Jump to content
dside

Finnish riders - Suomalaiset ajajat

Recommended Posts

52 minutes ago, lirva said:

Ei taida sen laadukkaampia olla mikään. V10neen olen tyytyväinen, mutta äppi toimii miten lystää tuossakin.

Ninebotin appissa ei ole juurikaan ollut valittamista. Toisaalta käytän sitä lähinnä nopeuden ja akkutasojen tsekkailuun. Vaikka epäilen, että nopeusmittari näyttää liian isoja lukuja ja akkuprosentitkin tuntuvat seilaavan vähän miten sattuu.

Hankkikaa Gotway niin ei appin käyttö potuta, sillä kun ei oikein tee mitään! :facepalm:

Katoin, että Pitkäjärvi on sen verran pitkällä, että pitää tulla paikalle julkisilla, jos haluaa kotiin pyöräillä kierroksen jälkeen. Mites @mrelwood kun kattelin kohdetta GMapsilla, näyttää että monessa kohtaa ei olis kevariväyliä lähelläkään järveä. Onko aiempaa kokemusta kohteesta.

20 minutes ago, Ziiten said:

Mites @mrelwood kun kattelin kohdetta GMapsilla, näyttää että monessa kohtaa ei olis kevariväyliä lähelläkään järveä. Onko aiempaa kokemusta kohteesta.

Oon mä sen pari kertaa kiertäny, ja viimeksi löysin kivoja kevyitä polkujakin joista tulitte heti te mieleen! Pätkä mennään Kehä III:n toisella puolella, ja lyhyt pätkä jopa maaseutumaantien vartta... Aika vaihtelevaa siis.

4 hours ago, mrelwood said:

Oon mä sen pari kertaa kiertäny, ja viimeksi löysin kivoja kevyitä polkujakin joista tulitte heti te mieleen! Pätkä mennään Kehä III:n toisella puolella, ja lyhyt pätkä jopa maaseutumaantien vartta... Aika vaihtelevaa siis.

Mulla on Pitkäjärven itäpäähän matkaa kämpiltä 2 km  linnuntietä, joten Pitkis on tullut aika useaan kierreltyä normi- ja maastopyörällä. Vielä ei löydy varastosta ajokkia, jolla voisin Pitkistä kiertää, eli enpä vielä liity joukkoonne. Polkuvinkkinä Pitkäjärven eteläpuolella kannattaa ajella kokoajan mahdollisimman lähellä Pitkäjärven rantoja; Laaksolahden urheilukenttien kohdalta lähtee länteen päin hyvät hiekkaiset pyörä- ja lenkkipolut, joita on kiva ajella => Laaksolahden urheilukenttä voi itseasiassa olla aika hyvä starttipaikkakin teidän reissulle, sinne päässee kohtuu järkevästi julkisillakin.

Kuukkelin satelliittimapsista näkyy hyvin noi hiekkapolut, kannattanee kuikuilla niitä välillä, jos ajelette ohi, kaikkia hyviä reittejä ei tuolta ihan ensimmäisellä yrittämällä välttämättä bongaa ilman karttaa.:)

Edited by melodrama

4 minutes ago, melodrama said:

Mulla on Pitkäjärven itäpäähän matkaa kämpiltä 2 km  linnuntietä, joten Pitkis on tullut aika useaan kierreltyä normi- ja maastopyörällä. Vielä ei löydy varastosta ajokkia, jolla voisin Pitkistä kiertää, eli enpä vielä liity joukkoonne. Polkuvinkkinä Pitkäjärven eteläpuolella kannattaa ajella kokoajan mahdollisimman lähellä Pitkäjärven rantoja; Laaksolahden urheilukenttien kohdalta lähtee länteen päin hyvät hiekkaiset pyörä- ja lenkkipolut, joita on kiva ajella => Laaksolahden urheilukenttä voi itseasiassa olla aika hyvä starttipaikkakin teidän reissulle, sinne päässee kohtuu järkevästi julkisillakin.

Tuu käymään vaikka aloituspaikalla moikkaamassa ja testailemassa pyöriä. Nyt ei taida olla kellään lainata ehjää pyörää koko matkalle, mut osan matkasta pysyy kyydissä kuitenkin. 

1 minute ago, UniVehje said:

Tuu käymään vaikka aloituspaikalla moikkaamassa ja testailemassa pyöriä. Nyt ei taida olla kellään lainata ehjää pyörää koko matkalle, mut osan matkasta pysyy kyydissä kuitenkin. 

Täytynee skipata, lupailee sunnuntai-ip:ksi kevyttä lounaistuulta => leijasurffimaan Lauttasaareen siis..

Urheilukentän seutu käydään tietty mittaamassa tarkkaan! Mä kattelin että Vihdintien Neste Pähkinärinteen kohdalla olis passeli alotus, haluaisin ehdottaa metsäpolkua nykerrettäväksi siinä alussa(kin).

Reissulle tulee mittaa 22km (+ mahdolliset ekstrat).

Eli tavataan su klo 13 Vihdintien Neste-huoltoasemalla osoitteessa Ulkoniitynkuja 2 (Vantaa).

palaatteko samaan paikkaan? Voisin täältä hämeestä ilmestyä paikalle, V10 ehkä menee tuon 22km tai sitten ei.

Edited by lirva

36 minutes ago, mrelwood said:

Urheilukentän seutu käydään tietty mittaamassa tarkkaan! Mä kattelin että Vihdintien Neste Pähkinärinteen kohdalla olis passeli alotus, haluaisin ehdottaa metsäpolkua nykerrettäväksi siinä alussa(kin).

Reissulle tulee mittaa 22km (+ mahdolliset ekstrat).

Eli tavataan su klo 13 Vihdintien Neste-huoltoasemalla osoitteessa Ulkoniitynkuja 2 (Vantaa).

No nyt ootte tulossa aivan huudeille, kämppään nääs täällä Hasselbackenissa => En tiedä, kuinka hyvin tunnette näitä seutuja, joten tässä olis yksi hauska tärppi, jonka kävin kiertämässä mun onewheelilla viime viikonloppuna:

image.thumb.png.dd2798b45e853bf5d553891e5f8dfa1c.png

=> Merkkasin punaisella tuon luontopolun, joka kannattaa käydä kiertämässä ja sinisellä teidän lähtöpaikan huoltiksen..  Lammaslampi on kuvan keskellä.

.. edit: eiku se teidän Nesteen huoltis onkin pohjoisempana, yllä korjattu kuva.

Edited by melodrama
Väär huoltis merkattu aiempaan kuvaan

10 hours ago, lirva said:

palaatteko samaan paikkaan? Voisin täältä hämeestä ilmestyä paikalle, V10 ehkä menee tuon 22km tai sitten ei.

Palataan joo. Tuu ihmeessä! On sitä ennenkin haettu autoja lähemmäksi pienempiakkuisia varten.

10 hours ago, melodrama said:

No nyt ootte tulossa aivan huudeille, kämppään nääs täällä Hasselbackenissa => En tiedä, kuinka hyvin tunnette näitä seutuja, joten tässä olis yksi hauska tärppi, jonka kävin kiertämässä mun onewheelilla viime viikonloppuna:

:lol: Meillä on näemmä aika samanlainen maastomaku! Noi tärpit on kans reitillä mukana, ja jos ehtii kuivaa niin ehkä jopa ton luontopolun keskeltä lounaisen suuntaan lähtevä teknisempi polku.

3 hours ago, mrelwood said:

Palataan joo. Tuu ihmeessä! On sitä ennenkin haettu autoja lähemmäksi pienempiakkuisia varten.

:lol: Meillä on näemmä aika samanlainen maastomaku! Noi tärpit on kans reitillä mukana, ja jos ehtii kuivaa niin ehkä jopa ton luontopolun keskeltä lounaisen suuntaan lähtevä teknisempi polku.

Näyttää siltä, että ainakin osa teistä on kolunnut näitä maisemia enemmänkin, itselle tuli positiivisena yllätyksenä vuoden 2014 alussa tänne muutettuani, kuinka hyvät maastopyöräilymahdollisuudet täällä on. 

Sen verran ovat huomisen tuuliennusteet muuttuneet, että saatan pelmahtaa tuon mun onewheelin kanssa lähtöpaikalle, eli tyypityksiä tuolle munkin laitokselle on halukkaille tarjolla.

Sain toissa päivänä korjattua tuon mun X3:n renkaan reiän; sisäkumi oli asennettu ruttuun ja siihen oli tullut kohtuu iso viiltohaava. Paikkauksen jälkeen laitoin renkaaseen reilusti painetta (50PSI) => Pyörästä tuli todella kiikkerä ja oli aivan mahdoton ajaa hitaasti tai tehdä suunnanvaihtoja. Suosituspaineilla homma taas alkoi sujua. 

Ja kysymys teille konkareille, löytyykö noissa isommissakin univehkeissä aina sisäkumi ja käytättekö litkuja renkaan sisällä ?

17 minutes ago, melodrama said:

Ja kysymys teille konkareille, löytyykö noissa isommissakin univehkeissä aina sisäkumi ja käytättekö litkuja renkaan sisällä ?

Ninebot One Z10 taitaa olla ainoa, joka tulee tehtaalta ilman sisäkumia. @mrelwood on tosin modannut omansa toimimaan ilman. 

Litkuja olen käyttänyt ja nyt kun muistutit, niin täytyypä laittaa näihin uudempiinkin. Hyllyssä on pullo jo valmiina odottamassa. Litku saattaa hyvinkin säästää isolta vaivalta, jos jossain metsän keskellä tulee pieni reikä. Saattaa myös pysyä paineet paremmin. 

Renkaan paine tosiaan vaikuttaa todella paljon pyörän ajettavuuteen. 

45 minutes ago, UniVehje said:

Ninebot One Z10 taitaa olla ainoa, joka tulee tehtaalta ilman sisäkumia. @mrelwood on tosin modannut omansa toimimaan ilman. 

Litkuja olen käyttänyt ja nyt kun muistutit, niin täytyypä laittaa näihin uudempiinkin. Hyllyssä on pullo jo valmiina odottamassa. Litku saattaa hyvinkin säästää isolta vaivalta, jos jossain metsän keskellä tulee pieni reikä. Saattaa myös pysyä paineet paremmin. 

Renkaan paine tosiaan vaikuttaa todella paljon pyörän ajettavuuteen. 

Toimiskohan autonrenkaan korjaussetti tähän tarkoitukseen (autossa vararenkaan sijaan nykyään). Se pullo menee joka tapauksessa vaihtoon huollon yhteydessä kun viimeinen käyttöpäivä menee umpeen. Ei ehkä kuitenkaan koko pullollista kannata panna.

3 hours ago, melodrama said:

Z10 ja Mten on tietääkseni ainoat tubelessit. Ja litkuille kyllä. Litku vaan pitää valita huolella, paljon kuraa markkinoilla vertailuvideoiden perusteella. Jenkkien Slime ja Brittien Goop ainakin on toimivia, melkeinpä kaikista muista tais löytyä aika ristiriitasia kokemuksia.

Pitkäjärven ympäriajo 30.6.2019

20190630_181412.jpg

Edited by Ziiten

Kiitoksia tyypityksistä, parkkiksella oli sen verran ruuhkaa ja autoja, etten oikeen uskaltanut kokeilla/harjoitella teidän isompirenkaisemmilla vempaimilla; ei oikeen kylmiltään irronnut autojen seassa noin pienessä tilassa kurvailut, siksi en uskaltanut Univehkeen V8.lla teidän mukaan lähteä;  tarttee pohjille varmaan 10-15min ajelua ja totuttelua tilavammassa paikassa. Mutta kiva nähdä teitä livenäkin. Kaivelin intterneteistä esille tuon mun onewheel+ XR:n speksejä, sivuplee:

Huippunopeus: 30km/h

Paino: 12,5 kg

Range: 19-29km

Moottori: 750W Hypercore hub motor

Akku: Nickel Manganese Cobalt Oxide (NMC) 324Wh 63V

Rengas: 11.5×6.5-6 Vega

Joo ei ehkä paras paikka kun autoja meni edestakaisin. Aika eri tuntuisia jokainen mitä itse koitti. 

Mutta tulipahan omalla V10 ajeltua toistaiseksi pisin lenkki ja kovimmat keskaritkin varmaan. :thumbup:

Onko kellään kokemusta intelligent walking storesta? Myyjänä Wang Ye.
Uskaltaakohan paypalilla maksamalla tilata ks18xl mallin? Mitä ootte mieltä? Saisin alle 1600€ hintaan kahella laturilla ja isoilla pedaaleilla. Ja miten toi paypalin puolesta menee jos ei tilausta ala kuulumaan onko siinä mahdollisuutta saada rahoja takasin ja minkä ajan sisällä?

1 hour ago, Jake said:

Uskaltaakohan paypalilla maksamalla tilata ks18xl mallin? Mitä ootte mieltä? Saisin alle 1600€ hintaan kahella laturilla ja isoilla pedaaleilla. Ja miten toi paypalin puolesta menee jos ei tilausta ala kuulumaan onko siinä mahdollisuutta saada rahoja takasin ja minkä ajan sisällä?

Käsittääkseni tuolla kaupalla on hyvä maine ja moni on tilannut sieltä. Itse luottaisin ja melkein tilasinkin sieltä. 

Tuo on todella hyvä diili.

Alilla on myös suojaukset. Palauttaa rahat, jos ei tule. 

Alista ostaessa myyjä saa rahat vasta kun kuittaat tuotteen vastaanotetuksi. Huippudiili ja paras pyörävalinta, tilaisin huoletta. Jos myyjä ei ole erikseen maininnut verotonta toimitusta, varmistaisin sen vielä viestillä ettei vaan tule sen suhteen yllätyksiä.

Nyt on elämäni ensimmäinen sähköyksipyöräinen tilattu. Toivotaan että saapuu perille nopeasti vielä kun kesää on jäljellä. Tilasin ks-18xl:n isoilla pedaaleilla ja kahella laturilla ja loppusummaksi jäi 1609€. Saa nähdä onko liian tykki näin ekaks vehkeeks :D  luulen että ei koska ainahan se on parempi mitä enemmän tehoa jotta ei väännöt lopu kesken ja heitä naamalleen. Ja tarkotus oli että pääsis semmosen 23km per suunta edestakasin ilman että tarvii laturia kantaa mukana. Sain muutaman kympin hinnasta pois neuvottelemalla :D

1 minute ago, Jake said:

Nyt on elämäni ensimmäinen sähköyksipyöräinen tilattu. Toivotaan että saapuu perille nopeasti vielä kun kesää on jäljellä. Tilasin ks-18xl:n isoilla pedaaleilla ja kahella laturilla ja loppusummaksi jäi 1609€. Saa nähdä onko liian tykki näin ekaks vehkeeks :D  luulen että ei koska ainahan se on parempi mitä enemmän tehoa jotta ei väännöt lopu kesken ja heitä naamalleen. Ja tarkotus oli että pääsis semmosen 23km per suunta edestakasin ilman että tarvii laturia kantaa mukana. Sain muutaman kympin hinnasta pois neuvottelemalla :D

Onnittelut hankinnasta! 

Odottelu on nyt pahinta. Kyllä tuo käy ihan hyvin myös ensimmäiseksi pyöräksi. 

Tuon edestakaisen matkan jälkeen sulla saattaa olla vielä 60% akkua jälellä. 

11 hours ago, Jake said:

Ostin Z10:n IWS:sta, eikä moitittavaa. Paitsi että kesti kauan saapua, mutta sehän riippuu lähetystavasta.

PS. Vietin tänään päivän Töölön sairaalan tapaturmaklinikalla, kun kaatuilin eilen illalla, suojat päällä, mutta silti tuli kyynärluuhun asti tullut haava. Sitä sitten paikkaili käsikirurgi plastiikkakirurgin konsultoimana. Röntgenissä näkyi hiekkajäämiä kudoksissa. Kypäräkin otti osumaa.

Edited by Ziiten

55 minutes ago, Ziiten said:

Ostin Z10:n IWS:sta, eikä moitittavaa. Paitsi että kesti kauan saapua, mutta sehän riippuu lähetystavasta.

PS. Vietin tänään päivän Töölön sairaalan tapaturmaklinikalla, kun kaatuilin eilen illalla, suojat päällä, mutta silti tuli kyynärluuhun asti tullut haava. Sitä sitten paikkaili käsikirurgi plastiikkakirurgin konsultoimana. Röntgenissä näkyi hiekkajäämiä kudoksissa. Kypäräkin otti osumaa.

No sullehan tapahtuu! Mitä kävi ja oliko pyörän toiminnalla osuutta?