Jump to content

Finnish riders - Suomalaiset ajajat


dside

Recommended Posts

2 hours ago, bigrangetesla said:

On todella riittävä. Mietin vaan että uskaltaakohan sitä ostaa pyörää, joka ei oo vielä mennyt arvostelumyllyn läpi. Kuullut joitain negatiivisia ääniä tuosta hollow moottorista. 

Onko täällä kellään vielä tietoa/kokemusta Tesla v3:sta? 

Link to comment
Share on other sites

On 3/17/2021 at 10:02 PM, Maztero said:

Tervehdys Suomi-yhteisö! 

Muutin viime syksynä Hollantiin ja shippasin uskollisen KS18XL:n sinne. Muutama reissu keretty tekemään paikallisen yhteisön kanssa, mutta valitettavasti laitteen laittomuus vähän haittaa harrastuksesta nauttimista. Nimimerkillä yksi virallinen varoitus saatu poliisilta 😅

Noh, asiaan! Kesä viettyy Suomessa ja "once you pop, you can't stop", eli kesää ei ole ilman pyörää. Mitä yhteisö neuvoo? En viitsi ihan huippumalleja nyt pelkäksi kesäksi ostaa, eli vähän jotain huokeampaa kuin ihan lippulaivat. Mikä pyörä kesäksi?

Myös käytetyt kiinnostaa jos joku haluaa eroon kakkospyörästään 😄

Ik heb een ks 16b/c als mijn tweede wheel. Meijn friend gebruikt hem af en toe maar hij is ook en wheel aan et koepen so je kun de oude KS van mij lenen als je geen nieuwe koopt.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

42 minutes ago, FinRider said:

Ik heb een ks 16b/c als mijn tweede wheel. Meijn friend gebruikt hem af en toe maar hij is ook en wheel aan et koepen so je kun de oude KS van mij lenen als je geen nieuwe koopt.

Kato, täällähän puhutaan salakieltä! 😎

KS16C ei olekaan entuudestaan tuttu, vaikka KS omistaja olenkin. Mitä rangea oot saanu pyörällä yhellä latauksella? 

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Maztero said:

Kato, täällähän puhutaan salakieltä! 😎

KS16C ei olekaan entuudestaan tuttu, vaikka KS omistaja olenkin. Mitä rangea oot saanu pyörällä yhellä latauksella? 

Noin 30. Mut kuten sanoin, se on mun varapyörä ja jos et saa heti ostettua itsellesi kesäpyörän niin voin lainata sinulle ton mun vanhan. Se on minulla vara-pyörä. Kaverini on oppinut sillä ajaa ja hän on koukussa ja tulee ostaa itselleen oma pyörä nyt kevään aikana joten tämä on ”ylimääräinen”. En ole viitsin myydä sitä pois koska se on ihan kunnossa ja jos oma pyörä menee huoltoon niin ainahan pääsee ajelemaan jollain.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, FinRider said:

Noin 30. Mut kuten sanoin, se on mun varapyörä ja jos et saa heti ostettua itsellesi kesäpyörän niin voin lainata sinulle ton mun vanhan. Se on minulla vara-pyörä. Kaverini on oppinut sillä ajaa ja hän on koukussa ja tulee ostaa itselleen oma pyörä nyt kevään aikana joten tämä on ”ylimääräinen”. En ole viitsin myydä sitä pois koska se on ihan kunnossa ja jos oma pyörä menee huoltoon niin ainahan pääsee ajelemaan jollain.

No kiitos paljon reilusta tarjouksesta! Ja hienoa että oot saanut kaverin innostumaan 💪

Tilailen varmaan tässä parin viikon sisällä pyörän ja ilokseni huomasin että nykyään myyjillä saattaa olla Euroopassa suoraan varastoa. Tällöin toimitus näyttää olevan jo viikon sisällä perillä 🤩

Ja vielä odotellaan innolla ehdotuksia. Tällä hetkellä tosiaan MCM5 ja Tesla V2/V3 näyttää parhailta vaihtoehdoilta kesäbudjettiin, mutta ehdotuksia otetaan vastaan.

Ja tosiaan onko ajatuksia Tesla V3:sta ja sen hollow moottorista? 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, bigrangetesla said:

 

Joo viralliset onkin tullu lukastua. Ei oo tainnut mitään review unittejakaan tulla, eli tietoa ei taida tosiaan vielä olla sen enempää saatavilla. 

On hyvä fiilis kun uusimman iPhonen saa taskuun, mutta aivan uuden EUC:n kohdalla vähän jännittää, kun on oma henki kyseessä 😂

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 3/12/2021 at 11:41 PM, mrelwood said:

Aliexpressin tuoma suoja on kyllä testattu hyvin toimivaksi

Aikaisemmin piti todistaa viallisuus videolla mikä on tietty välistä mahdottomuus. Nykyään vaikeutena on muistaa se joku 10 päivän aikaikkuna jolloin "dispute" täytyy tehdä. Jos tämän missaa rahat saattaa saada takaisin, mutta joutuu selittelemään.

Edited by Paul K
Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, Maztero said:

Ja vielä odotellaan innolla ehdotuksia.

En ollu ajatellu MSX:stä luopuvani, mutta enpä mä sillä toisaalta ikinä enää ajelekaan. Olen siis valmis pohtimaan sen myyntiä ihan tosissaankin.

MSX 84V 1850Wh, 14000km ajettu, mutta toimii kuin uutena. Suora ja kolhuton vanne, ChaoYang H-666 (off-road-customoitu) rengas, pehmeät power padit sekä jump padit, custom pedaalilaajennukset, vaihdettu etuvalo, ja piipperi siirretty virtaliittimen alle paremman kuuluvuuden toivossa.

Edited by mrelwood
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Morjes, 

Hetken tässä ajatusta hauduttaneena päätin hommata kulkinetta työmatka-ajoon (pyörätie/kovahko pururata). Kokemus siis täysi 0, jos ja kun youtuben EUC maratooneja ei lasketa. Luultavammin tässä käy niin, että ensin tulee hankittua joku millä pääsee alkuun ja sitten katsottava se parempi laite kun on tuntuman saanut.

Olisiko foorumilaisilla kenties sopivaa käytettyä peliä myytäväksi, tai tietoa mistä voisi käytettynä saada? Saisi olla esim. 16" rengas ja toimintamatka +20km, mieluusti toki saa olla rangea enemmänkin. Vaihtoehtoisesti olen esim. V10F miettinyt uutena, mutta hinta kipuaa jo lähelle 'parempia' malleja niin tiedä sitten riittäkö tuo kuinka pitkäksi aikaa.

Vai kuinka suosittelette harrastuksen aloitettavaksi?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Dworffi said:

Morjes, 

Hetken tässä ajatusta hauduttaneena päätin hommata kulkinetta työmatka-ajoon (pyörätie/kovahko pururata). Kokemus siis täysi 0, jos ja kun youtuben EUC maratooneja ei lasketa. Luultavammin tässä käy niin, että ensin tulee hankittua joku millä pääsee alkuun ja sitten katsottava se parempi laite kun on tuntuman saanut.

Olisiko foorumilaisilla kenties sopivaa käytettyä peliä myytäväksi, tai tietoa mistä voisi käytettynä saada? Saisi olla esim. 16" rengas ja toimintamatka +20km, mieluusti toki saa olla rangea enemmänkin. Vaihtoehtoisesti olen esim. V10F miettinyt uutena, mutta hinta kipuaa jo lähelle 'parempia' malleja niin tiedä sitten riittäkö tuo kuinka pitkäksi aikaa.

Vai kuinka suosittelette harrastuksen aloitettavaksi?

Aikoinaan kun tänne tulin juttelemaan, niin pyysin Tampereelta jos joku haluisi näyttää ja opastaa, ennenkuin hyppään ostamani laitteen päälle. Voisit ehkä tehdä toisin ja ensin koittaa, ja sitten päättää minkä ostat.

Mukava harrastus tämä. En ensimmäisille kuukaudelle suosittelisi työmatka käyttöön, vaan että totuttelisi ensin ja opettelisi kaikessa rauhassa omalla ajalla. Työmatkaa ajatellen pitäisi laitteen olla joka kelin höylä ja siltä osin on monenlaista mielipidettä eri laitteista.

Moni suosittelee opettelemaan kevyellä laitteella. Siihen voisi mennä tuntei tai päivä, henkilökohtainen oppikurvi joten ei voi luvata kaikille heti osaamista. Kaikki näyttää oppivan kunhan ei luovuta kesken. Itse olin tilannut raskaamman kun suositeltu alotuspeli. Ihan hyvin meni, sain muiden pyörää vähän puistossa koittaa. Opin siinä kujeet, sain opastusta ja jatkoin omalla laitteella kun se saapui.

Saat polkupyörään helpommin sen tuen työmatka pyörän ostamiseen, jos muuten semmoista harkitset käyttävän.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Dworffi said:

Morjes, 

Hetken tässä ajatusta hauduttaneena päätin hommata kulkinetta työmatka-ajoon (pyörätie/kovahko pururata). Kokemus siis täysi 0, jos ja kun youtuben EUC maratooneja ei lasketa. Luultavammin tässä käy niin, että ensin tulee hankittua joku millä pääsee alkuun ja sitten katsottava se parempi laite kun on tuntuman saanut.

Olisiko foorumilaisilla kenties sopivaa käytettyä peliä myytäväksi, tai tietoa mistä voisi käytettynä saada? Saisi olla esim. 16" rengas ja toimintamatka +20km, mieluusti toki saa olla rangea enemmänkin. Vaihtoehtoisesti olen esim. V10F miettinyt uutena, mutta hinta kipuaa jo lähelle 'parempia' malleja niin tiedä sitten riittäkö tuo kuinka pitkäksi aikaa.

Vai kuinka suosittelette harrastuksen aloitettavaksi?

Jos hankinnalla ei ole kiire , Taskun idea kokeilla eri malleja esim. meetingissä , kun kelit paranevat tai privaatisti Tampereella. 1. pyörän valinta on aina vaikein : riippuu ajajan "specseistä" (paino / pituus) - mitä specsejä pyörältä vaaditaan + käyttötarkoitus . VAROITUS: Tähän "lajiin" jää koukkuun !

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kun talvi väistyy , niin eiköhän saada Tamperellekkin miitti toteutettua. Tampereella useita pyörämalleja miittiin ? ja , jos pääkaupungin porukka saadaan hyppäämään junaan , pyöriä on joka lähtöön. (vuoroin vieraissa käydään?) Ymmärtääkseni tänä keväänä pyörätilauksia on tehty runsaasti.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, lirva said:

Tuu hakeen V10 lainaan. :P.

Mä en oikee tiiä kehtaako sitä alkaa lainalaitteella opettelee, ennemmin rikkois oman laitteen ku lainalaitteen.:D:rolleyes:


 

 

1 hour ago, Tasku said:

Aikoinaan kun tänne tulin juttelemaan, niin pyysin Tampereelta jos joku haluisi näyttää ja opastaa, ennenkuin hyppään ostamani laitteen päälle. Voisit ehkä tehdä toisin ja ensin koittaa, ja sitten päättää minkä ostat.

Mukava harrastus tämä. En ensimmäisille kuukaudelle suosittelisi työmatka käyttöön, vaan että totuttelisi ensin ja opettelisi kaikessa rauhassa omalla ajalla. Työmatkaa ajatellen pitäisi laitteen olla joka kelin höylä ja siltä osin on monenlaista mielipidettä eri laitteista.

Moni suosittelee opettelemaan kevyellä laitteella. Siihen voisi mennä tuntei tai päivä, henkilökohtainen oppikurvi joten ei voi luvata kaikille heti osaamista. Kaikki näyttää oppivan kunhan ei luovuta kesken. Itse olin tilannut raskaamman kun suositeltu alotuspeli. Ihan hyvin meni, sain muiden pyörää vähän puistossa koittaa. Opin siinä kujeet, sain opastusta ja jatkoin omalla laitteella kun se saapui.

Saat polkupyörään helpommin sen tuen työmatka pyörän ostamiseen, jos muuten semmoista harkitset käyttävän.

Joo tuo voi olla ihan järkevää toki kokeilla eri laitteita, mutta tosiaan kun ei tiedä yhtään oppiiko tunnissa, päivässä, viikossa vai kuukaudessa niin en tiedä miten se testailu sitten vielä oikein kertoo mitään. Työmatka-ajatus oli lähinnä juuri sitä varten, että ei oo ajatuksena ettiä sitä nopeinta vaan ennemminkin kestävää, jolla tosiaan pääsee vaikka duuniin. Ja opettelu ehdottomasti muualla kuin työmatkalla, muuten voi jäädä työpäivä tekemättä, eli ei tässä sen suhteen ihan hädässä olla. :D Polkupyörä ei sovellu oikein omaan tekemiseen, kun sähköavusteista(kallista) ei uskalla jättää taloyhtiön pyörävarastoon ja sisälle sitä oikein järkevästi mahduta. Lisäksi vaikuttaa hauskalta puuhalta niin.. :lol:


 

 

37 minutes ago, bigrangetesla said:

Jos hankinnalla ei ole kiire , Taskun idea kokeilla eri malleja esim. meetingissä , kun kelit paranevat tai privaatisti Tampereella. 1. pyörän valinta on aina vaikein : riippuu ajajan "specseistä" (paino / pituus) - mitä specsejä pyörältä vaaditaan + käyttötarkoitus . VAROITUS: Tähän "lajiin" jää koukkuun !

Tähän varoituksen ajatukseen nojasinkin, eli luultavasti taloudessa tulee olemaan kaksi pyörää kuitenkin, joten ensimmäinen pyörä saisi olla edes jonkunlainen, jotta rauhassa voi miettiä kalliimman hankintaan jos niikseen tulee. Ja tosiaan varmaan pitäisi eka opetella ajamaan, jotta saa noista pyörien eroista sillee irti, että tietää mitä haluaa. :) Ja tosiaan spekseiltään ~85kg/~185cm / kestävä "joka kelin" tekele, jolla pääsee vähä asfalttiviidakon ulkopuolellakin, muttei tarvi mikään offroad-laite olla sinänsä. Ei tarvi kevyin mahdollinen olla, mutta semmonen 20kg tuntumassa varmaan olisi ihan ok (jotta kantaa vähän rappusiakin). Eli varmaan just jotain V10F tyylistä.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Aloitin mun oma ”ura” viime  vuonna. Olin täsmälleen samassa tilanteessa. En tiennyt jos oppisin ajamaan ym. Joten ostin itselleni ”halvan” pyörän -Ks16B/C, maksoin siitä €400. Pikalaturi ju 2.5” rengas oli toinen huntti joten kokonais kustannus on ehkä 500. Se oli kulkenut 8k+ kilometrejä ja olen lisännyt siihen ehkä 2k lisää. Hyvä puoli halvalla pyörällä on että aloitusvaiheessa ei ole väliä jos (kun) sitä tiputtaa asfaltille... narmuja ja koluhja on jo, joten pari lisää ei haittaa.

minulla ei ole tarvetta sille enää nyt kun mun kaveri on myös oppinut ajaa sen kanssa. Hän hommaa itselleen joku ”kunnon” pyörä nyt tälle kaudelle.

toinen asia mitä pitää myös miettiä on varustukset. Kypärä, kämmen + kyynäroää + polvi suojat. Itse hommasin myös rint/selkä panssari (motocross).. siihen tuli satsattu ehkä 300 lisää...

laita viesti whatsappin kautta (0407128093) jos olet kiinnostunut. Itse saan pyörästä noin 30-35km yhdellä latauksella (180cm/78kg). 5A pikalaturilla saa akku ladattu täyteen parissa tunnissa.. tarkka malli on Kingsong 16B - 680 wh akku. Siihen on päivitetty laitettu KS16C emolevy ja 2.5” rengas modaus.

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Paul K said:

Magneetti pedaalit voisi toimia yksipyörässä! Onko kukaan koittanut?

En lähtisi kokeilemaan niitä.. ero tosta MTBstä On että meillä on sähköinen laite ja magneetit ihan varmasti sotkee kaikki Sähkömagneettiset toimenpiteet mitä pyörän EMC testeissä on havaittu ja ehkäisty emolevyllä... + en luota että Kiinalaiset ovat tehneet sitä kunnolla...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 1/23/2021 at 11:25 AM, UniVehje said:

Se 1000 W rajoitus nyt on aivan älytön sähkömoottoreissa. Nimellistehon mukaan rajoitus ei oikein toimi näihin tasapainolaitteisiin, koska nopeus on joka tapuksessa pakko rajoittaa softalla ja nimellistehon voi periaatteessa määritellä tehtaalla melkein mihin tahansa.

Tieliikennelain rajoitukset tasapainolaitteille ovat tosiaan älyttömät. Ei varmasti edistä liikenneturvallisuutta rajoitaa jarrutustehoa! Pöhkön lain takia päädyin hankkimaan Inmotion V8F:n. Siinä vaikutti olevan parhaat ominaisuudet, laillisesti.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 3/1/2021 at 5:52 PM, UniVehje said:

Tässä on ollut jo vähän keskustelua ja itselläni on ollut asia mielessä jo useamman kuukauden. @Tasku laittoi toisaalle avauksen äsken asiasta, joten on varmaan aika aloittaa täälläkin keskustelu. 

Mielestäni Suomi tarvitsee järjestön/yhdistyksen, joka ajaa sähkövempeleiden asiaa. Sähköautoilijoilla on omansa. Pyöräilijöillä on omansa. Mutta näillä vehkeillä ei ole vielä mitään kattojärjestöä. Muualla maailmalla on paljon esimerkkejä PEV tai micro mobilityn asiaa ajavista yhdistyksistä, joten miksei meilläkin?

Löytyisikö täältä aktiiveja mukaan toimintaan? Varmasti tässä vaiheessa vielä ihan pienimuotoista harrastustoimintaa, mutta olisi kuitenkin jotain aloitettu. Käytännössä lähinnä keskustelun ylläpitoa ja kannanottoja vehkeistä käytävään yhteiskunnalliseen keskusteluun. Ja tietysti lobbaamista täyden laillistamisen puolesta. Miksei myös tapahtumien järjestämistä. Joku vuotuinen tapahtuma ja leikkimielinen kisailu olisi hauska olla. :)

Ehdottaisin aloituskokousta etänä, mikäli löytyy useampi kiinnostunut aktiivi mukaan. 

Onko tämä asia edennyt? Olisin myös kiinnostunut tulemaan mukaan. Minulla on järjestö- ja edunvalvontakokemusta.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Eucner said:

Onko tämä asia edennyt? Olisin myös kiinnostunut tulemaan mukaan. Minulla on järjestö- ja edunvalvontakokemusta.

On ollut liian kiire töissä toistaiseksi, mutta ajattelin aika pian ottaa yhteyttä kaikkiin halukkaisiin ja sovitaan aloituspalaveri. Aika hyvä määrä jo nyt ilmoittautunut kiinnostuneiksi. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...