Jump to content

Sverige - Uppsala, Bålsta, Stockholm


Fredda66

Recommended Posts

5 hours ago, JonTheMad said:

Någon som åker på västkusten?

Jag är Uppsala-bo men emellanåt hälsar jag på min syster i Göteborg. Numera lämnar jag inte hemmet utan att ha ett hjul till hands så det händer att jag får rulla på solnedgångs-sidan ;) Jag har satt upp mig på hans lista men inte hört av @Stefan Eekenulv på länge - han håller ju till i Gbg-trakten.

On 9/16/2017 at 2:57 PM, Icewheel said:

Jag är också på någon helg i Stockholmstrakten :)

Beträffande Stockholms-utflykter har jag återigen svårt att stå för organiseringen före oktober av familjeskäl. Jag hänger gärna på men det finns risk att jag måste dra mig ur med kort varsel. Jag tycker att det vore bra om vi svear, götar och andra intresserade kunde PM:a för att utbyta kontaktuppgifter. Det skulle det underlätta då denna tråd ibland känns rätt tunn.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 1 month later...

Hejsan, jag finns i Mölndal/Göteborg.

 

Jag är börjat att undersöka EUC till "pendeln" till och från jobbet. En så länge har jag inte köpt min första EUC. Har ca 1,5-2 km till jobbet.

Jag har sett mig varm på en Kingsong KS16S. Mest för att ha ett stabilt fordom inte för hastighet eller distans.

Jag ber om ursäkt för min svenska skrift. Det är inte helt lätt när man är dansk. ?

Min första utmaning är att jag har problem med kväll och ryggen pga attityd och gift. Min tanke är att en EUC gör jag inte behöver att gå men att balans träningen på EUC kommer kanske att på sikt att jag får mer styrka i just mina knä och ryggen.

Hej då en så länge.

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Unventor said:

Hejsan, jag finns i Mölndal/Göteborg.

 

Jag är börjat att undersöka EUC till "pendeln" till och från jobbet. En så länge har jag inte köpt min första EUC. Har ca 1,5-2 km till jobbet.

Jag har sett mig varm på en Kingsong KS16S. Mest för att ha ett stabilt fordom inte för hastighet eller distans.

Jag ber om ursäkt för min svenska skrift. Det är inte helt lätt när man är dansk. ?

Min första utmaning är att jag har problem med kväll och ryggen pga attityd och gift. Min tanke är att en EUC gör jag inte behöver att gå men att balans träningen på EUC kommer kanske att på sikt att jag får mer styrka i just mina knä och ryggen.

Hej då en så länge.

När du börjar, så kommer du upptäcka att du har muskler du inte tränat på väldigt länge. Den första månade så fick jag enorm mjölksyra i ben och bål. Nu har jag gått ner sex kilo på grund av allt åkande och den träning det ger. Mina ben, mina vader, mina fötter, mage och rygg är mycket starkare än förut.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tjena! 

Ny glad ägare av en King Song 16C. Haft den en vecka o börjat lära mig grunderna.

Men deras egna app? Jag har prövat olika sätt att registrera mig men det går inte!

Varken via mail eller telefonen. Nån här som kommit runt det? Och när man trycker på device så kommer en versionruta upp som inte går att släcka utan att starta om appen.

Tack på förhand 

/Tuben

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Tuben74 said:

Tjena! 

 

Ny glad ägare av en King Song 16C. Haft den en vecka o börjat lära mig grunderna.

This might help you?

2 hours ago, Tuben74 said:

Men deras egna app? Jag har prövat olika sätt att registrera mig men det går inte!

Varken via mail eller telefonen. Nån här som kommit runt det? Och när man trycker på device så kommer en versionruta upp som inte går att släcka utan att starta om appen.

Tack på förhand 

/Tuben

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

#Sweden #Göteborg

Jag är så småningom bölja att öva utomhus på min Inmotion V8.

Men jag hoppas någon kanske kan hjälpa till att lära mig åka en EUC. Så jag slipper att hälsa på en snygg sjuksköterska på sjukhuset...vill vära lite jobbigt när jag bor bakom Mölndals sjukhus.

Mitt största problem är stabilt. När jag får lite hastighet typer 15-20km/t bölja jag lätt att wobbla. Så liten coaching vill jag uppskatta jätte mycket.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Haha jag jobba också där omkring. Krokslätt Fabriker.

Vänligen sluter jag omkring kl 16:30ish på värdag. Jag är nästan alltid ledig på helgen.

Edited by Unventor
Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Unventor said:

Haha jag jobba också där omkring. Krokslätt Fabriker.

Vänligen sluter jag omkring kl 16:30ish på värdag. Jag är nästan alltid ledig på helgen.

Jag skall kolla upp hur det ser ut med dagishämtningar och sånt, så kan jag föreslå en dag.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jag bor i Guldheden i Göteborg och hade varit kul att åka ut och glida med några fler folk någon dag! Ser man någon med rosa hjälm på hjul genom stan så är det troligtvis jag :)

Edited by Yffisch
Link to comment
Share on other sites

@YffischJag bor i Mölndal så jag kör med en blå/van TSG Status hjälm eller min TSG Pass acid yellow full face hjälm. @Scatcat jobba omkring Krokslätt Torg, jag jobbar på Krokslätt Fabriker.

Jag börja så småningom att få lite koll på att åka med min Inmotion V8. Så jag har just i dag låst upp till max hastighet på 30km/h. Men jag kör bok mera omkring 20-25km/h normalt.

Edited by Unventor
Link to comment
Share on other sites

@Scatcat Tackar! Jag joinade gruppen nyss så kan va kul att se vad som skrivs där. Vore absolut kul att köra någon session i sommar. Körde ni runt grusvägarna i delsjön då eller?

Uventor: Sweet, får hålla utkik efter en sådan hjälm då! Det var någon som wheelade förbi mig för typ 3 veckor sedan nära Järntorget som kom genom  Södra Liden i fullfart och passerade oss runt 22-23 på kvällen i fullfart. Kanske var någon av er? :)

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Yffisch said:

@Scatcat Tackar! Jag joinade gruppen nyss så kan va kul att se vad som skrivs där. Vore absolut kul att köra någon session i sommar. Körde ni runt grusvägarna i delsjön då eller?

Uventor: Sweet, får hålla utkik efter en sådan hjälm då! Det var någon som wheelade förbi mig för typ 3 veckor sedan nära Järntorget som kom genom  Södra Liden i fullfart och passerade oss runt 22-23 på kvällen i fullfart. Kanske var någon av er? :)

https://www.relive.cc/view/1547362017

Jag åkte till 421....?

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Scatcat said:

Det är en rätt mysig rutt. Men det var på den rutten ungefär, som en BMW gjorde sitt bästa för att klippa mig i en rondell...

I never trust drivers in BMW, AUDI, or Volvos...now with my TSG Pass helm they seem to stare jaw-dropped as I float by them in their traffic queue...priceless ?? I to get a 'Moses at the dead sea crossing" effect 98% of the times.

Edited by Unventor
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, cm16600 said:

Hej,

 

jag funderara att köpa en inmotion V10F eller kingsong18L , finns det återförsäljare i sverige?

mvh

chris

Jeg tror det bliver svårt att hitta ensålänge. Jag köpte min ( Inmotion V8) i Polen (internet). Om jag har förståt loven rätt så må en EUC inte ha så stor battery kapicitet och vägt. Därför hitta du inte en ÅF i Sverige.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Scatcat said:

Vem var det som rullade omkring i Sisjön igår?

Jag körte till jobbet (fråb bakom Mölndals sjukhus) til Krokslätts Fabriket ca 1.8 km, send til Sahlgrenska Sjukhuset til medicin behandling ca 5 km och tillbaka 4 timer senere. 

send hem 1,8km og åkta att handla med bilen. Då jag kom upp i lägenheten så et paket var kommit så jag tog hjulet til Bifrost ock tillbaka igenn ca 2-3 till.

I går åkte jag med min cyan-blå TSG Solid hjälm. Jag åker normalt inte utan hjälm. 

Jag har dock set en anan som ser ut att åka på en inmotion V5(f) eller V8, men han åker normalt utan hjälm.

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Unventor said:

Jag körte till jobbet (fråb bakom Mölndals sjukhus) til Krokslätts Fabriket ca 1.8 km, send til Sahlgrenska Sjukhuset til medicin behandling ca 5 km och tillbaka 4 timer senere. 

send hem 1,8km og åkta att handla med bilen. Då jag kom upp i lägenheten så et paket var kommit så jag tog hjulet til Bifrost ock tillbaka igenn ca 2-3 till.

I går åkte jag med min cyan-blå TSG Solid hjälm. Jag åker normalt inte utan hjälm. 

Jag har dock set en anan som ser ut att åka på en inmotion V5(f) eller V8, men han åker normalt utan hjälm.

 

Jag jobbade i Sisjön igår och en av mina kollegor påpekade att en annan galning också var ute och körde kring lunch... :D 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...