Jump to content

Finnish riders - Suomalaiset ajajat


dside

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Tänään ja huomenna olisi hyvä miittikeli!

Miiteissä olisikin hyvä vaihdella paikkoja niin tutustuu eri alueisiin tai sanottaisiinko niin että eri alueiden ihmiset tutustuvat meihin.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Paul K said:

Tänään ja huomenna olisi hyvä miittikeli!

Miiteissä olisikin hyvä vaihdella paikkoja niin tutustuu eri alueisiin tai sanottaisiinko niin että eri alueiden ihmiset tutustuvat meihin.

Mä lähen kyllä miittaamaan huomenna jos sellaista ehitään värkkäämään! Olisko sulla jokin uusi paikka mielessä?

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, mrelwood said:

miittaamaan huomenna jos sellaista ehitään värkkäämään

Mun viestit taitaa välistä hukkua jonnekin. Taitaa olla tälle päivälle jo myöhästä. 

Hei mutta huomennakin on pyhä!

Mites huomenna auringon noustessa klo kymmenen siellä kompassi aukiolla, jos ei muuta esitystä paikan suhteen tule?

Link to comment
Share on other sites

Mä olisin valmis vaikka heti katkasemaan parin päivän EUC-selibaatin, mutta huomisesta oli muutama muukin paikallinen kiinnostunu. Kartotan vielä muiden aikataulua.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Huomenna parempi keli. Olisko kuitenkin vasta 11-12 aikoihin ja Keskuspuistoon tai jonnekin vähän kauemmaks. Huomenna tulee olemaan tiet täynnä ulkoilijoita ja koiria. 

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, mrelwood said:

12 Rekolan juna-asemalta

20 hours ago, mrelwood said:

Rekolan

Kovin on asemalla vielä hiljaista.

On 1/4/2020 at 10:26 PM, mrelwood said:

miittaamaan huomenna jos sellaista ehitään värkkäämään

Mun viestit taitaa välistä hukkua jonnekin. Taitaa olla tälle päivälle jo myöhästä. 

Hei mutta huomennakin on pyhä!

Mites huomenna auringon noustessa klo kymmenen siellä kompassi aukiolla, jos ei muuta esitystä paikan suhteen tule?

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Paul K said:

Kovin on asemalla vielä hiljaista.

Taisi koko porukka jättää väliin lumen vuoksi. Täällä ei varsinaisesti kukaan organisoi miittejä, mutta jos jotain viritelmiä on, niin hyvä ilmoittaa tulostaan tänne, että joku voi ilmoittaa peruutuksista. 
 

Uutta yritystä sitten vaan! Nyt on pitkään lämmintä ja loppuviikosta aurinkoista. 🙂

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Olen tässä miettinyt,  että kannattaisiko hankkia ajotakki.

Esimerkiksi Motonetista saa hintaan 139e tällaisen ihan kivan tuntuisen takin (kävin kokeilemassa)

https://www.motonet.fi/fi/tuote/4007992/Richa-Gotham-2-ajotakki-musta

Siinä olisi vedenpitävä kalvo (tosin vain 8.000mm), kyynärpää- ja olkapääsuojat ja vähän toppausta selässäkin. Tuuletusaukot kuumille päiville. Saattaisi siis auttaa mahdolliseen asfaltti-ihottumaan, mutta rannesuojia tässä ei tietenkään ole.

Vaan onko tällaisesta todella jotain sellaista hyötyä, mitä tavallisista vaatteista ei ole? Ja kannattaako noin halpaa takkia ollenkaan ostaa? Olisiko joku muu takki parempi? Rahaahan näihin saa kulumaan vaikka kuinka paljon...

Näin kesää odotellessa

-Z-

Tai olenhan minä tässä pieniä lenkkejä ajellut aina kun ei ole satanut. Viimeksi eilen Mten3:lla herätin pahennusta lähimmäisissä. Hassu juttu: KS16S ei enää herätä kauheasti huomiota (tai olen jo tottunut). mutta Mten3 saa aikaan varsinkin vanhemmissa rouvissa kovin paheksuvia katseita. Voi olla että tällainen ruho noin pienen pyörän päällä on tavallistakin oudompi näky B)

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Zwheeler said:

Vaan onko tällaisesta todella jotain sellaista hyötyä, mitä tavallisista vaatteista ei ole?

Ehdottomasti on! Suojat tietysti, mutta myös itse pintamateriaali on suunniteltu pysymään jotakuinkin kasassa vaikka vetäisi prätkän kanssa vaakapainia satasen vauhdista. Normivaatteet saattaa revetä helpostikin kun liukumista on takana vasta 5cm. Siinä on pikkukaatumisissakin iso ero.

2 hours ago, Zwheeler said:

Ja kannattaako noin halpaa takkia ollenkaan ostaa?

Jos se istuu sulle niin mun mielestä hae vaikka samantein. Tässä ei kuitenkaan niitä prätkävauhteja ajeta, eli suojaamisen kannalta takki ei ole äärirajoilla.

Ainut ongelma mun prätkätakissa on melko kapea lämpötilahaarukka jossa sitä voi käyttää. Kun kesähelteellä nykerretään vaikeita teknisiä metsäpolkuja, vedenkestävä prätkätakki oli täysi mahdottomuus, vaikka siinä olis ollut miten monet tahansa luukut avoimena. En osannu tehä aikoinaan ihan ykkösvalintoja, joten mä käytän vuoden aikana neljää erilämpöistä ajovaatetusta.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Itse olen ajatellut sellaista aluspaitaa, missä on suojat mukana. En tiedä sen virallista nimeä. Mutta sitten voi sen päälle takin valita erikseen lämpötilan mukaan. Suojat sisältävää ajotakkia pitäisi sitten olla useampi eri vuodenajoille. Tai sitten valita takin siten, että alle mahtuu kerrospukeutumista paljon. 

Tuulen pitävyys on mun mielestä tärkeintä kaikissa ajovarusteissa. 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

On 1/20/2020 at 3:30 PM, UniVehje said:

Itse olen ajatellut sellaista aluspaitaa, missä on suojat mukana.

G-Formilta löytyy mukavan kevyitä, vaatteiden alle meneviä suojia. Omistan itse polvi- ja kyynärsuojat, mutta en ole (onneksi :D) kerennyt niiden tehokkuutta vielä tositilanteessa kokeilemaan.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mten saapui vihdoinkin. Metkan tuntuinen peli, vakaa hiljaisessa vauhdissa, mutta super ketterä, oli vielä uudempi malli nostelu nappulalla.

Gotwayn QC on hyvällä tasolla, toisesta pedaalista puuttui mutterit ja prikat. :whistling:

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, lirva said:

Mten saapui vihdoinkin. Metkan tuntuinen peli, vakaa hiljaisessa vauhdissa, mutta super ketterä, oli vielä uudempi malli nostelu nappulalla.

Gotwayn QC on hyvällä tasolla, toisesta pedaalista puuttui mutterit ja prikat. :whistling:

Onnittelut uudesta! Mulla vielä kokeilematta tuo. Seuraavana sun tarttee ostaa joku iso pitkän matkan pyörä!

Tuo QC on kyllä harmi. Gotwaylla olisi periaatteessa hyviä malleja ja huhujen mukaan tulossa vieläkin parempia. Kiinnostaisi varsinkin uudet mallit, mutta ite oon vähän laatunörtti ja häiritsee huono laatu. Pitää vaan kestää tai toivoa muilta myös uusia malleja. Toisaalta ei kellään muullakaan valmistajalla mitään kovin erikoista laatua ole. Kiinalaisia ne on kaikki. Mut joku raja pitää kuitenkin olla :lol:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, lirva said:

Mten saapui vihdoinkin. Metkan tuntuinen peli, vakaa hiljaisessa vauhdissa, mutta super ketterä, oli vielä uudempi malli nostelu nappulalla.

Ai kun kiva kuulla! Minulla on kans tuo nostelunappula - superkätevä juuri lyhyissä siirtelyissä. Itse asiassa purin juuri trolleykahvan pois. Hiton huonosti tehty eikä siitä ollut kuin haittaa ja murhetta. Tuon kymmenen kiloa nyt kantaa jo jonkun matkaa muutenkin.

14 hours ago, lirva said:

Gotwayn QC on hyvällä tasolla, toisesta pedaalista puuttui mutterit ja prikat. :whistling:

Tylsä juttu. Minun laite saapui ihan hyvässä kunnossa. Oli vielä akkukin täynnä. Vähän lisää ilmaa vaan renkaaseen (että kantaa mun 105 kiloa) ja menoksi. Omaani jouduin laittamaan vähän lisätoppausta pohkeiden kohdalle, että saa paremmin kiinni. Vaan nyt tuo pyörä  on oppinut jo ylittämään kanttikiviä  kuin 16S konsanaan

mten_pads.JPG.53e513af2771b044f794e47f771b55ae.JPG

 

 

 

 

 

 

 

Mutta kyllä on kiva saada kohtalotoveri, varsinkin kun näitä ajoilmoja riittänee vielä hetken aikaa. Nähdään jossain ja kilpaillaan että kummalla on pienempi :D

-Z-

 

Edited by Zwheeler
Link to comment
Share on other sites

On 1/20/2020 at 3:30 PM, UniVehje said:

Itse olen ajatellut sellaista aluspaitaa, missä on suojat mukana. En tiedä sen virallista nimeä. Mutta sitten voi sen päälle takin valita erikseen lämpötilan mukaan. Suojat sisältävää ajotakkia pitäisi sitten olla useampi eri vuodenajoille. Tai sitten valita takin siten, että alle mahtuu kerrospukeutumista paljon. 

Tuulen pitävyys on mun mielestä tärkeintä kaikissa ajovarusteissa. 

Itsellä käytössä Alpinestar andes v2 takki selkä/rintapanssarilla täydennettynä. Takki on aivan loistava syksy/talvi/kevät ajoon. Irrotettava lämpövuori, mutta vesikalvoa ei takista irrotettua saa, joten kesä käyttöön se ei oikeen sovellu. Painava ja hieman ahdistavahan tuo on liikkumisen kannalta, mutta pari kertaa olen halaillut asfalttia ja kangas kestänyt hyvin. Viimeisin kerta oli väistäessäni hienoja rouvia turkikset päällä pyöräkaistalla palloillessa ja kaistat olivat erotettu mukulakivillä, joten arvata saattaa kuinka siinä kävi palatessani toiselle kaistalle maan ollessa märkä. Arvon rouvat katsoivat kauhuissaan meikäläisen ottaessa teräsmies asennon pyörän päälle ja halaessani pyörää ja siitä kuperkeikkaa ei voinut muuta kuin nauraa kovaan ääneen. Goren vedenpitävät housut eivät olleet niin onnekkaat mutta takki osoitti toimivuutensa. Lompakossa kirpas kerran, mutta testien perusteella osoittautui kelpo ostokseksi. 

Varusteista löytyy myös tuollainen suojallinen aluspaita jota täydentänyt juurikin eri takeilla kelien mukaan.

Aikoinaan mietin, että hommaan heti hieman yliampuvat suojaukset ettei sitten kun siirryn kunnon nopeisiin pyöriin tarvitse ostaa uusiksi varusteita.

Toissapäivänä poliisitkin ajoivat rinnalla ja ihmettelivät mikä joulukuusi siellä viilettää. Heti en niitä huomannut kun koitin pimeällä ilman katuvaloja nähdä tietä ja uudella käsifikkarilla, jossa 3000 lumenia kokeilin ekaa kertaa ajoa. Aina auton tai kävelijän tullessa vastaan sammutin "pitkät" pois päältä etten häikäsis muita. Repsikka poliisi näytti peukkua mut pelästyin näyttääkö pysähtymismerkkiä :shock2:. Sit jatkoivat matkaa :efefc8626c:.

Hallitukselle koitin perustella ensikesäksi uutta pyörää, mutta kuulemma vanha toimii viä :furious:. Käsittämätön pyöräkuume päällä. Eli enpä kauheesti varo nykyistä peliä.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Some time back I posted I visiting the Finnish capital due to work. I will be there at the 4th febuary and going back home early on the 5th febarury. As I am going y plane I can't bring wheel aand gear. But it seems I can get out at around 20.00 in the evening so if someone wants to meet up to chat I always find these meets up are fun despite we are not riding. 

 

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, Unventor said:

Some time back I posted I visiting the Finnish capital due to work. I will be there at the 4th febuary and going back home early on the 5th febarury. As I am going y plane I can't bring wheel aand gear. But it seems I can get out at around 20.00 in the evening so if someone wants to meet up to chat I always find these meets up are fun despite we are not riding. 

 

Let’s do it! It’s dark out there, but why not do some riding also? I’m sure we can find at least some wheel for you. I have a V8 available if logistics work out. Where are you staying?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...