuma mutkitteluun, eli ei yritä pysyä pystyssä liikaa. Muita sitten Nikola, MSX tai 16X. Tuossa ne melkein on, mistä pitää valita, ellei odottele uusia malleja. Gotwaylta on myös tulossa uusi iso pyörä. 
 

Pääsetkö Helsinkiin joskus? Voisi pitää miitin ja mahdollisesti voi testata noita kaikkia. 

Edited by UniVehje
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, UniVehje said:

Pääsetkö Helsinkiin joskus? Voisi pitää miitin ja mahdollisesti voi testata noita kaikkia. 

Kyllä huomaa että kevät alkaa taas hiipiä rinnuksiin ja itse kullakin tulee mieleen päivittää ajokalustoa. :D  Ihan hyvin on @FunkyWheeling lukenut ajatuksia: Minulla olisi myös hakusessa sellainen pitkänmatkan kruiseri nykyisen KS16S:n sijaan. Toki nykyinenkin on riittävä minulle mutku... Lähinnä sydäntä tällä hetkellä kai MSX ja 18XL. Kumpikin käsittääkseni tunnettuja, luotettavia, vakaita ja hyvin kulkevia pyöriä

Juuri kyselin Wheel Riders Storesta ja heillä olisi tarjolla Gotway Msuper X 100 V/1800Wh (suunnilleen) hintaan 1760 ja KS18XL2 (suunnilleen) hintaan 1520. Molemmat siis sillä alennuksella mikä tulee kun valitsee 35 päivää kestävän junarahdin. KingSongissa tuo 2 kuulemma tarkoittaa "Anti-spin function", mutta sellainenhan noissa KS:issä on ollut aina ? Vai mitähän tarkoittavat tuolla termillä :o

Tuo miitti olisi kyllä *niin* hyvä idea! :clap3:Yksi Mten3 ilmoittautuu koeajettavaksi!

-Z-

 

Edited by Zwheeler
typo
Link to comment
Share on other sites

On 3/2/2020 at 9:55 AM, UniVehje said:

Näyttäisi loppuviikolle olevan mahdollista saada aurinkoa ja kuivempaa. Yritetäänkö sitten uudestaan miittiä? 

Tulevaksi sunnuntaiksi klo 13 ounastellaan jo +3•C helteen suuntaan ja puolipilvistä taivasta (tai puolipoutaa jos lasi on puoliksi täynnä...).

Löytyisikö kauden aloittavalle Helsinki-esikevätmiitille pyöräilijöitä?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kolmeen pyörään tällä hetkellä päätynyt. 16x , nikola+ ja XL18. 16x ei suositeltu hirveesti yli 40km/h nopeuksia. Nikola+ mietityttää näin KS miehenä minkälainen peli mahtaa olla, vaikka moni kehuu kovasti. 18XL ois kyl sellanen pehmee kruiseri mut sama moottori kuin 16x niin onko samaa rajotusta yli 40 vauhteihin. Itsellä vauhti on tällä hetkellä sen 30-32 eli ei kauheesti tuu lisää vauhtia. Eipä tässä kiire ole. Puntaroidaan rauhassa. Sunnuntaina naistenpäivä, joten rauhan pitämiseksi torpassa taidan joutua skippaan. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Zwheeler said:

Kyllä huomaa että kevät alkaa taas hiipiä rinnuksiin ja itse kullakin tulee mieleen päivittää ajokalustoa. :D  Ihan hyvin on @FunkyWheeling lukenut ajatuksia: Minulla olisi myös hakusessa sellainen pitkänmatkan kruiseri nykyisen KS16S:n sijaan. Toki nykyinenkin on riittävä minulle mutku... Lähinnä sydäntä tällä hetkellä kai MSX ja 18XL. Kumpikin käsittääkseni tunnettuja, luotettavia, vakaita ja hyvin kulkevia pyöriä

Itselleni tuntuu myös nykyinen riittävän hyvin arkikäyttöön. Pitkille viikonlopun lenkeille ei haluaisi laturia kannella niin ajattelin isompaa. Moni ehdottanut MSX/MSP mallia, mutta tuo pedaalien kulma on kyllä aika agressiivinen ja kuori ei omassa käytössäni luultavasti kauaa kestä ehjänä. Käsittääkseni nikolan pedaalit ovat hieman mukavammalla kulmalla. Nuo 18XL isot pedaalit ovat kuulemma tosi hyvät ja mukavat kuin myös 16x. GW pyörien Aliexp hinnat eivät kauheesti halvempia kun taas vertaa KS hintoja Ali vs. virallisiin tahoihin.

Edited by FunkyWheeling
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, FunkyWheeling said:

18XL ois kyl sellanen pehmee kruiseri mut sama moottori kuin 16x niin onko samaa rajotusta yli 40 vauhteihin.

Kai tota saa vielä vanhalla hyväksi havaitulla moottorillakin? En oo varma mistä raportoidut ongelmat 16X:n kanssa johtuu, mut ilmeisesti se moottori on suunniteltu enemmän vääntöön ku vauhtiin. Täällä olevat raportit siitä moottorista 18XL:n sisällä on olleet aika ristiriitaisia. En muista ongelmia, mut ei myöskään huomattu paljoa eroa vanhaan. Enemmän tuntumaan vaikutti firmiksen päivitys. Mä ostaisin sillä 2000W moottorilla, ellei uudemmassa oo varmasti jotain parempaa ilman riskejä. 
 

lisäys: tässä olisi suoraan Euroopasta vähän käytetty vanhalla moottorilla: https://eunicycles.eu/en/18-inch/106-second-hand-king-song-ks18xl-rubber-black.html

 

Edited by UniVehje
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, FunkyWheeling said:

Sunnuntaina naistenpäivä, joten rauhan pitämiseksi torpassa taidan joutua skippaan. 

Entä jos siirrettäis miittiajankohta jo huomiselle lauantaille, olisko porukalla paremmin mahiksia osallistua?

 

Quote

Moni ehdottanut MSX/MSP mallia, mutta tuo pedaalien kulma on kyllä aika agressiivinen

Se on onneksi melko helposti viilattavissa järkeväksi, mutta eipä se pedaalien kokoa kasvata, joten Nikola/16X ja 18XL (ja V10 varauksin) on yhä pedaalien kuninkaat.

Quote

GW pyörien Aliexp hinnat eivät kauheesti halvempia kun taas vertaa KS hintoja Ali vs. virallisiin tahoihin.

Mä luulen että toi liittyy KS:n taisteluun yrittää torpata epäviralliset jälleenmyyntikanavat kuten juuri Aliexpress. KS:n ostamiseen sieltä kun liittyy riskejä joita muihin merkkeihin ei.

Edited by mrelwood
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, mrelwood said:

Entä jos siirrettäis miittiajankohta jo huomiselle lauantaille, olisko porukalla paremmin mahiksia osallistua?

Kyllä minulle lauantaikin käy ihan hyvin. Luulen että olen joka tapauksessa ajelemassa Merisatama / Kompassitori / Kaivari- tienoilla jos vain ei tule räntää

Edited by Zwheeler
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, mrelwood said:

Okei, vuosikymmenyksen eka Helsinki-miitti huomenna lauantaina klo 13 tuttuun tapaan Kaivopuiston viereisellä kompassitorilla.

Toivottavasti @FunkyWheeling ja muut ehtii lukea tän ajoissa.

No enpä tietenkään kerinnyt, mutta nyt lääkityksellä sain tuon kuumeen sen verran laskeen et pääsin sängystä ylös. Harmittava takaisku tällainen päiväkodista hankittu tauti. Eipä siinä. Jotain positiivistakin. Tilailin pienessä horkassa nyt uuden kumijalan vihdosta viimein. Päädyin sitten loppuviimein 100v Nikolaan :clap3:. Asiakaspalvelu pelasi erittäin hienosti ja pyörä luvattu ensiviikoksi ovelle. Tiedä sitten kuinka pitää paikkansa, mutta UPSilla tulee saksanmaalta. Nyt kun noita pyöriä rupee kerääntyyn nurkkiin, niin pitäisi jonkin moinen räkki rakentaa. Mieluusti sellainen mikä kestäisi pientä tönimistäkin. Ainakin nuo 3D tulostetut mallit näyttävät liian heppoisilta. Täytyypä selailla tuota DYI osiota. Kyllä hieman harmittaa kun aurinko paistaa ja ite pitää sairastaa. No täytyy fiilistellä YT videoiden muodossa harrastusta.

Edited by FunkyWheeling
Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, FunkyWheeling said:

No enpä tietenkään kerinnyt, mutta nyt lääkityksellä sain tuon kuumeen sen verran laskeen et pääsin sängystä ylös.

No hyvä että edes vähän parempi olo. Kurjia tuollaiset flunssat. Tuppaavat olemaan vieläpä sitkeitä

27 minutes ago, FunkyWheeling said:

Asiakaspalvelu pelasi erittäin hienosti ja pyörä luvattu ensiviikoksi ovelle.

Onneksi olkoon! Ja jälleen yksi hyvä syy kutsua miitti koolle :clap3:

Mutta tänään kokoontuivat Uljaat ja Urheat yksipyöräilijät Uljailla Pitkänmatkan pyörillään Kompassitorille kevätkauden avajaisiin. Niin, ja minä kans. Osaatteko yhtään arvata, mikä oli minun kulkuneuvo :D

miitti_2020_small.jpg.d4d3106663edff476df5acbbea39d4cb.jpg

Mutta ei @mrelwood ja @UniVehje tuntuneet Mten3:a  kuitenkaan halveksuvan :whistling: Ja minulla oli ilo koeajaa sekä MSX että KS18XL. Hyvin opettavaista!

-Z-

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Zwheeler said:

Mutta tänään kokoontuivat Uljaat ja Urheat yksipyöräilijät Uljailla Pitkänmatkan pyörillään Kompassitorille kevätkauden avajaisiin. Niin, ja minä kans. Osaatteko yhtään arvata, mikä oli minun kulkuneuvo

Tuo Mten3 näyttää niin suloiselta tuossa välissä, mutta tuo pieni pippuri piilottaa kyllä hyvin tehonsa.

18 minutes ago, Zwheeler said:

Onneksi olkoon! Ja jälleen yksi hyvä syy kutsua miitti koolle

Kiitos kiitos. Ilman muuta! Miitti neitsyys on saatava pikaisesti hoidettua pois meikäläisen osalta. Hetken voi mennä totutteluun noin isoon pyörään, mutta olen onneksi nopea oppimaan.

Edited by FunkyWheeling
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, FunkyWheeling said:

täytyy fiilistellä YT videoiden muodossa harrastusta.

Tässäpä yksi: :lol:

Harmi että sulla pääsi pöpö valloilleen! Mutta toi on kyllä nastaa ettei tartte uutta pyörää odotella viikkoa kauempaa. Hyvä motovaattori pöpöjen paranteluun!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tuollanen venttiilin jatko ois kätevä mikä luultavasti tuli @Zwheeler illä mten3 mukana. Mistä moisen kannattaisi käydä ostaan? Huomasin omaan 16s pyörää pumpatessa et max 3.1bar luki kumin kyljes. Ite tykänny kyl 3,5bar laittaa paineeks mut eipä se taida haitata.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, FunkyWheeling said:

Tuollanen venttiilin jatko ois kätevä mikä luultavasti tuli @Zwheeler illä mten3 mukana. Mistä moisen kannattaisi käydä ostaan?

Google ”venttiili jatke” kertoi että ainakin jotkut paikallisetkin polkupyörä- ja rengastarvikeliikkeet myyvät jonkinlaisia. Aliexpress ja Ebay tietty auttaa kans varmasti.

1 hour ago, FunkyWheeling said:

Huomasin omaan 16s pyörää pumpatessa et max 3.1bar luki kumin kyljes. Ite tykänny kyl 3,5bar laittaa paineeks mut eipä se taida haitata.

Ei haittaa. 16S:ään 3,5 bar on juuri hyvä ”aikuisen” ajajan paine.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, mrelwood said:

Ei haittaa. 16S:ään 3,5 bar on juuri hyvä ”aikuisen” ajajan paine.

Joopa. Mten3:n vakiorenkaassa lukee jotta "max. load 75 kilos". Jos minä laihduttaisin *tosi ankarasti* ja ajaisin alastomana, tuo saattaisi  onnistua. Julkisivulautakunnalta saattaisi ehkä silti tulla noottia ...:ph34r:

-Z-

Link to comment
Share on other sites

Eipä valittavasti päässyt itsekkään, vasta 15 jälkeen olisi päässyt junalle.

Lohdutuksena msuperilla 40km lenkki mukavan aurinkoisella säällä. 

Täytyy joskus koittaa löytääkö kompassitoria, jos jaksaa junalla ajella Parolasta sinne suuntaan. 

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, Zwheeler said:

"max. load 75 kilos

Kyllähän mun alkuperäisessä KS-14D tai 16S kuumissa oli tuo sama teksti. Kysyin siitä tehtaalta ja sain jonkun epämääräisen vastauksen siihen malliin ettei siitä tarvitse välittää.

 

Tuolla aikaisemmin puhuivat KS18-XL moottoreista. Kaikissa uusissa on nyt 2200W. Keväällä softa on kuulemma tehty niin ettei ulkomailta tuotujen pyörien tehdaslukittua nopeutta (20km/h) saa vapautettua.

 

En huomannut tuota lauantain miittiä ajoissa.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Paul K said:

Tuolla aikaisemmin puhuivat KS18-XL moottoreista. Kaikissa uusissa on nyt 2200W. Keväällä softa on kuulemma tehty niin ettei ulkomailta tuotujen pyörien tehdaslukittua nopeutta (20km/h) saa vapautettua.

Siis todellako mistään ulkomailta, edes esimerkiksi EU:n sisältä? Vai koskeeko tämäkin pelkästään Aliexpressin ym. myymiä Kiinan sisäiseen myyntiin tarkoitettuja yksilöitä, joka on EUC Worldin ja DarknessBotinkin tänhetkinen rajoitus?

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, lirva said:

Täytyy joskus koittaa löytääkö kompassitoria, jos jaksaa junalla ajella Parolasta sinne suuntaan.

Tokihan me voidaan sopia miitti mihin vain! Esimerkiksi Pasilan asemalta pääsisi kätevästi pujahtamaan keskuspuistoon ilman ydinkeskustan ihmislaumojen läpi pujottelua. Kompassitori sopii tällaisiin moikkaus-miitteihin, mutta ajelumiitit on muutenkin parempi sopia lähtemään muualta.

Tai sitten joku paikallinen ajelee sun kanssa junan pääteasemalta sinne Kompassitorille. Rantaviivaa pitkin kulkee kivat pyöräväylät.

5 hours ago, Zwheeler said:

max. load 75 kilos

Tästä löytyy muutama aiempi keskustelu foorumilta jotka ovat päätyneet juuri samaan mitä @Paul K kertoi KS:n sanoneen. Ja referenssinä myöskin se että vaikka tuo 75kg on "yläraja" melko monen ykspyörän renkaassa, en ole lukenut ensimmäisestäkään tapauksesta joka viittaisi reilunkaan painorajan ylityksen aiheuttaneen mitään ongelmia. Liian pieni rengaspaine sen sijaan paljonkin.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...