Jump to content

Finnish riders - Suomalaiset ajajat


dside

Recommended Posts

46 minutes ago, Zwheeler said:

Mitä ainetta tuo rautaepoksi muuten on? 

Se on epoksihartsia, johon on sekoitettu metallijauhetta. Antaa metallisen värin, lisää hiukan lämmönjohtavuutta ja mahdollistaa markkinoinnissa uskomattomien mielikuvien luomisen. Yhtä kestäviä epokseja voidaan tehdä ilman metallijauhoakin.

Edited by Eucner
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Eucner said:

 Yhtä kestäviä epokseja voidaan tehdä ilman metallijauhoakin.

Okka. Epoksiin ja suunnattuihin kuituihin olen kyllä törmäillyt ennenkin veneiden kanssa puuhatessa (pun intended)

:D

- Z -

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Pexter said:

Helou.

Tuli ostettua uusi euc ja samalla ajattelin liittyä tänne, kun olen vaan aikaisemmin lueskellut.

Heräsi kysymys liittyen tuohon uuten pyörään kun euc world sovelluksella katsoo akun varausta niin näyttää vain 86% (80.7V/84V) vaikka laturi ilmoittaa että olisi täynnä. Eli onko se vain arvio vai onko akussa näin uudesta jo jotain häikkää? Niin ja pyörä on KS-S18.

Kannattaa ottaa yhteyttä myyjään.

Epäilen, että sinulla voi olla yhdestä akku pakkauksesta nyt rikki niitä akkui, eli se jäisi vajaaksi sen takia. Todennäköisesti saat ohjeet kuinka avata ja irrottaa akut. Sen jälkeen varmaan mittaat eri akku pakkaukset. Toisessa näistä varmaan vikaa.

Ehjä menee täyteen ja tuo toinen ei nouse. Yksittäistä akkupakkausta voi ladata yksinään siis. Tämmöstä veikkaisin.

Mutta tosiaan seuraa myyjän ohjeita, mistä ostit muuten?

Edited by Tasku
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Pexter said:

Helou.

Tuli ostettua uusi euc ja samalla ajattelin liittyä tänne, kun olen vaan aikaisemmin lueskellut.

Heräsi kysymys liittyen tuohon uuten pyörään kun euc world sovelluksella katsoo akun varausta niin näyttää vain 86% (80.7V/84V) vaikka laturi ilmoittaa että olisi täynnä. Eli onko se vain arvio vai onko akussa näin uudesta jo jotain häikkää? Niin ja pyörä on KS-S18.

Kannattaa katsoa että laturi antaa täydet voltit.... kyllä se pitäisi latautua 100%:iin

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Tasku said:

Kannattaa ottaa yhteyttä myyjään.

Epäilen, että sinulla voi olla yhdestä akku pakkauksesta nyt rikki niitä akkui, eli se jäisi vajaaksi sen takia. Todennäköisesti saat ohjeet kuinka avata ja irrottaa akut. Sen jälkeen varmaan mittaat eri akku pakkaukset. Toisessa näistä varmaan vikaa.

Ehjä menee täyteen ja tuo toinen ei nouse. Yksittäistä akkupakkausta voi ladata yksinään siis. Tämmöstä veikkaisin.

Mutta tosiaan seuraa myyjän ohjeita, mistä ostit muuten?

Voltridesta ostin.

Ei ole mennyt putkeen kyllä tämän uuden kanssa kun piti päivittää ensimmäistä kertaa käyttöjärjestelmä niin android puhelimella meni ihan kokonaan jumiin, mutta onneksi kaverilla oli ios puhelin niin sillä onnistui.

Mutta siis täytyy taas olla yhteydessä voltrideen että miten toimitaan. 

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, FinRider said:

Jos olet pääkaupunkiseudulla niin voit lainata mun laturi.. mulla on kaks ja molemmilla saan aina täydet 100%

Tampereella asustelen niin taitaa jäädä kokeilu väliin nyt. Kiitos kuitenkin tarjouksesta.

Link to comment
Share on other sites

Olikos kellään ks 67.2v laturia tai useampaa, millasta jännitettä saatte ulos niistä? Mulla on nyt pari kappaletta jotka jää 66.8 volttiin. Kaksi yleismittaria ja pyörä itsessään näyttää kaikki tarkalleen samoja arvoja. Pitäiskö tuon pyörän (ks16s) kyljessä olevan ylimmän ledin lakata vilkkumasta kun akku on täynnä ja kennot balanssissa?

Link to comment
Share on other sites

Demon Wrist Guard Flexmeter Plus D3O rannesuojat saapuivat. Näitä ei ole turhaan kehuttu hyviksi. Suojaavuus ja tukevuus on erinomaisella tasolla. Yhteensopivat hanskat ovat vielä hakusessa. Täytyisi löytää hanska, jossa on lyhyt ranneosa ja mahdollista asfalttikulutusta kestävä materiaali. Vaikka rannesuojat on melko helpot laittaa päälle ja ottaa pois, niin puhelimen käyttöä varten tulisi hanskojen toimia kosketusnäytön kanssa.

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Eucner said:

Demon Wrist Guard Flexmeter Plus D3O rannesuojat saapuivat. Näitä ei ole turhaan kehuttu hyviksi. Suojaavuus ja tukevuus on erinomaisella tasolla. Yhteensopivat hanskat ovat vielä hakusessa. Täytyisi löytää hanska, jossa on lyhyt ranneosa ja mahdollista asfalttikulutusta kestävä materiaali. Vaikka rannesuojat on melko helpot laittaa päälle ja ottaa pois, niin puhelimen käyttöä varten tulisi hanskojen toimia kosketusnäytön kanssa.

Motonetistä moottoripyörä hanskat. Siel on paljo semmosia missä lyhyt hiha. Tosin voi joutua ettii semmosta missä on kosketusnäytön kans toimiva.
 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, Eucner said:

Se on epoksihartsia, johon on sekoitettu metallijauhetta. Antaa metallisen värin, lisää hiukan lämmönjohtavuutta ja mahdollistaa markkinoinnissa uskomattomien mielikuvien luomisen. Yhtä kestäviä epokseja voidaan tehdä ilman metallijauhoakin.

nojaa, tää "casco strong epoxy metal" kovettuu vähän erillaiseksi ja vaikeampi hiota ja porata. varmaan joku erillainen epoksi seos (ja toivottavasti vahvempi?) verrattuna muihin rinnakkais tuotteisiin. Ihan sama, se placebo ja mielenrauha mikä tulee siitä että tuotteen kyljessä lukee "metallia varten" on iha tarpeeks mulle :DD 

Edited by Loktis
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

 

saisko muuten vinkkejä miten tuon katkenneen ruuvin saisi pois tuolta? ruostunu aika monta ruuvia tuolla renkaan alapuolella, varmaa ku vedin suola loskassa. Vaihdoin kaikki ruuvit uusiin mutta ei oo kokemusta tälläsistä haasteista vielä. 
20210330_142609.jpg

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Tasku said:

Motonetistä moottoripyörä hanskat. Siel on paljo semmosia missä lyhyt hiha. Tosin voi joutua ettii semmosta missä on kosketusnäytön kans toimiva.

Kävin katsomassa. Suurimmassa osassa moottoripyörähanskoja on rystyssuojat, jotka eivät mahdu rannesuojan alle. Auton ajoon tarkoitetut ajohanskat voisivat sopia paremmin. Kosketusnäytölle sopivia malleja oli myös yllättävän vähän kun huomio kuinka yleisiä puhelimet ovat. Ongelma ei vielä tällä kertaa ratkennut.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Loktis said:

saisko muuten vinkkejä miten tuon katkenneen ruuvin saisi pois tuolta?

Itse olen tuollaiset porannut auki. Muitakin konsteja on, mutta ei ole koskaan tarvinnut yrittää muuta. Käytä hiukan kierteen sisähalkaisijaa pienempää poranterää. Loput jäysteet saa helposti poistettua terävällä piikillä tai vaikka naulalla.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, mikko said:

Pitäiskö tuon pyörän (ks16s) kyljessä olevan ylimmän ledin lakata vilkkumasta kun akku on täynnä ja kennot balanssissa?

Pitäis joo. Sun laturit ei vaan taida antaa riittävästi jännitettä. Jos ne on niitä perus tiiliskiviä, nehän on ihan muutaman euron bulkkikamaa, niitä nyt vaan hajoilee mälsän paljon. Ellei sun malleissa ole trimmeriä ulostulojännitettä varten (ja sulla riittävästi osaamista sekä rohkeutta), uutta vaan tilalle ni saat akut täyteen ja balanssiin.

2 hours ago, Loktis said:

 

saisko muuten vinkkejä miten tuon katkenneen ruuvin saisi pois tuolta? ruostunu aika monta ruuvia tuolla renkaan alapuolella, varmaa ku vedin suola loskassa. Vaihdoin kaikki ruuvit uusiin mutta ei oo kokemusta tälläsistä haasteista vielä. 
20210330_142609.jpg

@Eucner:in ehdotuksen hifi-versio olis Dremelin katkaisulaikalla tehä ruuvinjämään ura jota pääsee vääntämään talttapäisellä meisselillä.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, mozart said:

Löytyy Kaukajärveltä lainaan KS:n vakiolaturi 84V.

Katson ensin mitä vastaavat voltridesta, mutta ilmoittelen vaikka myöhemmin jos lainaisin toimisiko sillä.

Kuulemma ovat yhteydessä heidän kingsongin yhteyshenkilöön ensin.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, mikko said:

Olikos kellään ks 67.2v laturia tai useampaa, millasta jännitettä saatte ulos niistä? Mulla on nyt pari kappaletta jotka jää 66.8 volttiin. Kaksi yleismittaria ja pyörä itsessään näyttää kaikki tarkalleen samoja arvoja. Pitäiskö tuon pyörän (ks16s) kyljessä olevan ylimmän ledin lakata vilkkumasta kun akku on täynnä ja kennot balanssissa?

Mulla on 2 laturia. 
2A laturi antaa 67,1 V
5A laturi antaa 67,7 V

 

Link to comment
Share on other sites

Tervehdys,

Minäkin odottelen ensimmäistä pyörää (V11) saapuvaksi muutaman viikon päästä. Tarkoituksena on operoida työmatkaa täällä Helsingissä, luetun perusteella varmaan joutuu ainakin laakereiden suojaukseen paneutumaan aika pian. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@mrelwood @FinRider thx. Hämärää kun nää on käsittääkseni KS orkkislatureita pakasta vedettyinä, toinen valmistettu 2020/03 ja toinen 2020/08 eli tuskin edes samaa erää. Ensimmäinen tuli uutena pyörän mukana jotain viikkoja sitten ja toisen sain eilen postissa kun urputin ensimmäisestä. 🤔

Tilasin sellasen säädettävän laturin 1radilta, ehkä se toimii... 🤞

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, mikko said:

Tilasin sellasen säädettävän laturin 1radilta, ehkä se toimii... 🤞

Mulla on pelittänyt ihan jees inmotionin ja gotwayn vehkeiden kanssa.

Tilaa kaikki mahdolliset päät siinä mukana heti.

Link to comment
Share on other sites

On 3/30/2021 at 12:43 PM, Eucner said:

Demon Wrist Guard Flexmeter Plus D3O rannesuojat saapuivat. Näitä ei ole turhaan kehuttu hyviksi. Suojaavuus ja tukevuus on erinomaisella tasolla. Yhteensopivat hanskat ovat vielä hakusessa. Täytyisi löytää hanska, jossa on lyhyt ranneosa ja mahdollista asfalttikulutusta kestävä materiaali. Vaikka rannesuojat on melko helpot laittaa päälle ja ottaa pois, niin puhelimen käyttöä varten tulisi hanskojen toimia kosketusnäytön kanssa.

Itse olen käyttänyt näitä onnistuneesti flexmetereiden alla: https://www.amazon.de/gp/product/B07N4L6D9J/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

Pelannut nyt Ingressiä paljon ja mahtavasti ovat toimineet.

Edited by Rolzi
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, Rolzi said:

Itse olen käyttänyt näitä onnistuneesti flexmetereiden alla: https://www.amazon.de/gp/product/B07N4L6D9J/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

Pelannut nyt Ingressiä paljon ja mahtavasti ovat toimineet.

Kiitos ehdotuksesta. Nuo voisivat sopia kylmällä ilmalla. Onko ranteen Velcro-kiristyksestä ollut haittaa puettavuuden ja mukavuuden suhteen?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...