Jump to content

Finnish riders - Suomalaiset ajajat


dside

Recommended Posts

1 hour ago, harmitonkana said:

Moikka!

Uusi tyyppi täälläkin. :) Toistaiseksi Helsingin suunnilta, mutta syyskuusta eteenpäin pääasiassa Tampereelta löytää.

Päätin ostaa itselleni jotain kivaa koulusta valmistumisen lähestyessä ja tilasin tuon KS-16X:n. Pohdin pitkään OneWheeliä, mutta sitten löysin tämän foorumin ja luin lisää yksipyöräisistä. Vaikutti ehkä vähän käytännöllisemmältä työmatkoja ajatellen ja senpä takia nyt olen täällä.

Aiempaa ajokokemusta ei ole, joten ensi viikosta alkaen varovaisin liikkein opettelemaan. :)

Tervetuloa!

Olisi hienoa päästä testaamaan sun uutta pyörää. Lähe mukaan miitteihin, kun saat pysyttyä pyörän päällä. 

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, melodrama said:

Eli   Wheellog ilmeisesti pelittää hyvin IM-EUC.eiden kanssa ? 

https://euc.world tuota versiota olen käyttänyt, ajot menevät tuonne "pilveen". Toki välillä softa kaatuilee, mutta enemmän ehkä puhelimen vika.

Myös pebble on ostettu ranteeseen niin saa wheellogin nopeusmittarin näkymään ajon aikana.

Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, lirva said:

https://euc.world tuota versiota olen käyttänyt, ajot menevät tuonne "pilveen". Toki välillä softa kaatuilee, mutta enemmän ehkä puhelimen vika.

Myös pebble on ostettu ranteeseen niin saa wheellogin nopeusmittarin näkymään ajon aikana.

Ok, kiitokset, latasin sokkona Google Play-kaupan version, se ei näytä pelittävän V5F:n kanssa.. Täytyy kokeilla versiota, joka löytyy tuon sun linkin takaa.

Kävin sitten ajelemassa 5-7km lenkuran tuolla mun uudella härvelillä;  vähän huteraa oli ajelu kun pelkkien V-kulmassa olevien pedaalien varassa joutui kurvailemaan, en siis saanut jaloilla kovin järkevästi nojattua tuon sorjan V5F:n  runkoa vasten.. Ja jalat väsyivät yllättävän paljon, täytyy katsoa, pitääkö lähteä enemmänkin modaamaan pedaaleja ja lisäilemään tukifyllejä. Mulla oli jalassa tosi ohuet "paljasjalkakengät", joka sekin voi vaikuttaa asiaan. No, nämä ovat ihan korjattavissa olevia asioita.

Edited by melodrama
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, UniVehje said:

Tervetuloa!

Olisi hienoa päästä testaamaan sun uutta pyörää. Lähe mukaan miitteihin, kun saat pysyttyä pyörän päällä. 

Kiitos ja tottahan toki! Pitää tosiaan hieman ensin reenata että pysyn teidän messissä. :) 

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, mrelwood said:

Yksittäisten akkukennoparien jännite ei kai oikein voi pomppia tuolla tapaa, joten vika saattais olla enemmänkin akkujen liitoksissa, tai balansointijohtojen kytkennöissä. Tai sitten emolevyllä joka tuota kennojen mittausta suorittaa.

Luultavasti kontaktiongelmankin löytäminen on haastavaa, ja jos itse emolevy on sökö, saattaa olla jopa mahdotonta.

Mullakin kävi mielessä toi liitosten tms huono tila. Muistaakseni tämä ongelma alkoi suurin piirtein sen ekan pahemman kaatumisen jälkeen - olisko pyörä ottanut damagea, kun on lennellyt ympäriinsä - ei voi tietää.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Sorry for my absence again, been extremely busy and it's going to be that way for a while... I'm hoping I'll get a chance to join in on a Sunday meetup before the weather becomes shit again though. Paul at e1on.com was surprised that there were local meetups when he met me when I gave him the loaned charger back, and has expressed interest in joining them. Great to hear that @mrelwood's MSX is back in action! Also, if they happen to be on here, hello to the person that I encountered crossing Pohjoisesplanadi in Helsinki in the opposite direction to me two or three weeks ago.

Link to comment
Share on other sites

On 8/7/2019 at 11:52 PM, harmitonkana said:

Kiitos ja tottahan toki! Pitää tosiaan hieman ensin reenata että pysyn teidän messissä. :) 

Opetusmiitti! Alkuaskeleet saa haltuun selvästi nopeammin jos on joku kokeneempi antamassa vinkkiä, Youtube-videot ei kerro mihin juuri sun olis syytä keskittyä. Sano vaan ajankohta ja sijainti ni mä ainakin oon messissä!

12 hours ago, lirva said:

Kaatosade yllätti tänään ja kotiin päästyään msuperi ei halua sammua enää napista, ei myöskään yhdistä appia. :crying:

Täytyy kansi avata ja nypätä akku irti varmaan.

Taitaa olla märkä nappi. Yrittäisin kuivata talouspaperilla niin paljon kuin saat, ja melko reilusti elektroniikanpuhdistusainetta perään. Aine haihtuessaan vie myös vettä mukanaan.

8 minutes ago, cgi said:

Great to hear that @mrelwood's MSX is back in action!

Thanks cgi! Still building back lost trust though...

 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, mrelwood said:

Thanks cgi! Still building back lost trust though...

 

Yeah I know the feeling, was the same for my 14S after replacing the board, although not quite at the level as it is for you. Replacing hall sensors and motor wiring is quite hardcore and with more chance of something going wrong after. With the replacement board, once I'd pushed a lot of current through it a few times without it going bang, I could be reasonably confident it was  fine.

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, cgi said:

With the replacement board, once I'd pushed a lot of current through it a few times without it going bang, I could be reasonably confident it was  fine.

I have already ridden 200+ km after the repairs, and took the first 30km very carefully. Now I'm again sometimes peaking at 49km/h, but even a mild uphill makes me back down a lot if it goes on for more than 10m or so. Not perfectly sensible behaviour, but what can I do... I just need to ride more!

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mrelwood said:

Taitaa olla märkä nappi. Yrittäisin kuivata talouspaperilla niin paljon kuin saat, ja melko reilusti elektroniikanpuhdistusainetta perään. Aine haihtuessaan vie myös vettä mukanaan.

 

Joo illalla vähän kuivailin ja nappi alkoi pelittää, ledi valoissa oli omaa elämää loppu illan, mutta aamusta olivat sammuneet.

En availlut, kun silikoonilla on tiivistetty reunoja, olisi mennyt uusiksi. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Paul K said:

Hei, en oikein ymmärrä kuinka tämä foorumi toimii mutta koska on seurava miitti täällä pääkaupunkiseudulla?

Käsittääkseni ei ole sovittua miittiä tällä hetkellä. Mut aina voi ehdottaa.

Edit: mä en välttämättä voi osallistua, koska mun pyörän akut on rikki. Tai ainakin semirikki.

Edited by Ziiten
Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, Paul K said:

Hei, en oikein ymmärrä kuinka tämä foorumi toimii mutta koska on seurava miitti täällä pääkaupunkiseudulla?

Sano aika ja paikka, ni siellä ja silloin on seuraava miitti! Mä nyt oon vaan sattunu olemaan kovaäänisin ehdottelija.

Mä tuun paikalle lyhyelläkin varoajalla, mutta on huomattu että enemmän väkeä pääsee paikalle jos antaa immeisille aikaa (1+ vrk) kerätä luitaan.

Su alkuiltapäivä tuntuu sopivan monille, mutta silloin on tietty myös paljon ihmisiä hyvien ajoreittien tiellä. Ja viikonloppuisin pääsemättömät on kyl jääny paitsioon, että muutamalle arkimiitille vois olla ihan tilaustakin.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, mrelwood said:

Sano aika ja paikka, ni siellä ja silloin on seuraava miitti! Mä nyt oon vaan sattunu olemaan kovaäänisin ehdottelija.

Mä tuun paikalle lyhyelläkin varoajalla, mutta on huomattu että enemmän väkeä pääsee paikalle jos antaa immeisille aikaa (1+ vrk) kerätä luitaan.

Su alkuiltapäivä tuntuu sopivan monille, mutta silloin on tietty myös paljon ihmisiä hyvien ajoreittien tiellä. Ja viikonloppuisin pääsemättömät on kyl jääny paitsioon, että muutamalle arkimiitille vois olla ihan tilaustakin.

No seuraava miitti alkaa sitten tänään tuolla askistossa noin klo 15:00.

Screenshot_20190808-161511.jpg

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Paul K said:

No seuraava miitti alkaa sitten tänään tuolla askistossa noin klo 15:00.

No nyt oli kyl liian lyhyt varoaika jopa mulle! :P

Alkaa näemmä miitit muuttumaan maksullisiksi, ettei olis bisnesmiehen järkkäämä miitti tämä? :D

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Juu, kympin maksaa ja se sisältää ruoan ja kakun. Jollekkinhan sekin kympi menee, muttei mulle. Täällä nyt istun ja kuuntelen tuota ekaa bändiä. Mikä lie mutta hyvinhän nuo soittavat.

Nythän on noita kesä tapahtumia niin.. No jaa jos on paljon väkeä on vaikea löytää toiset, ei mulla ole kokemusta noista miitteistä.

Link to comment
Share on other sites

Mulle sopii sunnuntaina kolmen jälkeen Kaivopuistossa. Pitää varmaan tulla bussilla lähemmäs että riittää akkua ajeluun.

21 minutes ago, Ziiten said:

Vois ehkä huomenna perinteistä Kaivopuiston kompassiaukiota, esim. klo 15-16. Mä yritän päästä perille mutta matkanteko saattaa olla hidasta, jos sattuu akkuongelmia.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...