Jump to content

Finnish riders - Suomalaiset ajajat


dside

Recommended Posts

53 minutes ago, Gubbe said:

yli tonnin maksava vanhempi KS16 640Wh akulla, lähes 1400 maksava KS16S tai sitten puolet halvempi V5F/Ninebot S2.

Tai sitten alle tonnin maksava uusi 16S? Jos lähettää viestin esim. Green Traval and Fashion, tai FEIER Outdoor Store -myyjille Aliexpressissä, he laittavat 16S:n myynti-ilmoituksen näkyville. Valmistaja ei tykkää että myyvät niin halvalla, siksi ilmoitukset on tavallisesti piilossa.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, mrelwood said:

Jos lähettää viestin esim. Green Traval and Fashion, tai FEIER Outdoor Store -myyjille Aliexpressissä, he laittavat 16S:n myynti-ilmoituksen näkyville.

Houkuttaa. Luin jostain, että appi ei tykkää kiinasta tilatuista KingSongeista. Pitääkö paikkaansa? Antaako nuo takuutakaan? No, kuten sanoin, Jussin jälkeen. :)

Link to comment
Share on other sites

Sunnuntaina jälleen miitti Helsingin Kaivarin Kompassitorilla klo 13!

Vai olisko reissailuintoja Oittaalle, Keskuspuiston ympäri, tai Itäkeskukseen...?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, mrelwood said:

Sunnuntaina jälleen miitti Helsingin Kaivarin Kompassitorilla klo 13!

Vai olisko reissailuintoja Oittaalle, Keskuspuiston ympäri, tai Itäkeskukseen...?

Vahva ehkä reissulle. Ihan varma en vielä ole. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vähän myöhään oon tähän taas heränny. Nyt vasta tajusin, sehän on jo melkein yksi. Oliko muita lähdössä tänään? Näyttäisi siltä, että pääsisin lähtemään pian. Mihinkään pidemmälle ei tee mieli lähteä ja polvi on eilisen jälkeen vähän kipeä. Mut jonkun reitin voisi ajella pois.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, UniVehje said:

Vähän myöhään oon tähän taas heränny. Nyt vasta tajusin, sehän on jo melkein yksi. Oliko muita lähdössä tänään? Näyttäisi siltä, että pääsisin lähtemään pian. Mihinkään pidemmälle ei tee mieli lähteä ja polvi on eilisen jälkeen vähän kipeä. Mut jonkun reitin voisi ajella pois.

Mä oon täällä. Akku ei pidempiä kans jaksele, mutta tuu näyttämään mulle joku paikallinen pätkä!

Link to comment
Share on other sites

Terve Hessu!

Olen itsekin uusi tulokas foorumilla ja vasta aloittelemassa harrastusta. Tervetuloa mukaan!

Olen lukenut tätä foorumia ja huomannut, että tapaamiset ovat järjestyneet lyhyellä varoitusajalla (short notice) ja jonkun aktiivisen aloitteesta (initiative). Kun tulette Helsinkiin, voit järjestää tapaamisen itse! Kirjoita tänne päivämäärä ja kellonaika, joka sopii sinulle, ja paikka jossa haluat tavata, esimerkiksi tuo Kompassitori Kaivopuistossa. Aktiiviset rullailijat voivat sitten tulla tapaamaan sinua sinne. Kannattaa myös laittaa jotain yhteystietoja ilmoitukseen.

Sana "ratsastaa" tarkoittaa kyllä samaa kuin "ride", mutta yleensä vain hevosten kontekstissa (ride a horse). Yksipyöräisistä kannattaa sanoa "ajaa" tai vaikka "rullailla" (ajaa pyörällä - ride a bike,) niin me suomalaiset ymmärrämme paremmin.

AR

Link to comment
Share on other sites

Sori, jäi taas postaaminen myöhäksi. Mutta, kuten joka sunnuntai nyt ja tulevaisuudessa, myös huomenna käyn Kaivarin Kompassitorilla klo 13 ihailemassa merta ja jäätelömyyjää. :D

Tuu moikkaamaan!

Link to comment
Share on other sites

On 5/11/2018 at 1:39 AM, HarryOneTwo said:

Kiitti tiedoista, kävin heittään iltalenkin lintutornilla. Videoketjussa on video siitä reissusta.

Kirkkojärven rannan sillat ovat nyt valmistuneet siihen frisbeegolf-radan tuntumaan asti eli koko rannan lenkin päässeen ajamaan mukavammin.

Sillan rakentaminen jatkuu vielä eteenpäin puiston toiselle reunalle, mutta se pätkä on vielä kesken.

Link to comment
Share on other sites

Hei,

Ensi viikon lauantai lähestyy kovalla vauhdilla. Olen siis tulossa Helsinkiin ajamaan 7.7.2018. Ajatuksessa on Laajalahden kierros ja lähtö olisi sitten Paciuksenkatu 25 Parkingista, klo 10:00 (toivottavasti sieltä löytyy vapaita p-paikkoja autolle).

Jos teillä on parempi reitti tiedossa (ja paikka minne voi jättää auton), ilmoita siitä, kaikki ehdotukset ovat tervetulleita. En tunne Helsingin pyöräreittejä juuri ollenkaan. Ota vaan huomioon, että olen vasta-alkaja ja en pysty vielä ajamaan Linnanmäen vuoristorataa :w00t2:.

Yhteystietoni löytyy tästä: https://dismason.org/

KS16C_EUC.jpg.cdeec4afceca4151752a8d36ddd81cb5.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Valitettavasti olen nyt reissussa pari viikkoa ja en pääse mukaan 7.7. ajeluun. 

Mutta tässä oli jo vähän mietintöjä, että jos yritettäis järjestää elokuulle vähän isompi tapahtuma. Varataan sopiva paikka ja tullaan kaikki ympäri Suomen ajelemaan ja ehkä jopa vähän kisailemaan tekniikkaradalla ja muuta mukavaa. Löytyykö innostuneita pääkaupunkiseudun ulkopuolelta? 

  • Like 2
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Kiitoksia mrelwoodille mainioista pyörätreffeistä Kaivopuistossa. Pääsin tyypittämään KingSongia ja juttua riitti kovasti pyöristä, tekniikasta ja vaihtoehdoista ja vaikka mistä. Tulkaa ens kerralla muutkin paikalle!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

On 7/1/2018 at 5:18 PM, dismason said:

Hei,

Ensi viikon lauantai lähestyy kovalla vauhdilla. Olen siis tulossa Helsinkiin ajamaan 7.7.2018. Ajatuksessa on Laajalahden kierros ja lähtö olisi sitten Paciuksenkatu 25 Parkingista, klo 10:00 (toivottavasti sieltä löytyy vapaita p-paikkoja autolle).

Jos teillä on parempi reitti tiedossa (ja paikka minne voi jättää auton), ilmoita siitä, kaikki ehdotukset ovat tervetulleita. En tunne Helsingin pyöräreittejä juuri ollenkaan. Ota vaan huomioon, että olen vasta-alkaja ja en pysty vielä ajamaan Linnanmäen vuoristorataa :w00t2:.

Yhteystietoni löytyy tästä: https://dismason.org/

Noniin! Olen mielelläni mukana kierroksellasi. Ehdottaisin reittiä hieman muunneltuna: https://goo.gl/maps/KzGD9dV3TaL2 (23km).  Keilaniemen ja Otaniemen työmaat ovat alkuperäisen reitin tiellä, ja mielestäni suurin osa noista Otaniemen "nähtävyyksistä" ei oikein ole ajelun arvoisia. Ajelumielessä kivoja kohteita sen sijaan olisi:

Keskustaa syrjempänä löytyy kyllä parkkipaikkoja, esimerkiksi tuo Hanasaaren ilmainen liityntäpysäköinti https://goo.gl/maps/hCmzuBhZAbG2 toimisi hyvin reitin alku- sekä loppupisteenä.

Edit: Reitin "polut" ovat polkupyöräkelpoisia, eivätkä vaadi erityisiä maastoajotaitoja.

Edited by mrelwood
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mrelwood said:

Noniin! Olen mielelläni mukana kierroksellasi. Ehdottaisin reittiä hieman muunneltuna: https://goo.gl/maps/KzGD9dV3TaL2 (23km).  Keilaniemen ja Otaniemen työmaat ovat alkuperäisen reitin tiellä, ja mielestäni suurin osa noista Otaniemen "nähtävyyksistä" ei oikein ole ajelun arvoisia. Ajelumielessä kivoja kohteita sen sijaan olisi:

Keskustaa syrjempänä löytyy kyllä parkkipaikkoja, esimerkiksi tuo Hanasaaren ilmainen liityntäpysäköinti https://goo.gl/maps/hCmzuBhZAbG2 toimisi hyvin reitin alku- sekä loppupisteenä.

Edit: Reitin "polut" ovat polkupyöräkelpoisia, eivätkä vaadi erityisiä maastoajotaitoja.

Moro,

Reittiehdotuksesi näyttää hyvältä! "Let it be written let it be done." Parkkeeran autoni Hanasaaren liityntäpysäköintipaikalle klo 10:00, nähdään.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Huomenna on taasen sunnuntai, ja kuten aina, kesäistä merimaisemaa ja toistemme ykspyöriä ihaillaan Kaivarin Kompassitorilla klo 13 alkaen. Tule!

Kiitos @dismasonille ajeluseurasta aiemmin tänään!

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Onneksi olkoon Gubbe, huippudiilin sait! Hyvä pyörä tulossa, eikä kuule siinä hopeisessakaan mitään vikaa ole. :P

Green ehkä sullekin höpsötteli 7-15 päivän toimitusajasta. Ihan ettei hermot mene, niin siinä kahden viikon kohdalla se ehkä saapuu Eurooppaan, jonka jälkeen vasta näkyy seurantakoodilla. Siitä vielä viikko ni pyörä saattaa olla sulla. Mulla meni noin, mutta voi toki kestää pidempäänkin.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kiitos varoituksesta. Eiköhän sitä ensilumilla pääse kokeilemaan sitten viimeistään.

Oli ihan hilkulla etten olisi kallistunut tuohon esaj:n B-malliin, mutta aattelin sitten priorisoida turvallisuutta (teho) ja mukavuutta(polkimet). Odotellessa voisi tilata vaikka olkakyynärsuojahupparin. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eksyinpä foorumille pitkästä aikaa. Täällähän on hyvä meininki!

Ajelen nyt kolmatta kesää KS16B:lläni (828Wh). Eilen kiusasin rullaa hivenen alle 50 km:n lenkillä. Lähtiessä akut olivat lähes täynnä. Lopussa laite näytti enää yhtä punaista lediä ja piippasi pienissäkin ylämäissä. Aika varovasti tulin viimeiset kilometrit...

Yleisö muuten jaksaa vielä kannustaa nykypulteria. Yksi liftaa kyytiin, toinen pyytää keulimaan. Kerran muuan neitonen huuteli perään, että minun pitäisi oikeastaan ajaa sitä viivaa pitkin, joka kevyen liikenteen väylillä erottaa kävelijät ja kaksipyöräilijät ?.

Sunnuntaille näyttävät ennustelevan melko kivaa keliä. Kaivariin klo 13?

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...