Jump to content

Finnish riders - Suomalaiset ajajat


dside

Recommended Posts

16 hours ago, Ziiten said:

Nythän on ollut mitä mainioimmat marraskuukelit, mitä nyt on vähän sadellut. Eilenkin ajelin stadissa ja koko ajan sai olla pyyhkimässä silmälaseja vesisateesta.

Täälä on ollu jo jäätä ja lunta. Tänään tosiaan kaikki sulanu pois ku vettä sataa ku aisaa. En nyt ihan mainioiks kuitenkaan sadekelejä kutsuis mut makuasioita.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Su saattaa olla plussan puolella! @Yxzygäilijä, sopisko sulle:

Miitti (su klo 13... eikun) huomenna lauantaina klo 14 Helsingin Kaivopuiston Kompassitorilla! Featuring @Yxzygäilijä’s motocross-modattu 16X!!

Edited by mrelwood
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Yxzygäilijä said:

En pääse sunnuntaina. Paksusti vaan vaatetta niin pärjää pakkasessakin:D Sopiiko muille lauantai?

Sitten nähään huomenna klo 13! Mä välitän tiedon muutamalle pyörääjälle.

Sillä edellytyksellä siis ettei kevyt lumipeite ehdi yön aikana kasvaa kinoksiksi...

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mrelwood said:

Hienoa, miitti siis huomenna la klo 14!

Oi kun olisi kiva olla mukana, mutta olen matkoilla. Sitäpaitsi

- aikaisemmin mainitut nastat (tai ainakin yksi) meni MadMikestä läpi - onneksi on toinen sisäkumi. Mitähän laittaisi sille suojaksi? Maailma on pullollaan mitä hienoimpia sisärenkaan suojia, mutta kaipa tavallinen hopeanharmaa jeesusteippi kelpaa?

- kauan sitten tilattu  CST C-1737 - rengas on seurannan mukaan edelleen ilmassa, vaikka lentokone lähti jo 23.11. (kuin isot tankit niissä oikein on !)

- ja Mten3 on vieläkin matkalla. Toki sille luvattiin pitkää toimitusaikaa halvan hinnan vastineeksi, joten asia sikäli OK. Mutta olisi sitä ollut kiva esitellä :ph34r:

-Z-

ps.

Uunisaaren silta on paikallaan, joten nyt pääsee Liuskasaareen, Liuskaluodolle ja jopa Sirpalesaareen asti ihan vain ajamalla. Jos vain keli sallii, niin suosittelen!

pps.

Ne laiturinpätkistä kootut kulkuväylät on sitten *tosi liukkaat*, joten kannattaa harkita taluttamista pahimpien paikkojen ohi. Siinä on syvää vettä kahta puolen...

Edited by Zwheeler
Laiturivaroitus
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, Zwheeler said:

- aikaisemmin mainitut nastat (tai ainakin yksi) meni MadMikestä läpi - onneksi on toinen sisäkumi. Mitähän laittaisi sille suojaksi?

Oiskohan siitä rikkinäisestä sisäkumista leikattu kaistale riittävä?

29 minutes ago, Zwheeler said:

- kauan sitten tilattu  CST C-1737 - rengas on seurannan mukaan edelleen ilmassa, vaikka lentokone lähti jo 23.11. (kuin isot tankit niissä oikein on !)

Ulkomaat ei ilmeisesti lakon aikana ees lähettäny paketteja Suomeen, eli lähtömaissahan saattaa olla aikamoiset vuoret paketteja tulossa. Mulla kans muutama paketti jumittaa lähtömaassaan. Ja kaverilla kans. Mutta ei ne voi sellasia läjiä roskiinkaan heittää, eiköhän ne sieltä saavu ihan lähivuosina...

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

51 minutes ago, mrelwood said:

Oiskohan siitä rikkinäisestä sisäkumista leikattu kaistale riittävä?

No tietenkin. Voi hitto kun sitä voi olla hidas!

Taas yksi esimerkki miksi nämä foorumit on niin hyviä: Itse vaan jumittaa ja pähkii kunnes tulee joku muu ajatteleemaan boksin ulkopuolelta

Kiitos! Kokeillaan!

-Z-

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Menin eilen stadiin pikkujouluihin ykszygällä, vesisadetta ja sillee ehkä 5C. Sit ap kun piti palata oli pakkasta ja maa oli jäässä. Vähänks jänskätti ajella sillä jäisellä asfaltilla.

Edited by Ziiten
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

On 11/29/2019 at 11:02 PM, Zwheeler said:

mutta kaipa tavallinen hopeanharmaa jeesusteippi kelpaa?

Ei kelpaa teippi. Mulla oli kaksi kerrosta semmosta punaista leveätä rakennus suoja teippiä ja nastan kanta hiersi parin ajokerran jälkeen sisäkumin puhki. Nyt mulla on taas sisäkumin suojana vanha ulko kummin kaistale. Siinäkin ongelmana oli viime talvena reunat jotka tahtoivat hiertää sisäkumia.

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Paul K said:

Aah, toi meni nyt ohi mutten olisi kyllä päässytkään tänä viikonloppuna. Oliko monta paikalla?

3+1, eli kolme nappularenkaista pyörääjää ja yksi talvikelpoisen renkaan puutteessa kävellen saapunut. 16X:n ensikohtaaminen kutsui keleistä huolimatta!

@Yxzygäilijä oli tiivistänyt 16X:nsä vesivaurioita vastaan ihailtavalla pieteetillä, ja ahertanut pedosta täysverisen lumimiehen jolle Kaivarin pulkkamäki eikä sen viereisen syvän vesilätäkön pettävä jääkään ollut haaste eikä mikään:

A1-F16-C25-FC20-4658-AC97-A567-F5991717.

Edited by mrelwood
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, mrelwood said:

vesilätäkön pettävä jääkään ollut haaste eikä mikään

Epäilin kyllä vahvasti kyseisen renkaan jääpitoa alkuun, koska kosketus pintahan vähenee nappuloihin. Hienoa kuulla, että pelkoni oli aiheeton.

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, FunkyWheeling said:

kyseisen renkaan jääpitoa

Tuossahan on nastat! Luulen että nastat tekee jääpidon, nappulat auttaa lumessa. Mullahan on nastat ihan tavis renkaassa ja ihan hyvin selvisin viimetalven yli. Kerran kaaduin ja olin liikenteessä myös sellaisella jääkelillä ettei ilman nasta kenkiä pysynyt tiellä pystyssä.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Paul K said:

Tuossahan on nastat! Luulen että nastat tekee jääpidon, nappulat auttaa lumessa. Mullahan on nastat ihan tavis renkaassa ja ihan hyvin selvisin viimetalven yli. Kerran kaaduin ja olin liikenteessä myös sellaisella jääkelillä ettei ilman nasta kenkiä pysynyt tiellä pystyssä.

No perkele! Niinpä onkin ku uusiks katoin. Tarvii varmaan optikolle mennä. Sittehän tolla pääsee vaikka puuhun paskalle. Tänään ajattelin kokeilla perusrenkaalla ilman nastoja miten onnistuu. Toisaalta ajelut omalla kohalla on vaan tätä akun ylläpitoajoo. Ei viitti makuuttaa koko talvee ajamatta. Kuulemma ei king song suosittelee välil käyttään.

Link to comment
Share on other sites

 

Quote

Ei viitti makuuttaa koko talvee ajamatta. Kuulemma ei king song suosittelee välil käyttään.

Akku 40-60% varauksessa pitäis li-ionit säilyä hyvin talven yli. Täytenä tai tyhjänä säilyttäessä alkaa kapasiteetti tippumaan.

1 hour ago, FunkyWheeling said:

Mistäs zygäilijä hommasit nastat?

Motonetista oli ostanu. Pirun kalliita tosin ovat, 25€ / 20 nastaa! Mä vieläkin valkkailen mistä tilaan itelleni vähän kapeampaa mallia.

Edited by mrelwood
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Elämäni ensimmäiset lumiajot suoritettu. Yllätti pito normi renkaalla, mutta tamppaantunu valkoinen lumi ja hiekotussepeli päällä auttoivat asiaa.

Kotelon sisään pakkautuva lumi alkoi matkan loppuvaiheessa muodostamaan outoja ääniä ja etuledi tykkäsi välillä vilkutella. Varpaat jääty 30min aivan kalikoiksi,

vaikka villasukat ja talvikengät käytössä. Ilmeisesti metallipedaalit hohkaavat sen verran kylmää, että vaikea pitää varpaat lämpösinä.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...