Jump to content

Sverige - Uppsala, Bålsta, Stockholm


Fredda66

Recommended Posts

8 hours ago, Snurre said:

Kul att du är på, @Icewheel ! :) Det blir en KS16 ser jag här ovan och som jag liksom många andra vittnar om är Wheelgo/eWheels/Jason tryggt att handla ifrån. Du är ju välkommen att dyka upp även om du inte känner dig fullfjädrad -- jag är heller ingen kanonåkare än fast jag fått några mil i benen. På baksidan av huset på Björnnäsvägen finns bra väggar och stolpar att åka mellan och det är dessutom fritt från åskådare vilket jag tyckte var skönt i mina tidiga övningar.

Jag misstänker att denna tråd inte uppmärksammas så bra så jag tar även och petar lite på de andra som synts till här:

@Fredda66 , @JonTheMad , @Chris , @flass , @Kimball , @thefork , @Johey , @LarsA , @Jonas,
är ni intresserade av en sväng innan vintern (se mitt tidigare inlägg)? Till våren kan vi göra något mera ambitiöst.

 

Det skulle bli en KS16 men det blev en V5F+ till slut :) Ja han har varit kanon, det känns bra.

Jag tänkte samma sak, men det beror ju först och främst på när paketet kommer - det passerade Hamburg igår kväll nån gång. Vad bra, då har jag det i åtanke om jag hinner hänga på. Hoppas fler kan hänga på, även fast jag kan förstå att det börjar bli som att locka björnen ut ur idet :D

Edited by Icewheel
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Hur går det för dig @Icewheel ? Har du fått din favoritleksak?
Det ser inte ut som det nappar i den här sjön så vi kanske får skjuta på träffen till våren. Om du känner för det så har jag inget emot att ta ett övningspass ihop men då kan vi ju ta det via PM istället.

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Snurre said:

Hur går det för dig @Icewheel ? Har du fått din favoritleksak?
Det ser inte ut som det nappar i den här sjön så vi kanske får skjuta på träffen till våren. Om du känner för det så har jag inget emot att ta ett övningspass ihop men då kan vi ju ta det via PM istället.

Jo den kom fram i tisdags men har inte haft tid att öva, bara provat att stå på den lite. Ja vi får nog skjuta på det, vill ha lite mer kontroll innan jag ger mig ut på riktigt :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej, @cm16600!

Välkomment till gänget! Om du vill ha KingSong så kan jag rekommendera att köpa från Jason som är aktiv på detta forum och hyllas av många som en seriös och hjälpsam återförsäljare. I sitt sortiment har han Inmotion, KingSong och någon enstaka IPS-modell. Huvudbutiken ligger i Florida, https://www.ewheels.com/ men han har också en brittisk filial: http://www.wheelgo.com/. Jag köpte själv en Inmotion V8 från honom och jag tror att @Icewheels Inmotion V5F+ också kommer därifrån. Jag är själv fantastiskt nöjd med mitt hjul. Det finns en liten chat-hörna längst ner på hemsidorna om du vill prata direkt och få råd av Jason. 

Jag såg också att du har en tråd där du även funderar Lhotz och Ninebot. När det gäller Ninebot i Europa så är ju SpeedyFeet (http://www.speedyfeet.uk/) en favorit bland många. Han har även suveräna videos med tester av sina produkter. Jag är inte så hemma på var IPS-sortimentet finns i sin helhet men satsa hellre på renommerade försäljare i Europa än att köpa direkt från Kina även om det blir några kronor extra så får du bättre garantier, support och reservdelar.

Bra att du kollar läget innan du köper. Gör inte som jag och rusa ut för att köpa första bästa hjul som blev ett Airwheel X3 från XXL. Det är alldeles för klent för en svensk medelsvensson på 1.80m/80kg och jag blev avkastad efter en vecka. En motor på minst 500W, gärna 800W brukar folk rekommendera.

Lycka till med ditt köp och hoppas att vi kan dra ihop en hjul-sammankomst framåt vårkanten.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Hoppsan! Där försvann visst senaste dygnets konversation. Jag hann i alla fall läsa era inlägg, @Icewheels och @cm16600 (jag räknade till ett varsitt). Som icewheel sa: om du funderar på KingSong 16 kolla även in Inmotion V8 innan du gör ditt val. Ett annat tips är att kolla videoklippen från Duf här på forumet. Han har dokumenterat hela sin lärotid på en Ninebot ända från dag 1: Dufisthenics (han tycker nog i slutändan att Ninebot är lite för långsamt när man väl har lärt sig så han köper ett nytt hjul efter bara tre månader)

Som sagt, lycka till med köp!
/Peter

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 12/18/2016 at 10:16 AM, Kimball said:

Tänkte jag kunde tipsa om någon är sugen på Ninebot så säljer Campadre nu E+ till väldigt förmånligt pris (för att vara i Sverige som sagt):

https://campadre.se/brand/ninebot/P299411/ninebot---one-e

Ja, det låter mycket bättre än det pris (9999 SEK) jag såg på på Media Markt härom dagen. Det kan ändå tyckas något högt när man betänker att en Inmotion V5 ligger i samma prisklass trots nyare och vassare konstruktion.

UPPDATERING: Fel av mig. V5f+ kostar i dagsläget runt 9000:- (från wheelgo), vilket är några SEKar upp från Campadres 6600:-. Lurigt med valutakurser!

Edited by Snurre
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Samma här, har avverkat några mil :-)

Köpte en V8a via Aliexpress inför denna säsong. Summering av fjolåret, jag åkte 70mil på mitt hjul och sambon hann med 90 på sitt.
Har egentligen ingenting att klaga på med IPS hjulet, återstår att se hur V8an beter sig i år.

Stockholm med omnejd så hänger jag gärna på... Vi var och åkte runt Lötsjön och Råstasjön i helgen som var och det kan rekommenderas.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej,

Jag (Micke) och Lars åker till vardags i trakterna kring Upplands Väsby, Rotebro och Häggvik. Vi har fina rundor i dessa områden och på Järvafältet. Vi önskar få kontakt med fler så att vi kan stämma träff för gruppåkningar.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 2017-03-28 at 7:23 AM, Fredda66 said:

Samma här, har avverkat några mil :-)

Köpte en V8a via Aliexpress inför denna säsong. Summering av fjolåret, jag åkte 70mil på mitt hjul och sambon hann med 90 på sitt.
Har egentligen ingenting att klaga på med IPS hjulet, återstår att se hur V8an beter sig i år.

Stockholm med omnejd så hänger jag gärna på... Vi var och åkte runt Lötsjön och Råstasjön i helgen som var och det kan rekommenderas.

Hej allihop! Har dröjt en hel del men jag håller mitt ord, jag möter gärna upp några nån dag i Stockholmsområdet :)
Lötsjön och Råstasjön låter som ett bra förslag för min del, men det viktigaste är väl att vi får nåt bestämt, så jag är rätt flexibel.

Link to comment
Share on other sites

On 2017-04-17 at 6:35 PM, MickeEUC said:

Hej,

Jag (Micke) och Lars åker till vardags i trakterna kring Upplands Väsby, Rotebro och Häggvik. Vi har fina rundor i dessa områden och på Järvafältet. Vi önskar få kontakt med fler så att vi kan stämma träff för gruppåkningar.

Värt att bumpa. Haft lite dialog i PM men inte lett till något konkret än. 
Järvafältet låter bra om någon hittar där, är ju stort så man bör få lite åkning, bara man hittar tillbaka ;-)

Kör lite förslag här i tråden så kanske det blir någon träff, verkar ju ändå vara en växande hobby detta. Åkt några mil till nu på V8an och kan spontant säga att IPSen är en starkare klättrare, men V8an susar fram lite lättare i de högre farterna. Om jag endast hade ett hjul vete sjutton om jag inte skulle föredra IPSen faktiskt. Det var iallafall inte den WOW-upplevelse jag hoppades på med V8an (med tanke på hur många år nyare den är) men men.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Fredda66 said:

Värt att bumpa. Haft lite dialog i PM men inte lett till något konkret än. 
Järvafältet låter bra om någon hittar där, är ju stort så man bör få lite åkning, bara man hittar tillbaka ;-)

Kör lite förslag här i tråden så kanske det blir någon träff, verkar ju ändå vara en växande hobby detta. Åkt några mil till nu på V8an och kan spontant säga att IPSen är en starkare klättrare, men V8an susar fram lite lättare i de högre farterna. Om jag endast hade ett hjul vete sjutton om jag inte skulle föredra IPSen faktiskt. Det var iallafall inte den WOW-upplevelse jag hoppades på med V8an (med tanke på hur många år nyare den är) men men.

Järvafältet låter kanon, kan inte komma ihåg att jag varit där :)

Angående IPSen - intressant att höra, jämfört med min V5F+ verkar den vara ett prisvärt hjul som är lite mer lämpad för offroad - som jag just nu tycker är roligare än endast asfaltssträckor t.ex. Om jag skaffar ett till/annat hjul vill jag ha ett 16/18 tum och gärna med ett stort däck för bättre terrängåkning. Går det att få tyst på det där varningspipet som jag hört i många IPS-videor? :D

Link to comment
Share on other sites

On 5/29/2017 at 6:42 PM, Fredda66 said:

Värt att bumpa. Haft lite dialog i PM men inte lett till något konkret än. 
Järvafältet låter bra om någon hittar där, är ju stort så man bör få lite åkning, bara man hittar tillbaka ;-)

Kör lite förslag här i tråden så kanske det blir någon träff, verkar ju ändå vara en växande hobby detta. Åkt några mil till nu på V8an och kan spontant säga att IPSen är en starkare klättrare, men V8an susar fram lite lättare i de högre farterna. Om jag endast hade ett hjul vete sjutton om jag inte skulle föredra IPSen faktiskt. Det var iallafall inte den WOW-upplevelse jag hoppades på med V8an (med tanke på hur många år nyare den är) men men.

Jag har varit lite frånvarande här på senaste men jag verkar inte ha missat någon sammankomst än. Järvafältet funkar bra för mig ifrån Uppsala, gärna någon av dagarna 10,11,17,18 juni.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

On 2017-05-30 at 0:56 PM, Icewheel said:

Järvafältet låter kanon, kan inte komma ihåg att jag varit där :)

Angående IPSen - intressant att höra, jämfört med min V5F+ verkar den vara ett prisvärt hjul som är lite mer lämpad för offroad - som jag just nu tycker är roligare än endast asfaltssträckor t.ex. Om jag skaffar ett till/annat hjul vill jag ha ett 16/18 tum och gärna med ett stort däck för bättre terrängåkning. Går det att få tyst på det där varningspipet som jag hört i många IPS-videor? :D

IPS-pipet går inte att bli av med, om man inte gör en egen modifikation och kopplar ur den "högtalaren" antar jag. Det är lite störande såklart, men samtidigt kraschförebyggande.
 

Link to comment
Share on other sites

För min del funkar vilken helg som helst (förutom midsommar) den närmaste månaden. Håller till i kanten av Nackareservatet, men kan absolut ta mig upp till Järva/Sollentuna om det passar er andra bättre.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tjosan! Där for alla vår-dagarna förbi men det är väl ett fenomen som hör till den säsongen. Framåt augusti-september kan jag vara med och dra lite i trådarna. Det vore ju skandal om vi inte kunde få till en sammankomst...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

@Fredda66, @JonTheMad, @Chris, @flass, @Kimball, @thefork, @Johey, @LarsA, @Jonas, @Icewheel, @cm16600, @MickeEUC och @Scatcat (hoppas jag fick med alla även om vi inte bor nästgårds): Hur ser det ut i höst, finns det intresse att ta en gemensam runda? Åtminstone en kortis vore bra att få till så vi kunde utbyta kontaktuppgifter för att underlätta framtida samlingar.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...