Jump to content

Sverige - Uppsala, Bålsta, Stockholm


Fredda66

Recommended Posts

2 hours ago, Unventor said:

And maybe getting that gimbal on an extension rod.

With the BOSS on the Sony you won't need a gimbal... it isn"t quite as smooth, but the slight movement makes it more like being there. 

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, Scatcat said:

Tror inte man får köra elfordon i Botaniska...

Folk är ändå upptagna med att undra vad tusan det är man åker omkring på och om det är svårt eller lätt etc! Och några poliser finns det knappast i botaniska! ;)

Idag har jag en vilodag (wheelodag :P ) och det är frustrerande att inte få åka runt. Det är ju extremt beroendeframkallande att åka EUC så jag behöver åka minst 2 gånger om dagen för att känna mig tillfredsställd med dagen! En gång tidigt på dagen och en gång lite senare på dagen. Helst något litet ärende framåt kvällen också.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Åker från fjärde lång till Mölndal/Sisjön på morgonen, sen hem på eftermiddagen. Tyvärr är det i rusningstrafik, så det är lite för mycket konkurrens om utrymmet för att kunna ta ut svängarna.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Inloggad här första gången på två år. Åker fortfarande mycket på min KS16 i Södertälje. Har sett andra glida runt. Ge er tillkänna så kan vi ta en tur i natursköna Södertälje!

Link to comment
Share on other sites

Åkte massor i sthlm. Finns en grym väg mellan flempan och slagsta som är ruggigt härlig en skön sommardag. Sålt min acm v2 och ska snart beställa en Acm2. Södertälje ut mot Vicksberg är vackert att åka runt i. Kungsholmen är bra om man åker in via Liljeholmen. Nyckeln är bra långa, lite kurviga vägar utan massa folk eller galna cyklister ? Vill man pressa sin enhjuling så åk upp på exempelvis högdalstoppen, fin utsikt. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
12 hours ago, Marcus said:

Hejsan.

Ny här, finns i centrala Gbg, rullar oftast i Slottsskogen och Linnéstan.

Välkommen, finns omkring i Mölndal på min inmotion v8.

Just nu  tittar jag på att köpa en Kingsong KS18L eller Inmotion V10f.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Unventor said:

Välkommen, finns omkring i Mölndal på min inmotion v8.

Just nu  tittar jag på att köpa en Kingsong KS18L eller Inmotion V10f.

Tackar.

Jag funderar på att köpa en Gotway Tesla, var egentligen på jakt efter en Kingsong ks-16s men verkar vara svårt få tag på till hyfsat pris.

Link to comment
Share on other sites

Hej! Jag är också ny här och bor utanför Sundsvall, jag funderar också på KS16S, KS18L eller V10F men verkar svårt att hitta
någon som har dem hemma till bra pris som sagt...

Någon som handlat från eunicycles.eu? De har hyffsade priser på KS16S om man förbokar och förskottsbetala halva priset.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Kollin said:

Hej! Jag är också ny här och bor utanför Sundsvall, jag funderar också på KS16S, KS18L eller V10F men verkar svårt att hitta
någon som har dem hemma till bra pris som sagt...

Någon som handlat från eunicycles.eu? De har hyffsade priser på KS16S om man förbokar och förskottsbetala halva priset.

Jag köpte min Inmotion v8 hos Polsk återförsäljare men om du kolla på Kingsung föreslår jag du titta på www.speedyfeet.co.uk

Edited by Unventor
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kollade hos dem med och de tar 15770 kr för KS16S medans det går att få den för 14140kr hos
eunicycles.eu men då är det pre-order och leverans i mitten på Juli... och är Speedyfeet mer kompetenta
och pålitliga så är ju det värt några extra slantar...

Link to comment
Share on other sites

Om det bara är möjligt så skulle jag rekommendera er att i första hand ta i beaktande svenska importörer. Konsumentlagen är då på er sida och importören får bära ansvaret för de produkter de säljer. Om det kostar lite mera, är det värt priset.

Jag köpte min KingSong från Polen. Modellen fanns inte i lager hos den finska importören och deras leveranstid skulle ha blivit tre månader. Från Polen kom den till oss på fyra arbetsdagar. 
Sen då/om problem uppstår, då tappar polackerna plötsligt alla sina språkkunskaper! Affärerna går bra men inget annat. Men som tur är fick jag goda råd här på forumet och alla problem är nu lösta (reservdelarna tog jag från Tyskland).
Hälsningar från Finland
Carl

Edited by dismason
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tack Carl, Tyvärr finns det ingen återförsäljare av KingSong vad jag vet i Sverige.

Det är bra att veta att det kan bli strul men det kan det säkert bli från andra leverantörer också men det 
är bra att höra från någon som har varit med om det. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Kollin said:

Tack Carl, Tyvärr finns det ingen återförsäljare av KingSong vad jag vet i Sverige.

Det är bra att veta att det kan bli strul men det kan det säkert bli från andra leverantörer också men det 
är bra att höra från någon som har varit med om det. 

Just därfor rekommendera jag att köpa hos en återförsäljare innom EU och som har varit med någon tid. Som konsument får man värdera om man lita på sin återförsäljare att skriva eller ringa kan vära ett sät att få en bra magkänsla. Om du kolla forumets återförsäljare lista ser du hur andra har upplevt där köpa ofta. 

Som jag skrev tidigare så köpte jag från www.electricUnicycles.eu

Jag har dock pratat med Ian från www.speedyfeet.co.uk

Jag håller på med att hitta en KS18L men efterfrågan och tillgång matcher inte verandan tyvärr.

Link to comment
Share on other sites

Jag tänkte köpa inom EU och där ingår ju Polen men om service vid problem inte är den bästa betalar
jag gärna lite mer för att slippa strul. Men jag har inte hittat några kommentarer om www.eunicycles.eu
därav min fråga. Jag mailade med dom och då var de ärliga och sa att deras leverans var försenad iaf.

Jag har väldigt svårt att bestämma mig vilken modell jag ska gå för och att det är så svårt att hitta KS18L
gör kanske att jag måste välja en annan modell bara pga det... och det är synd.  

Link to comment
Share on other sites

Hej på er från en ny inhoppare i samtalet. 

Jag har just varit på Project 42 i London. Det kan vara ett alternativ att följa upp. ( proj42.co.uk - de håller på att byta datatekniker så sidan är sisådär uppdaterad men de går bra att prata med ) De säljer bl.a. Inmotion och Kingsong.  Kändes seriösa, bra magkänsla, och de kan skicka till Sverige. En KS 16s ska de ha £1200 för (14100 sek) och frakten kan nog förhandlas... Just nu har de inga KS 16s inne, kommer troligen i juli. De har troligen KS 18l på gång framöver också. De har kontakt med Speedyfeet vad det lät, men är olika företag. 

Jag går i hjultankar men har ännu inget köpt... Så jag är idel öra för tankar och funderingar. 

Edited by Anders
Link to comment
Share on other sites

Jag har gjort en ny tråd för Sverige/Göteborg/Västergötland i fall andra tycker det är kull med lokala kontakter eller fremtidige meet-ups.

Link to comment
Share on other sites

On 6/22/2018 at 9:16 PM, Marcus said:

Tackar.

Jag funderar på att köpa en Gotway Tesla, var egentligen på jakt efter en Kingsong ks-16s men verkar vara svårt få tag på till hyfsat pris.

Kör på Gotway Tesla eller ACM2. Skönt att kunna åka snabbt när det behövs och då är Gotway det ända som duger. ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 6/25/2018 at 3:23 PM, dismason said:

Jag köpte min KingSong från Polen. [...] Sen då/om problem uppstår, då tappar polackerna plötsligt alla sina språkkunskaper

Vilken återförsäljare? Min fru är polska så jag har lyxen av att ha en tolk nära tillhands. :)

Link to comment
Share on other sites

Jag har bestställt min KS18L från electricunicycle.eu @Justina är på forumet här och rep för bolaget. Kolla hendes profil.

Link to comment
Share on other sites

Relativt ny i detta forum. Har levt första sommaren med min GW MCM4 och vet nu inte hur jag klarade mig utan - snabbt och smidigt sätt att ta sig fram i Stockholms city (har avverkat ca 30 mil). 

Borde det inte införas en EUC dag typ i början på aug där ett gäng EUC entusiaster tar en långfärd genom vår fina hufvudstad - med en lunchpaus där man kan passa på ladda sina EUCs.

Är vi tillräckligt många åkare i närheten av city för att tycka att det skulle kunna vara något? Känner ingen annan EUC åkare så det skulle kunna vara ett bra tillfälle att dela med sig av lite erfarenheter ?

  • Like 2
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, TonyHtp said:

Relativt ny i detta forum. Har levt första sommaren med min GW MCM4 och vet nu inte hur jag klarade mig utan - snabbt och smidigt sätt att ta sig fram i Stockholms city (har avverkat ca 30 mil). 

Borde det inte införas en EUC dag typ i början på aug där ett gäng EUC entusiaster tar en långfärd genom vår fina hufvudstad - med en lunchpaus där man kan passa på ladda sina EUCs.

Är vi tillräckligt många åkare i närheten av city för att tycka att det skulle kunna vara något? Känner ingen annan EUC åkare så det skulle kunna vara ett bra tillfälle att dela med sig av lite erfarenheter ?

Jag skulle gärna träffas och åka lite ihop, oavsett upplägg.  I början av augusti är jag borta på semester dock, men från och med slutet av augusti är jag på!

Link to comment
Share on other sites

On 6/22/2018 at 9:16 PM, Marcus said:

Tackar.

Jag funderar på att köpa en Gotway Tesla, var egentligen på jakt efter en Kingsong ks-16s men verkar vara svårt få tag på till hyfsat pris.

Tesla är ju inte ett dåligt val, personligen har jag nyss investerat i MSX så men Telsa fanns på menyn, fartvidunder! ?

Kommer en Tesla 2 ut nästa år blir det nog svårt att stå emot.

 

Link to comment
Share on other sites

On 7/13/2018 at 11:03 AM, Nils said:

Jag skulle gärna träffas och åka lite ihop, oavsett upplägg.  I början av augusti är jag borta på semester dock, men från och med slutet av augusti är jag på!

Kul, vi får se om det är några fler som nappar på detta ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...