Jump to content

Finnish riders - Suomalaiset ajajat


dside

Recommended Posts

On 10/18/2019 at 10:40 PM, Yxzygäilijä said:

Ei käynyt kuinkaan. Huomasin ajon aikana, että pedaalivarsi kolahtaa moottoriin joka kerta kun ajan töyssystä. Ajelin sen jälkeen vielä n.10 kilometriä ja kotona sitten katoin mikä on vikana. Sain akselin kokonaan poikki avatessa pedaalivarren pultteja auki.

Voiskohan uutta akselia saada joltain kiinanmyyjältä? Kuinka vaikee homma on irrottaa ja laittaa uusi akseli tilalle?

Itse akseli piti tehdä. Ei niitä myydä erikseen. Vaihto periaatteessa helppo jos on prässi.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Skara said:

Moikka! Kiva nähdä uusia nimiä täällä ja uusia 1pyöräilijöitä kaduilla.
 

Hyvin näkyy sinulta suomi sujuvan, mutta on ihan ok myös kirjoittaa sekakieltä; englantia vaan väliin, jos se on helpompaa. 
 

Pitkää lämmintä syksyä toivottaen,

 Skara

@mrelwood: kiitos Mad Mike -vihjeestä! Aloin jo miettimään, josko tekisi tästä ensimmäisen 1pyörä-talven... tähän mennessä olen aina parkkeerannut pyörän talveksi varastoon. 

Hei ja kiitos!

Syksykausi loppuu pian. Ajaako kaikki talvella myos? Kaytaako joku talvirengat?

Link to comment
Share on other sites

48 minutes ago, Vaneska said:

Hei ja kiitos!

Syksykausi loppuu pian. Ajaako kaikki talvella myos? Kaytaako joku talvirengat?

EUC extreme lienee se kuuluisin talviajaja, etsi huvin vuoksi pari sen YouTube videota. 😄 

Kyllä talvirenkaat on aika pakolliset, jos haluaa liukkaalla ajella. Itse olen tähän mennessä pitänyt talven taukoa.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Mooses said:

Nautinnon uusia ulottuvuuksia tuo myös se kiva piirre että voi ajella huippunopeutta akun loppuun asti.

100V Nikolassa tais olla huippunopeus 65 km/h. Kuinka alas akun varaus voi mennä ennen kuin alkaa piippaamaan 50km/h vauhdissa?

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, Yxzygäilijä said:

100V Nikolassa tais olla huippunopeus 65 km/h. Kuinka alas akun varaus voi mennä ennen kuin alkaa piippaamaan 50km/h vauhdissa?

Nikola laskee tiltback-nopeutta vasta siinä vaiheessa, kun akussa on 0% ajon aikana jäljellä eli lepotilassa jotain 10-30% luokkaa riippuen ajaako mäkeen vai tasasella. Piipperin otin pois niin en siitä tiedä, mut luulis piippausten tulevan tiltbackin kanssa aika lähekkäin. Itellä on 84V nikola. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

9 hours ago, Vaneska said:

Syksykausi loppuu pian. Ajaako kaikki talvella myos? Kaytaako joku talvirengat?

Vaihdoin syksyä varten MSX:ään crossirenkaan, jota aion ainakin kokeilla talvellakin. Tähän mennessä en ole vielä ajanut lumella.

8 hours ago, Yxzygäilijä said:

100V Nikolassa tais olla huippunopeus 65 km/h. Kuinka alas akun varaus voi mennä ennen kuin alkaa piippaamaan 50km/h vauhdissa?

Gotwayt alkaa piippaamaan kun varaus laskee ajossa alle 15%:n. Eli alamäessä pystyy hitaasti kiihdyttämään 50km/h asti ilman piippiä vaikka akkua olisi levossa vain 20%. Mutta oon pikkuhiljaa ruvennu ajamaan loppumatkat piippauksista huolimatta vähän normaalimmin, virtaa on kuitenkin vielä niin paljon ettei esim 18XL vielä edes rajoittaisi nopeutta.

Jahka saan toisellekin puolelle lisäakun rakennettua, ei pyörän piippauksetkaan pitäis vaivata ennen kuin omat jalat alkaa piipittämään armoa...

Link to comment
Share on other sites

Moi. Mulle ensimmäinen talvi EUC:n hankinnan jälkeen ja himottais työmatkoihin käyttää talvellakin. Onko talvirengas siis pakolliset hitailla nopeuksilla kaupungissa ja mistäköhän sellaisia ninebot one s2:seen kannattaisi metsästää? Vaihtoehtoisesti talveksi laite parkkiin.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Teo Virtanen said:

Moi. Mulle ensimmäinen talvi EUC:n hankinnan jälkeen ja himottais työmatkoihin käyttää talvellakin. Onko talvirengas siis pakolliset hitailla nopeuksilla kaupungissa ja mistäköhän sellaisia ninebot one s2:seen kannattaisi metsästää? Vaihtoehtoisesti talveksi laite parkkiin.

Mulle ei ole tullu S2:n koossa vastaan erityisesti talveksi sopivaa rengasta. Sanoisin että pidä rengaspaine sopivan alhaalla (mutta tarkkaile sitä usein), aja rauhallisesti ja tilanteen mukaan, ja suojaa itsesi koska kaatumisia saattaa silti tapahtua. Lumella ajo vaatii vielä rutkasti enemmän tarkkaavaisuutta ja taitoa kuin kesäsuhailut.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, mrelwood said:

Mulle ei ole tullu S2:n koossa vastaan erityisesti talveksi sopivaa rengasta. Sanoisin että pidä rengaspaine sopivan alhaalla (mutta tarkkaile sitä usein), aja rauhallisesti ja tilanteen mukaan, ja suojaa itsesi koska kaatumisia saattaa silti tapahtua. Lumella ajo vaatii vielä rutkasti enemmän tarkkaavaisuutta ja taitoa kuin kesäsuhailut.

Lähinnä tuo jää mietityttää. Lumen uskon handlaavani. Kiitos kommentista.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Teo Virtanen said:

Lähinnä tuo jää mietityttää. Lumen uskon handlaavani. Kiitos kommentista.

Jäällä ei varsinaisesti pidä mitkään muut kuin nastat, siihen sitä iisiä tekniikkaa tarvitaan. Pahin on ehkä kuitenkin arvaamaton sohjoinen lumi, sellainen joka välillä kantaa, välillä ei. Noin pienellä renkaalla varmasti erityisen haastavaa.

Link to comment
Share on other sites

En nyt millään osaa päättää minkä pyörän ostaisin. Vaihtoehdot ovat 16x, Nikola ja 18xl. Oon ehkä päättäny että se on 16x tai 18xl, koska nikola ei vaikuta oikeen hyvältä vaihtoehdolta ja onhan se ~400€ kalliimpi. 

Mutta nyt en osaa päättää ostanko 16x:n vai 18xl:n. 16x:ssä vaikuttais olevan paljon enemmän pikkuvikoja mutta muuten paljon kiinnostavampi, kun taas 18xl olisi luotettava perus-euc, josta on jo kaikki ongelmat karsittu pois.

Sanokaa onko 16x ostamisen arvoinen vaikka siinä on muutamia  merkittäviä vikoja? Eniten siinä arveluttaa vesitiiviys ja "speed throttling" akun varauksen ollessa about 50%. Ja oliko siinä jotain tiltback-ongelmia vai olikohan se jo korjattu? Sen hyvät puolet sitte on ketteryys, pedaalien korkeus, kiihtyvyys, vääntö ja sitte toi 3" rengas olis aika mukavaB)

Loomo wheel storelta sais hintaan 1600€ ja 5A laturi kaupan päälle. Samalta myyjältä 18xl isoilla pedaaleilla ja 5A laturilla 1700€

Onko hyvä diili ja luotettava myyjä?

Edited by Yxzygäilijä
Link to comment
Share on other sites

Mulla on muuten kaapin perällä Ninebot one s2 josta akut on kuollu liian rajun ajon takia. (sain sillä jopa 5kW eli 100A piikkiä ylämäessä eikä akut tainnu tykätä siitä hirveesti)

Jos jollain olisi sattumoisin sama pyörä mutta muuten vioittunu, voisin ostaa sen. Tai sit voin myydä ton mun pyörän varaosiksi jos jollain olis tarvetta.

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mrelwood said:

Jäällä ei varsinaisesti pidä mitkään muut kuin nastat, siihen sitä iisiä tekniikkaa tarvitaan. Pahin on ehkä kuitenkin arvaamaton sohjoinen lumi, sellainen joka välillä kantaa, välillä ei. Noin pienellä renkaalla varmasti erityisen haastavaa.

Veikkaisin että sohjoinen lumi on hieman sama kuin joku pehmeä hiekka, vaikkakin vähän yllätävämpi ja liukkaampi. Kiitos vastauksesta.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Yxzygäilijä said:

En nyt millään osaa päättää minkä pyörän ostaisin. Vaihtoehdot ovat 16x, Nikola ja 18xl. Oon ehkä päättäny että se on 16x tai 18xl, koska nikola ei vaikuta oikeen hyvältä vaihtoehdolta ja onhan se ~400€ kalliimpi.

Yks ajatus vois olla nopeudet joilla aiot pääasiallisesti ajaa. 0-25km/h -> 16X, 25-50km/h -> 18XL.

16XL ei kuulema vauhdissa oikein tunnu isommalta renkaalta kuin mikä onkaan (ja vääntökin tuntuu loppuvan aika aikaisin), kun taas 18XL on aikalailla täydessä vauhdissakin vakaa. Ostaisin itelleni varmastikin 18XL:n myös hitaampiin vauhteihin, koska mun koivilla ja ruholla muutenkin on sen verta pituutta (ja painoa) että 18XL:n vakaus olis ihan hyvä piirre. Oon tottunu ton MSX:n vakauteen, ja kaikki KS:t tietty tuntuu jossain määrin letkuilta, mutta 18XL:ään voisin hyvin silti vielä tottua.

18XL tulee nykyään CST C-1488 -renkaalla, joka kääntyy vähän läskimmän nakin tavoin verrattuna ChaoYang H-5102:een, jolla se tuli kesään asti. Minä tykkään!

 

1 hour ago, Yxzygäilijä said:

Onko hyvä diili ja luotettava myyjä?

Muistaakseni veli sai kesällä Green Fashionilta vähän halvemmalla, mutta Greenin kanssa asioidessa on viimeaikoina ollut sen verran ongelmia ja pitkät toimitusajat, että antaisin omat rahani muualle.

Toisaalta, KS antoi syksyllä ukaasin ettei anna Alista ostetuille pyörille jatkossa mitään tuotetukea, takuuvaraosia tms. Eli myyjän asenne on entistä tärkeämpi. Mihinköhän hintaan tämä meidän Paul saisi 18XL:n toimitettua...?

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Yxzygäilijä said:

En nyt millään osaa päättää minkä pyörän ostaisin. Vaihtoehdot ovat 16x, Nikola ja 18xl. Oon ehkä päättäny että se on 16x tai 18xl, koska nikola ei vaikuta oikeen hyvältä vaihtoehdolta ja onhan se ~400€ kalliimpi. 

Mutta nyt en osaa päättää ostanko 16x:n vai 18xl:n. 16x:ssä vaikuttais olevan paljon enemmän pikkuvikoja mutta muuten paljon kiinnostavampi, kun taas 18xl olisi luotettava perus-euc, josta on jo kaikki ongelmat karsittu pois.

Sanokaa onko 16x ostamisen arvoinen vaikka siinä on muutamia  merkittäviä vikoja? Eniten siinä arveluttaa vesitiiviys ja "speed throttling" akun varauksen ollessa about 50%. Ja oliko siinä jotain tiltback-ongelmia vai olikohan se jo korjattu? Sen hyvät puolet sitte on ketteryys, pedaalien korkeus, kiihtyvyys, vääntö ja sitte toi 3" rengas olis aika mukavaB)

Loomo wheel storelta sais hintaan 1600€ ja 5A laturi kaupan päälle. Samalta myyjältä 18xl isoilla pedaaleilla ja 5A laturilla 1700€

Onko hyvä diili ja luotettava myyjä?

Tsekkasitsä ton mun yllä postaamani Choochin arvion 16X:stä. En tosin tiedä miten puolueeton se on. Ja se vertas sitä MSX:ään.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Ziiten said:

Tsekkasitsä ton mun yllä postaamani Choochin arvion 16X:stä. En tosin tiedä miten puolueeton se on. Ja se vertas sitä MSX:ään.

Joo, katoin. oon alkanu miettimään myös tuota MSX 100V:tä. Ainakaan vääntö ei ihan heti loppuisi kovassakaan vauhdissa. Mut toi kahva vaikuttaa aika huonolta. @mrelwood Onko MSX:ssä kahva ollenkaan käyttökelpoinen vai täytyykö siihen keskittyä pyörää työntäessä 100-prosenttisesti että pysyy oikeassa asennossa?

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Yxzygäilijä said:

En nyt millään osaa päättää minkä pyörän ostaisin. Vaihtoehdot ovat 16x, Nikola ja 18xl. Oon ehkä päättäny että se on 16x tai 18xl, koska nikola ei vaikuta oikeen hyvältä vaihtoehdolta ja onhan se ~400€ kalliimpi. 

Mutta nyt en osaa päättää ostanko 16x:n vai 18xl:n. 16x:ssä vaikuttais olevan paljon enemmän pikkuvikoja mutta muuten paljon kiinnostavampi, kun taas 18xl olisi luotettava perus-euc, josta on jo kaikki ongelmat karsittu pois.

Sanokaa onko 16x ostamisen arvoinen vaikka siinä on muutamia  merkittäviä vikoja? Eniten siinä arveluttaa vesitiiviys ja "speed throttling" akun varauksen ollessa about 50%. Ja oliko siinä jotain tiltback-ongelmia vai olikohan se jo korjattu? Sen hyvät puolet sitte on ketteryys, pedaalien korkeus, kiihtyvyys, vääntö ja sitte toi 3" rengas olis aika mukavaB)

Loomo wheel storelta sais hintaan 1600€ ja 5A laturi kaupan päälle. Samalta myyjältä 18xl isoilla pedaaleilla ja 5A laturilla 1700€

Onko hyvä diili ja luotettava myyjä?

Min ehdotus on, että odottelet talven yli, ellet sitten aio ajella talvellakin. Maaliskuussa 16X:n lastentaudit on korjattu ja markkinoilla on uutta. Hinnatkin saattaa olla laskenut. 
 

Asuitkos pääkaupunkiseudulla? Täällä pääsee testaamaan 18xL:ää niin ei tartte sokkona miettiä. Ite tykkään tosi paljon, mut en osaa verrata 16X:ään ku en oo kokeillut. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, UniVehje said:

Min ehdotus on, että odottelet talven yli, ellet sitten aio ajella talvellakin. Maaliskuussa 16X:n lastentaudit on korjattu ja markkinoilla on uutta. Hinnatkin saattaa olla laskenut. 

Ei mitenkää pysty oottamaan talven yli. Sen verran pahat vierotusoireet tullu jo tuon 16b:n hajoamisen takia.:D:roflmao:Ja todellaki aion ajella läpi talven.

6 minutes ago, UniVehje said:

Asuitkos pääkaupunkiseudulla? Täällä pääsee testaamaan 18xL:ää niin ei tartte sokkona miettiä. Ite tykkään tosi paljon, mut en osaa verrata 16X:ään ku en oo kokeillut. 

Tuusulassa asun. Joo 18xl:llä olen ajellut ja hyvältä pyörältä vaikuttaa sekin. Msuper X ja 16x:ää kun vielä pääsis testaamaan niin olis kiva.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mrelwood said:

Yks ajatus vois olla nopeudet joilla aiot pääasiallisesti ajaa. 0-25km/h -> 16X, 25-50km/h -> 18XL.

16XL ei kuulema vauhdissa oikein tunnu isommalta renkaalta kuin mikä onkaan (ja vääntökin tuntuu loppuvan aika aikaisin), kun taas 18XL on aikalailla täydessä vauhdissakin vakaa.

Tämä olis varmaankin suurin syy miks en ostais 16x:ää

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Yxzygäilijä said:

Ei mitenkää pysty oottamaan talven yli. Sen verran pahat vierotusoireet tullu jo tuon 16b:n hajoamisen takia.:D:roflmao:Ja todellaki aion ajella läpi talven.

Tuusulassa asun. Joo 18xl:llä olen ajellut ja hyvältä pyörältä vaikuttaa sekin. Msuper X ja 16x:ää kun vielä pääsis testaamaan niin olis kiva.

No sit mä sanon, että tee rohkea veto ja osta 16X, niin me päästään kaikki testaamaan sitä! :thumbup: Onhan se ainakin erilainen ja tykätty. Ei sitä kannata liikaa miettiä. Pian kuitenkin on markkinoilla uusia vehkeitä ja tekee kuitenkin mieli vaihtaa. Ei se mikään loppuelämän päätös ole. Ja eiköhän ne pahimmat viat ala olla jo korjattu. 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, UniVehje said:

Ei sitä kannata liikaa miettiä.

Oisit sanonu aikasemmin...:lol: Oon jo miettiny aivot melkein puhki:laughbounce2:

9 minutes ago, UniVehje said:

Ja eiköhän ne pahimmat viat ala olla jo korjattu. 

Pahin vika tällä hetkellä on ehkä vesi- ja pölytiiviys, kun aion kuitenkin talvellakin ajella.:unsure: No, ehkä siitä saa jotenki ite modattua tiiviimmän suht helposti.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On ‎10‎/‎14‎/‎2019 at 7:35 PM, mrelwood said:

Mun muistikuvan mukaan se Mad Mike on pikkasen äänekkäämpi, mutta vielä ihan hyvin siedettävissä.

Do dih. Nyt on Mad Mike KS16s:n  alla.

Ihan jäällä tuskin uskallan ajaa, mutta tämä tuntuu luotettavammalta renkaalta syksyn liukastamilla nahkeilla/liukkailla/luistavilla alustoilla (mukulakivi, satunnaiset kaivonkannet, suojatiemaalaukset)

-Z-

talvikumi.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Zwheeler said:

Do dih. Nyt on Mad Mike KS16s:n  alla.

Ihan jäällä tuskin uskallan ajaa, mutta tämä tuntuu luotettavammalta renkaalta syksyn liukastamilla nahkeilla/liukkailla/luistavilla alustoilla (mukulakivi, satunnaiset kaivonkannet, suojatiemaalaukset)

-Z-

 

Hyvältä näyttää. Mä vaihdoin kans kuvassa näkyvään talvirenkaaseen @mrelwoodin avustuksella. (Tai mä taisin olla se avustaja) Todella hyvä pito ja mukava ajella vähän varmemmin ottein. Alussa vähän outo käyttäytyminen, mut jo alle 100 kilsaa riitti totutteluun. Asfaltilla ei kyllä ole kovin mukava. 

6E71A7F1-EE58-4076-A005-0E5AA355E5CF.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...