Jump to content

Finnish riders - Suomalaiset ajajat


dside

Recommended Posts

2 hours ago, mrelwood said:

Sunnuntaina taas kaunis päivä luvassa, ja sopivan leppoisa 18•C. Kompassitori klo 13!

Harmi, että viikonloput tulee oltua mökillä, mukana kylläkin e-uc, e-bike ja e-perämoottori. Pitäkää hauskaa!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

En muistanut mainita aiemmin, mutta olin reissussa ja tulin just vasta kotiin. 

Seuraava ajelu vois olla Itäkeskuksen suunnilla. Siellä on paljon loistavia mestoja. 

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, MarkoMarjamaa said:

Tarvitseeko kukaan rakentelija pääkaupunkiseudulla 170Wh vanhaa Airheelin akkupakettia omiin projekteihinsa? Pienempiin kuormiin varmaan riittää missä ei ole niin oleellista virran riittäminen 100% aina. Muutoin lähtee kierrätykseen...

Kyllä kelpaa, ainahan noista jotain rakentaa :) Mistäpäin löytyy?

 

Link to comment
Share on other sites

Käteviä nää nykykännykameroiden linssit, saatiin koko miittiporukka kuvaan kerralla. ?

1455BA14-E695-41F9-B704-02C346118BEC.thumb.jpeg.eca9120d6ebd9d144cdfd309040494d2.jpeg

Ens viikolla taas!

Edit: Ens su vois olla Itäkeskuksen reitteihin tutustumista.

Edited by mrelwood
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, Peter Köhler said:

Kyllä kelpaa, ainahan noista jotain rakentaa :) Mistäpäin löytyy?

 

Espoossa asun mutta en viitsi osoitetta ihan julkiseksi pistää. Pari iltaa nyt menossa mutta ke-to voisi katsella miten voi tehdä toimituksen. Ei mulla niin kiire ole siitä päästä eroon mutta mielellään saisi homman "päätökseen" niin saa pois työmuistista.

- Marko

 

Link to comment
Share on other sites

On 6/10/2018 at 1:54 PM, UniVehje said:

Seuraava ajelu vois olla Itäkeskuksen suunnilla. Siellä on paljon loistavia mestoja. 

@UniVehje, onko sunnuntaina Itistä? Tavattais varmaankin suoraan jossain siellä sopivaan aikaan.

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, mrelwood said:

@UniVehje, onko sunnuntaina Itistä? Tavattais varmaankin suoraan jossain siellä sopivaan aikaan.

Sori, pitääkin olla kummitytön rippijuhlissa sunnuntaina. Huomenna olis aikaa kylläkin. Suojavarusteet tosin pitäis ensin hakea jostain Oulunkylästä. Unohin ne kaverin autoon. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, mrelwood said:

@UniVehje, onko sunnuntaina Itistä? Tavattais varmaankin suoraan jossain siellä sopivaan aikaan.

Moi,

Mulla sunnuntaina 80% mahdollisuus päästä mukaan. Itäsuunta ois kyllä mulla hallussa ja just ajellu aivan huippu reittejä. Silti kannattais treffaa jossain Hakaniemessä tms. ja lähtee siitä huippu rantareittejä kohti itää?

Jos klo 13 ei tuukaan ketään, niin siitä voi lähtee mihin vaan.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, UniVehje said:

Sori, pitääkin olla kummitytön rippijuhlissa sunnuntaina. Huomenna olis aikaa kylläkin. Suojavarusteet tosin pitäis ensin hakea jostain Oulunkylästä. Unohin ne kaverin autoon.

Huominen käy mulle hyvin. Mun kunkusta just kuoli yks akkuryhmä, eli lenkki jää alle 30km:iin.

Touhokin tulee jos alotetaan klo 13 tai viim klo 14. Missä tavataan?

 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Pasi said:

@mrelwood käviskö huomenna su Hakaniemi, Hilton Strand hotellin edessä, rannalla klo 13?

Ajettais rantoja itään Vuosaareen ja Uutelaan asti. Sieltä pääsee  metrolla tai euc takas...

No kyllä käy! Siellä nähdään!

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Gubbe said:

No heipä hei toverit.

Hankinpa Airwheel X3S sähkörullan kun noita torista irtosi pilkkahintaan, ja vaikka vielä on harjoittelu kesken, niin sen verran on jo kilometrejä kertynyt, ettei enää sääret särje ja muutenkin alkaa tuntua mukavalta. Ja hitaalta.

Täytyisihän sitä nyt ainakin kahtakymppiä päästä, jos ei vähän kovempaakin, ja sen verran saisi rangeakin olla, että voisi aika huoletta risteillä Helsingissä eestaas. Olisi siis edessä uuden rullan hankinta. Tai sitten käytetyn. On teistä varmaan joku miettinyt jonkun motarille kelpaavan monsterin hankintaa ja vanhasta luopumista. Tässä voisi olla neuvottelun paikka. En tiedä toimiiko minulla YV:t tällä foorumilla vielä, joten pistäkää vaikka sähköpostia gubbe (miu) iki piste fi jos on toimivaa vempainta myytävänä.

Olishan se kiva jos ei rullaillessa ihan tylsistyisi hitauteen.

 

Tervetuloa foorumille ja mahtavan harrastuksen pariin. Ethän ole sattunut Jätkäsaaressa ajelemaan? Olen täällä nähnyt pari kertaa jonkun tuollaisella pyörällä. 

Minulla on Ninebot one S2 myynnissä, mutta voisin suositella ostamaan suoraan kunnollisen. Millainen budjetti on mielessä? @esaj taitaa olla vielä myymässä KingSong 16B mallia, jos muistan oikein. 

Sitten yhteisajeluihin ja miitteihin mukaan!

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, UniVehje said:

Tervetuloa foorumille ja mahtavan harrastuksen pariin. Ethän ole sattunut Jätkäsaaressa ajelemaan? Olen täällä nähnyt pari kertaa jonkun tuollaisella pyörällä. 

Minulla on Ninebot one S2 myynnissä, mutta voisin suositella ostamaan suoraan kunnollisen. Millainen budjetti on mielessä? @esaj taitaa olla vielä myymässä KingSong 16B mallia, jos muistan oikein. 

Sitten yhteisajeluihin ja miitteihin mukaan!

B:stä on hierottu kauppaa yhden ostajaehdokkaan kanssa jo jonkin aikaa, mutta asiat ovat edenneet hieman verkkaisesti sekä omassa että ostajan päässä, työ- yms. kiireiden takia... näillä näkymin kuitenkin lähdössä uudelle omistajalle, kunhan saan rahat tilille ja paketin kuljetukseen.

Huutelen tänne jos tuo jostain syystä vielä peruuntuisi.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, UniVehje said:

Tervetuloa foorumille ja mahtavan harrastuksen pariin. Ethän ole sattunut Jätkäsaaressa ajelemaan? Olen täällä nähnyt pari kertaa jonkun tuollaisella pyörällä. 

Minulla on Ninebot one S2 myynnissä, mutta voisin suositella ostamaan suoraan kunnollisen. Millainen budjetti on mielessä? @esaj taitaa olla vielä myymässä KingSong 16B mallia, jos muistan oikein. 

Jätkäsaareen en ole vielä kerinnyt tällä vehkeellä. Olet bongannut jonkun toisen seikkailijan. Tänään ajoin pari siirtymää juna-asemilta ja sitten vajaan kuuden kilometrin lounasreissun. Näytti retken jälkeen kahta valoa neljästä rullan patterimittari, mutta töistä lähdettyäni ei vehje jaksanut enää isoja kiihdytyksiä ja kirjaston ovelle päästyäni alkoi ilmapyörää itkettää. Onneksi sain kotimatkalle kirjaston seinästä sähköä lehteä plaratessani ja sillähän pääsi kotiin oikein mainiosti.

Se on tuo budjetti jännä asia juu. King Songit olisi niitä "suoraan kunnollisia" ja sellaisia suosituksia tänään sain toveriltanikin, joka tälläkin foorumilla on hiippaillut. Isoakkuisessa KingSongissakin on vaan hintaeroa helposti käytettyyn S2:een sen verran, että sitä mitataan kertaa-merkillä eikä plussalla. Budjettini ei ole kiveen hakattu ja määräytyy loppujenlopuksi sen mukaan, mitä vastinetta rahalle saa, sekä objektiivisella että subjektiivisella, siis omiin tarpeisiin sovitetulla, tasolla. Mutta sanotaan nyt näin, että Kuldne Börsissä oli männäviikolla ilmoitus 400 euron Ninebot One S2:sta ja olisin sen hyvinkin saattanut käydä hakemassa, jos etelänaapurin poika olisi vastannut viestiini. 

Arvaan kyllä, että nopeus on hyväksi ja tuo käytännön ~20km/h ja <20km Ninebotilla taitaa olla just sellainen, että ei ärsytä kaupungissa pyöriessä, mutta retkirullailu jää aika vähälle. Toisaalta käyttötarpeeni fokusoituisi kaupunkiympäristössä pyörimiseen, lounasretkiin, last-mile työmatkailuun ja kauppareissuihin, joiden kanssa S2 ei välttämättä rajoittaisi pahasti ja keveys olisi eduksi. Fillari löytyy pidemmille matkoille ja tämän kasvavan ravintovaraston hillitsemisessä voisi olla ihan hyvä jos sitä liike-energiaa tulisi tuotettua lihasvoiminkin välillä. Silti ymmärrän isompien akkujen edut ja King Songit ja Inmotion V5F ovat kovasti mielessä. IPS i5 puolestaan taitaa olla aika kisoissa Ninebotin kanssa, mutta painaa alle 8kg.

@UniVehje, voisin olla vähintäänkin utelias tuon Ninebotin suhteen ja ottaa sen ainakin harkintaan tässä muita vaihtoehtoja pohtiessani. Laittaisitko vaikka sähköpostia tuohon yllä mainitsemaani osoitteeseen ja kerro laitteen ikää, kuntoa, akkujen kuntoa ja vaikkapa hintapyyntiäkin, niin laitetaan harkintaan. Sama @esaj:lle, jos ei tuosta KS16:sta tulekaan kauppoja, niin tarjota saa.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

@Gubbe, tervetuloa ja onneksi olkoon, upea harrastus!

@UniVehjeen S2 on kokoluokassaan pätevä laitos, sillä kyllä ajelee pientä pyöritystä ihan mielellään, kunhan elopaino ei ole motarinopeuksiin kerennyt. Mutta pyörää valitessa on ihan hyvä muistaa myös se perussääntö, että ihan isoimpia akkuja ja nopeimpia malleja lukuunottamatta pyörä kuin pyörä tapaa tuntua pieneltä ennemmin tai myöhemmin. Sulla kun on kokemusta vasta Airwheelistä, et osaa kuvitellakaan mihin kaikkeen käyttäisit pyörää jossa on 1000Wh akku tai 40km/h huippunopeus.

Mun veli ajeli vuoden 14” IPS Zerolla alle 23km/h, ja ostoslistan 14S vaihtui viimetingassa 16S:ään, vaikka hän pelkäsi sen olevan liian iso ja painava hänen käyttöön. Ei kestänyt kuin pari päivää niin hänen pyöräily oli muuttunut pienestä kaupunkipyörittelystä julkiset korvaavaan matka-ajoon ja retkeilyyn. Ei osaa kuulema kuvitella täydellisempää kulkuvälinettä, vaikka myönsi että pieneltähän sekin tuntuu mun ja UniVehjeen pyöriin verrattuna. Mulla siis 16S:ään modattu leveämpi rengas.

Siltä varalta että matkailu ja retkeily ei lopulta tulekaan osaksi omaa pyöräilyä, kannattanee isoimmat (18”) ja painavimmat jättää vielä pois suunnitelmista. Moni 16” on oiva kompromissi joka todellakin taipuu hyvin ihmisvilinästä retkeilyyn. KS 16S:ää on mun helppo suositella, omalla mittarissa 8500km ja uuden saa tonnilla.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, mrelwood said:

@Gubbe, tervetuloa ja onneksi olkoon, upea harrastus!

@UniVehjeen S2 on kokoluokassaan pätevä laitos, sillä kyllä ajelee pientä pyöritystä ihan mielellään, kunhan elopaino ei ole motarinopeuksiin kerennyt. Mutta pyörää valitessa on ihan hyvä muistaa myös se perussääntö, että ihan isoimpia akkuja ja nopeimpia malleja lukuunottamatta pyörä kuin pyörä tapaa tuntua pieneltä ennemmin tai myöhemmin. Sulla kun on kokemusta vasta Airwheelistä, et osaa kuvitellakaan mihin kaikkeen käyttäisit pyörää jossa on 1000Wh akku tai 40km/h huippunopeus.

Mun veli ajeli vuoden 14” IPS Zerolla alle 23km/h, ja ostoslistan 14S vaihtui viimetingassa 16S:ään, vaikka hän pelkäsi sen olevan liian iso ja painava hänen käyttöön. Ei kestänyt kuin pari päivää niin hänen pyöräily oli muuttunut pienestä kaupunkipyörittelystä julkiset korvaavaan matka-ajoon ja retkeilyyn. Ei osaa kuulema kuvitella täydellisempää kulkuvälinettä, vaikka myönsi että pieneltähän sekin tuntuu mun ja UniVehjeen pyöriin verrattuna. Mulla siis 16S:ään modattu leveämpi rengas.

Siltä varalta että matkailu ja retkeily ei lopulta tulekaan osaksi omaa pyöräilyä, kannattanee isoimmat (18”) ja painavimmat jättää vielä pois suunnitelmista. Moni 16” on oiva kompromissi joka todellakin taipuu hyvin ihmisvilinästä retkeilyyn. KS 16S:ää on mun helppo suositella, omalla mittarissa 8500km ja uuden saa tonnilla.

Tervetuloa @Gubbe joukkoon! 

Olen itsekin aloittelija ja valitsin ensimmäiseksi rullaksi Inmotion V8:n. Sitäkin voin valinnan vaikkeuttamiseksi :) suositella myös. Siinä ei ole mitenkään huippuranget ja -tehot, mutta laadukas paketti kaiken kaikkiaan! 

Edited by Sami_D
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...