Jump to content

Sverige - Uppsala, Bålsta, Stockholm


Fredda66

Recommended Posts

10 minutes ago, Gus said:

Tjo!
Jag (KS16S) och en annan vän som åker KS18L har velat att köra en get-together enligt ovan länge, hade varit kul träffa lite nytt folk som åker!

Fråga: Köpte mitt andra hjul från England för ett år sedan, såg dock nu (när jag är i köp svängarna igen) att det kostar mer än 15% extra att köpa via honom.
Så har ifrågasatt lite vad det är man får för pengarna. Någon här som handlat från aliexpress eller annan leverantör med lägre priser?
Tanken är att köpa en MSX. Tacksam för insikter

Hej!

Där ser man! Var i Sthlm håller du hus? Vi är flera som åker rätt ofta så det bör inte vara svårt att bara skriva här att vi ska åka på X plats vid X tid.
Vi kanske ska fundera på att skapa en gruppchatt i whatsapp eller något liknande så att vi kan ha lite koll.

Vi är flera som har handlat från Aliexpress. När du säger England menar du Speedy Feet?
Det du får är eventuell service om det skulle behövas. Sen om man vill betala 6500:- som avgift för det är en annan sak. Det vill inte jag. Prisskillnaden är för stor.

Vi har pratat väldigt mycket om Ali och en del andra leverantörer ett par sidor bakåt.
Har du kollat priserna på Ali?
15000 SEK för en MSX
Speedy Feet
19500 pund för en MSX

Här har jag gjort en söksträng till dig som du kan klicka på. Jag har tagit upp priser för dom mest kända modellerna. Vi har även diskuterat e-wheels.no.

https://forum.electricunicycle.org/search/?q=ali&type=forums_topic&item=3659

Handlar man från Ali så får man räkna med ca 6-8 veckor leveranstid. Man har ca 15 dagar på sig att öppna en dispute om det skulle uppstå problem vilket innebär att man får se till att åka en hel del i början för att upptäcka eventuella problem. MSX 84v 1600wh har typ noll problem ändå så det är väldigt safe. Men skulle det uppstå problem inom tiden kan man öppna en dispute och då får dom inte sina pengar. Men behöver man service efter några månader kan man nog glömma det.

Som vilken försäkring som helst helt enkelt!
Hur ofta har man använt garanti på sina saker? Tror vi att garanti ingår i Sverige? Nja... det är bara inbakat i våra priser.
För priset av 2st MSX från Speedy kan du köpa 3st från Ali. I got your guarantee right here. En extra enhjuling. :efee612b4b:

4 minutes ago, Gus said:

Hakar gärna på när ni lattjar runt nästa gång @Mike Sacristan. :) 
Är i tankarna att köpa en MSX, hade ju varit kul pröva en innan man beställer också.

Absolut! Jag skulle gärna vilja testa KS16S och även 18L! :clap3:

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Mike Sacristan said:

Hej!

Där ser man! Var i Sthlm håller du hus? Vi är flera som åker rätt ofta så det bör inte vara svårt att bara skriva här att vi ska åka på X plats vid X tid.
Vi kanske ska fundera på att skapa en gruppchatt i whatsapp eller något liknande så att vi kan ha lite koll.

Vi är flera som har handlat från Aliexpress. När du säger England menar du Speedy Feet?
Det du får är eventuell service om det skulle behövas. Sen om man vill betala 6500:- som avgift för det är en annan sak. Det vill inte jag. Prisskillnaden är för stor.

Vi har pratat väldigt mycket om Ali och en del andra leverantörer ett par sidor bakåt.
Har du kollat priserna på Ali?
15000 SEK för en MSX
Speedy Feet
19500 pund för en MSX

Här har jag gjort en söksträng till dig som du kan klicka på. Jag har tagit upp priser för dom mest kända modellerna. Vi har även diskuterat e-wheels.no.

https://forum.electricunicycle.org/search/?q=ali&type=forums_topic&item=3659

Handlar man från Ali så får man räkna med ca 6-8 veckor leveranstid. Man har ca 15 dagar på sig att öppna en dispute om det skulle uppstå problem vilket innebär att man får se till att åka en hel del i början för att upptäcka eventuella problem. MSX 84v 1600wh har typ noll problem ändå så det är väldigt safe. Men skulle det uppstå problem inom tiden kan man öppna en dispute och då får dom inte sina pengar. Men behöver man service efter några månader kan man nog glömma det.

Som vilken försäkring som helst helt enkelt!
Hur ofta har man använt garanti på sina saker? Tror vi att garanti ingår i Sverige? Nja... det är bara inbakat i våra priser.
För priset av 2st MSX från Speedy kan du köpa 3st från Ali. I got your guarantee right here. En extra enhjuling. :efee612b4b:

Absolut! Jag skulle gärna vilja testa KS16S och även 18L! :clap3:

 

Gamla stan, 
Någon chatt låter som en bra idé, man kanske inte är inne på forumet varje dag tänker jag.
Det är ju bara starta en whatsapp grupp dirr. Hur funkar det med whatsapp, är det telenr eller har man ett användarnamn? 

Aliexpress, har du några bra leverantörer i Kina du rekommenderar?

Tänker att problemet med både Kina och Norge är tullen, vilket också läggs på samt frakt.
Räknade på att en MSX hos Speedyfeet (jepp han jag menade) ligger på 23000 kr. Men då är det inkl. allt.

När jag köpte min KS16S så pajjade trolley handle nästan direkt. Då fixade och betalade han för ett ny sådan som han skickade ut.
Tog dock ett halvår iom att Kingsong var långsamma .....löjligt långsamma. Men problemet fixades iaf till slut.
Vet inte om du räknade med frakt och tull på Kina och Norge priserna?



 



 

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Gus said:

Gamla stan, 
Någon chatt låter som en bra idé, man kanske inte är inne på forumet varje dag tänker jag.
Det är ju bara starta en whatsapp grupp dirr. Hur funkar det med whatsapp, är det telenr eller har man ett användarnamn? 

Aliexpress, har du några bra leverantörer i Kina du rekommenderar?

Tänker att problemet med både Kina och Norge är tullen, vilket också läggs på samt frakt.
Räknade på att en MSX hos Speedyfeet (jepp han jag menade) ligger på 23000 kr. Men då är det inkl. allt.

När jag köpte min KS16S så pajjade trolley handle nästan direkt. Då fixade och betalade han för ett ny sådan som han skickade ut.
Tog dock ett halvår iom att Kingsong var långsamma .....löjligt långsamma. Men problemet fixades iaf till slut.
Vet inte om du räknade med frakt och tull på Kina och Norge priserna?



 



 

Jag har precis beställt en KS16s V2 för 9500sek från E-wheels.no. Sen blir det 25% moms på det. Känns som en bra deal. De har även en fysisk butik i Norge som från där jag bor är typ 50mil. Där gäller samma regler som i alla butiker i Norge. Så extremt peppad! Har släkt i Sthlms området och kommer annonsera när jag kommer upp. Åker gärna med ett gäng här ifrån forumet. 👍🏻

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Gus said:

Gamla stan, 
Någon chatt låter som en bra idé, man kanske inte är inne på forumet varje dag tänker jag.
Det är ju bara starta en whatsapp grupp dirr. Hur funkar det med whatsapp, är det telenr eller har man ett användarnamn? 

Aliexpress, har du några bra leverantörer i Kina du rekommenderar?

Tänker att problemet med både Kina och Norge är tullen, vilket också läggs på samt frakt.
Räknade på att en MSX hos Speedyfeet (jepp han jag menade) ligger på 23000 kr. Men då är det inkl. allt.

När jag köpte min KS16S så pajjade trolley handle nästan direkt. Då fixade och betalade han för ett ny sådan som han skickade ut.
Tog dock ett halvår iom att Kingsong var långsamma .....löjligt långsamma. Men problemet fixades iaf till slut.
Vet inte om du räknade med frakt och tull på Kina och Norge priserna?



 



 

Alright men det är ju nära och bra. Ska vi testa varandras hjul så funkar det bra på Hagsätra IP t.ex då det är gummi. Eller på fotbollsplanen nära mig. Som @Azze80 och jag gjorde idag.

Whatsapp går efter mobilnummer primärt.

Tull, moms, frakt, etc från Ali har diskuterats till döds flera gånger.
Även tull och frakt från Norge har diskuterats nyligen.

Det är ingen tull, moms eller frakt från Ali förutom om dom anger frakt. Man kan även kontakta butiken och be dom att försäkra dig om detta.
Sök på termer som moms, tull och ali i denna tråd så ska du se.
Där ser du även vilka butiker är att föredra som t.ex Green Fashion, Intelligent Walking Store, osv. Jag köpte min MSX från Intelligent Walking Store. 15k ink allt.

När vi diskuterar såna här saker så brukar vi göra lite research för stunden. Den research kan ta ett par timmar att göra och sen postar vi det i den här tråden. Det är dock inget vi lägger på minnet så det är bra att du kan kolla bakåt och se vad vi har skrivit och kommit fram till. Om det är något inlägg du vill diskutera vidare citera gärna inlägget i din post så att vi kan se hela inlägget som det hänvisas till.

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Miche said:

Jag har precis beställt en KS16s V2 för 9500sek från E-wheels.no. Sen blir det 25% moms på det. Känns som en bra deal. De har även en fysisk butik i Norge som från där jag bor är typ 50mil. Där gäller samma regler som i alla butiker i Norge. Så extremt peppad! Har släkt i Sthlms området och kommer annonsera när jag kommer upp. Åker gärna med ett gäng här ifrån forumet. 👍🏻

Jaså kommer du till Sthlm? Då får du hojta till!

Har du åkt enhjuling tidigare?

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Mike Sacristan said:

Jaså kommer du till Sthlm? Då får du hojta till!

Har du åkt enhjuling tidigare?

Har en halvbror i Sthlm och svärföräldrar i Västerås! Så vid något tillfälle kommer jag ju vara i trakterna. Då hojtar jag till så cruisar vi! Jag har aldrig åkt EUC förut. Ska börja helt från början. Förhoppningsvis redan nu på fredag! Jag glider just nu på min Xiaomi 365 Pro scooter. Riktigt kul i skogen när man kommer upp in 20-25kmt :) 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Miche said:

Har en halvbror i Sthlm och svärföräldrar i Västerås! Så vid något tillfälle kommer jag ju vara i trakterna. Då hojtar jag till så cruisar vi! Jag har aldrig åkt EUC förut. Ska börja helt från början. Förhoppningsvis redan nu på fredag! Jag glider just nu på min Xiaomi 365 Pro scooter. Riktigt kul i skogen när man kommer upp in 20-25kmt :)

Shieeet va nice! Har varit lite sugen på Xiaomi Pro modellen men nu när min fru åker enhjuling så blir det nog mest enhjuling framöver. Frågan är vad jag ska göra med min Onewheel+ XR.

Har du lekt någonting med firmware modifiering av din Xiaomi?

Men då blir 16s perfekt för dig tycker jag och den kommer att hålla länge.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Mike Sacristan said:

Alright men det är ju nära och bra. Ska vi testa varandras hjul så funkar det bra på Hagsätra IP t.ex då det är gummi. Eller på fotbollsplanen nära mig. Som @Azze80 och jag gjorde idag.

Whatsapp går efter mobilnummer primärt.

Tull, moms, frakt, etc från Ali har diskuterats till döds flera gånger.
Även tull och frakt från Norge har diskuterats nyligen.

Det är ingen tull, moms eller frakt från Ali förutom om dom anger frakt. Man kan även kontakta butiken och be dom att försäkra dig om detta.
Sök på termer som moms, tull och ali i denna tråd så ska du se.
Där ser du även vilka butiker är att föredra som t.ex Green Fashion, Intelligent Walking Store, osv. Jag köpte min MSX från Intelligent Walking Store. 15k ink allt.

När vi diskuterar såna här saker så brukar vi göra lite research för stunden. Den research kan ta ett par timmar att göra och sen postar vi det i den här tråden. Det är dock inget vi lägger på minnet så det är bra att du kan kolla bakåt och se vad vi har skrivit och kommit fram till. Om det är något inlägg du vill diskutera vidare citera gärna inlägget i din post så att vi kan se hela inlägget som det hänvisas till.

Bra skit =)
Kör gärna med er nu i veckan innan jag reser iväg. Onsdag så ska det vara rätt schysst väder verkar det som, vad tror vi om det?
 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Mike Sacristan said:

Shieeet va nice! Har varit lite sugen på Xiaomi Pro modellen men nu när min fru åker enhjuling så blir det nog mest enhjuling framöver. Frågan är vad jag ska göra med min Onewheel+ XR.

Har du lekt någonting med firmware modifiering av din Xiaomi?

Men då blir 16s perfekt för dig tycker jag och den kommer att hålla länge.

Kul att frun också är intresserad. Jag tänker få med min fru ut så kan hon ta scootern och jag enhjulingen 😊. Har inte modifierat firmware ännu. Har bra koll på de olika och vad de gör. Är ändå riktigt nöjd med standard. Den går inte under 20kmt i uppförsbackar och då väger jag ändå 85kg. Riktigt rolig på smala stigar i skogen. Jag kände att 16s var för mig. Ville inte börja med en V5 eller billigare varianter av Ninebot utan dra på direkt! Och Kingsong känns kvalité! Dessutom får jag den uppdaterade versionen 👌🏻 Ska bli så kul att komma igång och lära sig 😊

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Miche said:

Kul att frun också är intresserad. Jag tänker få med min fru ut så kan hon ta scootern och jag enhjulingen 😊. Har inte modifierat firmware ännu. Har bra koll på de olika och vad de gör. Är ändå riktigt nöjd med standard. Den går inte under 20kmt i uppförsbackar och då väger jag ändå 85kg. Riktigt rolig på smala stigar i skogen. Jag kände att 16s var för mig. Ville inte börja med en V5 eller billigare varianter av Ninebot utan dra på direkt! Och Kingsong känns kvalité! Dessutom får jag den uppdaterade versionen 👌🏻 Ska bli så kul att komma igång och lära sig 😊

Tror du kommer bli sjukt nöjd!

Jag tror att om jag hade köpt den som första hjul(jag började med 14"), att jag då hade kört den tills den typ slutade att fungera. Den ser riktigt nice ut, skulle vilja testa en sådan någon gång.

@Gus, @Mike Sacristan Jag är ledig på onsdag som det ser ut just nu iaf. 

 

@Unventor Mike å jag pratade om KS18L När jag träffade honom. Du som har en del erfarenhet av den... När börjar den throttla? Vid hur många procent batteri ungefär sänker den hastigheten? För mig iaf är det som är intressant när den börjar sjunka under 30-35km/h . Det kan vara avgörande beslut till varför jag annars väljer en XL eller 16X. Spontant , om jag hamnar på 18xl nivå så känns det som att 16x är ett bättre alternativ om den känns smidigare att hantera. Jag kan dock för lite om den och vet inte i praktiken hur den skulle jämföras med 18-tummaren. 

Snart måste jag göra en "reset" känner jag, en "euc-forum-och-review-av-euc-detox" . Man kan nörda ner sig i alla parametrar lite för mkt ibland, i slutändan vill dem flesta ha samma sak:

  1. Ett hjul som fungerar smärtfritt - Omtalad tillverkare med beprövad teknik
  2. Det skall vara skönt och roligt att åka - mervärde av produkt och ytterst personligt
  3. Det ska ha lite "extra hästar under huven" anpassat för ens egna körstil med marginal - Säkerhet för att inte maxa den samt för att kunna göra en snabb undanmanöver vid svåra situationer
  4. Det får gärna rullalångt som möjligt på en laddning - Säkerhet, range=frihetskänsla

Det skiljer sig ca 3000 - 4000kr mellan hjulen i denna kategori(för mig iaf). När jag radat upp det så så får jag ett annat perspektiv. (prisskillnaden från ks16s, 13tkr inkl allt fr Norge, V10F 14tkr, till ks18xl 16tkr eller 16X för17tkr från A.Ex. ). Beroende på behov så kan även 16S klassas som lyx. Skillnaden är att Ju dyrare du går desto mer mil borde hjulet kunna rulla under dess livstid. Om inte , så har jag iaf fått åka lite mer lyx och njutit av varenda meter som jag rullat :)

And the story continues after the perfect ride... :yawn:

Ska bli kul att få ha testat de flesta hjul innan beslutet. Annars är det bara att blunda och klicka på "köp-knappen" så får man se vilken av dem som dyker upp.

Ha en fantastisk söndag allesammans.

Edited by Azze80
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Miche said:

Kul att frun också är intresserad. Jag tänker få med min fru ut så kan hon ta scootern och jag enhjulingen 😊. Har inte modifierat firmware ännu. Har bra koll på de olika och vad de gör. Är ändå riktigt nöjd med standard. Den går inte under 20kmt i uppförsbackar och då väger jag ändå 85kg. Riktigt rolig på smala stigar i skogen. Jag kände att 16s var för mig. Ville inte börja med en V5 eller billigare varianter av Ninebot utan dra på direkt! Och Kingsong känns kvalité! Dessutom får jag den uppdaterade versionen 👌🏻 Ska bli så kul att komma igång och lära sig 😊

Det är supernice som gemensam aktivitet! Att kunna utforska tillsammans, känna frihet tillsammans. Kul att höra att xiaomi klarar sig så bra i skogen!
Det kommer att ta en liten stund att lära sig att åka. Du får gärna dela med dig av din resa haha. Det är alltid lika hilarious.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Azze80 said:

Tror du kommer bli sjukt nöjd!

Jag tror att om jag hade köpt den som första hjul(jag började med 14"), att jag då hade kört den tills den typ slutade att fungera. Den ser riktigt nice ut, skulle vilja testa en sådan någon gång.

@Gus, @Mike Sacristan Jag är ledig på onsdag som det ser ut just nu iaf. 

 

@Unventor Mike å jag pratade om KS18L När jag träffade honom. Du som har en del erfarenhet av den... När börjar den throttla? Vid hur många procent batteri ungefär sänker den hastigheten? För mig iaf är det som är intressant när den börjar sjunka under 30-35km/h . Det kan vara avgörande beslut till varför jag annars väljer en XL eller 16X. Spontant , om jag hamnar på 18xl nivå så känns det som att 16x är ett bättre alternativ om den känns smidigare att hantera. Jag kan dock för lite om den och vet inte i praktiken hur den skulle jämföras med 18-tummaren. 

Snart måste jag göra en "reset" känner jag, en "euc-forum-och-review-av-euc-detox" . Man kan nörda ner sig i alla parametrar lite för mkt ibland, i slutändan vill dem flesta ha samma sak:

  1. Ett hjul som fungerar smärtfritt - Omtalad tillverkare med beprövad teknik
  2. Det skall vara skönt och roligt att åka - mervärde av produkt och ytterst personligt
  3. Det ska ha lite "extra hästar under huven" anpassat för ens egna körstil med marginal - Säkerhet för att inte maxa den samt för att kunna göra en snabb undanmanöver vid svåra situationer
  4. Det får gärna rullalångt som möjligt på en laddning - Säkerhet, range=frihetskänsla

Det skiljer sig ca 3000 - 4000kr mellan hjulen i denna kategori(för mig iaf). När jag radat upp det så så får jag ett annat perspektiv. (prisskillnaden från ks16s, 13tkr inkl allt fr Norge, V10F 14tkr, till ks18xl 16tkr eller 16X för17tkr från A.Ex. ). Beroende på behov så kan även 16S klassas som lyx. Skillnaden är att Ju dyrare du går desto mer mil borde hjulet kunna rulla under dess livstid. Om inte , så har jag iaf fått åka lite mer lyx och njutit av varenda meter som jag rullat :)

And the story continues after the perfect ride... :yawn:

Ska bli kul att få ha testat de flesta hjul innan beslutet. Annars är det bara att blunda och klicka på "köp-knappen" så får man se vilken av dem som dyker upp.

Ha en fantastisk söndag allesammans.

På speed reduction tråden såg det ut som att 18L throttlar vid 30% vilket liknar då 14S och 16S och då är det ändå normalt.
@Unventor kan kanske bekräfta. Jag kanske tänker på gamla videos där Marty körde och blev throttlad men att det löste sig med firmware update.

Azze du får trimma din lista och kolla på lite andra variabler som t.ex leveranstid och se om det påverkar.

Tesla V1: 11k från Ali. Den uppfyller alla dina krav. 2 månader leverans
18L: 14k från Ali. Den uppfyller alla dina krav. Bekväm. Har bra belysning. 2 månader leverans 
18XL: 16k från Ali. Bäst på marknaden just nu. Intelligent Walking Store skriver att dom har på europeisk lager och därmed leverans på 1-2 veckor.

Om Teslan uppfyller alla dina krav blir det svårt att motivera 18L/18XL förutom om man vill ha mer lyx, vill absolut ha Kingsong, etc. Men då ska kravlistan justeras. Ändrar man kravlistan så kommer man aldrig att kunna göra ett beslut.

Påverkar då leveranstid?
Har du kollat viktskillnad mellan 18L och 18XL? Det är 22kg vs 24kg. 15% mer pengar för 50% mer batteri som gör att den väger 10% mer. 

https://www.ewheels.com/electric-unicycle-ultimate_ewheel_comparison_ips_airwheel_ninebot_king_song_gotway/

Min kompis Joakim testade min Ninebot One E+ och lärde sig att åka på 5 minuter.
Sen testade han min MSX. Jag berättade för honom at 18XL finns för 16k. Satt honom i kontakt med Intelligent Walking Store.
Samma kväll beställde han. Jag sa till honom shit det gick fort.
Hans svar: "Ja varför ska man wanka runt. Du sa ju att den är bäst. Då är den bäst. Varför ska man köpa nåt annat. Pengar kommer och går ändå."

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Väldigt mycket snack om huruvida man ska handla från Ali eller typ Speedyfeet.
Kanske läge att titta strax söder om Sverige istället? både Tyskland och Belgien har återförsäljare som jag tycker funkar bra och bara ligger en dagstur bort ifall det skulle strula.
Själv har jag handlat både hjul och reservdelar från https://www.onewheel.be/ och https://scooterhelden.de, jag är hittills nöjd med båda, och de har varit lätta att få tag i.
Jag hade inte heller tvekat att handla från https://www.electro-sport.de eller https://www.1radwerkstatt.de/.
Jag tycker det är värt ett par tusenlappar extra att få det man beställer omgående istället för att gå i ovisshet ca 2 månader, och garanti kan man i stort sett glömma om man handlar på Ali.
 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Också lite onödigt mycket snack om vilket hjul man ska välja.
Det är helt omöjligt att hitta ett hjul som täcker allt. 
För oavsett vad valet blir kommer man att upptäcka att man vill ha ett hjul till, i en annan kategori.
Själv har jag tre hjul, en liten Airwheel en V8 och en MSX, de är alla roliga men på helt olika sätt.
Och ändå är jag sugen på fler varianter.
Så rådet är "Har du inget hjul så köp ett, sluta fundera! för oavsett kommer det inte att bli ditt sista hjul"

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, MadInMad said:

Också lite onödigt mycket snack om vilket hjul man ska välja.
Det är helt omöjligt att hitta ett hjul som täcker allt. 
För oavsett vad valet blir kommer man att upptäcka att man vill ha ett hjul till, i en annan kategori.

Så rådet är "Har du inget hjul så köp ett, sluta fundera! för oavsett kommer det inte att bli ditt sista hjul"

Helt rätt faktiskt. Tror att jag blir blind i det jag gör och ska hålla just ”valet av hjul” lite lågt i denna tråd. Blir ett beslut inom kort. Bra att du pushar åt rätt riktning å håller oss/mig på rätt tråd🙏🏻👍🏻

 

 

Link to comment
Share on other sites

@MadInMadjag tycker du har en bra point med ett hjul inte är över all andre. Just därför har jag också beställt ett till så jag har både KS18L och KS16X.

@Azze80 Jag har aldrig på riktigt märkt throttlingen, men den bölja ved 50% och går liniärt till 0 som jag har förstått det. När jag inte riktigt har märkt det beror det på jan inte åka så snabbt (mera) och jag inte gilla at åka på 30% batteri (fast man kan). Det är en fråga om min känsla av säkerhet jag åker nästan alltid i trafik, och jag vill inte riska reagera och hjulet inte hänger med.

I sista enda måste du själv komma till ett beslut du förhoppningsvis blir nöjd med. 

  • KS18L: lite billigare, lite mindre vigt, men också mindre räckvidd. Hade baby bugs, men alt är löst nu.
  • KS18XL: lite tyngre en KS18L, det gör en liten skillnad, koster mer, throttler först ved 25% vilket gir lång range.
  • KS16X: outsidern vi inte vet tillräckligt om i praktiken just nu. På pappret ser allt väldigt bra ut, men man får regna med 1st batch issues, och kommer först om ca 4 veckor.

 priser och budget, är svår att rådgi om, men som jag skrev i böljan, @MadInMad har en bra point.

Edited by Unventor
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tråden här bliv lite sidetracked, men när jag inte griper in som moderator beror det på 3 orsaker.

  1. Det bidrar till att få nya medlemmar till forumet och det läser inte bara passivt. Att vara synlig gör det möjligt för interaktivitet och nya vänskap 
  2. Det är den enda platsen på forumet där folk kan skriva på svenska
  3. Det leder ofta till att människor blir mer motiverade genom att hälsa varandra.

Det är emellertid en sak som talar emot, genom att skriva på svenska en avbryter från resten av forumet och de bra tips som andra kan ge. Som allt annat är det ett dubbel eggat svärd.

 (om detta ser konstigt ut, beror det på google translate, jag skriver tyvvär inte helt svenska, mera en mix av dansk-svenska)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vi kan väl sluta prata om vilket hjul som är

bäst? Vi vet ju att hjulet jag har beställt är bäst och jag kommer älska det mer än något av era. Sen kommer jag aldrig vilja ha ett annat hjul. För det hjulet jag beställt kommer jag köra tills det är inget kvar. KS16s V2 är en best. Min best!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hej,

Har en V8 samt en KS 18XL, bor vid Fridhemsplan så om det är någon som vill åka runt i stan så hojta till.

Brukar åka Kungsholmen runt och pendlar till jobbet söder om stan.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

On 7/6/2019 at 3:39 PM, Miche said:

Jag vill gärna testa en v10F om det finns möjlighet till det :). 

Du är varmt välkommen att prova min om du orkar vänta tills det blir tillfälle, det kanske blir först från mitten av augusti och framåt som vi kan få till något.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 7/6/2019 at 1:07 PM, Mike Sacristan said:

Inmotion V10F.. en sån har väl du @Nils? Jag har uppfattat att den inte alltid ger dig den power du vill, etc och har uppfattat som att dom har varit lite konservative med hastighet, tillgänglig kraft, etc då den har fina specifikationer.

Japp, mitt förra hjul (som jag fortfarande har). Ett bra hjul som många tycker är det skönaste de har kört. För klent för mig dock - de verkar ha snålat med elektroniken/designen vilket gör att jag många gånger har fått overload ("please get off"). Andra har dock aldrig märkt av det, så beroende på vikt och körstil skulle jag säga. Helt klart ett säkert hjul skulle jag säga, har aldrig varit orolig för cut-offs eller liknande med det. Nikola är för mig ett helt klart överlägset hjul dock, med en helt annan kraft.

Allmänt för er som ska köpa ett nytt hjul så är det som Mike säger, det är bra att satsa på ett kraftfullt hjul även om man inte är så sugen just på höga hastigheter. Förmågan att kunna köra obehindrat uppför backar, etc., är också en faktor. Samt det som Mike sa, med ett kraftfullare hjul blir det större marginaler.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, MadInMad said:

Så rådet är "Har du inget hjul så köp ett, sluta fundera! för oavsett kommer det inte att bli ditt sista hjul"

Sanna ord! Förutsatt att man gillar det så klart, men gör man inte det så spelar det ändå ingen roll :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Träffade @Gus idag. Vi sågs vid Hagsätra och åkte till Hagsätra IP.
Han testade min MSX och jag testade hans KS16S. Gillade hans KS16S väldigt mycket. Ger den där sköna känslan av att glida på is.
Vi åkte vidare på Stureby på varandras hjul. Superspännande att åka 35kmh på den lilla 16". @LonewolfSWE mötte oss där och vi åkte då vidare till Gubbängen, Hökarengen, Skogskyrkogården och sist Gullmarsplan. Gustaf åkte så mycket som han kunde på min MSX men kuddarna dödade honom till slut.
Det blev väldigt skön snack och superavslappnat.

Kul att träffa fler och fler EUC åkare från forumet!

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...