Jump to content

Finnish riders - Suomalaiset ajajat


dside

Recommended Posts

9 hours ago, Sami_D said:

Moro. 

Liityn tuoreena InMotion V8 -rullan omistajana Suomi EUC -ajajien joukkoon nyt keväällä 2018. Vanhana sähköautoilijana ja Ian Sampsonin edesottamusten seuraajana paikallistin vasta viime syksynä nämä yksipyöräiset laitteet ja varsinkin vasta tiedostin niiden kapasiteetin. Siitä asti kuume on vain noussut.  Viime syksyn jälkeen olen toki löytänyt paljon muitakin ajajia/videoita mukaan lukien teidän suomalaisten videoita.

Nyt vihdoin hankin pyörän ja yllätyksekseni huomaan, että hiihto/laskettelu/luistelu-harrastuksista on alun harjoittelun pohjana mitä ilmeisimmin hyötyä.

Hommasin pyörän pääasiassa vähälumisempien vuodenaikojen työmatkailuun ja rullailen pääasiassa Kangasalan ja Tampereen/Hervannan seudulla.

-Sami

Tervetuloa. Minulla aika samanlainen tarina. Kolme vuotta sähköautoilua jo takana ja myöskin silloin tutustunut Sampsonin videoihin ja sitä rataa. Nyt yli 1000 km ykspyöräsellä 4,5 kuukaudessa. Joka päivä huvikseen ja päivisin myös työmatkoja paljon. 

Tuota V8:aa olisi kiva päästä kokeilemaan. 

Link to comment
Share on other sites

On 5/7/2018 at 2:36 AM, mrelwood said:

Jos kiinnostaa ajella metsäisiä ulkoilureittejä, mä voisin joku kerta vetää porukalle Oittaa-lenkin. Lähtö esim. Espoon Keskuksen juna-asemalta, lenkin pituus 13-23km, vaikeustaso 2-3 / 5.

Mukana. Tää on hyvä idea. Samalla voi testata muita pyöriä vähän enemmänkin. 

Nyt on V10F aika hyvissä asetuksissa. Tuntuu ihan erilaiselta. 

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Sami_D said:

Kävin lenkillä Kirkkojärven rannan väylällä viime TI ja sitä väylää rakennetaan nyt vastaan toisesta suunnasta. Vielä on vaiheessa about 150-200 metriä äkkiseltään. Mutta siellä on työkoneita paikalla, joten tilanne kehittyy varmasti ihan päivittäin ja josko väylä valmistuisi jo kesään mennessä.

Kiitti tiedoista, kävin heittään iltalenkin lintutornilla. Videoketjussa on video siitä reissusta.

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, UniVehje said:

Mukana. Tää on hyvä idea. Samalla voi testata muita pyöriä vähän enemmänkin.

Mun puolesta vaikka koska! Tuntuu että moni pk-seudun pyöräilijä on vielä talviunella, mutta mä ajan tota lenkkiä yksinkin, ni miksei samalla kaksin tai kolmin.

Quote

Nyt on V10F aika hyvissä asetuksissa. Tuntuu ihan erilaiselta. 

No hyvä! Se todellakin oli defaulttina kankea liikahtamaan.

Edited by mrelwood
Link to comment
Share on other sites

Mulla on tilanne että kolmen vuoden jälkeen Airwheelin akut alkavat olla loppu ja pitäisi hommata uusi akkupaketti. Ei oikein uskalla kovin pitkiä matkoja enää ajella.

Youtubessa ainakin yksi saksalainen tyyppi myy kennotettuja paketteja pikkuisen paremmilla akuilla. Pitäisi vain saada aikaiseksi tilata.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, MarkoMarjamaa said:

Mulla on tilanne että kolmen vuoden jälkeen Airwheelin akut alkavat olla loppu ja pitäisi hommata uusi akkupaketti. Ei oikein uskalla kovin pitkiä matkoja enää ajella.

Youtubessa ainakin yksi saksalainen tyyppi myy kennotettuja paketteja pikkuisen paremmilla akuilla. Pitäisi vain saada aikaiseksi tilata.

http://www.1radwerkstatt.de/epages/80603321.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/80603321/Categories/Category2

Tekevät mittatilauksena sellaiset että sopivat pyörään ja hyvälaatuisista kennoista ja BMS:istä. Jos tuolta päädyt tilaamaan, lähetä suoraan postia     1RadWerkstatt@gmx.de    Sivuilla Jos Airwheeliin mahtuu vain yksi paketti (16S1P), saa sen kuitenkin 3500mAh kennoilla (luultavasti LG MJ1 https://lygte-info.dk/review/batteries2012/LG 18650 MJ1 3500mAh (Green) UK.html ), eli 210Wh. 1RadWerkstatt laskee akkujen kapasiteetin "oikeaoppisesti", sen takia esim. 210Wh kohdalla lukee 207Wh, 840Wh on 828Wh etc. Pyörien markkinointiosastot käyttävät pyöristettyä 60V -nimellisjännitettä kapasiteetin laskussa, nuo taas "oikeaa" 59.2V:tä (3.5Ah * 59.2V = 207.2Wh, 3.5Ah * 60V = 210Wh).

Usein saanut nettisivuja paremman tarjouksen suoraan yhteyttä ottamalla tai ehkä pystyy neuvottelemaan hintaa vielä alaspäin. Kokonaisia akkuja en ole tuolta tilannut (olisin tilannut jos olisin tiennyt firman olemassaolosta custom-akkuja tilaillessa ;)), mutta muita varaosia (Firewheelin emoja ja akkujen BMS:iä) ja KS16S:n kyllä.

Edited by esaj
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Sunnuntaina on äitienpäivä, mutta vähän myöhemmin pääsisin paikalle. Oisko porukkaa tulossa, esim klo 16?

Tai löytyykö halukkuutta sille Oittaa-reissulle huomenna? Eli lähtö Espoon keskuksesta, ulkoilureittejä Oittaan metsän siimeksessä yht. 13-23km, vaikeustaso 2-3 / 5.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, mrelwood said:

Sunnuntaina on äitienpäivä, mutta vähän myöhemmin pääsisin paikalle. Oisko porukkaa tulossa, esim klo 16?

Tai löytyykö halukkuutta sille Oittaa-reissulle huomenna? Eli lähtö Espoon keskuksesta, ulkoilureittejä Oittaan metsän siimeksessä yht. 13-23km, vaikeustaso 2-3 / 5.

Mä oon tän viikonlopun matkoilla. Viikon päästä toimis. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, UniVehje said:

Mä oon tän viikonlopun matkoilla. Viikon päästä toimis. 

Ok! Oittaa-reissu sunnuntaina 20.5. Kaikki ovat tervetulleita mukaan!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 5/11/2018 at 12:20 AM, UniVehje said:

Tervetuloa. Minulla aika samanlainen tarina. Kolme vuotta sähköautoilua jo takana ja myöskin silloin tutustunut Sampsonin videoihin ja sitä rataa. Nyt yli 1000 km ykspyöräsellä 4,5 kuukaudessa. Joka päivä huvikseen ja päivisin myös työmatkoja paljon. 

Tuota V8:aa olisi kiva päästä kokeilemaan. 

Kiitokset. V8 vaikuttaa kelpo peliltä lyhyehköön (n 10 km) työmatkaan. Ajelen vielä 25 kmh rajoituksella, mutta nopeusvaroitus alkaa piippamaan hieman liian usein ja nokitus taitaa olla edessä. V8:ssa intuititiivinen kontrollointi auttoi nopeasti pääsemään alkuun. Ilman vertailukohtaa on paha sanoa, mutta jos ensimmäisenä päivänä tuli 20+ km matkaa mittariin asfaltilla ja hiekalla, niin laite on varmasti luokkaa helposti lähestyttävä :). Tuo V10F oli kiikarissa myös, mutta ajattelin lähteä liikenteeseen vähän huokeammalla mallilla, mutta myös luotettavalla(toivottavasti) pyörällä. 

Link to comment
Share on other sites

On 5/11/2018 at 1:39 AM, HarryOneTwo said:

Kiitti tiedoista, kävin heittään iltalenkin lintutornilla. Videoketjussa on video siitä reissusta.

Hieno video. Pystyit ajamaan vielä vanhoja pitkospuitakin pitkin. Se jäisi vielä itsellä tekemättä. 

Tilanne näytti olevan jokseenkin sama uuden polkutason rakentamisen osalta.

Link to comment
Share on other sites

On 5/12/2018 at 4:20 PM, mrelwood said:

Ok! Oittaa-reissu sunnuntaina 20.5. Kaikki ovat tervetulleita mukaan!

Odotetun osallistujamäärän tuplaamiseksi (= +1) järkkäillään aikaisempaa varjomiittiä, tarkoituksena valloittaa Oittaa jo tänään! Lähdetään Espoon Keskuksen juna-asemalta klo 19.

Tämä ei sulje pois sunnuntain reissua, ja mähän ajan kyseistä lenkkiä myös yksin. Mutta kaikki ovat tervetulleita kumpaankin. Hhihkaisu osallistumisesta kuitenkin on tarpeen, joko tähän ketjuun tai yksityisviestinä mulle.

Link to comment
Share on other sites

Varjomiitin osallistujamäärä ei tuplaantunutkaan, mutta meillä oli veljen kanssa oikein hauska reissu! Kokeilin samalla miten kuvaaminen onnistuu ajaessa, ja ehkä tästä saa jotain irti maisemista. Samaisella seudulla reissataan siis myös tulevana sunnuntaina.

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Katsotaan lähtiskö kaverikin, mut sit vähän rajoittaa S2. 

@Touho Jos et pääse nyt, niin järkätään toinen reissu, missä pääset kokeilemaan V10f:ää. Mäkin haluan kokeilla sun pyörää alkuperäisellä renkaalla. 

Oli äsken tarkoitus lähteä vähän vaan kokeilemaan kestääkö jalka, mut eihän sitä malttanu tulla kotiin. 34 kilsaa polkuja ja maastoreittejä. Just sellaseen tuo V10 on näköjään tehty. Todella hyvin toimii!

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

 

3 hours ago, UniVehje said:

Katsotaan lähtiskö kaverikin, mut sit vähän rajoittaa S2.

Mun puolesta S2 mukaan vaan, skipataan vaikka muutamat pätkät ni on hänelläkin lepposaa. Ens viikolla sit vähän vauhdikkaampi, pidempi ja haastavampi reissu! Ehkä jopa Touhon kanssa.

Quote

 

Oli äsken tarkoitus lähteä vähän vaan kokeilemaan kestääkö jalka, mut eihän sitä malttanu tulla kotiin. 34 kilsaa polkuja ja maastoreittejä. Just sellaseen tuo V10 on näköjään tehty. Todella hyvin toimii!

Mahtavaa! Kuulostaa muilta osin hyvin tutulta, mutta mistä löysit tommosen määrän ajettavaa off-roadia lähiseudulta?!

Edited by mrelwood
Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, mrelwood said:

Mahtavaa! Kuulostaa muilta osin hyvin tutulta, mutta mistä löysit tommosen määrän ajettavaa off-roadia lähiseudulta?!

Kuvasta näkyy reitti, mutta tuossa syherössä on mukana paljon edestakaista ajelua. On tuolla matkalla aika paljon asfalttia siirtymäpätkillä, mutta pääosin pääsee ajamaan hiekkateitä ja pieniäkin polkuja löytyy paljon. Niitä ajelin vähän ympyrääkin. Lehtisaaressa on paljon hyvää maastoa.

Mihinkäs aikaan sitä ajeltais huomenna?

IMG_1261.png

Link to comment
Share on other sites

Lehtisaaren itäpuoleinen rantapolku on kans tullu ajettua monesti, länsipuoleinenkin muutaman kerran. Mutta Laru se vasta onkin täynnä ajettavaa, hiekkatien ja eteläisen rantaviivan välistä löytyy mahtavia haastepolkuja! Ja tietysti Larun keskellä oleva metsä. Touhon kanssa löydettiin myös Seurasaaren ja Meilahden välistä metsiä joissa olis riittäny ajeltavaa pidemmäksi aikaa kuin mitä mun jalat enää jakso...

Mulle käy huomenna mihin aikaan vain. Vaikka klo 12 Espoon Keskuksesta?

Link to comment
Share on other sites

Tää reitti on myös saman pitunen (huomaa kuinka paljon eilen vedin syheröä) ja 85% metsässä. Tyhjät polut, ei ruuhkia ja saa vetää täysiä tuolta Keilaniemestä Munkkivuoreen asti. Ekana tietysti Lauttasaaren korkeimmalle kohdalle polkuja pitkin ja ilman pysähdyksiä. 2,5 tuntia kunnon taukojen kanssa. 

Itähelsingissä on ollut myös tosi hyviä reittejä ja vasta osittain kolunnu aluetta. 

E420E8A3-026D-437A-91BA-38B83EF31FD0.png

Link to comment
Share on other sites

Toi on nasta reitti! Etenkin toi pätkä Otskista Villa Elfvikiin on ihan omia suosikkeja. Mä käyn yleensä ottamassa maisemat myös niistä lintutornin pitkospuista. Siitä Turunväylän vartta tänne länteen päin on nasta täyden vauhdin hiekkatiepätkä. Tai sitten Munkkivuoreen päin ne sillat, ja siitä kurvaus Taliin.

Hei, lähetään sittenkin kahta junapysäkkiä aiempaa, saadaan hieno mitta lisää metsää mukaan! Koivuhovin asemalla (Ullanmäentie 7) on pieni parkkis, ja kadun varressa lisää paikkoja.

Voidaan toki lähteä myöhemminkin jos klo 12:een meinaa tulla hoppu.

AA100E11-7F8B-4598-9CCC-AA15C573A431.thumb.png.17bcf4ff68d73e518c1af20283c379f4.png

Edited by mrelwood
Link to comment
Share on other sites

On 5/12/2018 at 11:07 AM, esaj said:

http://www.1radwerkstatt.de/epages/80603321.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/80603321/Categories/Category2

Tekevät mittatilauksena sellaiset että sopivat pyörään ja hyvälaatuisista kennoista ja BMS:istä. Jos tuolta päädyt tilaamaan, lähetä suoraan postia     1RadWerkstatt@gmx.de    Sivuilla Jos Airwheeliin mahtuu vain yksi paketti (16S1P), saa sen kuitenkin 3500mAh kennoilla (luultavasti LG MJ1 https://lygte-info.dk/review/batteries2012/LG 18650 MJ1 3500mAh (Green) UK.html ), eli 210Wh. 1RadWerkstatt laskee akkujen kapasiteetin "oikeaoppisesti", sen takia esim. 210Wh kohdalla lukee 207Wh, 840Wh on 828Wh etc. Pyörien markkinointiosastot käyttävät pyöristettyä 60V -nimellisjännitettä kapasiteetin laskussa, nuo taas "oikeaa" 59.2V:tä (3.5Ah * 59.2V = 207.2Wh, 3.5Ah * 60V = 210Wh).

Usein saanut nettisivuja paremman tarjouksen suoraan yhteyttä ottamalla tai ehkä pystyy neuvottelemaan hintaa vielä alaspäin. Kokonaisia akkuja en ole tuolta tilannut (olisin tilannut jos olisin tiennyt firman olemassaolosta custom-akkuja tilaillessa ;)), mutta muita varaosia (Firewheelin emoja ja akkujen BMS:iä) ja KS16S:n kyllä.

Uusi akkupaketti asennettu ja ensimmäistä kertaa käyty lähikaupassa pyörällä. Alussa tuntui ettei pääse nousuja enää ylös mutta pitää testailla vielä. Saattoi olla mukana myös liikaa varovaisuutta kun viime syksynä heikko akku kippasi kerran eli ei mene tarpeeksi vauhdilla. Muutenkin olin vielä vähän talviterässä. Pitää jossain välissä ajaa akku loppuun ja mitata kantama.

Kiitti linkistä, akkupaketti tuli alle viikossa, ja ihan hyvään hintaan :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ainiin, tässä raportti sunnuntain miitistä. Mukana V10F, KS-16S ja ninebot S2. Saatiin myös dronekuvaa vähän. Videota tulossa, kunhan on aikaa harrastella. 

IMG_1285.png

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...