Jump to content

Finnish riders - Suomalaiset ajajat


dside

Recommended Posts

Kyllä nyt on pakko järjestää räntämiitti sopivana hetkenä:

@Paul K saa toivottavasti ilman pysymään nastarenkaassaan

@Skara voi esitellä MadMikeään

@Yxzygäilijä saa 16X:n (jonotusnumeroita,  pliis!)

@Zwheeler eli minä saan välikelin renkaan.

... ja sitten muita mahdollisia pyöriä. Kyllä esimerkiksi minua kiinnostaisi ihan oikeesti kokeilla MSX:ää, herra @mrelwood !

Ihan tässä kaamoksen keskellä piristyy kun ajattelee kaikkia talvimahdollisuuksia!

-Z-

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Zwheeler said:

Kyllä nyt on pakko järjestää räntämiitti sopivana hetkenä:

Saas nähä onko liian myöhäistä, taivaalta tulee jo valkoista. Vuorossa siis lumimiitti! Olen toki parhaiden mahdollisuuksieni mukaan mukana!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, mrelwood said:

Saas nähä onko liian myöhäistä, taivaalta tulee jo valkoista. Vuorossa siis lumimiitti! Olen toki parhaiden mahdollisuuksieni mukaan mukana!

Eiköhän tuo vielä sula. Tai sitten ainakin pääsis testaamaan renkaita kunnolla. Kylmä siellä toki on. Olisin kyllä lähdössä, jos muuten sopii. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 11/5/2019 at 7:57 PM, Yxzygäilijä said:

Eunicycles myi 16b:n akselin hintaan 45€ posteineen. Sain vaihdettua ilman hydraulipuristinta. Isolla muokarilla akseli lähti liikkeelle. Ja olihan siinä aika iso työ koko hommassa. Eli 16b on taas toimintakunnossa:thumbup:

Tein rohkeen vedon ja kiinasta on nyt tulossa 16X ja 5A laturi. Hintaa tuli yhteensä 1460€. Myyjä oli Wheel Riders Store. Ja sitte eiku odottelemaan.:P:w00t2:

Respect! Erinomaista sinnikkyyttä ja pioneerihenkeä osoittaa tuo akselinvaihto.

Ja hyvä diili siihen päälle toi 16X.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tuli sitten laitettua Mten3 tilaukseen

Sehän sopii vallan loistavasti tällaiselle nuorelle ja hoikalle miehelle :facepalm:. "Wheel Riders Store" antoi muuten ihan näppärän alennuksen kun pyysi heitä lähetttämään junalla (25-35 päivää) lentorahdin sijaan. Tulee sopivasti jouluksi!

Seuraavaksi sitten suunnittelemaan teleskooppista talutuskahvaa siihen. Tämän keskustelupalstan Gotway- osiossa näitä viriksiä on onneksi ollut ihan kiitettävästi. Ei meinaan viitsisi maksaa tuollaisesta yli viittäkymppiä. https://www.aliexpress.com/item/32855947103.html (listan viimeinen tuote)

Jotenkin epäilen että KS16S tuntuu ihan Cadillacilta Mten3:n jälkeen :D

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Ziiten said:

Mäkin voisin olla tulossa, jos tiet on sopivassa kunnossa.

Minulle olisi tietenkin helpointa kutsua miitti kokoon Kaivopuiston viereiselle Kompassitorille.

Mutta olen käsittänyt että useimmat palstan osallistujista asuvat Espoossa. Eli jos joku voisi ehdottaa sopivaa, junalla tai metrolla lähestyttävää paikkaa Espoossa niin sehän sopisi vallan hyvin

Minä en ole vielä sillä tasolla että voisin ajaa jalkojen kiljumatta pitkiä matkoja kaupungista toiseen...

-Z-

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Zwheeler said:

Tuli sitten laitettua Mten3 tilaukseen

Tota samaa pyörää mäki oon kattellu. Kuinka paljon oli hintaa? Pitää kyllä järjestää miitti jossain vaiheessa jos vaikka pääsis totaki testaamaan!

Edited by Yxzygäilijä
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Yxzygäilijä said:

Tota samaa pyörää mäki oon kattellu. Kuinka paljon oli hintaa? Pitää kyllä järjestää miitti jossain vaiheessa jos vaikka pääsis totaki testaamaan!

Yleensähän pyynnit on 512Wh versiosta on yli 800e (tällä hetkellä esim Green and Fashion Shop 866e, 11.11 tarjouksessa 800e) mutta Hidas Juna Eurooppaan pudotti hinnan 720 tietämille. Mutta hinnoittelelevat siis dollareissa ja eurohinnat vaihtuvat minuuteittain

Minä ainakin olin tyytyväinen tuollaiseen hintaan ja sen mukaan mitä olen lukenut, niin Mten3 pitäisi olla sikakiva. 800W moottori 10" pyörällä tarkoittaa melkoista vääntömomenttia!

-Z-

Edited by Zwheeler
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Zwheeler said:

Minulle olisi tietenkin helpointa kutsua miitti kokoon Kaivopuiston viereiselle Kompassitorille.

Mutta olen käsittänyt että useimmat palstan osallistujista asuvat Espoossa.

Meillä Espoolaiskuskeilla taitaa nykyään jo kaikilla olla isot akut ja nopeat pyörät, että se Kompassitori on ainakin mulle ihan riittävän lähellä.

Mten3 tosiaan saa ihan hyvin rakkautta osakseen foorumilla, olis hauska testata. Veikkaan että se on niin pieni että sille ominaisin ajotyyli on aika hyvin alleviivattu. Eli hitaahkoa pyörittelyä ja lyhyitä matkoja. 40km/h Mten3:lla on toivottavasti niin huteraa meininkiä ettei sitä kukaan halua edes kokeilla.

Mutta se 16X kiinnostaa ihan oikeasti!

Link to comment
Share on other sites

59 minutes ago, EUC Extreme said:

Mä olen itse leikannut tuon kuvion normi kumista. Siksi semmosta ei ole missään myynnissä.

Mutta tuo Zwhwwlerin ylempi kuva taitaa olla juuri samanlainen kumi.

Tuo kumi kestää ruuvattavat nastat ihan surutta ilman mitään muutoksia.

Tämähän jää nähtäväksi (heti postilakon jälkeiseen aikaan) Minulle  on tosiaan tulossa pari pussia nastoja kans -  saa sit nähdä ruuvaanko ne MadMikeen vai tuohon

-Z-

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 11/8/2019 at 10:21 AM, mrelwood said:

Mten3 tosiaan saa ihan hyvin rakkautta osakseen foorumilla, olis hauska testata. Veikkaan että se on niin pieni että sille ominaisin ajotyyli on aika hyvin alleviivattu. Eli hitaahkoa pyörittelyä ja lyhyitä matkoja. 40km/h Mten3:lla on toivottavasti niin huteraa meininkiä ettei sitä kukaan halua edes kokeilla.

Mten3 on tilauksessa ihan vain huvittelun ja pelleilyn vuoksi. Tuskin kukaan täyspäinen (tai edes minä) havittelee noita huippunopeuksia. Tai mitään vakavahenkistä pitempää matkantekoa sillä. Teoria on että jos saa tuollaisen pelleilypyörän, niin saattaisi tulla enemmän rentoutta normaaliinkiin ajamiseen

-Z-

Edited by Zwheeler
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Katos vaan. Oon ite ollu liian huolissani että terävät leikkausurat jatkaisi repeytymistään, mutta taitaa olla turha huoli. Kyseinen H-666 on mainio rengas MSX:ään, mutta syksyn muta sai mut vaihtamaan nappuloihin. Ehkä teen sittenkin omasta 666:stani kans vaan vähän enduromman...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
54 minutes ago, Yxzygäilijä said:

Mitä luulette voiskohan tuolla ladata jos liimais kotelon kiinni vai tilaanko suoraan jonkun laadukkaamman?

Mä ostin riskillä Alista aikoinaan sekä 67V että 84V 5A laturit, ja kumpikaan ei tosiaan paina mitään. Jännitemittailun ja tarkkailun jälkeen toista piti vähän fiksailla, mutta sittemmin oon käyttäny molempia jo yli vuoden ongelmitta. Jos yleismittari sanoo että voltit on oikein, tarkkailisin pari ekaa kertaa lämpöjä ja ääniä, ja jos kaikki ok niin lataamaan vaan.

Onneksi olkoon uudesta pyörästä! Koskas miitataan? :w00t2:

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Yxzygäilijä said:

16x tuli vähän yli kahdessa viikossa. 57km on tullut ajeltua eilisen illan ja tämän päivän aikana. On tosiaan hieman erilainen ja epävakaampi (ja ketterämpi) ajaa kun pedaalit on tavallista ylempänä mutta siihen tottuu aika nopeesti.

 

 

15 hours ago, Yxzygäilijä said:

Myyjä laittoi kaupan päälle 5A laturin. Aivan huippulaadukkaan sellaisen:facepalm:. Tuntuu aivan laaduttomalta ja heikolta. Lisäksi kevyt kuin mikä. Napaisuus ja jännite oli sentään oikein, mutta en ole vielä uskaltanut tuolla ladata. Mitä luulette voiskohan tuolla ladata jos liimais kotelon kiinni vai tilaanko suoraan jonkun laadukkaamman?

IMG_20191120_202911

 

 

Lol toi laturi. Kauppias on huumorimiehiä. Aika nopee toimitus, kaks viikkoa Kiinasta on suorastaan pikalähetys - jos siis ei mennyt virallisia reittejä.

Link to comment
Share on other sites

Itselläkin on 5a kiinalaturi 67volttiin jolla hyvin on pelittänyt, lisäksi tuo 1radwerkstatin säädettävä 84v.

Täytyy 16x testijonoon joskus kyllä tulla, nikolan myös. Ensi kauden leikkikalut ei ole vielä selvillä. :ph34r:

1600wh 67v msuperin  saapi 500€ hakea pois, jos joku haluaa halvalla pitkää siivua ajella, kaupan päälle saa saman volttisen mcmän.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Paul K said:

Tuo oli ylläri. Eikö siellä ole kaksi pystyä punasta valoviirua takana?

Joo niinpä onkin. Muttei semmosta samanlaista kuin esim. 18xl:ssä että molempiin suuntiin punanen ja valkoinen lamppu.

Edited by Yxzygäilijä
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...