Jump to content

Finnish riders - Suomalaiset ajajat


dside

Recommended Posts

On 1/18/2019 at 9:10 PM, lirva said:

Iltaa täältä hämeestä.

Loppu kesästä tuli ninebotilla hiottua taitoja ja polvia.

Sattumalta löytyi tämäkin paikka, kun vähän nopeampaa peliä on etsiskellyt.

Tervetuloa!

Itsekin aloitin ninebotilla (S2) ja päädyin tänne, kun tuli tarve ostaa nopeampi. Onko jo mielessä joku tietty?

Link to comment
Share on other sites

Kävin äsken ajelemassa Vanhankaupunginlahden lumisella jäällä, lämpömittari näytti -17. Muutaman kerran putosin sohjoavantoon josta seurasi face plant. Onneksi lumi on pehmeää.

Edited by Ziiten
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Ziiten said:

Kävin äsken ajelemassa Vanhankaupunginlahden lumisella jäällä, lämpömittari näytti -17. Muutaman kerran putosin sohjoavantoon josta seurasi face plant. Onneksi lumi on pehmeää.

Aika HC! Oletan että sohjoavanto ei ollut auki mereen asti... 😆

Mä oon ajellu päivittäin MiniPro:lla. Matalapaineiset off-road renkaat tekee ajamisesta näillä keleillä taianomaista! Ei todellakaan lipsu, ja pienet töyssyt häviää täysin. 1-pyöräsellä lumessa luistelu ei houkuta. Mutta mulle pitäis olla vähän nasevampi rengas MSX:ään jo matkalla, täytyyhän sekin sitten käydä kokeilemassa.

Link to comment
Share on other sites

On 1/20/2019 at 11:26 AM, UniVehje said:

Tervetuloa!

Itsekin aloitin ninebotilla (S2) ja päädyin tänne, kun tuli tarve ostaa nopeampi. Onko jo mielessä joku tietty?

Itse asiassa inmotionin v10 tuli ostettua, gearbestissä sai koodilla (GBINMOV10) 820€ posteineen. Pari kuukautta joutuu varmaan odottelemaan postipatea.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, mrelwood said:

Aika HC! Oletan että sohjoavanto ei ollut auki mereen asti... 😆

Mä oon ajellu päivittäin MiniPro:lla. Matalapaineiset off-road renkaat tekee ajamisesta näillä keleillä taianomaista! Ei todellakaan lipsu, ja pienet töyssyt häviää täysin. 1-pyöräsellä lumessa luistelu ei houkuta. Mutta mulle pitäis olla vähän nasevampi rengas MSX:ään jo matkalla, täytyyhän sekin sitten käydä kokeilemassa.

Jooei onneksi ollut läpiavantoja, parempi nimi kai olisi sohjoalue tjsp, mutta yllättäviä silti noinkin kovalla pakkasella. Ehkä lumi on estänyt jäätymisen, tai virtaukset suistoaluetta kun on. Pakkasessa on se hyvä puoli, että lumi muuttuu aika kitkaiseksi joten lipsumista ei juurikaan ole.

Link to comment
Share on other sites

On 1/21/2019 at 9:48 PM, lirva said:

Itse asiassa inmotionin v10 tuli ostettua, gearbestissä sai koodilla (GBINMOV10) 820€ posteineen. Pari kuukautta joutuu varmaan odottelemaan postipatea.

Onnittelut uudelle! Odottelu on raskasta, mut onneks on huonot ajokelit. 

Link to comment
Share on other sites

Menin tänään töihin ykspyörällä kun oli vielä hyvä keli. Aika taistelua oli luistella illalla takasinpäin :D Tesla lähtee normirenkaalla vähän turhan helpolla kökköjen ja urien vietäväksi.  Ajeleeko muut vielä aktiivisesti tähän aikaan vuodesta?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
On 1/11/2019 at 8:48 PM, Pasi said:

NinebotNinebot

Pakkohan se oli hakea. Sain rekisteröidyttyä ja liitettyä kännyyn. Pitäisi vielä ajaa 1km että nopeus vapautuisi.

Kyllä siitä jotain keksii...

 

No niin.

Hyvä laite, mutta en saanut toimimaan lumilaudan kanssa haluamallani tavalla.

Myisin pois alennuksella 298€, jos joku tarvias?

Ajettu yli 1km, mutta alle 2km.... Hakemalla Vartiokylästä, itä hki, mukaan laatikko ja kaikki+pitopohjat renkaisiin (kts aiempia kuvia).

Jos tarvetta laita yv.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Moikka! 

olen yksi nuori tyyppi Tuusulasta. Olen tätä foorumia muutaman viikon lukenut ja olen ajatellut jossain välissä ostaa euc:n. ostin noin vuosi sitten käytettynä sähköyxpyöräsen mutta se ei kauaa kestänyt, enkä viitsinyt ruveta ostamaan varaosia koska olisi makdanut moninkertaisesti laitteen hinnan. eli ykspyöräsistä löytyy kokemusta jo valmiiksi.

osaisitteko pikkusen neuvoa, että mikä laite olisi hyvä? olen lukenut, että Gotwayssa olisi jotain turvallisuusongelmia. Minkälaisia?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Moi Joona! Tervetuloa!

Mimmosta vikaa sun pyörään tuli? Ja mikä pyörä? Noita saa joskus korjattua halvemmalla kuin kokonaisia varaosia hankkimalla.

Mä toitotin vielä vajaa vuos sitten kovaan ääneen Gotway-boikottia koska mun mielestä ne handlas edellisessä Msuperissa olevan katastrofisen rodeo-ongelman huonosti. Pyörä saattoi siis pienestä töyssystä seota rodeoksi ja heittää kuskin katuun. Ennen sitä oli moni käräyttänyt emolevyn yrittäessään lähteä liikkeelle risun takaa, tai muussa mitättömässä tilanteessa. Mutta sit Gotway paransi kaikkia turvallisuuteen ja kestävyyteen liittyviä ominaisuuksia ja toi markkinoille MSuper X:n, joka oli kooltaan ja renkaaltaan juuri se mitä kaipasin. Nyt ajan MSX:llä, eikä sen kanssa ole ollu ensimmäistäkään ongelmaa. Viimevuoden uusista pyöristä tämä onkin ollut selvästi luotettavin. Luottaisin näihin uudempiin Gotwayhin kyllä, kunhan oma järki ei kaikkoa ja ota tiltbackia pois käytöstä.

Mutta KingSong 18XL ja kevyelle kaverille myös Inmotion V10F on myös erinomaisia vaihtoehtoja, eriluonteisia vain. Ninebot Z10 käyttäytyy superleveän renkaansa kanssa oudosti, mutta muutoin sekin on erinomainen peli. Upouusi Gotway Nikola on mainion oloinen peli läskillä 16” renkaalla, mutta taitaa jäädä tosi kalliiksi.

Pienemmissä KS-16S taitaa yhä olla myyntiykkönen, vaikka onkin nykymittapuulla hidas ja alitehoinen. Siitä on kohta tulossa päivitetty versio. Gotway Tesla on pienten 16-tuumaisten vauhtipää. Inmotion V8 ja muut on sitten vanhempia.

Mutta hintahan sen usein sanelee minkä hankkii. Paljonko aiot maksaa?

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Joona said:

Moikka! 

olen yksi nuori tyyppi Tuusulasta. Olen tätä foorumia muutaman viikon lukenut ja olen ajatellut jossain välissä ostaa euc:n. ostin noin vuosi sitten käytettynä sähköyxpyöräsen mutta se ei kauaa kestänyt, enkä viitsinyt ruveta ostamaan varaosia koska olisi makdanut moninkertaisesti laitteen hinnan. eli ykspyöräsistä löytyy kokemusta jo valmiiksi.

osaisitteko pikkusen neuvoa, että mikä laite olisi hyvä? olen lukenut, että Gotwayssa olisi jotain turvallisuusongelmia. Minkälaisia?

Moi,

Tervetuloa foorumille. @mrelwood vastasikin jo aika hyvin tuohon kysymykseen. Olen itse aikalailla samaa mieltä. 

Itse laitan melko todennäköisesti ihan kohta KS-18XL:n tilaukseen ihan vaan isomman akun takia. Tykkään ajella pitkiä matkoja. Yksi vaihtoehto sulle vois olla ostaa mun V10F käytettynä pois, hintapyynti 800€. Oon ajellut sillä nyt vähän yli 3000 km ja tykkään edelleen. Vesisuojaus ja akun paketointi tehty ja kaikki kunnossa. Naarmuja kyllä löytyy, mut ne kuuluu asiaan. Max nopeus nostettu 45 kilsaan ja oon ite (75 kg) ajellut yli 40 kilsan lenkkejä melko kovaa vauhtia ja jäänyt akkuun vielä 5-10 kilsaa rauhallista ajelua. Vapautuu heti, kun tilaan uuden ja se saapuu. Kuljetus Helsingistä Tuusulaan tarvittaessa onnistuu. 

Budjetti tosiaan taitaa olla se tärkein asia tietää tässä vaiheessa. Halvemmistakin löytyy toimivia pelejä. Muista, että todennäköisesti haluat ajella kovempaa ja pidemmälle melko pian. Isompi rengas ei ole välttämättä parempi. Renkaan koko on verrattavissa vaihteisiin. Isompi rengas on pysyvästi isommalla vaihteella, eli kiihtyy ja jarruttaa hitaammin, mutta pääsee kovempaa ja tasaisempi kyyti vauhdissa. Sun valintaan vaikuttaa myös se, kuinka paljon haluat tai olet valmis "säätämään" teknisesti. 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jos @UniVehje meinaat tosiaan heti luopua Mersustasi ni siinä todella on yks hyvä vaihtoehto! Kunhan speksit ja budjetti natsaa. Mä vierastan kun se pedaalien kulma on niin pieni, mutta sehän on tottumiskysymys, ja myös muokattavissa.

Mutta UniV, lumethan on kohta jo sulanu, mikset jo tilaa?! ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 2/28/2019 at 11:32 AM, Joona said:

Onkohan muuten msuper x 100v ja 84v malleissa suurta eroa. onko tehossa merkittävää eroa tai onko turvallisuutta parannettu 100v mallissa?

Ei oo eroa muussa ku systeemin käyttöjännitteessä. 100V versio kulkee (vieläkin) lujempaa, mutta joidenkin mielestä ei ole ihan yhtä tehokasta vääntöä hitaammissa vauhdeissa.. Ilmeisesti koska on vähemmän akkupaketteja rinnakkain. 100V versio on siis 1260Wh akulla, 84V on 1600Wh.

Edited by mrelwood
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Uusille käyttäjille on rajoituksia spämmibottien kitkemiseksi. Ekat viestit kai ihan tarkistetaan, ja yksityisviestejä ei voi lähettää ennen kuin postauksissa on muutama tykkäys. Lätkäsin sulle muutaman liken. Neljä viestiä sulta näkyy tässä ketjussa.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tuli torista bongattua vanhempi gotway mcm3,  mukavan ketterä peli.

Onko jonkun foorumilaiset vehje? Reilu 1000km mittarissa.

En tiedä minkäkokoinen akku siinä lienee, mutta tuntuu kestävän paljon pidempään, kuin ensimmäisen ninebotin 240wh

V10 vielä säästellään, ei viitsi sillä ajella lumessa.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Noniin, kesä tuli! Helteiden kunniaksi julistan täten (epä-)virallisen ykspyörämiittikauden yhtälailla alkaneeksi. 

Tulevana sunnuntaina 7.4.2019 tuu moikkaamaan Helsingin Kaivopuiston Kompassiaukiolle klo 13! Pukeuduthan helteistä huolimatta lämpimästi...

Paikalle saa tietysti tulla vaikkei pyörää vielä omistaisikaan, mutta kiinnostus tasapainolaitteisiin tai niiden kuljettajiin olisi toivottavaa.

:D

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Jahas, menee nyt vähän hassusti asiat, mutta en pääsekään miittiin. Lohdutuksena ajattelen että ei sinne kuitenkaan kukaan muu ois tullu... 😫😜

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vitsi joku olisi voinut kertoa v10 säätö mahdollisuuksista. Härpätin ei oletus asetuksilla kallistu ollenkaan, mikä on vähän jalkasärkyä aiheuttanut.

Nyt vahingossa sai käännettyä löysemmälle niin halleluja. :w00t2:.  

 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, lirva said:

Vitsi joku olisi voinut kertoa v10 säätö mahdollisuuksista. Härpätin ei oletus asetuksilla kallistu ollenkaan, mikä on vähän jalkasärkyä aiheuttanut.

Nyt vahingossa sai käännettyä löysemmälle niin halleluja. :w00t2:.  

 

Siinä on tosiaan ehkä alan parhaat säädöt. Tarkoitatko kallistuksella sivusuuntaa vai jotain muuta? 

Mulla tällä hetkellä footboard sensitivity 68% ja kulma -1.1%. Comfort mode. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...