Jump to content

Finnish riders - Suomalaiset ajajat


dside

Recommended Posts

Kiinalainen kuluttajansuojalainsäädäntö ei taida olla samalla tasolla länsimaisen kanssa. Myös ymmärrys huonon asiakaspalvelun vaikutuksesta liikevaihtoon on vaillinaista. 300 USD kuulostaa varmasti kiinalaisilla tuntipalkoilla aivan utopistiselta korvaukselta. Sillä rahalla ei kuitenkaan tulla Suomeen pyörää korjaamaan, eikä lähetetä pyörää rahtina kahteen suuntaan.

AE:ssa en käytä kuin kauppoja, joiden positiivinen palaute on vähintään 98%. Mikään ei tietenkään takaa palautteen aitoutta, mutta todennäköisyys onnistuneisiin kauppoihin on parempi.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kyllä se on heilläkin tiedossa, että ainoa syy tilata heiltä on mahdollisimman alhainen hinta. Silloin tilaajana ei todennäköisesti ole miljoonien seuraajien some-vaikuttaja tai muu julkkis, joka levittäisi huonoa mainetta laajalle tai lähettäisi lakimiestä perään. Tilastoissa nämä kaukotoimitukset todennäköisesti häviävät selvästi AE:n kotimaahan nopeasti ja ongelmitta toimitetuille tilauksille, joten muutama ongelmatapaus ei näy missään.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Eucner said:

Kiinalainen kuluttajansuojalainsäädäntö ei taida olla samalla tasolla länsimaisen kanssa. Myös ymmärrys huonon asiakaspalvelun vaikutuksesta liikevaihtoon on vaillinaista. 300 USD kuulostaa varmasti kiinalaisilla tuntipalkoilla aivan utopistiselta korvaukselta. Sillä rahalla ei kuitenkaan tulla Suomeen pyörää korjaamaan, eikä lähetetä pyörää rahtina kahteen suuntaan.

AE:ssa en käytä kuin kauppoja, joiden positiivinen palaute on vähintään 98%. Mikään ei tietenkään takaa palautteen aitoutta, mutta todennäköisyys onnistuneisiin kauppoihin on parempi.

Hyvää pohdintaa. Täytynee nostaa omiakin kriteereitä. 95% ja 96% positiivisesta ratingista saa näköjään tällaista palvelua 😅

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Maztero said:

Hyvää pohdintaa. Täytynee nostaa omiakin kriteereitä. 95% ja 96% positiivisesta ratingista saa näköjään tällaista palvelua 😅

Suurin osa kauppatapahtumista on ongelmattomia. Negatiivinen palaute annetaan kun ongelmallista tapausta ei hoideta kuntoon. 95% positiivinen palaute kuulostaa korkealta luvulta. Se kuitenkin tarkoittaa sitä, että joka 20. asiakas ei ole tyytyväinen. Tämä voi hyvin olla 100% niistä tapauksista, joissa oli ongelmia.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Aliexpressistä ja Ebaysta ostaessa positiivisuusprosenttien edelle tapaan pistää negatiivisten palautteiden luonteen ja etenkin myyjän reagoinnit niihin. Jos viallisen tuote-erän saanut myyjä kommunikoi fiksusti palautteiden antajien kanssa, ei negatiivisten palautteiden määrä enää tunnu isolta riskiltä.

Monet firmat taitaa luoda uusia tilejä säännöllisin väliajoin, ehkä juurikin nollatakseen negatiiviset palautteet. On helpompi saada hyvät prosentit jos kauppaa on tehty vasta kuukausi.

Green Fashion on kyllä hankala tapaus noiden prosenttien valossa, se kun on ollut olemassa monta vuotta, mutta vasta melko äskettäin alkanut kuspääksi asiakaspalvelun suhteen. Negatiiviset ei taida vielä prosentteja paljoa heilauttaa.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Tässä on päivitykseni koskien uuden Tesla V3 tuloa Kotkaan. Huomasin sähköpostista, että olen tilannut pyörän 8. päivä tammikuuta 2021. Muutama päivä sitten tuli viesti myyjältä, että seurantakoodi on näkyvissä 28. päivä huhtikuuta 2021. Unboxing-video on sitten tulossa YouTube-kanavalle melko heti vekottimen saapumisen jälkeen.
Onko minun pyörästä vain murut jäljellä kun se on tehnyt näin pitkän matkan?

Edited by Carl Viktor
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Finlander said:

Ei hitto mun pää levii!! :wacko: Onko hyviä tippejä miten oppii menemään takaperin!?! :lol:

En itsekään vielä kunnolla osaa, mutta pari juttua auttaa:

  1. Etsi paikka jossa on kaide. Ensin ajetaan kaiteesta kiinni pitäen, joskus (piiitkän ajan päästä) voi päästää irti
  2. Aluksi kallistuin taaksepäin suorin polvin, mutta se on kammottavan tuntuista. Pelkää että loukkaa takaraivonsa. Sitten opettelin peruuttamaan "jarrutusasennossa", eli polvet koukkun ja takapuoli alas. Ei tuntunut hetikään niin pahalta
  3. Mten3 tai muu mahdollisimman kevyt pyörä :clap3:

-Z-

Edited by Zwheeler
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Carl Viktor said:

Tässä on päivitykseni koskien uuden Tesla V3 tuloa Kotkaan. Huomasin sähköpostista, että olen tilannut pyörän 8. päivä tammikuuta 2021. Muutama päivä sitten tuli viesti myyjältä, että seurantakoodi on näkyvissä 28. päivä huhtikuuta 2021. Unboxing-video on sitten tulossa YouTube-kanavalle melko heti vekottimen saapumisen jälkeen.
Onko minun pyörästä vain murut jäljellä kun se on tehnyt näin pitkän matkan?

Sain myös viestiä, että oma V3 on lähtenyt tulemaan Kiinasta kohti Eurooppaa. Kuukausi vielä, mutta huomattavasti lyhyempi aika tilauksesta saapumiseen kuin sinulla.

Mielenkiinnolla odotan videota. Näistä ei vielä YouTubessa ole oikein mitään.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Finlander said:

Ei hitto mun pää levii!! :wacko: Onko hyviä tippejä miten oppii menemään takaperin!?! :lol:

- Aja eteenpäin, pysähdy, aja eteenpäin.

- Sama, mutta pysähdy sekunniksi.

- Sama, mutta mene pysähdyksen sijaan 10cm taaksepäin.

- Sama, mutta 20cm.

- Sitten 50cm.

- Jne...

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mrelwood said:

- Aja eteenpäin, pysähdy, aja eteenpäin.

- Sama, mutta pysähdy sekunniksi.

- Sama, mutta mene pysähdyksen sijaan 10cm taaksepäin.

- Sama, mutta 20cm.

- Sitten 50cm.

- Jne...

Noin kun kuvaat niin pitää kokeilla itsekin. Toi aja - pysähdy - aja taas eteenpäin on just *se juttu* mitä ei ole tullut kunnolla kokeiltua. Sen sijaan olen ahnehtinut suoraan sitä että pysähdytään ja yritetään heti taaksepäin.

Ei muuten kylmiltään onnistu. Kiitos vinkistä!

-Z-

Edited by Zwheeler
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Seinää tai tolppaa vasten lähti taaksepäin työntämällä tuota kävi itse tekemässä kunnes alkoi sujumaan. Ei kyllä vieläkään pitkää osaa peruutella mutta pendulumi punaisissa valoissa hetken onnistuu.

Link to comment
Share on other sites

Moikka! Mulla tulis nyt myyntiin jollekin aivan mahtava pyörä -Ks16B/C, maksoin siitä €400. Pikalaturi ju 2.5” rengas oli toinen huntti joten kokonais kustannus on ehkä 500. Se oli kulkenut 8k+ kilometrejä ja olen lisännyt siihen ehkä 2k lisää. Hyvä puoli halvalla pyörällä on että aloitusvaiheessa ei ole väliä jos (kun) sitä tiputtaa asfaltille... narmuja ja koluhja on jo, joten pari lisää ei haittaa.

minulla ei ole tarvetta sille enää nyt kun mun kaveri on myös oppinut ajaa sen kanssa. Hän hommaa itselleen joku ”kunnon” pyörä nyt tälle kaudelle.

toinen asia mitä pitää myös miettiä on varustukset. Kypärä, kämmen + kyynäroää + polvi suojat. Itse hommasin myös rinta/selkä panssari (motocross).. siihen tuli satsattua ehkä 300 lisää...

laita viesti whatsappin kautta (+358466163985) jos olet kiinnostunut. Itse saan pyörästä noin 35-40km yhdellä latauksella . 5A pikalaturilla saa akku ladattu täyteen parissa tunnissa.. tarkka malli on Kingsong 16B - 680 wh akku. Siihen on päivitetty laitettu KS16C emolevy ja 2.5” rengas modaus.

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Helsinki500 said:

Moikka! Mulla tulis nyt myyntiin jollekin aivan mahtava pyörä -Ks16B/C, maksoin siitä €400. Pikalaturi ju 2.5” rengas oli toinen huntti joten kokonais kustannus on ehkä 500. Se oli kulkenut 8k+ kilometrejä ja olen lisännyt siihen ehkä 2k lisää. Hyvä puoli halvalla pyörällä on että aloitusvaiheessa ei ole väliä jos (kun) sitä tiputtaa asfaltille... narmuja ja koluhja on jo, joten pari lisää ei haittaa.

minulla ei ole tarvetta sille enää nyt kun mun kaveri on myös oppinut ajaa sen kanssa. Hän hommaa itselleen joku ”kunnon” pyörä nyt tälle kaudelle.

toinen asia mitä pitää myös miettiä on varustukset. Kypärä, kämmen + kyynäroää + polvi suojat. Itse hommasin myös rinta/selkä panssari (motocross).. siihen tuli satsattua ehkä 300 lisää...

laita viesti whatsappin kautta (+358466163985) jos olet kiinnostunut. Itse saan pyörästä noin 35-40km yhdellä latauksella . 5A pikalaturilla saa akku ladattu täyteen parissa tunnissa.. tarkka malli on Kingsong 16B - 680 wh akku. Siihen on päivitetty laitettu KS16C emolevy ja 2.5” rengas modaus.

Interested :P

Link to comment
Share on other sites

Did a nice lap in Nuuksio national park yesterday, about 20km all in all. Beautiful wide gravel tracks, up and down hills most of the time. Still some snow and ice in patches, but manageable.

Planning to do a bigger lap next Sunday, aiming for ~50km circle, specifically the loup part of Reitti 2000 bicycle route starting and ending in Luukki (a bit modified version of the route in order to skip the uni-unfriendly MTB bits). I wouldn't mind some company so if anyone's keen to join let me know!

IMG-4594-2.png

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, MKO said:

Did a nice lap in Nuuksio national park yesterday, about 20km all in all. Beautiful wide gravel tracks, up and down hills most of the time. Still some snow and ice in patches, but manageable.

Planning to do a bigger lap next Sunday, aiming for ~50km circle, specifically the loup part of Reitti 2000 bicycle route starting and ending in Luukki (a bit modified version of the route in order to skip the uni-unfriendly MTB bits). I wouldn't mind some company so if anyone's keen to join let me know!

IMG-4594-2.png

These are very nice routes, I’m definitely in! My neck of the woods, so to say...

 There’s a nice 3km loop and a resting place in Solvalla which is where I turn back to Bemböle where I tend to start from. There are also a few longer and easier loops in the Pirttimäki area in the middle. I have never ridden from Luukki to Solvalla however.

Ps. You can plan the tour with the free Komoot.com app or web page. It would make it easy for everyone to check it out, comment, and join.

Edit. As an example, this is my standard Koivuhovi-Solvalla tour: https://www.komoot.com/tour/189307847

Edited by mrelwood
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, MKO said:

Did a nice lap in Nuuksio national park yesterday, about 20km all in all. Beautiful wide gravel tracks, up and down hills most of the time. Still some snow and ice in patches, but manageable.

Planning to do a bigger lap next Sunday, aiming for ~50km circle, specifically the loup part of Reitti 2000 bicycle route starting and ending in Luukki (a bit modified version of the route in order to skip the uni-unfriendly MTB bits). I wouldn't mind some company so if anyone's keen to join let me know!

IMG-4594-2.png

I'm ready to go! what about the weather? 

what language do you speak?

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, mrelwood said:

These are very nice routes, I’m definitely in! My neck of the woods, so to say...

 There’s a nice 3km loop and a resting place in Solvalla which is where I turn back to Bemböle where I tend to start from. There are also a few longer and easier loops in the Pirttimäki area in the middle. I have never ridden from Luukki to Solvalla however.

Ps. You can plan the tour with the free Komoot.com app or web page. It would make it easy for everyone to check it out, comment, and join.

Edit. As an example, this is my standard Koivuhovi-Solvalla tour: https://www.komoot.com/tour/189307847

At first I was thinking of doing almost this exact route that you have here, but then when I researched a bit more I found that bicycles are allowed only in a few select areas in the whole park and the section from Espoo until around Pirttimäki is not part of the allowed area. And yeah I know uni is not a bicycle, but still, I try to keep a low profile :).

Thanks for the tip about Komoot, I know it, but I've been using another app - Alltrails, I found it has the most detailed trail maps out of all the apps I tried (good when you get lost somewhere in the middle of nowhere). I uploaded the official Reitti 2000 map + my mods here: https://www.alltrails.com/explore/map/reitti-2000-final-9457fc2?u=m - official map is in red and my mods in blue. Like I said, this time I'm aiming for the "ring" part - starting and finishing Luukki. Also if you're curious about the track conditions check out this video. There're a few mods I was wanna to make to the route (in map marked in blue) - 1. Skipping the single track MTB section after Lakisto, 2. Skipping Haukkalampi, instead going by road (about 2km) until Nuuksio Reindeer Park where it's possible to dive back to the forest (sucks, but there's no better option unless you wanna push the uni for about 30 minutes through a hilly hiking trail) 3. Skipping a small section after Sorvalampi.

In general super excited about the trail although fully expecting there'll be some getting lost and sections where dismounting and pushing will be needed, but it's part of the fun for me :).

Also, an FYI - I find euc riding most enjoyable at relaxed speeds and only have ~500km on my nikola so I tend to ride easy, taking in the nature and sights, stopping at nice places etc so if you like to push it - just saying - I'll stay somewhere behind and won't try to catch up :D. Last Sunday's Nuuksio trip average speed was 10.9km/h for me (counting in stops and patches where I was walking the uni through snow, so riding speed 10-20km/h on forest trail).

Alex358 - welcome, looking forward to seeing how Sherman handles trail riding! I speak English, Lithuanian and a bit of Russian 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, MKO said:

when I researched a bit more I found that bicycles are allowed only in a few select areas in the whole park and the section from Espoo until around Pirttimäki is not part of the allowed area. And yeah I know uni is not a bicycle, but still, I try to keep a low profile :).

I fully agree on keeping low profile, especially in recreational areas. I needed to check the legality though, and my research gave opposite results:

1. From https://www.espoo.fi/fi-FI/Asuminen_ja_ymparisto/Ymparisto_ja_luonto/Luonnonsuojelualueet(173)

"Suojelualueilla on sallittu normaali jokamiehenoikeuksien mukainen liikkuminen ja virkistäytyminen"

"Traveling in these nature conservation areas follow basic everyman's rights."

2. And from https://www.luontoon.fi/jokamiehenoikeudet

"Everyman's right allows you to travel in nature by foot, skis or bicycle" (unless restricted by the rules of the specific area).

3. The only signs on the route from Bemböle to Solvalla are to forbid horseback riding. Nothing about bicycles.

4. The specific route has largely been upgraded to wider and flatter roads in the last few years. No point doing so for pedestrians only. I often even see as many bicyclists as pedestrians.

 

How did you end up with your results?

Edited by mrelwood
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...