Jump to content

Finnish riders - Suomalaiset ajajat


dside

Recommended Posts

Myös Kotkaan mahtuu kaikenlaista :shock2:, mutta yksi asia on varma: luonto on kaunis ja kun pyöräilen ollaan joko meriveden tai jokiveden ääressä. Tulen tekemään lähiaikoina reittikarttoja suomalaisia ajajia varten. @bigrangetesla Heti kun Covid-19 hysteria laantuu tulee miitinkikutsu.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, metsamyyra said:

Samaan putkeen nyt kun tuli puheeksi voisin ilmoitella että täällä Turun seutuvilla olisi toinenkin kiinnostunut jos jollakulla on jäänyt ylimääräinen pyörä nurkkiin, etenkin hiukan aloittelijalle sopivampi. 

Kokeilin tuossa viime sunnuntaina ensimmäistä kertaa ikinä kaverin Teslaa ja lainattuani sen meni pari lyhyttä treenikertaa ja yön yli nukkumista että jokin naksahti ja menin seuraavaksi töihin sillä. En ollut nähnyt koskaan aiemmin Turussa EUC kuskeja mutta maailman erikoisin yhteensattuma tapahtui kun töihin päästyäni tunnin päästä näin paikan aulassa toisen Teslan 🤓 Ehkäpä nämä lisääntyvät täälläkin päin!

Hieno tietää että muitakin hiljattain kiinnostuneita löytyy Turun seudulta! Olin itse alkuun "vahvasti" EUC:n hankkimista vastaan sillä jotenkin epäilin että sitä tulisin niin paljoa käyttämään että voisin perustella itselleni sen hankinnan, mutta kavereiden hypettämisen sekä lukuisten videoiden katsomisen jälkeen olen myyty. Nyt pitäisi vaan löytää se oikea pyörä alle mahdollisimman nopeasti sillä en jaksaisi enää odottaa, varsinkin kun viimeiset neljä viikkoa mennyt AE-myyjän valheiden kuuntelemiseen. :D

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, meizsi said:

Noniin, nyt on mullakin Tesla kolmonen tilattu, sitten vaan odottamaan:w00t2:

Pieni vinkki:

Jos lähettäjä käyttää UPS:n kuljetuspalvelua, laita määränpääksi lähin UPS-asema (K-kauppa, R-kioski ym).

Kotiosoitteella pyörä ei pääse perille Suomessa. Ovelta ovelle-palvelu loppuu UPS:n tapauksessa Helsingin tullissa.

Lähettämällä pyöräsi lähimpään UPS-noutopisteeseen säästät kuljetusaikaa reilun viikon.

Samalla säästyy myös hermot. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Carl Viktor said:

Pieni vinkki:

Jos lähettäjä käyttää UPS:n kuljetuspalvelua, laita määränpääksi lähin UPS-asema (K-kauppa, R-kioski ym).

Kotiosoitteella pyörä ei pääse perille Suomessa. Ovelta ovelle-palvelu loppuu UPS:n tapauksessa Helsingin tullissa.

Lähettämällä pyöräsi lähimpään UPS-noutopisteeseen säästät kuljetusaikaa reilun viikon.

Samalla säästyy myös hermot. 

Kiitos tiedosta, katselinkin kun laitoit tänne aikaisemmin viestiä ja valitettavasti sama on tapahtunut mulle aivan liian monta kertaa UPS:sän kanssa. Kaipaisi kyllä uudistuksia nämä toimituspalvelut.. Ostin itsekin myewheelistä, joten tulee varmaankin myös UPS palvelulla

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, metsamyyra said:

Samaan putkeen nyt kun tuli puheeksi voisin ilmoitella että täällä Turun seutuvilla olisi toinenkin kiinnostunut jos jollakulla on jäänyt ylimääräinen pyörä nurkkiin, etenkin hiukan aloittelijalle sopivampi. 

Kokeilin tuossa viime sunnuntaina ensimmäistä kertaa ikinä kaverin Teslaa ja lainattuani sen meni pari lyhyttä treenikertaa ja yön yli nukkumista että jokin naksahti ja menin seuraavaksi töihin sillä. En ollut nähnyt koskaan aiemmin Turussa EUC kuskeja mutta maailman erikoisin yhteensattuma tapahtui kun töihin päästyäni tunnin päästä näin paikan aulassa toisen Teslan 🤓 Ehkäpä nämä lisääntyvät täälläkin päin!

Hauska yhteensattuma! Me ei (vielä) tunneta, mutta laina Tesla on mun todella hyvän ystävän ja törmäsit mun tyttöystävään työpaikan aulassa 😂😂

Toivottavasti törmätään ajelujen merkeissä kesän aikana 💪

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Thank you for being the master mind behind the trip! It was such a fun day!

2 hours ago, MKO said:

I'm planning another small 70km trip

Nooooooo...! I won’t be able to install extra batteries that fast! :lol: Unless you’re planning on a proper charging break along the trip?

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, Carl Viktor said:

Uusi Tesla tuli tänään ja hyvännäköinen laite tämä kyllä on. :thumbup:

Uusi pyörä painaa kuusi kiloa enemmän kuin KingSong 16-C ja en tunne painoeroa sillä ajaessa. Päinvastoin Tesla tuntuu paljon tasapainoisemmalta. Paksuus ei häiritse ollenkaan koska jalkatasot ovat kooltaan melko suuret. Vihdoin minulla on pyörä missä jalat eivät lepää tyhjän päällä.

Unboxing-videota aloin nauhoittaa tänään ja huomenna tehdään sitten ensimmäinen retki. Aika siis näyttää oliko kannattava ostos.

 

DSCF1018.jpg

Kauanko kesti toimitus ja mistä tilasit?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Namuhan said:

Kauanko kesti toimitus ja mistä tilasit?

Toimitus kesti tilauksesta muutama päivä vaille kolme kuukautta. Tilasin sen myewheel.com kautta. Syy pitkään toimitusaikaan oli pyörälaakeriongelmat. He tarjosivat kyllä rahat takaisin jos en jaksaa odottaa. Päätin kuitenkin odottaa.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Teflow said:

Nyt pitäisi vaan löytää se oikea pyörä alle mahdollisimman nopeasti sillä en jaksaisi enää odottaa, varsinkin kun viimeiset neljä viikkoa mennyt AE-myyjän valheiden kuuntelemiseen. :D

Eunicycles.eu (luottotoimittajani) väittää että heille tulee Teslaa 10.5. En yhtään tiedä, pitääkö paikkansa, (ei kauppias itsekään voi olla varma ennekuin on varastossa) mutta kannattaa laittaa spostia ja kysyä toimitusaikaa tuotteelle

https://eunicycles.eu/en/16-inch/263-gotway-tesla-3-1500wh-84v.html

Yleensä Puolasta Suomeen menee reilu viikko (tuo Suomenlahden ylitys näyttää olevan yllättävän hidas), mutta toisaalta minulle tuli juuri äsken CST rengas torstaina, kun olivat laittaneet sen kuljetukseen maanantaina :o

Eli viestiä vaan Ryszardille!

-Z-

Edited by Zwheeler
url:
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hieno kuulla uusista EUC-harrastajista !  Hienoa , että siellä on paikallinen liike / osto / takuu-asiat.   Tallinna / Helsinki - lautoilla  UEC:t  ei pitäisi olla mikään ongelma ?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Loimu said:

Onko kukaan muuten tullut tuota Helsinki-Tallinna väliä siten että pyörä on ollut mukana laivassa? Ei pitäisi maalaisjärjellä ajateltuna olla mitään esteitä toisin kuin lentäessä? Käyn tietysti Suomessa aika usein ja olisi varmasti mukava ottaa pyörä mukaan sekä tulla miitteihin ainakin pääkaupunkiseudulle!

Tervetuloa mukaan! Tämän välin ylitys oli tarkoitus tehdä, mutta korona viivästytti suunnitelmaa. Ajattelin koronan jälkeen sitten mennä laivalla yli ja ajella sitten vaikka Riikaan asti tai vain Viron ympäri. Ei tuossa ylityksessä pitäisi olla mitään ongelmaa. Aiemmin tein saman sähköpyörällä ja silloin meni ihan normaalilla pyörämaksulla. Yksipyöräinen menee ehkä ihan matkalaukusta ilman lisämaksuja. Sen kun taluttaa vaan laivaan. 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Hei, Loimu ja teretulemaks foorumille :)

Kukin oppii näihin vehkeisiin omaa tahtiaan. Minulla meni 55 vuotiaana kuukausi, naapurin kakara oppi illasssa.

Ärsyttävää :D

Hki - Tallinna ei pitäisi olla ongelma. Laita vaikka joku kassi päälle niin näyttää kuin taluttaisit matkalaukkua

-Z-

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Zwheeler said:

Eunicycles.eu (luottotoimittajani) väittää että heille tulee Teslaa 10.5. En yhtään tiedä, pitääkö paikkansa, (ei kauppias itsekään voi olla varma ennekuin on varastossa) mutta kannattaa laittaa spostia ja kysyä toimitusaikaa tuotteelle

https://eunicycles.eu/en/16-inch/263-gotway-tesla-3-1500wh-84v.html

Yleensä Puolasta Suomeen menee reilu viikko (tuo Suomenlahden ylitys näyttää olevan yllättävän hidas), mutta toisaalta minulle tuli juuri äsken CST rengas torstaina, kun olivat laittaneet sen kuljetukseen maanantaina :o

Eli viestiä vaan Ryszardille!

-Z-

Thanks! Mä itse kans huomasin että heillä on tulossa tuota Tesla V3:sta! Harkinnassa myös Inmotionin V10F jota saa 1200 eurolla EUCsalesta https://eucsale.com/euc-transport/inmotion/v10f.html. Jos ei EUCsalella ole stockia niin näytti tuolla eunicycles.eulla myös olevan V10F stockissa (inasen korkeemmalla hinnalla).

Täytyy tosin alkuun tehdä päätös kumpi pyörä lähtee hankintaan vai tuleeko loppumetreillä vielä joku villikortti hihasta. B)

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, mrelwood said:

Thank you for being the master mind behind the trip! It was such a fun day!

Nooooooo...! I won’t be able to install extra batteries that fast! :lol: Unless you’re planning on a proper charging break along the trip?

Yeah I was thinking to take a charging / lunch break at half-way point :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Teflow said:

Thanks! Mä itse kans huomasin että heillä on tulossa tuota Tesla V3:sta! Harkinnassa myös Inmotionin V10F jota saa 1200 eurolla EUCsalesta https://eucsale.com/euc-transport/inmotion/v10f.html. Jos ei EUCsalella ole stockia niin näytti tuolla eunicycles.eulla myös olevan V10F stockissa (inasen korkeemmalla hinnalla).

Täytyy tosin alkuun tehdä päätös kumpi pyörä lähtee hankintaan vai tuleeko loppumetreillä vielä joku villikortti hihasta. B)

Itse tilasin eilen illalla lopulta V3:n, ja itellä oli just noi 2 mallia harkinnassa. Päädyin lopulta V3 malliin kun ajattelin että tulen kyllästymään V10F:än pienempään vauhtiin nopeammin. Näissä pitää muistaa myös se, että toisin kuin esim. sähköpotkulaudoilla, näillä ei kovin helposti pysty mennä ilmoitettua maksiminopeutta koko ajan.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, Zwheeler said:

Eunicycles.eu (luottotoimittajani) väittää että heille tulee Teslaa 10.5. En yhtään tiedä, pitääkö paikkansa, (ei kauppias itsekään voi olla varma ennekuin on varastossa) mutta kannattaa laittaa spostia ja kysyä toimitusaikaa tuotteelle

https://eunicycles.eu/en/16-inch/263-gotway-tesla-3-1500wh-84v.html

Päivitystä; Ryszard vastaili että "more probably 12th of may", päivitti tuon myös nettisivuilleen.

 

17 hours ago, meizsi said:

Itse tilasin eilen illalla lopulta V3:n, ja itellä oli just noi 2 mallia harkinnassa. Päädyin lopulta V3 malliin kun ajattelin että tulen kyllästymään V10F:än pienempään vauhtiin nopeammin. Näissä pitää muistaa myös se, että toisin kuin esim. sähköpotkulaudoilla, näillä ei kovin helposti pysty mennä ilmoitettua maksiminopeutta koko ajan.

Hankala kyllä päättää varsinkin kun ensimmäinen pyörä kyseessä. Teslan pidempi range ja nopeus kiinnostaa, mutta tuo V10F käsittääkseni hieman ketterämpi? Tänään tuli onneksi AE-keissi päätökseen joten seuraavana "ongelmana" on vain valintojen maailma :D

 

18 hours ago, bigrangetesla said:

Olet varmaankin katsomut 1 000 000? videoo You Tubesta ?  = käyttötarkoitus / laatu / hinta -  ei oo helppoo valita?

Noihin lukemiin ei (ihan vielä) ole päästy, mutta lähellä ollaan B) Eiköhän se tästä ratkea lähipäivinä että mikä pyörä lähtee tilaukseen!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...