Jump to content

Brussels, Belgium


Roue Libre

Recommended Posts

 

On ‎9‎/‎02‎/‎2016 at 7:05 PM, Tyred said:

Moeten we deze zomer toch eens proberen een meeting te organiseren voor alle Belgische EUC-fanaten!

@Tyred, Ik ben nog maar een beginneling ik kan nog niet lopen , ik ben nog maar aan het stappen , ik ben nog maar in opleiding bij mezelf.

maar zoon meeting zie ik wel zitten , momenteel als toeschouwer dan .kom uit ulder kot , de volgende keer ben ik erbij !

 

On ‎9‎/‎02‎/‎2016 at 7:05 PM, Tyred said:

Moeten we deze zomer toch eens proberen een meeting te organiseren voor alle Belgische EUC-fanaten!

@Tyred, Ik ben nog maar een beginneling ik kan nog niet lopen , ik ben nog maar aan het stappen , ik ben nog maar in opleiding bij mezelf.

maar zoon meeting zie ik wel zitten , momenteel als toeschouwer dan .kom uit ulder kot , de volgende keer ben ik erbij !

Link to comment
Share on other sites

Jammer van dat regenweer. Ik ben al enkele dagen niet meer op pad geweest.

Zijn er ook mensen uit de omgeving van Lanaken - Maasmechelen? Ik kom hier wel regelmatig hoverboards tegen maar tot nu toe geen enkele EUC.

Link to comment
Share on other sites

Hello,

For those who don't follow the French forum:

We are 2 wheelers who met up 3 times in Liege. The first time we did pure training because my riding partner (Zapille) was still training,  and the second time, she had progressed sothat we could make  a 10 km trip. Our 3rd meeting was yesterday. We had decided to do pure training again. A few hours after posting that on the forum, a new wheeler, who was still trying to do his first meters on the wheel (Liwel) told us he would join us. So we were 3. We helped Liwel with his wheel (stepping on the wheel, starting with an impulse of the foot, starting leaning a support)) then Zapille and I practised slalom with the help of small plastic cones put on the ground. Videos on this page : https://forum.urban360.com/index.php?/topic/794-apprentissage-monoroue-dune-couillonne/&page=10 .We found that this kind of training sessions was very helpful, so much for someone who still feels insecure on their wheel as for someone who has already a little experience.

So we decided to do another training session in Liege on Saturday 27th August and all of you who wish to come are welcome!!!! It is a good occasion to train together with other wheelers, exchange experience, give and receive advise, chat... Those who are experienced wheelers can make a tour in the parc or in the city, why not?

The training session will take place in the Parc de la Boverie, rue du Parc, 4000 Liège on Saturday 27th August at 14.00. Meeting place : in front of the big aviary .

If you are free that day and if you would like to train with us, don't hesitate!

 

@Ponne: I live in Hasselt, if you want to meet for a tour, I'm your man :D. In the next days I'll try a 10 km trip in the area of the Herkenrode abbey, should be beautiful.

 

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Begin september 2016: geen instapmodel gekocht maar direct geopteerd voor de KingSong 18A+ 1360wh (1100watt). Een groot en zwaar model, maar ben zelf ook groot en bijgevolg zwaarder dan de gemiddelde mens waardoor een krachtige motor en grotere autonomie wel van pas zouden komen.  EUC was compleet nieuw, maar vroeger veel geskeelerd aan snelheden +40km/u waardoor de barrière niet zo hoog lag.  Eerste dag toch een beetje gezweet om vlot te starten, maar eenmaal dat onder knie onmiddellijk het verkeer in voor woon-werk. De voorbije weken vooral offroad gereden, ideaal om de EUC te leren onder controle te houden/krijgen bij oneffen ondergrond. Maar de KS 18 is dermate robuust en krachtig dat dit vanzelf gaat.  Daarentegen is dit niet het model bij uitstek om showkes te doen, maar dat was zowiezo niet de insteek.  Achteruitrijden moet ik nog aanleren ;-)

Bedenkingen: KS 18 werd afgeleverd met een max van 20km/u dat ik vrijwel onmiddellijk gedeblokkeerd heb naar 30km/u. Om nog hoger te kunnen gaan dien je eerst 100km gereden te hebben. Na update App gaat dit jammer genoeg niet meer zodat ik niet harder kan dan 30km/u wat toch wel vervelend is op de langere rechte stukken. Ook is er na update een beveiliging wanneer batterij% lager gaat dan 50, de max snelheid gradueel wordt afgebouwd. Vind dit persoonlijk licht overdreven aangezien je bij 50% nog steeds een autonomie hebt van 40 à 50km...Met andere woorden de limieten al opgezocht, maar die zijn dus in dit geval softwarematig en niet de reeele limieten.

Momenteel nog geen andere EUC-rijders tegengekomen (Vlaams-Brabant // Leuvense), waardoor er redelijk veel hoofden mijn richting uitdraaien als ik passeer. ;-)

Voorlopige conclusie: Echt wel fun, vooral offroad maar of het nu rechtevenredig is met het bestede bedrag... Ben wel blij geïnvesteerd te hebben in iets degelijks en betrouwbaar.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Even een update:

Ik rij nog steeds rond op mijn ips 191. (gekocht bij onewheel.be) Mijn oude generieke gebruik ik eigenlijk niet meer ... Nog altijd veel bekijks, vooral van kinderen (maar die stoppen het niet echt weg), anderen zie ik ook wel omdraaien. En dagelijks krijg ik er wel nog vragen over.

Gebruik hem nu als transport voor woon werk verkeer. Parkeren aan het station in Waregem is niet meer gratis, dus elke dag ermee op de trein, waar hij makkelijk op te bergen is onder of achter de zetel. Minder lomp dus dan zo een plooifiets.

Door de massa's leds in verschillende kleuren die er op zitten val ik ook overal goed op, echter zit het licht wel vrij laag, zal dus wel nog fluovestje dragen in het verkeer. En bijkomend nadeel momenteel: je kan de lichten voor en achteraan enkel inschakelen met de app op gsm, duurt dus telkens even.

In Gent doe ik er ook veel verplaatsingen mee, echter zijn de wegen daar niet altijd goed van kwaliteit... Nog maar 1 keer iemand anders gezien met een gelijkaardig model, maar was in de verte en ik moest andere kant op (was omgeving van het station).

Voorbije dagen wat afgezien in de regen, de pedalen gaan nu minder makkelijk dicht merk ik. Voor de rest nog steeds een topwiel! 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hallo allen,

Even voorstellen,

ik ben Andre , en  ben hier ook nieuw, er is hier best veel info te vinden op het forum.

ik rij met een IPS Lhotz 240Wh van het station Jette naar mijn werk , en rij ook nog in mijn vrije tijd in de omgeving van Geraardsbergen.

Als ik in de stad rij heb ik enkele hulpmiddelen bij ,  mijn handbescherming links met spiegel om snel naar achter te kijken in het verkeer , en rechts een fietsbel vast gemonteerd op mij  handbescherming om de voetgangers te waarschuwen.

verder een led hoofdlicht om nog wat beter op te vallen in het verkeer je kunt maar beter op passen he.....

ik heb laatst mijn  Lhotz een firmware update gedaan maar vindt sinds de update dat hij nu een soft start heeft , dit is eerder een nadeel vindt ik , als je start op gras of steentjes.

wie heeft ook geupdate ?

 

Tip / info

For safer riding  modified hand protection

Mirror  and bike bell

IMG_3599.JPG

Edited by UnicycleFun
Uncomplete
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hey, I will bring my NineBot One to Brussels this weekend. It's FOSDEM time! https://fosdem.org/2017/

If weather permits, I'd like to use it to commute between Hotel du Congres and ULB campus Solbosch. If there is anybody near and want to meet (try it out, chat, go for a ride, ..), please ping me at jw@owncloud.com or find me at the ownCloud booth.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 1 month later...

Mijn IPS 191 heeft het vorig weekend plots begeven. Opgezonden naar verkoper, hopelijk snel terug in orde....

Hier het probleem: https://photos.app.goo.gl/LzJ1coth38yqHM1s1

Bestelde nu een Kingsong 16S, hopelijk komt die snel toe. Want plots zonder zitten is vrij vervelend... moet nu elke dag met de auto naar het werk.

Iemand ervaring met de gotway tesla? Ik twijfelde om die te kopen, maar gotway zou laatste tijd wel regelmatig problemen geven. Dus daar toch maar van afgezien voorlopig.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

dag allemaal,

Ik ben geïnteresseerd om een EUC aan te schaffen voor woon-werk(8km enkel) en ritjes te maken in mijn vrije tijd(eventueel ism openbaar vervoer dus draagbaarheid is een pro maar geen topprioriteit). Ik ben al een paar weken aan het rondsnuffelen op het internet en ben dus ook op deze site terecht gekomen. Maar wat eerst leek als een enorme bron van informatie heeft er nu voor gezorgd dat ik het spreekwoordelijke bos niet meer door de bomen zie. Bij zowat alle reviews zitten steevast commentaren die andere EUC's aanraden en als je daar dan een review van zoekt raden ze weer iets anders aan en op de duur na een paar keer doorklikken zit je ondertussen dik over je budget en met het gevoel dat het allemaal troep is. En als je dan naar een merkspecifiek forum doorklikt dan bulkt het eerder van topics met problemen.

Heeft er iemand van jullie ervaring met een fysieke winkel met een redelijk aanbod en verstand van zaken? (Ik heb via mail al contact gehad met een vriendelijke man van onewheel.be maar hun winkel is 2.5u met het openbaar vervoer enkele reis vanuit de omgeving van Oudenaarde)

alvast bedankt

Jens

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, ir_fuel said:

Eventueel interesse in een Inmotion V8? Ik doe de mijne misschien weg. Is van augustus.

Ik heb vannacht nog tot in de kleine uurtjes verder zitten zoeken naar EUC's en ik heb wel interesse in die V8, ik stuur je een persoonlijk bericht.

Link to comment
Share on other sites

Eerste EUC? 

Ik leerde het met een cheap ali wiel. Dit weekend net verkocht. Daarna bij onewheel.Be een xima lhotz 191 gekocht. Was ik eigenlijk zeer tevreden over! Weinig info van te vinden in de meeste fora, maar echt een zeer stabiel wiel en ideaal om het mee te leren ook. 

Helaas is die enkele weken geleden defect geraakt. Herstelling kon lang duren, dus ik bestelde direct een nieuwe (Kingsong 16s). Ondertussen zit er nieuw moederbord in mijn xima en werkt die terug, maar voorlopig staat die dus niks te doen thuis. 

Ik wil die eventueel ook weg doen. Woon in Waregem, is al stuk dichter :-)

Maar ik heb dus nog niet alles getest, kan ook niet goed oordelen. Misschien toch eens langs gaan bij Johan?

Link to comment
Share on other sites

jup eerste EUC

Ik heb ook naar die lhotz gekeken, er is inderdaad best weinig info over te vinden. Maar ik ga voor de 2de hands inmotion v8 gaan van ir-fuel. Maar ik wil mijn vriendin ook overtuigen om een EUC aan te schaffen dus misschien kom ik wel eens shoppen voor een IPS Xima lhotz.

Gebruik je uw EUC alleen maar om naar het werk te gaan of doe je er ook gewoon ritjes mee?

Link to comment
Share on other sites

Ik gebruik hem voornamelijk voor woon-werk verkeer. Zeer handig mee te nemen op de trein.

Ik doe er ook soms gewone ritjes mee, maar eerder uitzonderlijk, of het is om snel naar de bakker te gaan. Wil hem niet zomaar overal achterlaten in een onbewaakte fietsenstalling, en veel bagage kan je ook niet echt meenemen. Dus er mee winkelen is ook niet evident. 
Gewoon ter ontspanning probeer ik toch meer de fiets terug te nemen, iets beter voor de conditie en de lijn :-)
Moest de vriendin er ook mee willen rijden zou dit al wat anders zijn, maar die is er zo zot niet van, en met de baby mag ik niet rijden ;-)

Het begint ook winter te worden en ik moet me nog eens beschermende kledij kopen... 

Link to comment
Share on other sites

Afgelopen vrijdag dus de Inmotion V8 gekocht van ir_fuel. Dankzij de NMBS met de nodige vertraging en een gemiste aansluiting ben ik een uur naar huis kunnen wandelen met een euc naast me(thank god voor een trolleyhendel). Oh wat wou ik dat ik toen een natuurtalent was en gewoon naar huis kon rijden al maar nee hoor :P

Thuisgekomen heb ik 20 minuten geoefend op een bedrijventerreintje in de buurt. Na veel opstappen en er terug af vallen was mijn record ongeveer 5 meter aan 1 stuk(al reed de V8 eerder met mij en probeerde ik er gewoon zo lang mogelijk op te blijven staan). Na een korte pauze heb ik nog eens een klein uurtje kunnen oefenen en ging tegen het einde het opstappen al een stuk vlotter en ben ik er zelfs in geslaagd om terug naar huis te rijden (toch wel zeker de volle 50 meter of zo :P )

Zaterdag heb ik niet kunnen rijden, maar zondag heb tussen de buien door wat geoefend, het opstappen ging niet zo vlot terug in het begin maar na een half uurtje had ik het weer wat te pakken. In totaal heb ik toen ongeveer 2km gereden( in kleine stukken, was terug op het bedrijventerrein en de bochten gaan nog niet zo vlot) 

Hopelijk is het weer niet al te slecht morgen want ik heb een vrije dag en een volledig opgeladen V8.

Als iemand nog tips heeft om het leerproces wat te helpen let me know

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Goedeavond,

Was het iemand van jullie die me vandaag rond 16u langs de watersportbaan in Gent heeft zien rijden op mijn Inmotion V8. Ik werd voorbijgestoken door een zwarte mercedes die naar me claxoneerde en zijn duim omhoog stak. Was trouwens een heerlijk dagje om te rijden vandaag.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Beste 1wielers, deze zomer willen we de heuvels trotseren,  en wel in Zuid Limburg. we gaan het dit keer groots aanpakken en zullen een rit maken van zo'n slordige 150 tot 180 kilometer!  de start zal zijn in Maastricht en we doen veel plaatsen en ook stadjes aan oa. Valkenburg a/d geul, Heerlen, Aken, Landgraaf,  Vaals, Schin op Geul, Gulpen (bier) en nog veel meer! de data waarin wat dit willen laten plaatsvinden zal zijn tussen 9 juli en 19 juli. De bedoeling is om de toer in zo'n 3 dagen te doen Dat houdt in twee overnachtingen minimaal.  mocht je de uitdaging willen aangaan en je bent geïnteresseerd laat het even weten middels deze app. We willen namelijk kijken hoe hoog de animo is en of je eventueel kan aangeven welke data jullie willen gaan tussen 9 en 19 juli. Uiteindelijk beslist de meerderheid, Simpel(veld)! Lg, Rudy ? WIE DOET MEE??? Bestel Moar, Bestel Moar!! (Rowwen heze) ? ps, check me Komoot link voor een impressie vd rit! (Kastelen route, en voor de Die-Hards hield ik er natuurlijk rekening mee: ook lekker wat offroad op de Brunssumer heide)

https://www.komoot.com/invite-tour/28391838?code=5am1u6-ik8-txsnMRyzi_W1M1VWXnb73ZZZrr0xj-zhG9F_02E

Voor ik het vergeet: dagjes mensen cq. inhakers meer dan welkom!!

Edited by Rudy Sijnke
Link to comment
Share on other sites

Hallo,

ben sinds begin maart 2018 trotse eigenaar van een Gotway MSuper V3+ 1600Wh. Na een tweetal weken oefenen in een open hangar, privé parking, sinds 2 weken elke dag op de weg in en rond Zaventem, dagelijks naar mijn werk in Evere en centrum Brussel, en ook al langere ritten 20-40 km op 1 dag.

Ben hier om beetje contact te leggen. Ik ben (en dit kan parallel lopen met dit forum) een FB groep (Personal Mobility Device Riders Brussels) gestart om vooral events te promoten, mensen in contact met elkaar te brengen. Niet gelimiteerd aan Brussel natuurlijk)

Ik ben ook van plan om op korte termijn een extra batterij of 2 toe te voegen om de range te extenden.

En op zoek naar een tweede wiel voor mijn vriendin. Kleiner en lichter is zeker een voorwaarde, maar ik wil zeker goede kwaliteit. Dus hints zijn welkom.

 

Gijs

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...