Jump to content

Finnish riders - Suomalaiset ajajat


dside

Recommended Posts

42 minutes ago, Maztero said:

On kyllä todella erikoista! Voiko kyseessä olla viallinen emolevy tai kalibrointiongelma?

Vaikea sanoa mistä tuo johtui. Jatkoin kuitenkin ajamista sen jälkeen ja kaikki toimi normaalisti. Eikä se ennen ole tilttaillut paitsi jos ajan liian lujaa - silloinkin tilttaus on aika maltillinen.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Maztero said:

Tosin kun katselen hintoja, niin näyttää siltä että MSX lähtee AliExpressistä 1,600€ ja 18XL starttaa sieltä yli kahdesta tuhannesta. Tämän takia taitaa kallistua vielä MSX-suuntaan

Alista kyllä löytyy 18XL hintaan 1800 dollaria, eli lähelle 1600€. Mut pitää kysyä meiltä muilta vähän tarkemmin ensin, voidaan jakaa linkkiä myyjälle. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, UniVehje said:

Alista kyllä löytyy 18XL hintaan 1800 dollaria, eli lähelle 1600€. Mut pitää kysyä meiltä muilta vähän tarkemmin ensin, voidaan jakaa linkkiä myyjälle. 

Kiitos vinkistä! 

Tarkotatko että kysyä muilta, josko tietäis paremmasta diilistä? Pystytkö linkkaamaan Aliexpressiin, kun en ite löytänyt haulla : O

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, lirva said:

Ensimmäinen mikä itselle osui

 

Esim tää. Toinen on tää. 
https://s.click.aliexpress.com/e/bYMX4xKY

ei välttämättä oo julkisena, eli viestiä myyjälle ja kysy onko ja mikä hinta. Muista pyytää isommilla pedaaleilla. 

Link to comment
Share on other sites

Noihin Aliexpress-kauppoihin liittyen, tuli viime viikolla sellaista (toisen käden) vinkkiä, että Green & fashion traveling storella (tjsp) on Euroopassa oma warehouse (tai ehkä jaettu jonkun kanssa, eipä väliä), ja täten hintoihin ei tule tulleja tai lisä-ALVeja, mutta en mene vannomaan pitääkö paikkansa. Väitetysti tieto tuli suoraan kaupalta itseltään, mutta buyer beware. Ja takuuasiat aasialaisen liikkeen kanssa voi mennä hyvin jännäksi...

Edited by esaj
Link to comment
Share on other sites

Juu, kaikki perhe-, ja melkein kaikki kaveripiirinkin pyörät on tullu Aliexpressistä, ilman tulleja ja ALV:tä. Suurin osa myyjistä mainitseekin asiasta myyntisivulla.

Myyjillä ei (ainakaa yleensä) ole lähettävää varastoa EU:ssa, vaan ne jippoilee pyörän Europeen verottomana firman (tai kolleegion) sisäisenä kuljetuksena.

Edited by mrelwood
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Joona said:

@UniVehje kuinka paljon muuten maksoit sun 18xl:stä? Ja tuliko veroja tai tullimaksuja yms. päälle?

Maksoin vähän yli 2000€ ja se oli liikaa. Ebayn halvin julkinen myyjä. Kaveri maksoi Alin kautta melkein 500€ vähemmän. Mulle tuli ilman tulleja ja veroja ihan luvatusti. 

Link to comment
Share on other sites

On se elämä vaikeeta. Sisäinen kamppailu KS18XL vs. MSX jyllää edelleen!

Monen mielestä omaan käyttöön paras olisi ehkä 16" wheel, koska käytän wheeliä melkein päivittäin kaupunkiajossa (työmatkat, harrastukset jne). Joskus, vaikkakin harvemmin, menen junalla tai bussilla eri kaupunkeihin ja käytän wheeliä siellä. Haluaisin myös tehdä huolettomammin reissuja off-roadille, luontoon jne. Mutta painotan, että 85% ajasta olen kaupungissa suht lyhyillä matkoilla, mutta myös yli talven.

KS18XL hyödyt:
-build quality
-yleinen design
-kirkkaammat valot
-(ilmeisesti) paremmat pedaalit
-parempi trolley handle

MSX hyödyt:
-ISOMPI/LEVÄMPI RENGAS (tää ois melkein tärkein asia kun ajan wheelillä myös talvet). Tällä hetkellä GW MCM4 kerää talvella järkyttävästi loskaa ja kuraa sisälle talvella, jolloin sitä pitää kohteessa valuttaa useampi tunti. Kun designiä katsoo, näyttäisi siltä, että MSX keräisi vähemmän loskaa, koska rengas on paljaampi. KS18XL design on renkaan osalta suljetumpi, eli kate tulee huomattavasti enemmän renkaan päälle, jolloin rengas ohjaa loskaa ja kuraa katteen sisälle
-istuin
-ainakin paperilla vielä inan parempi performance

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, esaj said:

Noihin Aliexpress-kauppoihin liittyen, tuli viime viikolla sellaista (toisen käden) vinkkiä, että Green & fashion traveling storella (tjsp) on Euroopassa oma warehouse (tai ehkä jaettu jonkun kanssa, eipä väliä), ja täten hintoihin ei tule tulleja tai lisä-ALVeja, mutta en mene vannomaan pitääkö paikkansa. Väitetysti tieto tuli suoraan kaupalta itseltään, mutta buyer beware. Ja takuuasiat aasialaisen liikkeen kanssa voi mennä hyvin jännäksi...

Mua on vähän ihmetyttänyt tuo kiinakauppojen eurovarastologistiikka. Käyttävätkö kiinalaiset jotain alhaisen alv:n/tullin EU-maata varastona, josta sitten lähettävät muihin EU-maihin. 

Link to comment
Share on other sites

Tein lisää testausta. Kun akku oli n. 75%, tuli voimakas tiltback ja tällainen ilmoitus (nyt mulla oli Ninebot-appi päällä). Eli akkujen varaustilojen ero oli ilmeisesti liian suuri. Hetken ajeltuani, prosentit kuitenkin tasaantuivat. Tuo oranssi  viiva tarkoittaa, että nopeus on rajoitettu minimiin. Ehkä akku on entinen, koska en ole tällaista ennen nähnyt.Screenshot_20190501-190714_Segway-Ninebot.thumb.jpg.0873d65d57b50cb4f2feea29e1e662f2.jpg

Edited by Ziiten
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Ziiten said:

Mua on vähän ihmetyttänyt tuo kiinakauppojen eurovarastologistiikka. Käyttävätkö kiinalaiset jotain alhaisen alv:n/tullin EU-maata varastona, josta sitten lähettävät muihin EU-maihin. 

Gearbest roudaa fillarit ensin junalla kiinasta puolaan ja sieltä tulee UPSilla kotiin, ilman tulleja.

Varmaan muillakin samoja kuvioita.

Edited by lirva
Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, lirva said:

Gearbest roudaa fillarit ensin junalla kiinasta puolaan ja sieltä tulee UPSilla kotiin, ilman tulleja.

Varmaan muillakin samoja kuvioita.

Mutta pitäähän Puolaankin maksaa tullit/alvit. Vai pudottaako ne kamat lentokoneesta.

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Ziiten said:

Mutta pitäähän Puolaankin maksaa tullit/alvit. Vai pudottaako ne kamat lentokoneesta.

Ilmeisesti UPS myy firmoille all-in-one könttädiilejä, joissa ei makseta veroja ja tulleja jokaisesta kuljetuksesta erikseen, vaan keskimääräinen vuosittaismäärä.

Tai sitten firman sisäiset kuljetukset on mahdollista hoitaa ilman veroja, tai että ne on paljon pienemmät.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

On 5/1/2019 at 1:49 PM, Maztero said:

On se elämä vaikeeta. Sisäinen kamppailu KS18XL vs. MSX jyllää edelleen!

Monen mielestä omaan käyttöön paras olisi ehkä 16" wheel, koska käytän wheeliä melkein päivittäin kaupunkiajossa (työmatkat, harrastukset jne). Joskus, vaikkakin harvemmin, menen junalla tai bussilla eri kaupunkeihin ja käytän wheeliä siellä. Haluaisin myös tehdä huolettomammin reissuja off-roadille, luontoon jne. Mutta painotan, että 85% ajasta olen kaupungissa suht lyhyillä matkoilla, mutta myös yli talven.

KS18XL hyödyt:
-build quality
-yleinen design
-kirkkaammat valot
-(ilmeisesti) paremmat pedaalit
-parempi trolley handle

MSX hyödyt:
-ISOMPI/LEVÄMPI RENGAS (tää ois melkein tärkein asia kun ajan wheelillä myös talvet). Tällä hetkellä GW MCM4 kerää talvella järkyttävästi loskaa ja kuraa sisälle talvella, jolloin sitä pitää kohteessa valuttaa useampi tunti. Kun designiä katsoo, näyttäisi siltä, että MSX keräisi vähemmän loskaa, koska rengas on paljaampi. KS18XL design on renkaan osalta suljetumpi, eli kate tulee huomattavasti enemmän renkaan päälle, jolloin rengas ohjaa loskaa ja kuraa katteen sisälle
-istuin
-ainakin paperilla vielä inan parempi performance

Ymmärrän tuskan. Toisaalta ei näillä valinnoilla voi ihan väärinkään mennä. 

Tuo talviajo ja varsinkin lumen kerääminen on ihan mielenkiintoinen näkökulma, jota en ole itse koskaan ajatellut. Toisaalta kaupungissa työmatkoilla painottuu taas trolley ja nostelu helposti. Ja ehkä se läski 16” vois olla paljon kätevämmän kokoinen ja myös tosi hyvä maastossa. 

Itellä nyt 100km alla uudella 18XL:llä ja eipä tuosta mitään negatiivista ole sanottavaa. Oikein kivan oloinen laite, kunhan ensin saa vammaisen appin kanssa asiat selvitettyä. Mut kyllä on käynyt mielessä, että itselleni 16X olisi saattanut olla parempi vaihtoehto. 

Link to comment
Share on other sites

Lumen kerääntymisessä veikkaan että vaikka renkaan ympärillä olisi tilaa kuinka, se täyttyy jokatapauksessa lumesta hyvin nopeasti. MSX varmaan kyllä tuo sitä lunta sisälle vähemmän, mutta takuulla ongelmaksi asti silti.

@Maztero, minkä painonen/pitunen sä olet? Tuli mieleen että sirommalle jampalle MSX on vähän työläs saada kiihtymään/pysähtymään reippaammin. Löytyyhän siihen tekniikoita, mutta ei se ihan yhtä rentoa ole.

Tuu käymään Helsingissä joku kerta niin järkätään sulle mahdollisuus kokeilla MSX:ää ja 18XL:ää. Se varmasti kertoo paljon, vaikka mun MSX onkin modailtu.

Link to comment
Share on other sites

On 5/4/2019 at 9:33 AM, UniVehje said:

Ymmärrän tuskan. Toisaalta ei näillä valinnoilla voi ihan väärinkään mennä. 

Tuo talviajo ja varsinkin lumen kerääminen on ihan mielenkiintoinen näkökulma, jota en ole itse koskaan ajatellut. Toisaalta kaupungissa työmatkoilla painottuu taas trolley ja nostelu helposti. Ja ehkä se läski 16” vois olla paljon kätevämmän kokoinen ja myös tosi hyvä maastossa. 

Itellä nyt 100km alla uudella 18XL:llä ja eipä tuosta mitään negatiivista ole sanottavaa. Oikein kivan oloinen laite, kunhan ensin saa vammaisen appin kanssa asiat selvitettyä. Mut kyllä on käynyt mielessä, että itselleni 16X olisi saattanut olla parempi vaihtoehto. 

Joo tiedostan itekki että 16" vois olla tosi sopiva, mutta jotenkin on vaan pakko saada se suurin. Kiinnostaa se tunne, ettei tarvitse miettiä tien kaikkia epätasaisuuksia vaan liitelee niiden yli kevyesti 😂

Link to comment
Share on other sites

On 5/4/2019 at 1:13 PM, mrelwood said:

Lumen kerääntymisessä veikkaan että vaikka renkaan ympärillä olisi tilaa kuinka, se täyttyy jokatapauksessa lumesta hyvin nopeasti. MSX varmaan kyllä tuo sitä lunta sisälle vähemmän, mutta takuulla ongelmaksi asti silti.

@Maztero, minkä painonen/pitunen sä olet? Tuli mieleen että sirommalle jampalle MSX on vähän työläs saada kiihtymään/pysähtymään reippaammin. Löytyyhän siihen tekniikoita, mutta ei se ihan yhtä rentoa ole.

Tuu käymään Helsingissä joku kerta niin järkätään sulle mahdollisuus kokeilla MSX:ää ja 18XL:ää. Se varmasti kertoo paljon, vaikka mun MSX onkin modailtu.

Oon 78kg 185cm. Oon myös ymmärtänyt, että 18XL reagoi hieman helpommin, mutta pituuden puolesta ei varmaan tulisi ongelmaa MSX kanssa. 

 

Joo tuun kyllä Turusta miittiin tosi mielellään. Ymmärtääkseni niitä ei vähään aikaan ole muutenkaan ollut, niin ois kiva nähä porukalla! 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Maztero said:

Oon 78kg 185cm. Oon myös ymmärtänyt, että 18XL reagoi hieman helpommin, mutta pituuden puolesta ei varmaan tulisi ongelmaa MSX kanssa.

No ei, kyllä sä sen kulkemaan saisit.

1 hour ago, Maztero said:

Joo tuun kyllä Turusta miittiin tosi mielellään. Ymmärtääkseni niitä ei vähään aikaan ole muutenkaan ollut, niin ois kiva nähä porukalla! 

Mun ehdotteluista ne viime vuonna pääosin lähti, mutta oon viimeaikoina sairastellut niin oma saapuminen ei olisi ollut kovin varmaa. Mutta ei ne sen enempää järjestämistä tartte kuin että joku huutaa täällä päivämäärän, kellonajan ja paikan. Mutta kyllä mä MSX:äni tsemppaan paikalle jos sä jonkun miitin huudat!

Link to comment
Share on other sites

Käykö porukalle arki-illat? Mulla ois esim. maanantai 13.5 ilta vapaa matkustella isolle kirkolle 😎

Ilta sopii ylipäätään, mutta huudetaan vaikka klo 17. Paikalliset voi ehdottaa parasta paikkaa. :)

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Maztero said:

Käykö porukalle arki-illat? Mulla ois esim. maanantai 13.5 ilta vapaa matkustella isolle kirkolle 😎

Ilta sopii ylipäätään, mutta huudetaan vaikka klo 17. Paikalliset voi ehdottaa parasta paikkaa. :)

18XL pääsisi kyllä paikalle tuolloin. Paikkaa kannattaa valita vähän sen mukaan millä laitteella olet tulossa. 

Laitoin muuten kanavalle videolla tunnelmia 18XL:n menosta. On kyllä melkosen hyvä laite. 

Link to comment
Share on other sites

Mulle käy! Keskuspuisto on aina kivaa ajettavaa, mutta koeajoa varten varmaan joku asfalttipätkä olis kans hyvä olla. Ja tohon kellonaikaan jossain syrjemmässä.

Esim. lähtö Pasilasta Keskuspuistoa pitkin Pirkkolan suuntaan?

Ps. @UniVehje, sulla on varmasti kohta jo se 200km täynnä ni saat rajotukset pois kokonaan? :D

Edited by mrelwood
Link to comment
Share on other sites

Aivan loistavaa!

Tuun bussilla vaikka Kamppiin, joten voin navigoida sieltä Pasilaan.

Jännittää minkä verran rangea pääsen MCM4 680WH, jossa jo 6000km alla, mutta eiköhän nuo matkat taitu. Voin sitten hypätä julkisiin jos mehut loppuu kesken haha!

Link to comment
Share on other sites

Jos tuut bussilla Kamppiin asti niin lähdetään sitten toki Kampista! Pasila oli puhtaasti juna-ajatus.

Ajellaan vaikka Kampista Baanaa pitkin Musiikkitalolle, ja Finlandiapuiston pyörätietä Töölönlahden päätyyn josta pääseekin jo puistoja pitkin Keskuspuistoon.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...