Jump to content

Finnish riders - Suomalaiset ajajat


dside

Recommended Posts

Huomenna taas Helsingin Kaivopuistonrantaan Kompassitorille tapaamaan muita ykspyörijöitä ja pyöristä kiinnostuneita, klo 13.

Jos ja kun ajovarusteissa alkaa hikoiluttamaan, käydään vaikka ajelulla. Pyörien testivekslaus sallittua. :efee47c9c8:

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, mrelwood said:

Huomenna taas Helsingin Kaivopuistonrantaan Kompassitorille tapaamaan muita ykspyörijöitä ja pyöristä kiinnostuneita, klo 13.

Jos ja kun ajovarusteissa alkaa hikoiluttamaan, käydään vaikka ajelulla. Pyörien testivekslaus sallittua. :efee47c9c8:

Mä tuun.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hienoa nähdä aktiivista kokoontumista pääkaupunkiseudulla. Onkos tällaisia kokoontumisajoja järjestetty Tampereen suunnalla tai onko jotain oikein ryhmää tulilla?

PS. Kangasalan suunnalla kokoontumisista on jo pitkiä perinteitä :) 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nyt löyty käyttämäni kätevät rannetukihanskat niin halvalla että linkitän tännekin. 39€ posteineen Briteistä, omistani maksoin syksyllä melkein tuplat.

https://www.powerkiteshop.com/accessories/hillbillywristguards.htm

On 5/28/2018 at 3:34 PM, Sami_D said:

Hienoa nähdä aktiivista kokoontumista pääkaupunkiseudulla. Onkos tällaisia kokoontumisajoja järjestetty Tampereen suunnalla tai onko jotain oikein ryhmää tulilla?

Siitä vaan huutelemaan ehdotuksia ajaksi ja paikaksi, eiköhän niitä kuskeja talvihorrokseltaan ala kömpimään!

On 5/28/2018 at 3:34 PM, Sami_D said:

PS. Kangasalan suunnalla kokoontumisista on jo pitkiä perinteitä :) 

Eipä ne Helsingin miitit oo tänä keväänä tosta paljoa poikennu. :roflmao:

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, jesi said:

Kenelle juuri tööttäsin ja peukutin pyöräkuormaajan selästä? 

 

Ja nyt joku klo 1110 juvankadulla uusiksi. 

Minä varmaan olen rullaillut - V8 valkoisessa suojapussissa + musta potta... Tänään menin Hervannan suuntaan siitä Juvankatua. Ja tosiaan edellispäivänä ihmettelin tööttäystä Kaukajärven nurkilla, mutta arvailin mielessäni, että noinkohan täältä porukoista...

Link to comment
Share on other sites

Naantalista piiloyksipyöräilijä ilmoittautuu! Olen siis pyöräillyt vähänlaisesti pari-kolme vuotta Airwheel X3:lla, mutta sen ominaisuudet ovat olleet niin vaatimattomat, että en ole täällä pitänyt itsestäni meteliä. Viime viikonloppuna Naantalissa oli venemessut, jossa pääsin koittamaan Kingsong KS16S:ää, ja nyt polttelee ihan kunnolla :)

Pyöräilyni on ollut onnettomasta akkukapasiteetista johtuen max  kilometrin siirtymiä esim rakennustyömaalle ja työpaikan sisäistä liikennettä. Viime vuonna pyörällä ei tullut juurikaan liikuttua, ja nyt tuntuu, että akustosta on vähentynyt jo ennestään pienestä kapasiteetista merkittävä osa. Tämä näkyy erityisesti yhtäkkisenä tilttaamisena raskaammassa ylämäessä, ja pyörä palautuu vain lataamalla täyteen. Ja tänään vielä kirsikkana kakun päällä kaaduin töissä, kun aivan olemattomassa ylämäessä pyörä yhtäkkiä tilttasi. Nyt on pakko saada parempi pyörä alle!

Mitä suosittelisitte?

Onko Turun suunnalla muita käyttäjiä / onko jotain miittimeininkejä, joissa pääsisi testaamaan muita vaihtoehtoja?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Sami_D: Koitetaan joskus pitää ne ladojen kokoontumisajot :)

@traktori: Makuasioita. Ite aloittelin ninebotilla, mutta alkohan se tympimään kun sai puolet reissusta olla abceellä lataamassa vehkeitä. Nyt on tuo 18" malli ollu pari kolme vuotta tms itellä ajossa, isompi rengas nielee pattia paremmin ja akkua on 3-4x sen mitä 9botissa oli.
Mielestäni ajan pitkiä pätkiä, mutta kertaakaan ei oo vielä tarvinnu matkalla ladata.

Tietysti iso on kankea kikkailla ja äärimmäisen paskamainen kantaa.

Link to comment
Share on other sites

Moro,

Haluaisin tulla pyöräilemään teidän kanssa joku päivä. Teidän meetingit tulee vain päivän varoitusajalla, joten on pikkasen vaikeaa järjestää (onhan sentään minulla puolentoista tunnin matka suuntaansa).

Oma pyöräily on edistynyt sen verran, että tällä hetkellä suoritan 2,5 kilometrin matkan joka päivä. Heinäkuussa olisi paljon ylimääräistä aikaa (Sunnuntaita- ja keskiviikko iltoja lukuunottamatta).

Terv

Kalle

Link to comment
Share on other sites

:@jesi Kiitos kommentista! Neuvoa varten mun olisi toki hyvä kertoa käyttötapaa ja haluja. KS16S olisi tuolla messuillakin esitelleellä ihan sopivaan hintaan myynnissä, e1on.com. Mutta tilaustavaraa toki. Toisaalta 18-tuumaista ja maastoajoa ajattelin alkuaikoina harrastavani enemmänkin, mutta en tiedä mikä todellisuus tulisi olemaan... Toki nytkin työpaikalla on välillä aika karkeaa sepeliä ja kuoppaista tietä, jossa ainakin tehoton 14-tuumainen on tahmannut ihan kunnolla. Ja isompi käyttö tulisi ehkä olemaan lasten pyöräilyn auttaminen, rantaan/ravintolaan pyöräily, satunnaiset metsäpolkuilut. Eli ehkä toi 16-tuumainen olisi hyvä kompromissi, jos KS16S:n vauhti ja kapasiteetti vaan riittää.

Miten pitkiä metsäpolkuja tolla 840 Wh kapasiteetilla voisi kuvitella ajelevansa?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, dismason said:

Moro,

Haluaisin tulla pyöräilemään teidän kanssa joku päivä. Teidän meetingit tulee vain päivän varoitusajalla, joten on pikkasen vaikeaa järjestää (onhan sentään minulla puolentoista tunnin matka suuntaansa).

Oma pyöräily on edistynyt sen verran, että tällä hetkellä suoritan 2,5 kilometrin matkan joka päivä. Heinäkuussa olisi paljon ylimääräistä aikaa (Sunnuntaita- ja keskiviikko iltoja lukuunottamatta).

Terv

Kalle

Samoin täältäkin varovainen pyyntö, että jos vain mahdollista, niin miittejä olisi hiukan ennakolta lyöty lukkoon :) Mullakin tulee kesän mittaan joku työreissu ison kirkon suuntaan, ja jos olisi etukäteen tiedossa, niin osallistuisin mielelläni.

Link to comment
Share on other sites

Mulla on tarkoituksena käydä Kaivarinrannassa moikkaamassa joka sateeton sunnuntai lumentuloon asti, mutta nuo miitit eivät ole sen kummemmin organisoituja. Ryhmäajelut puolestaan olis parempi alottaa muualta kuin Helsingin keskustasta.

Jos pyöräilijöitä on tulossa kauempaa, haluaisin ehdottomasti käydä teidän kanssa vähän pidemmällä ajelulla lähiseudun maaston helmistä nauttimassa! Nämä muutamat muut miittailijat varmasti myös. Löytyiskö päivämäärä jolloin @dismason ja @traktori pääsis molemmat reissaamaan tänne etelään?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, jesi said:

@Sami_D: Koitetaan joskus pitää ne ladojen kokoontumisajot :)

Ilman muuta ? Pikaisella tilastoinnilla vaikuttaa, että Tampereella yksipyöräisiä on enemmän itäpuolella, joten voisi olla kätevää aloitella vaikka Kaukajärven Macin nurkilta ja katsoa siitä vaikka järven kiertoa yms. Viikonloput sopivat omalta osalta parhaiten, joten mitenkäs sopisi vaikka LA 9.6. tai SU 10.6.?

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Sami_D said:

 

Pitänee nuuskia aikatauluja, mulla painaa duunit niskaan kovasti.

Laittele vaikka vatsaapissa viestiä, nii kattellaa onnistuuko.

nollaneljäviis-1387723

Link to comment
Share on other sites

Voishan tässä sopia vaikka koko kesälle säännöllisiä aikoja. Yleensä kaikki lähtee siitä, että joku on aktiivinen ja ehdottaa jotain. Ite oon tulossa 16.-18.6 välillä Tampereella ja meinasin siihen ehdottaa siellä suunnalla miittiä ja jotain kivaa reittiä porukalla. 

Mut tää foorumi ei toimi kunnolla. Aina ku mulla olis aikaa kirjoitella, amerikkalaiset on hereillä ja kaista ei riitä. Jonkun pitäis maksaa isompi kaista tälle. 

 

Link to comment
Share on other sites

Hei,
Tulen Helsinkiin ajamaan KingSong16C-pyörällä lauantaina 7. heinäkuuta 2018.
Tarkoitus on ajaa Laajalahden kierros, jonka pituus on 20 km. Kartta löytyy linkistä: https://www.hel.fi/static/liv/2013/pyoraillen/ksp26.pdf 
Muita kiinnostavia reittejä tästä: https://www.hel.fi/helsinki/fi/kartat-ja-liikenne/pyoraily-ja-kavely/pyorareitit/kotiseutupyorailyreitit sis. runsaasti näkemisenarvoisia kohteita.
Aloitan reitin klo 12:00 kartan aloituspisteestä (säävarauksella (sateessa en aja, pakkasella kyllä). Tervetuloa mukaan eväsreppuineen.
Terv,
Kalle
PS. Minun yhteystiedot tästä: https://dismason.org/

Link to comment
Share on other sites

On 5/31/2018 at 11:20 AM, jesi said:

Pitänee nuuskia aikatauluja, mulla painaa duunit niskaan kovasti.

Laittele vaikka vatsaapissa viestiä, nii kattellaa onnistuuko.

nollaneljäviis-1387723

Jep, olen yhteyksissä.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, UniVehje said:

Pidetään tuo 7.7. Mielessä. 

Mut olisko nyt Sunnuntaina vähän pidempi reitti Helsingissä tai Espoossa? 

Olen mukana 7.7.. Kartan reitissä on ohitettu yksi lahden kivoimmista ajelupätkistä Otaniemen ja Ruukinrannan välissä, me paikalliset voidaan näyttää. ?

Tulevana sunnuntaina lenkille joo! Mun vakkareista ehdolla Latokaski ja Oittaa 2, eli vähän pidempänä, sekä äskettäin löytyneellä metsäbaanalla lisättynä.

Töölönlahdeltahan pääsee Keskuspuistoa kans vaikka mihin.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Just now, mrelwood said:

@UniVehje, yks mahis huomiselle: Kaivarista Keskuspuiston ympäriajo tekisi 36km. Mulle 90% uutta. Kaapattais miitistä kesään myöhässä herääviä pyörijöitä mukaan... ?

Sopii. Mulla ei oliskaan autoa käytössä. Tässä just to ja pe ajelinkin keskuspuistossa ja Haagassa. Todella hyvät reitit. 

Link to comment
Share on other sites

Mihinkäs aikaan muille sopis? Itse olen herännyt ja sopii melkein milloin vain. Jos ei muillekaan väliä, niin ehdotan klo 13?

Olikohan vielä muita tulossa mukaan?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...