Jump to content

Sverige - Uppsala, Bålsta, Stockholm


Fredda66

Recommended Posts

On 4/24/2019 at 8:28 AM, Nils said:

Ja, nu är det ju fin-fint åkaväder så jag tycker vi börjar titta på något datum. Helgen 4-5/5 är rätt så full för mig, men söndag eftermiddag skulle kunna fungera. Jag ser i och för sig att alla helger efter det fram till 25-26/5 är typ körda så.. :( Jäkla vårar.. Eftermiddagen söndag 5:e? :whistling: Jag kan tänka mig att köra någon vardagskväll också vad det anbelangar om någon är på, kanske bara mötas upp och köra en runda någon måndag- eller onsdagskväll om någon är intresserad?

Bara att sätta igång med modifieringen, är spänd på att höra hur det går!

Och ja, Nikolan är på väg! Kom in i trackingsystemet idag :w00t2:

 

Nu hoppas jag bara att det inte är något strul med det när det kommer.. Har köpt en 5A-laddare också till.Har provat demonjackan nu i helgen också för övrigt, jättebra, blir perfa under sommaren.

 

 

Nils, Mike, Gwan m.f..

Ja kanske den Söndagseftermiddagen kan gå för årets första träff?

Annars får vi tänka om såklart, vore kul om alla som vill kan vara med, kul om du fått ditt hjul också såklart lagom sugen på prova hahaha. :D

Kommer själv vara extremt upptagen fram till hösten men nystartade stora projekt på jobbet, fick nyss boka om hela semestern pga det men kan nog vara ganska flexibel ändå, några timmar ska jag nog kunna hitta nästan när som.

Link to comment
Share on other sites

Jag är ute efter en hjälm. Står i valet och kvalet om man vill ha något likt en TSG Pass med visir, eller en mountainbike-hjälm med hakskydd likt en MET Parachute.

Hjälmar med hakskydd verkar inte vara så vanligt i mina trakter, och jag hade gärna velat testa passformen innan köp.

Vet heller inte hur varma vissa av dem är, blir väldigt lätt varm av mig och vill inte svettas ihjäl om vi får en till sommar som senast.

Har ni några tips på något ställe i Stockholm där de har bra utbud av hjälmar i butik?

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, Gwan said:

Jag är ute efter en hjälm. Står i valet och kvalet om man vill ha något likt en TSG Pass med visir, eller en mountainbike-hjälm med hakskydd likt en MET Parachute.

Hjälmar med hakskydd verkar inte vara så vanligt i mina trakter, och jag hade gärna velat testa passformen innan köp.

Vet heller inte hur varma vissa av dem är, blir väldigt lätt varm av mig och vill inte svettas ihjäl om vi får en till sommar som senast.

Har ni några tips på något ställe i Stockholm där de har bra utbud av hjälmar i butik?

Kahalani har TSG Pass och Predator DH6.
XL Moto (Västberga) har en hel del DH hjälmar som man kan prova.

Vad har du för hjälmstorlek annars?

Det där med hjälm som blir varma tror jag spelade större roll när man cyklade. :roflmao:
All trampande gjorde att man blev svettig.

Link to comment
Share on other sites

Har en TSG Status nu på 57-59cm.

Ja, klart man inte blir lika varm som att cykla.. Men jag är jävligt varm av mig i övrigt, och känner att jag rör muskler jag annars inte rör på EUC:n.

Börjar dessutom temperaturerna närma sig 25-30 ute så kommer en allt för varm hjälm inte vara speciellt trevlig, snabbt! :P

Får göra en turné runt söder och till västberga i helgen helt enkelt, vart tidigare tipsad om cykloteket i västberga.

Link to comment
Share on other sites

Cykloteket är rätt nära XLMoto. Dom har en Lazer fullface som är rätt trevlig. Tror att dom kanske har ett par till man kan testa.
Anledningen till att jag frågade om din storlek är att många upplever TSG pass som rätt tight och hade du haft XL som storlek på hjälm så hade det troligtvis inte fungerat med TSG Pass. Den om något är rätt så instängd men man kan alltid fälla upp visiren om det blir för varmt.

Vad har du för EUC?

Link to comment
Share on other sites

Ja, passformen/komforten verkar vara väldigt subjektiv. Därför jag gärna testar några olika märken/modeller innan man vet vad man är ute efter exakt.

Gör sakta men säkert framsteg på min KS18XL. Har även en onewheel+ xr på ingång, och en Dualtron Ultra jag dumt nog brännt runt med utan hjälm sen förra året.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, Gwan said:

Ja, passformen/komforten verkar vara väldigt subjektiv. Därför jag gärna testar några olika märken/modeller innan man vet vad man är ute efter exakt.

Gör sakta men säkert framsteg på min KS18XL. Har även en onewheel+ xr på ingång, och en Dualtron Ultra jag dumt nog brännt runt med utan hjälm sen förra året.

Shit har du en Ultra? Grymt! 
Jag har haft min XR sedan september förra året. Superkul att åka runt med! Roligast av alla fordon jag har och man känner sig väldigt fri på den.
Snyggt med 18XL också. Då har du alla topp-leksaker!

Fox Proframe är också väldigt omtalad då den är väldigt öppen för att vara en fullface. Kostar runt 2k dock men är väldigt bra.

Link to comment
Share on other sites

Grymt, varit sugen på en onewheel sen kickstarten, men drog mig ur då för att den hade för lång leveranstid.
Fick ögon på dem igen när man börjat knarka EUC videos på youtube, och kunde inte låta bli B)

Ska bli intressant om det kommer gå att pendla till/från jobbet med båda till hösten. Är ca 1mil enkel väg, men jävligt kulligt.

Link to comment
Share on other sites

Det kommer att gå utan problem! 1 mil kommer att ta en liten stund.
Man får räkna med en genomsnittshastighet på ca 20km/h.
Jag var lite nervös i början när jag åkte i stan men det löste sig efter några turer.
Mitt i själva stan är mindre kul dock.
Onewheel kommer att bli lite lidande av kyla men man kan alltid ha med sig laddaren och det går superfort att ladda den.

 

Link to comment
Share on other sites

On 5/1/2019 at 7:27 PM, Gwan said:

Har en TSG Status nu på 57-59cm.

Ja, klart man inte blir lika varm som att cykla.. Men jag är jävligt varm av mig i övrigt, och känner att jag rör muskler jag annars inte rör på EUC:n.

Börjar dessutom temperaturerna närma sig 25-30 ute så kommer en allt för varm hjälm inte vara speciellt trevlig, snabbt! :P

Får göra en turné runt söder och till västberga i helgen helt enkelt, vart tidigare tipsad om cykloteket i västberga.

Jag började med samma hjälm. Sen...

Sen köpte jag en LS2 FF399 EU 20190223_231756.thumb.jpg.bca0df346384779a546daabf4b285912.jpg

Sen en ekstra TSG Status. Första var cyan nästa var acid yellow. Så nu har jag en ekstra på jobbet till när jag hämtar ut lunch.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Icewheel said:

@Nils @Electroman

Jag kan hänga med på söndag ifall några andra känner för det också :)

Ja, förhoppningsvis blir det lite bättre väder än det är för närvarande.. :P

Jag kan nog köra på eftermiddagen hur som helst, vore kul att köra en första gemensam tur. @Icewheel nu har jag två hjul igen, så säg till om du vill prova att dra runt med V10F:n när vi träffas.

Link to comment
Share on other sites

On 5/2/2019 at 10:02 PM, Nils said:

Ja, förhoppningsvis blir det lite bättre väder än det är för närvarande.. :P

Jag kan nog köra på eftermiddagen hur som helst, vore kul att köra en första gemensam tur. @Icewheel nu har jag två hjul igen, så säg till om du vill prova att dra runt med V10F:n när vi träffas.

Ja just nu verkar de ju bli okej iaf :)
Just det. Va kul, gärna
! Tar du bil dit eller? Tänkte om du tog med ett eller båda hjulen, om jag tar med V5:an så blir de ju ett hjul i släptåg :D

Link to comment
Share on other sites

Idag åkte jag Örby -> Huddinge -> Tullinge -> Flottsbro -> Hågelbyparken -> Hallunda -> Skärholmen -> Örby.
Det blev en nice tur på 45km.

Helt ok väder men hade inte skadat om det var ett par grader varmare. :) 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, Icewheel said:

Ja just nu verkar de ju bli okej iaf :)
Just det. Va kul, gärna
! Tar du bil dit eller? Tänkte om du tog med ett eller båda hjulen, om jag tar med V5:an så blir de ju ett hjul i släptåg :D

Ja, jag kan packa in båda hjulen i bilen och köra någonstans. Eller om vi ska mötas någonstans i närheten av där jag bor (Solna) så kan du om du vill först ta dig hit utan hjul så kör vi härifrån. Fantastiskt väder för en tur idag, så jag vill nog gärna ge mig ut snart. @Icewheel, @Electroman, vad säger ni? Hur är dagsformen Jimmy? Någon annan i Stockholm som vill köra?

Link to comment
Share on other sites

56 minutes ago, Nils said:

Ja, jag kan packa in båda hjulen i bilen och köra någonstans. Eller om vi ska mötas någonstans i närheten av där jag bor (Solna) så kan du om du vill först ta dig hit utan hjul så kör vi härifrån. Fantastiskt väder för en tur idag, så jag vill nog gärna ge mig ut snart. @Icewheel, @Electroman, vad säger ni? Hur är dagsformen Jimmy? Någon annan i Stockholm som vill köra?

Schysst! Ja för min del lånar jag gärna V10an, så kan vi kanske lättare hålla samma tempo också :) börjar bli lite nojig över mitt hjul då det flyger och far över gupp i högre hastigheter, plus att batteriet etc börjar bli äldre. Får se om det ska pensioneras efter den här säsongen eller inte...

Solna funkar bra för mig :)

@Electroman Ja hur står de till idag? Häng på om du känner för det, annars så krya på dig!

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Icewheel said:

Schysst! Ja för min del lånar jag gärna V10an, så kan vi kanske lättare hålla samma tempo också :) börjar bli lite nojig över mitt hjul då det flyger och far över gupp i högre hastigheter, plus att batteriet etc börjar bli äldre. Får se om det ska pensioneras efter den här säsongen eller inte...

Solna funkar bra för mig :)

@Electroman Ja hur står de till idag? Häng på om du känner för det, annars så krya på dig!

Kanon, sväng förbi här då när du vill, jag är redo att köra så fort du kan :)

Om du kan ta dig till näckrosens tunnelbana, uppgång Råsundavägen så kan mötas där, så rullar jag bara iväg båda hjulen.

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Nils said:

Kanon, sväng förbi här då när du vill, jag är redo att köra så fort du kan :)

Om du kan ta dig till näckrosens tunnelbana, uppgång Råsundavägen så kan mötas där, så rullar jag bara iväg båda hjulen.

Jag kan vara där 13:55 enligt SL. Kan skicka igen här om de strular till sig

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Icewheel said:

Jag kan vara där 13:55 enligt SL. Kan skicka igen här om de strular till sig

Kanon, jag DM:ar mitt nummer så har du det också, syns snart! Och vill några andra hänga på så hojta till bara och dyk upp.

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Jag var förbi Gubbängens IP för första gången igår.
Där är det helt okay att åka och oftast har man stället för sig själv.
Sen får man se hur det är under sommaren.
Var där igen idag och hade hela stället för mig själv så passade på testa att komma upp i lite högre fart.
Så nu är min rekord 49,5km/h. I typ 0,5 sekunder. :efee612b4b: Och sittande 31km/h.
 

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Mike Sacristan said:

Jag var förbi Gubbängens IP för första gången igår.
Där är det helt okay att åka och oftast har man stället för sig själv.
Sen får man se hur det är under sommaren.
Var där igen idag och hade hela stället för mig själv så passade på testa att komma upp i lite högre fart.
Så nu är min rekord 49,5km/h. I typ 0,5 sekunder. :efee612b4b: Och sittande 31km/h.
 

 

Ifall du bara ska nudda vid max fart och sen släppa av direkt så har du typ 10km/h till att ge, app fart iaf.

Min piper också där uppe om jag pressar så, men det finns iaf och rekort farter är vad du letar efter. :lol: Jag är alldeles för tung och har ändå nått 60 strecket, om än för en halv sekund el nåt. Skulle aldrig få för mig att föärsöka cruisa där hehe..

Sotty Nils, Ice, var inte bra är första dagen jag är tillbaka nu, får haka på nästa vända iaf,.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Electroman said:

Ifall du bara ska nudda vid max fart och sen släppa av direkt så har du typ 10km/h till att ge, app fart iaf.

Min piper också där uppe om jag pressar så, men det finns iaf och rekort farter är vad du letar efter. :lol: Jag är alldeles för tung och har ändå nått 60 strecket, om än för en halv sekund el nåt. Skulle aldrig få för mig att föärsöka cruisa där hehe..

Sotty Nils, Ice, var inte bra är första dagen jag är tillbaka nu, får haka på nästa vända iaf,.

Haha jepp! Jag trodde att jag skulle kanske komma upp i 50km/h och det var väldigt nära men också väldigt läskigt och ansträngande.
Det var också lite av en utmaning att bromsa vid den hastigheten.
Jag har gått ner lite i vikt och vägde 63,5kg i morse. :lol: 
Haha sjukt ändå att du kom upp i 60! Förstår att man skulle känna att den klipper när som helst vid den hastigheten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...